Trouwen in 2026!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-25 09:00

Douce schreef:
Dank voor de ervaring!

Ik weet van mezelf dat ik van allerlei eerste keren de zenuwen krijg dus zo breek ik hem.

Een van de redenen dat ik uiteindelijk zelf wil laten maken is omdat ik eigenlijk niet in het wit of crème wil trouwen maar in licht roze (onder wit/Thule waarschijnlijk). Geen idee alleen of het mij staat dus hoop stiekem dat ze met funpassen ook iets nude achtigs hebben. Heb je toevallig een foto van jouw jurk? Ik kijk regelmatig bij de reviews in de hoop op meer foto's van zelfgemaakte jurken :') .

Bij de meeste bruidsmodezaken (vooral die met eigen atelier) is het mogelijk een gekleurde laag als onderlaag aan te brengen. Zou daarvoor gewoon even contact opnemen met de zaak waar je graag heen wilt. Kan in principe bij alle jurken

Spaansepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-25 20:56

Amado7 schreef:
Spaansepony schreef:
Ik ga dinsdag naar een outlet in Almere. Kan je zelfs de. Hele high tea bij boeken. :+
Maar ik wil gewoon niet al te veel geld uitgeven aan een jurk die je eenmalig draagt

Ben benieuwd! Ga je naar Wedding Wonderland?
Daar had ik eerst een afspraak staan maar na meerdere verhalen ben ik geswitcht naar Prinses Bruidsmode Apeldoorn. Maar wellicht krijg jij er super goeie ervaringen mee! Ze hebben namelijk prachtige jurken zoals ik zie! Dus ben heel benieuwd of je slaagt ! :D Veel plezier morgen!

Het was op z’n zachts gezegd bijzonder te noemen. :+
Als eerst werden we 45 minuten te laat geholpen, was al in staat om te vertrekken.

Vervolgens mochten we zelf jurken zoeken en ze zou helpen met passen. Na 15 minuten gewacht te hebben heb ik mezelf maar in de jurken gewurmd. Bij de laatste kwam ze ineens de hoek om dat we al bezig waren.
7 jurken verder :')

Uiteindelijk heeft ze even geholpen maar de volgende klant kwam weer binnen dus ze liep de hele tijd heen en weer. Ze wilde nog meer jurken aansmeren om te passen maar was er klaar mee en had eigenlijk de jurk al gevonden die ik wilde.

Maar ik ga geen 1700 euro voor een trouwjurk betalen.
Hij was wel 100 euro goedkoper dan de oorspronkelijke prijs. En daarbij met zo service gun ik hun mijn geld ook niet :+

Dus op naar de volgende,
Die Anastasia zie ik ook veel nadeel vind om ze geven jurk gelijk mee en vermaken niet geloof ik.

Dus ik zoek nog andere leuke outlet winkels ;)

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-25 21:42

Bij Anastasi krijg je je jurk niet meteen mee hoor. Die wordt helemaal op maat en naar jou smaak gemaakt. Als hij niet past, kan ze hem nog aanpassen.

Ik heb op dit moment geen foto van mijn jurk, zal kijken of ik die van de week per pb kan sturen.

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-25 21:58

Kennis van ons had een jurk uit een outlet, zou een oud model zijn maar was achteraf al vermaakt.

Gelukkig was er een bevriende coupeuse want schijnbaar is een trouwjurk vermaken die al vermaakt is echt horror en dus ook duurder.

Geen idee of je zoiets zou kunnen zien (ik waarschijnlijk sowieso niet) maar misschien iets om extra te checken. Zonde van het geld anders.

Spaansepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-25 22:57

fohadie schreef:
Bij Anastasi krijg je je jurk niet meteen mee hoor. Die wordt helemaal op maat en naar jou smaak gemaakt. Als hij niet past, kan ze hem nog aanpassen.

Ik heb op dit moment geen foto van mijn jurk, zal kijken of ik die van de week per pb kan sturen.

