Koolmonoxide in slaapkamer maar niet bij ketel

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

elineAbby123

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-25 12:57

anca schreef:
Kimmie25501 schreef:
Ik heb nog even met mijn ouders overlegd en die willen het het liefste laten gaan om de relatie met mijn buren te behouden.

Even heel hard

Dus je ouders laten een relatie met de buren boven jou gezondheid gaan?
Je moet nog minstens 80 jaar mee . Echt laat dit uitzoeken tot op de bodem. Jou gezondheid ook later

Stille meelezer hier, maar precies wat je zegt, ik vind dit ook van de zotte. Het had ook heel anders af kunnen lopen. En je hoeft echt niet met toortsen en hooivorken aan de deur te komen rellen, maar wel gewoon vriendelijk eisen dat dit goed afgehandeld moet worden en vergoed. Veel te lief inderdaad

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-25 20:21

anca schreef:
Even heel hard

Dus je ouders laten een relatie met de buren boven jou gezondheid gaan?

Nee. De ouders laten de relatie met de buren boven de kosten van dit onderzoek en herstel gaan.

En daar zitten echt 2 kanten aan. Soms is het heel zinvol om juist te laten merken dat je niet zomaar met je laat sollen, en binden mensen uiteindelijk in.

En ik vind het heel verstandig als Kimmie de situatie navraagt bij een deskundige of er niet iets over het hoofd gezien wordt. Maar tegelijkertijd moeten we wel reeel zijn, als er geen duidelijk beeld is van het letsel dat ontstaan is gebeurt er verder niets. Geen enorme schadevergoedingen, geen herstelkosten, want er is niks.

En het praktische onderzoek naar de oorzaak zal een paarhonderd euro hebben gekost - het herstel van het rookkanaal misschien iets meer, maar dat zijn geen enorme bedragen (tenzij je ze niet hebt natuurlijk.) Dat is uiteindelijk waar de strijd om gaat. Misschien 1500 - 2000 euro? Niet niets maar ook niet wereldschokkend.

Als haar ouders bereid zijn die kosten te betalen, dan is het daarmee klaar. Jammer van het geld, niet een geweldige of rechtvaardige oplossing, maar wel gewoon een keuze. Dat heeft niets met de gezondheid te maken, dat is gewoon een geldkwestie.

(Dan moet het natuurlijk wel opgelost zijn. Als dat rookkanaal niet gerepareerd is, dan moet er wel actie komen, dat is absoluut onaanvaardbaar.)

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-25 09:37

Eens het shadow. Als er geen schade is, geen letsel, gaat een aansprakelijkheid je alleen de kosten van het onderzoek en herstel opleveren. Je zal dan de afweging moeten maken of dat opweegt tegen de bekoelde relatie met buren.
Als er wel een hoop schade en letsel zou zijn dan zal die afweging wellicht anders komen te liggen. Voor een paar 100e is wat anders als wanneer er voor 1000en euro's aan gezondheidsschade is (en zelfs dan is het kritisch kijken wat je kan verhalen.)

Gelijk hebben en je gelijk halen zijn echt 2 totaal verschillende dingen.
Overigens zit dat niet alleen in de relatie met buren. Ook in de energie die een aansprakelijkheidstraject je gaat kosten rondom gezondheidsschade.

Gelijk hebben en je Gelijk krijgen zijn 2 totaal verschillende dingen.

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-25 12:43

maar aan de andere kant, als buur zou ik het niet fijn vinden dat iemand veel kosten en ongemak heeft gehad door een probleem met mijn woning maar mij niet benaderd om de relatie goed te houden. Verzekeringswerk kost mij niets, maar kan mijn relatie met de buren ook fijn houden.

Je kan het op z'n minst bespreekbaar maken. Niet alle buren zijn boze boemannen die niets voor elkaar over hebben. De meeste mensen willen fijn en in harmonie met elkaar wonen.

Er wordt vanuit gegaan dat de relatie geschaad gaat worden door dit verzoek, maar in hoeverre is dit het geval als TS naar de buren stapt en uitlegt wat ze gevonden hebben en vraagt of ze hun verzekering willen vragen dit te vergoeden en daarnaast te vermelden dat indien dit niet lukt ook prima is.
De meeste buren zullen dit echt niet erg vinden en netje willen oplossen. Zeker als ze weten dat ze het niet uit eigen zak hoeven te betalen.

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-25 21:17

secricible schreef:
Eens het shadow. Als er geen schade is, geen letsel, gaat een aansprakelijkheid je alleen de kosten van het onderzoek en herstel opleveren. Je zal dan de afweging moeten maken of dat opweegt tegen de bekoelde relatie met buren.
Als er wel een hoop schade en letsel zou zijn dan zal die afweging wellicht anders komen te liggen. Voor een paar 100e is wat anders als wanneer er voor 1000en euro's aan gezondheidsschade is (en zelfs dan is het kritisch kijken wat je kan verhalen.)

Gelijk hebben en je gelijk halen zijn echt 2 totaal verschillende dingen.
Overigens zit dat niet alleen in de relatie met buren. Ook in de energie die een aansprakelijkheidstraject je gaat kosten rondom gezondheidsschade.

Gelijk hebben en je Gelijk krijgen zijn 2 totaal verschillende dingen.

Met dit in ons achterhoofd hebben we idd besloten het erbij te laten. Mijn ouders betalen de kosten, dus voor mij heeft dat hetzelfde effect.