Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Marcella schreef:Wie mijn moeder uitgezaaide longkanker en beginnende botkanker die juist contact met mensen moet beperken wegens zware chemo kuur. Mijn vader die het druk heeft met mijn moeder en zijn broer met kanker (opgegeven).
Broer van mijn moeder met dementie (oom).
Broer die het te druk heeft met zijn eigen huis renovatie en neef met leukemie.
En nee heb geen vrienden.
Ga kippen voeren. Oh en volgens mijn vader en broer moet ik alle beesten opruimen, want dat is flauwekul.
Tancreda4 schreef:Bij zulke verbouwingen is het ook normaal dat er sleutels worden afgegeven, er word echt niet verwacht dat iedereen thuis blijft. Dat TS zelf in de kou en herrie erbovenop wilt zitten ipv een belangrijk ziekenhuis bezoek, lijkt mij eigen keuze.
Tancreda4 schreef:Bij zulke verbouwingen is het ook normaal dat er sleutels worden afgegeven, er word echt niet verwacht dat iedereen thuis blijft. Dat TS zelf in de kou en herrie erbovenop wilt zitten ipv een belangrijk ziekenhuis bezoek, lijkt mij eigen keuze.
keeyzie schreef:Dit dan ook melden bij de uitvoerder.
Weet je zeker dat die is weggehaald of heb je hem zelf misschien ergens anders neergezet?
keeyzie schreef:Ik volg dit topic al een tijdje en begin me steeds meer te verbazen.
Zelf werk ik ook in deze branche en heb dus ook veel met renovaties in bewoonde staat te maken.
En heel eerlijk, huurders zoals jij zorgen ervoor dat wij ons werk een stuk minder leuk vinden.
In je OP heb je het over senioren. Deze kijken er net als jou tegenop. Maar uit ervaring weet ik dat ze het uiteindelijk heerlijk vinden dat ze iedere dag iemand over de vloer hebben. Ze kunnen een praatje maken en voor die mensen doen we vaak net wat extra’s.
Uiteraard snap ik dat niemand zit te wachten op overlast. En ja, een renovatie geeft overlast en de nodige troep. Maar als het goed is zorgt het bouwteam ervoor dat jij onlangs de overlast toch zo fijn mogelijk kunt blijven wonen in je woning. Is er een woonconsulent aangesloten bij dit project?
Neem even in je achterhoofd dat wanneer je dit als particulier laat doen je vaak tussen de €10.000 en €50.000 euro kwijt bent. Je woning wordt nu energiezuiniger en je leefcomfort gaat er alleen maar op vooruit. + je hoeft geen extra huur te betalen.
Er zijn gelukkig ook huurders die dit inzien en die ons de energie geven het werk door te zetten.
In je huurcontract staat ook vermeld dat je verplicht bent noodzakelijk onderhoud aan de woning toe te laten. Huisdieren zijn sowieso je eigen verantwoording. Wij spreken altijd af dat deze in een aparte ruimte zitten waar wij niet werken. We plakken dan een kaart op de deur om iedereen hierop te attenderen.
Is er geen rustruimte waar je heen kunt overdag?
De planningen voor dit soort werkzaamheden zijn krap. Veel werkzaamheden worden gebundeld om ervoor te zorgen dat ze zo snel mogelijk klaar zijn en dus minimaal binnen hoeven te zijn bij bewoners. Kan een bewoner niet op de afgesproken datum dan heeft dat gevolgen voor de complete planning. Zelf naar het appartement van je oom gaan en de sleutel inleveren toch een optie?
Bienotje schreef:Jouw bramensap zal elke bouwvakker reet roesten. Knowbody cares about homemade bramensap.Je was je eigen heuptas met belangrijke papieren ook even kwijt. Je kunt geen andere mensen van het ene weg blijven beschuldigen als iets anders door jezelf ook kwijt is. Je ziet al het negatieve wat je wil zien.
Je kunt ook overwegen om je verhalen in een dagboek privé te schrijven. Kun je alles kwijt wat je wil en niemand leest en reageert anders dan je wilt.
DubbelFun schreef:Dat zijn toch ook geen werkzaamheden die je in de winter gaat doen