Excuus ik bedoelde Assepoester. Ben inderdaad in de war de ander doet inderdaad helemaal op maat maken voor 1000 euro.

Klinkt ook goed.

DemDeempel

Re: Trouwen in 2026!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-25 10:54

Heeft er iemand toevallig ervaring met een app voor de bruiloft?
Het lijkt mij ideaal maar ik heb het nog nooit gezien. Je zou dan meer informatie over de bruiloft kunnen delen met de gasten, een geheim ceremoniemeester account, aanmeldingen en allergieën etc.

CobCowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-25 12:24

DemDeempel schreef:
Het lijkt mij ideaal maar ik heb het nog nooit gezien. Je zou dan meer informatie over de bruiloft kunnen delen met de gasten, een geheim ceremoniemeester account, aanmeldingen en allergieën etc.

Geen ervaring met apps, maar wij willen wel een trouwsite met alle praktische info + RSVP app enz. Daar zijn verschillende van, heel makkelijk in gebruik. Ik twijfel nog over een standaard template of dat we toch zelf meer iets programmeren om het helemaal naar smaak te maken.

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-25 14:09

Spaansepony schreef:
fohadie schreef:

Excuus ik bedoelde Assepoester. Ben inderdaad in de war de ander doet inderdaad helemaal op maat maken voor 1000 euro.

Klinkt ook goed.

Ah, ja, daar krijg je idd wel meteen je jurk mee.

Nikkylove

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-25 14:17

DemDeempel schreef:

Voor een bruiloft website willen wij gebruik maken van WithJoy. Vrienden van ons hadden dat gebruikt voor hun trouwerij. Zag er heel mooi uit en is gratis.

Andere zaken, zoals draaiboek, leveranciers, budget, gastenlijst en dergelijke houden wij bij in de gratis tool van ThePerfectWedding. Werkt top!

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-25 16:57

Toch best lastig hoor, om alles te vinden. Wij wilden graag satijnen lint /strikken om de servetten met een persoonlijke naam van ieder. Alleen overal kan je of 50 dezelfde namen bestellen, of je betaalt onderhand 300 euro. Dus ik dacht, dan maar van die kaartjes met een gaatje waar een strik doorheen kan. Zelfs dat is moeilijk met verschillende namen. Dan maar even op zoek naar een drukker om namen op karton te printen en dan maak ik ze zelf wel :D

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-25 08:23

Ik ga zaterdag trouwjurken passen :D Nog niet helemaal in vorm (7,5 week geleden bevallen), maar goed genoeg om te gaan passen. 1 oktober hebben we een afspraak bij een mogelijke feestlocatie en 4 oktober voor ringen. We hebben al mooie ringen gezien, maar ik vond 4K voor 2 ringen echt teveel := (we zijn allebei geen ringdragers)

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-25 17:41

Ik zou mij hier ook graag willen melden.

De trouwdatum is in mei en ben al hard bezig met alles regelen. Gelukkig een goed team van partner, schoonouders, ouders en aanhang die met alles willen helpen.

Ik lees graag mee met de tips en truckjes die jullie uithalen.

Voor jurken kan ik Wed2be goed aanraden, ben daar uitstekend geholpen en hoef nu alleen de (minimale) aanpassingen nog te laten doen. Blijft allemaal ruim binnen het budget dat we voor ogen hadden.

Jodi93

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-25 19:21

Spaansepony schreef:
Het was op z’n zachts gezegd bijzonder te noemen. :+
Als eerst werden we 45 minuten te laat geholpen, was al in staat om te vertrekken.

Vervolgens mochten we zelf jurken zoeken en ze zou helpen met passen. Na 15 minuten gewacht te hebben heb ik mezelf maar in de jurken gewurmd. Bij de laatste kwam ze ineens de hoek om dat we al bezig waren.
7 jurken verder :')

Uiteindelijk heeft ze even geholpen maar de volgende klant kwam weer binnen dus ze liep de hele tijd heen en weer. Ze wilde nog meer jurken aansmeren om te passen maar was er klaar mee en had eigenlijk de jurk al gevonden die ik wilde.

