De rommelkamer..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MissBambi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-25 20:47

Telpeva schreef:
Zooo wat handig die transparante dozen en dan ook een label erop met wat er in zit! heb je netjes voor elkaar BarbaravdW! Wat een hoop werk ook om in 1x zo voor elkaar te krijgen, maar het effect is wel goed zichtbaar en handig.
Ik spotte een doos met 'gebruiksaanwijzingen', wat een leuk idee die wil ik ook wel, die slingeren bij mij allemaal in een lade in de woonkamer en dat is eigenlijk helemaal niet nodig want ik pak ze ook werkelijk nooit, maar ik durf ze niet weg te gooien. Dat zou makkelijk mijn woonkamer gewoon uit kunnen, dan kan ik die ruimte nuttiger gebruiken.

Ik heb vandaag genoten van het zonnetje en niks opgeruimd

Alle handleidingen en gebruiksaanwijzingen zijn ongeveer wel op internet te vinden mocht je ze ooit nodig hebben. Ik gooi ze eigenlijk voortaan maar weg. Want inderdaad, worden maar weinig gebruikt.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-25 20:51

MissBambi schreef:
Telpeva schreef:
Zooo wat handig die transparante dozen en dan ook een label erop met wat er in zit! heb je netjes voor elkaar BarbaravdW! Wat een hoop werk ook om in 1x zo voor elkaar te krijgen, maar het effect is wel goed zichtbaar en handig.
Ik spotte een doos met 'gebruiksaanwijzingen', wat een leuk idee die wil ik ook wel, die slingeren bij mij allemaal in een lade in de woonkamer en dat is eigenlijk helemaal niet nodig want ik pak ze ook werkelijk nooit, maar ik durf ze niet weg te gooien. Dat zou makkelijk mijn woonkamer gewoon uit kunnen, dan kan ik die ruimte nuttiger gebruiken.

Ik heb vandaag genoten van het zonnetje en niks opgeruimd

Alle handleidingen en gebruiksaanwijzingen zijn ongeveer wel op internet te vinden mocht je ze ooit nodig hebben. Ik gooi ze eigenlijk voortaan maar weg. Want inderdaad, worden maar weinig gebruikt.

Die mening deel ik dus absoluut NIET!
Het klopt wel voor courante spullen maar als je eens ergens iets op de kop tikt wat ouder is, is google bepaalt niet je vriend -O-

Als je het wel weet, doe mij dan even een link naar dokumentatie over oude Fleischmann treinen......

Paardennamen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-25 22:04

Echt een topic voor mij... Geen rommelkamer, maar een rommelhuis.

Ik volg op facebook de groep Ontspullen, dat is ook wel inspirerend! Vooralsnog ben ik vooral bezig om de berg te kleine kleding van mijn dochter uit te zoeken en op Vinted te zetten. Al lekker wat verkocht, dus dat is mooi meegenomen. Wat (nog) niet verkocht is, gaat op maat op zolder, zodat ik het daar makkelijk kan pakken.

Verder... een zolder vol spullen. Mijn studeerkamer vol spullen, waardoor ik nu maar beneden aan de eettafel studeer.
Afgelopen tijd al wel speelgoed uitgezocht. In de voorjaarsvakantie maar eens dingen sorteren om mee op de kleedjesmarkt te gaan staan met Koningsdag.

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-25 22:05

Handleidingen ook niet weggooien. Gewoon opbergen in een doos en 1 keer paar jaar even sorteren wat je niet meer in gebruik hebt. Internet is niet zaligmakend (laatst stond er een artikel in de krant van een website met handleidingen die facturen stuurde en waren heel veel klachten over)

BarbaravdW

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-25 22:49

Het opruimen heeft zich doorgezet, vandaag ook de bult ondefinieerbare zooi in de slaapkamer weggewerkt. Kon mooi op de lege plekjes in de kast in de rommelkamer +:)+

@telpeva en anderen: ik ben dol op labelen en sorteren, maar moet dan wel goeie bakken hebben. De groene fruitdozen die je er tussen ziet staan zijn van de lidl, daar heb ik in de opslag die ik huur al mn paardenzut in gesorteerd. "Teugels en hoofdstelonderdelen", "koets reparatie" en "thermolaarzen+uitrijdeken" bijvoorbeeld. Ik kan daar zo blij van worden! Ik moet van de week nog weer zooi in de opslag brengen, als ik er aan denk maak ik een foto!

MissBambi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-25 23:14

ikke schreef:
Die mening deel ik dus absoluut NIET!
Het klopt wel voor courante spullen maar als je eens ergens iets op de kop tikt wat ouder is, is google bepaalt niet je vriend -O-

Als je het wel weet, doe mij dan even een link naar dokumentatie over oude Fleischmann treinen......

