Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
BeFunny schreef:Al was ts niet zwanger en niet misselijk. Deze grap is niet leuk. Dat sommige mensen er wel de humor van inzien betekend niet dat iedereen dat doet. Deze grap is misplaatst en zeker in het geval van een zwangere vrouw. Als een jochie van 12 zo'n grap uithaalt dan nouja kun je het nog plaatsen die is nog niet volledig ontwikkeld. Maar een volwassen kerel die dit leuk vind om uit te halen met zijn schoondochter daar kan ik echt de grap niet van inzien, ja ik kan zo voor me zien dat schoonvader zelf enorm gelachen heeft om zijn eigen misplaatste grap. Dan moet hij even op zijn plaats gezet worden want hij voelt zich kennelijk heel wat omdat hij dus vaker over de grenzen van ts walst. Misschien moet ts zelf ook wat duidelijker zijn en standvastig of doen alsof het haar niks doet dan is de lol er voor schoonvader ook af. Maar de echtgenoot kan ook een keer tonen dat hij naast zijn vrouw staat en dat hij haar steunt, dan maar een keer scheve gezichten.
Soms is het nodig om duidelijke grenzen aan te geven.
DuoPenotti schreef:Sherivey
Maar hoeveel bokkers vinden de grap een goede grap?
Sherivey schreef:DuoPenotti schreef:Sherivey
Oke, laat ik het anders verwoorden: "een hoop reacties hier doen het af als 'valt toch allemaal wel mee, een dode mol?"
Ik vind dat een vreemde reactie wanneer deze dode mol gebruikt wordt voor een grap en vraag me af of iedereen het ook zo mee vind vallen als het om een dode kat ging.
Waarom dode dieren gebruiken voor een grap?
Sherivey schreef:DuoPenotti schreef:Sherivey
Oke, laat ik het anders verwoorden: "een hoop reacties hier doen het af als 'valt toch allemaal wel mee, een dode mol?"
Ik vind dat een vreemde reactie wanneer deze dode mol gebruikt wordt voor een grap en vraag me af of iedereen het ook zo mee vind vallen als het om een dode kat ging.
Waarom dode dieren gebruiken voor een grap?
Amado7 schreef:Ik ben toch wel verbaasd dat bijna 7 pagina’s aan mensen dit een belachelijke grap vinden.
Misschien ben ik te nuchter, ik kom van het platteland. Hier gingen we vroeger nog met de buks konijnen en vogels schieten. Zou ik nu overigens ook niet meer doen. Maar denk als ik boos zou worden na zo’n grap dat iedereen mij vierkant uit zou lachen en ik dit jaren zou horen.Dit zouden ze ook in mijn gezin uithalen.
En uiteraard, TS mag dit vinden en haar grenzen aangeven. Dat is haar recht. En ik snap volkomen dat het niet fijn is als je ook nog eens gaat kotsen. Maar ik verbaas me wel over de vele reacties die dit een misselijke grap vinden. Ben ik dan te nuchter? Oh ja, m’n vader werkt in de uitvaart en ik kom dus van het platteland. Misschien ben ik dan ongevoeliger voor dode dieren ofzo.![]()
TS ik denk dat het goed is als je duidelijk je grens aan geeft. En verder zou ik het volkomen achter je laten en verdergaan.
Amado7 schreef:Ik ben toch wel verbaasd dat bijna 7 pagina’s aan mensen dit een belachelijke grap vinden.
Misschien ben ik te nuchter, ik kom van het platteland. Hier gingen we vroeger nog met de buks konijnen en vogels schieten. Zou ik nu overigens ook niet meer doen. Maar denk als ik boos zou worden na zo’n grap dat iedereen mij vierkant uit zou lachen en ik dit jaren zou horen.Dit zouden ze ook in mijn gezin uithalen.
En uiteraard, TS mag dit vinden en haar grenzen aangeven. Dat is haar recht. En ik snap volkomen dat het niet fijn is als je ook nog eens gaat kotsen. Maar ik verbaas me wel over de vele reacties die dit een misselijke grap vinden. Ben ik dan te nuchter? Oh ja, m’n vader werkt in de uitvaart en ik kom dus van het platteland. Misschien ben ik dan ongevoeliger voor dode dieren ofzo.![]()
TS ik denk dat het goed is als je duidelijk je grens aan geeft. En verder zou ik het volkomen achter je laten en verdergaan.
Sellyxx schreef:Amado7 schreef:Ik ben toch wel verbaasd dat bijna 7 pagina’s aan mensen dit een belachelijke grap vinden.
Deze post is wat mij betreft een verademing, I agree. Zo denk ik terug aan hoe wij ooit een dode muis in het kaaspakhuis hadden en daar hebben we onze baas toen mee laten schrikken door 'm met z'n staart aan de deur van de koelcel te plakken met een verkoopzegel. Baas zelf kon er hartelijk om lachen. Ik ben echt de grootste dierenvriend die je je kan voorstellen (ik hou zelfs van insecten) maar een dood dier is links of rechtsom 'gewoon' onderdeel van de natuur.
Alsnog kan ik me voorstellen dat je dit geen leuke grap vind, humor is heel persoonlijk. Zelf zou ik dan ook gewoon netjes mijn excuses aanbieden als mij teruggeven werd dat iemand er niet om kon lachen. Iemand bedenkt iets wat volgens zijn/haar idee grappig is maar soms blijkt achteraf pas dat je het gewoon verkeerd had ingeschat. Zonder te generaliseren kan ik me zomaar voorstelen dat je schoonvader er niet eens zo diep over heeft nagedacht. Natuurlijk kan het ook treiteren zijn, als je weet dat de ander iets écht niet leuk vind of bijv. ergens bang voor is en het dan tóch doen, dat kan ook een vorm van pestgedrag zijn.
Om in te gaan op de titel van je topic: je hebt altijd het recht op je eigen mening en wat dat betreft is het terecht als jij een grap niet grappig vind. Je man heeft ook het recht om het niet zo'n issue te vinden. Kiest je man daarmee gelijk 'partij' voor je schoonvader? Daar lijkt zoals je in andere latere posts ook beschrijft meer onder te zitten als het gaat om de relatie tussen jou en je schoonfamilie. Dat je daar iets mee wilt kan ik heel goed begrijpen. Op welke manier zou je willen dat ze jouw grenzen meer respecteren? Heb je weleens geprobeerd hier een serieus gesprek over aan te gaan?
Edit: excuses, ik had je laatste bericht over het hoofd gelezen waarin je aangaf al vaak hebt geprobeerd met hen het gesprek aan te gaan, en dat je die strijd hebt opgegeven. Soms kan er inderdaad ook een bepaalde opluchting zitten in het 'accepteren' dat bepaalde mensen nu eenmaal zo zijn of dingen zo gaan, waarmee je niet zegt dat je er blij mee bent of dat het je geen pijn kan doen. Maar juist de hoop dat iets of iemand verandert kan je op langere termijn keer op keer laten teleurstellen.
Kabayo schreef:Anjali waarom de aanname wbt gif? In bijna alle pakhuizen staan een legioen aam muizenvallen. Pats. Dood. En waarom moet Selly zich verantwoorden over haar werk op internet hoe een muis dood gaat?
DuoPenotti schreef:Maar denk dat deze mol helemaal het probleem niet is. En het zwanger zijn ook niet.
Maar de relatie met schoonouders en de partner die het dan opneemt voor zijn ouders en niet voor zijn vrouw.
En dat lijkt me een heel wat logischer onderwerp in dit geval.