Maar ik ga geen 1700 euro voor een trouwjurk betalen.
Hij was wel 100 euro goedkoper dan de oorspronkelijke prijs. En daarbij met zo service gun ik hun mijn geld ook niet :+

Dus op naar de volgende,
Die Anastasia zie ik ook veel nadeel vind om ze geven jurk gelijk mee en vermaken niet geloof ik.

Dus ik zoek nog andere leuke outlet winkels ;)

Jeetje wat bijzonder...
Ik ben bij een hele fijne in Leek geweest. Hele lieve,nette, vriendelijke vrouw hadden wij.

Amado7 schreef:
Toch best lastig hoor, om alles te vinden. Wij wilden graag satijnen lint /strikken om de servetten met een persoonlijke naam van ieder. Alleen overal kan je of 50 dezelfde namen bestellen, of je betaalt onderhand 300 euro. Dus ik dacht, dan maar van die kaartjes met een gaatje waar een strik doorheen kan. Zelfs dat is moeilijk met verschillende namen. Dan maar even op zoek naar een drukker om namen op karton te printen en dan maak ik ze zelf wel :D

Je hebt tegenwoordig ook van die printers voor thuis voor stickers enzo is dat geen optie?

SplashIsLief schreef:
Ik ga zaterdag trouwjurken passen :D Nog niet helemaal in vorm (7,5 week geleden bevallen), maar goed genoeg om te gaan passen. 1 oktober hebben we een afspraak bij een mogelijke feestlocatie en 4 oktober voor ringen. We hebben al mooie ringen gezien, maar ik vond 4K voor 2 ringen echt teveel := (we zijn allebei geen ringdragers)

Goudprijzen zijn heel hoog momenteel ( als je goud wil) maar 4k is wel echt veel. Wij waren bijna 2500 kwijt voor onze ringen en mijn man heeft best een brede gekozen. Bij een goede juwelier bij ons.

miss_lizje schreef:
Ik zou mij hier ook graag willen melden.

De trouwdatum is in mei en ben al hard bezig met alles regelen. Gelukkig een goed team van partner, schoonouders, ouders en aanhang die met alles willen helpen.

Ik lees graag mee met de tips en truckjes die jullie uithalen.

Voor jurken kan ik Wed2be goed aanraden, ben daar uitstekend geholpen en hoef nu alleen de (minimale) aanpassingen nog te laten doen. Blijft allemaal ruim binnen het budget dat we voor ogen hadden.
[/quote]

Gefeliciteerd!

Ik gebruik geen app maar een mooi invulboek :D

Hier inmiddels de secretaire wit geverfd voor ons hoekje voor ons gastenboek :D

Afbeelding

En nog deze gave kandelaren op de kop getikt via fb! Ik wou ze wit spuiten maar mijn toekomstige man vind ze zo ook heel mooi

Afbeelding

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-25 20:15

Leuk idee van die secretaire

Ik ben steeds op internet naar locaties aan het kijken maar ben zo kieskeurig dat niks goed is. Ik denk dat ik maar eens in het echt moet gaan kijken.
Ik wil buiten trouwen en wil dat de locatie er mooi uit ziet op de achtergrond, maar wilde dat het er van binnen authentiek uit ziet en niet helemaal gemoderniseerd voor als we naar binnen moeten en voor fotos. Maar wil het ook niet te groot want we gaan maar met een klein gezelschap en anders ziet het er zo leeg uit :o :=

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-25 21:31

Amber_anne schreef:

Ik ben steeds op internet naar locaties aan het kijken maar ben zo kieskeurig dat niks goed is. Ik denk dat ik maar eens in het echt moet gaan kijken.
Ik wil buiten trouwen en wil dat de locatie er mooi uit ziet op de achtergrond, maar wilde dat het er van binnen authentiek uit ziet en niet helemaal gemoderniseerd voor als we naar binnen moeten en voor fotos. Maar wil het ook niet te groot want we gaan maar met een klein gezelschap en anders ziet het er zo leeg uit :o :=