Ik sprak inderdaad meer over huishoudelijke apparaten e.d. :+ het is mij nog niet gebeurd dat ik er eentje niet heb kunnen vinden. Ik zoek ze altijd online op omdat ik ze de helft van de tijd niet weet te liggen de andere helft van de tijd niet zoek te pakken. Kijk dat je van zoiets specifieke de handleidingen bewaard snap ik. Maar ik heb bijvoorbeeld die van de vaatwasser, strijkijzer, koffiezetapparaat e.d. weggedaan.

haffiefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-25 23:38

Paardennamen schreef:
Echt een topic voor mij... Geen rommelkamer, maar een rommelhuis.

Ik volg op facebook de groep Ontspullen, dat is ook wel inspirerend! Vooralsnog ben ik vooral bezig om de berg te kleine kleding van mijn dochter uit te zoeken en op Vinted te zetten. Al lekker wat verkocht, dus dat is mooi meegenomen. Wat (nog) niet verkocht is, gaat op maat op zolder, zodat ik het daar makkelijk kan pakken.

Verder... een zolder vol spullen. Mijn studeerkamer vol spullen, waardoor ik nu maar beneden aan de eettafel studeer.
Afgelopen tijd al wel speelgoed uitgezocht. In de voorjaarsvakantie maar eens dingen sorteren om mee op de kleedjesmarkt te gaan staan met Koningsdag.

Er is ook een Facebook pagina huisje opgeruimd. Is ook wel leuk om te volgen. We zitten nu in een 90 dagen opruim/poets chalens.

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-25 23:44

Jeetje Barbara, jij hebt doorgepakt!

foxy80 schreef:
Handleidingen ook niet weggooien. Gewoon opbergen in een doos en 1 keer paar jaar even sorteren wat je niet meer in gebruik hebt. Internet is niet zaligmakend (laatst stond er een artikel in de krant van een website met handleidingen die facturen stuurde en waren heel veel klachten over)

Dit doen wij ook :j
Als iets kapot gaat en ik vervang het, stop ik de nieuwe handleiding in de bak en gooi de oude direct weg.

Ladyson

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-25 23:46

Veel spullen hebben vind ik niet erg, maar als het rommelig oogt, maakt me dat erg onrustig. Hier zit alles in bakken of/en kasten die een dichte deur ervoor hebben.

Verder zorgen voor lege tafels, bureaus en vensterbanken. Een accessoire kan natuurlijk leuk zijn, maar dan alleen die accessoire. Zo oogt het allemaal heel rustig, en kan het daarachter stiekem toch nog een rommeltje zijn.

Dit is voor mij een stok achter de deur, want op een lege tafel valt het op als er iets op ligt, maar op een tafel waar al van alles op ligt, dan zie je iets meer erop toch ook niet meer.

Ceetje_bokt

Re: De rommelkamer..

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-25 08:01

Heerlijk topic en ik ben erg blij dat ik heel veel niet (meer) herken. Maar meer inspiratie is altijd goed en leuk.
Jaren geleden bijna al mijn boeken weggedaan omdat ik alles op de ereader lees, daardoor konden er drie hoge Billy’s weg en kregen de leeggekomen planken een andere bestemming. Uiteraard bijzondere boeken wel bewaard.
Ik heb enorm veel shawl en die zitten in plastic dozen. Ik vouw ze op op een soort Marie Kondo manier, maar waar ik wel van baal is dat ze naar plastic gaan ruiken. Ik houd niet van die chemische wasparels. Iemand een goede tip tegen die plasticlucht?

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-25 08:03

O ja! Tips voor geurtjes in vaccuumzakken zijn ook welkom. Die kleding en dekbedden gaan toch vaak muf ruiken na een tijdje in zo’n zak.

anoukwendy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-25 09:43

Ik heb/had ook zo’n rommelkamer, heb heeeeeel veel dekjes verkocht dus heb er nog maar 35-40 ofzo over. Maar de stapels flikkerde altijd om. Moeten er nog zo’n 25 weg maar ben te lui om het te koop te zetten enzo.
Afbeelding
Afbeelding
Nu heb ik mn kamertje volgepropt met andere zooi :')

pipsqueak

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-25 10:04

Wat een heerlijk topic!

Ik ben afgelopen vrijdag ook met een volle kofferbak (station wagen) naar de kringloop gereden. Eerst nog 5x getwijfeld bij bepaalde spullen, maar nadat de kofferbak leeg was toch heel trots op mezelf :)

anoukwendy :wow: en hoeveel paarden heb je?

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-25 10:27

Ladyson schreef:
Veel spullen hebben vind ik niet erg, maar als het rommelig oogt, maakt me dat erg onrustig. Hier zit alles in bakken of/en kasten die een dichte deur ervoor hebben.