Soms ligt het niet in de richting waar je zoekt. Wij wilden sprookjesachtig trouwen. Ons beeld daarbij was een kasteel. Bij 2 gaan kijken en het voelde niet goed. Ik heb dagenlang lopen zoeken naar alternatieve in de buurt. Uiteindelijk ergens gaan kijken waar we toevallig langs reden en ik ook voorbij had zien komen. En daar voelden we het meteen. En dat had ik op basis van de site dus niet verwacht.

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-25 21:46

Goed om te horen, we moeten maar gewoon gaan kijken naar dingen die ons redelijk goed lijken

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-25 07:18

Amber_anne schreef:

In welke regio zit je? Kasteel ruurlo is erg mooi! Als je binnen trouwt zit je in een hele mooie oude trouwzaal. Buiten op het gras is met het kasteel op dr achtergrond

Kasteel Wijenburg, slot Doddendael en Rhederoord zijn trouwens ook erg mooi!

Heb behalve van doddendael foto’s, maar de upload wil niet meewerken
Laatst bijgewerkt door Liselot op 20-09-25 07:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-25 07:42

Wij trouwen bij een Vlaamsche schuur, die voldoet daar ook wel aan vermoed ik. Maar kan totaal uit de richting liggen :') .

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-25 10:04

De open trouwlocatie route is volgens mij volgende week. Ideaal om even laagdrempelig een aantal locaties te bekijken zonder afspraak te moeten maken. :))

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-25 11:34

upendo schreef:
De open trouwlocatie route is volgens mij volgende week. Ideaal om even laagdrempelig een aantal locaties te bekijken zonder afspraak te moeten maken. :))

Die had ik gezien inderdaad, ik denk dat dat het beste is. Want met alleen fotos op internet gaat het niet goed komen :+

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-25 13:38

Amber_anne schreef:

Welke regio zoek je?

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-25 15:33

We wonen zelf regio Zwolle maar al mijn familie woont regio Amsterdam

Dus ergens bij ons in de buurt of tussen Zwolle en Amsterdam

DemDeempel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-25 13:32

Het was even stil maar ik gok dat iedereen op de achtergrond lekker bezig is met de voorbereidingen.

@ Amber_anne hebben jullie al een mooie locatie kunnen vinden?

In de tussentijd zijn wij druk opzoek naar een fotograaf en willen we binnenkort een planning voor de dag maken zodat de uitnodigingen de deur uit kunnen.

Daarnaast wil ik zelf graag de decoratie doen, de locatie is van zichzelf mooi genoeg dus er hoeft maar een klein beetje te gebeuren. Dus ik heb vandaag de eerste kunstbloemen slingers besteld in de sale en die wil ik langzaamaan verzamelen als er ergens een goede actie is.

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-25 13:44

Wij zijn bij Landgoed huis de Voorst wezen kijken. Ontzettend mooi en het was een leuke dag maar ik weet het niet zeker. We zijn er wel uit dat een landhuis of kasteel wel het type locatie is. Ik zag dat er in november weer een open dag was dus dan gaan we gewoon ergens anders kijken

@demdeepel heb je ook op bijvoorbeeld Vinted gekeken? Ik denk dat je daar ook wel bloemen moet kunnen vinden voor een goede prijs

DemDeempel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-25 13:57

Wauw, Landgoed huis de Voorst is prachtig! Hoe groot is jullie groep?
Wat wij belangrijk vonden is de locatie exclusief te hebben maar ik kan mij voorstellen dat dat bij zoiets groots niet te doen is. Konden ze daar ook informatie over geven.

Vinted is een goede tip! Ik kwam al veel tweedehands bruiloft decoratie tegen op marktplaats dus vinted is ook zeker een goede optie.