Ik heb die hype met open kasten/dressings ook nooit begrepen. Kruipt megaveel stof in en esthetisch oogt het altijd rommelig, of je moet je kleding alleen maar in dezelfde tint kopen.

Wij hebben wel een open kast in de woonkamer, maar die wordt gecureerd door mij, dat is een display cabinet met mooie meuk en daar komt geen troep tussen.

Anoukwendy, been there, done that. Paardenspul is het volgende wat gesorteerd gaat worden, maar nu nog bezig met bureau. Heb al 1/3 spul weg gewerkt. Grootste issue is momenteel dat ik alles op vinted opnieuw wil posten, wat een deel staat er al een jaar op en die advertenties zakken nu wel serieus weg.

anoukwendy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-25 11:32

Haha ik heb nu 5 paarden, waarvan een veulen en een van anderhalf. Had in totaal iets meer dan 400 dekjes.
Ben de interesse om te rijden een beentje kwijt. Heb er 3 staan die eventueel gereden kunnen worden maar daarvan is er eentje drachtig dus die staat sowieso stil.
Heb ook nog veel teveel dekens liggen die geen van de paarden passen :') maar ik ben veel te lui om die zooi op internet te gooien :O

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-25 11:39

Vanmiddag mag ik weer. Ik help iemand die er zelf niet doorheen komt. Iedere maandag middag pakken we samen wat aan. Het geeft ontzettend veel voldoening om iemand zo te kunnen helpen. En het inspireert mij in mijn eigen huis.

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-25 11:53

Vergeten een foto de posten van het resultaat

Ik heb de secretaire verplaatst en de open kast is weg. De doos met spullen is de enige die nog uitgezocht moet worden. De doos eronder zit vol met boeken die in de minibieb moeten
Afbeelding
Afbeelding

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-25 11:54

8nnemiek schreef:
O ja! Tips voor geurtjes in vaccuumzakken zijn ook welkom. Die kleding en dekbedden gaan toch vaak muf ruiken na een tijdje in zo’n zak.

Geurzakjes in doen?

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-25 12:07

Zoiets ja :j Heb je een tip voor lekkere geurzakjes?
Ik heb wel etherische olie in huis, dat zou ik ook op een doekje kunnen doen, maar ik ben bang dat het dan zo'n geconcentreerd geurtje op één plek wordt, en de rest nog steeds muf ruikt :+

Amber_anne, wat netjes! Zo'n secretaire lijkt me ideaal. Je klapt em dicht en weg is de rommel :')

rien10, wat goed <3 succes vanmiddag!

waaw anoukwendy, 400 dekjes :wow: Dat er überhaupt zo veel verschillende dekjes bestaan haha! Wat goed dat je er al zo veel hebt kunnen verkopen.

Hier is net weer iemand wat staaldraad van de boot komen ophalen. Dat spul lag ook al veel te lang in de weg.

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-25 12:10

8nnemiek schreef:
Zoiets ja :j Heb je een tip voor lekkere geurzakjes?

Ik kies graag voor een natuurlijk product, dus niks chemisch wat kan uitlopen. Zakjes gevuld met gedroogde bloemen / lavendel vind ik zelf erg prettig. Ruikt nooit te geconcentreerd. Of restjes van stukken zeep in zakjes. Gewone nivea zeep of zo.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-25 12:12

Goed idee :j Lavendel vind ik ook altijd lekker ruiken. Ik ga eens op zoek naar wat lavendel :D

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-25 12:13

Trapkast opgeruimd. Broek niet gevonden. Verdomme, ik heb dat ding twee keer gedragen!!

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-25 12:16

8nnemiek schreef:
Goed idee :j Lavendel vind ik ook altijd lekker ruiken. Ik ga eens op zoek naar wat lavendel :D

En dan gewoon gedroogd in een stoffen zakdoek draaien, lintje erom, klaar is kees en kost geen hol.

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-25 12:18

rien10 schreef:
Trapkast opgeruimd. Broek niet gevonden. Verdomme, ik heb dat ding twee keer gedragen!!

Wat weer eens bewijst dat minder meuk = je leven leuk is.
Niks zo vervelend als dit. I feel you.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-25 12:59

Ik zou kleding, textiel enz na het uitpakken nadat het opgeslagen heeft geleden denk ik sowieso in de wasmachine doen, zou dat niet voldoende zijn om de vieze geur eruit te krijgen?
Een beetje onder het motto geurzakjes die mijn huis niet in komen hoef ik ook niet op te ruimen hihi.

Rien noo je broek :\ weet je nog wanneer je hem het laatst aan hebt gehad? Misschien ligt hij op stal, ergens bij paarden spullen (bij je dekens, dekjes?) heb je je op stal omgekleed misschien, of in de auto