Renovatie flat.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Marcella

Re: Renovatie flat.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-25 13:53

Eh nee daarom had ik ziekenhuis afspraken staan om uit te sluiten of luchtweg medicatie nog wel afdoende werkt of dat het door de reuma medicatie komt.

Loop op het moment ook veel te hoesten (inclusief rotzooi) wat betekent dat ik een luchtweg infectie heb. AB en prednison werken maar even.

Door de reuma medicatie kan ik ook ontstoken borstbeen krijgen.

Met nu is het rustig dus geen stress.

Doet mij herinneren dat ik nog spuit uit de koelkast moet.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-25 14:14

Hoelang van te voren wist je van de afspraak in het ziekenhuis?

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-25 14:24

Die stond eerder dan afspraak ramen vervangen, maar is nu maand verzet.

In het belang van de renovatie.

Nu wel aangegeven dat die week afspraken ingepland kan worden betreffende renovatie. Ze hebben van 1 afspraak 2 gemaakt en ook nog reumatoloog erbij.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-25 14:39

Maar je kon niet iemand regelen die even tijdens je afspraak in je huis kon zitten?

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-25 14:55

Wie mijn moeder uitgezaaide longkanker en beginnende botkanker die juist contact met mensen moet beperken wegens zware chemo kuur. Mijn vader die het druk heeft met mijn moeder en zijn broer met kanker (opgegeven).

Broer van mijn moeder met dementie (oom).

Broer die het te druk heeft met zijn eigen huis renovatie en neef met leukemie.

En nee heb geen vrienden.

Ga kippen voeren. Oh en volgens mijn vader en broer moet ik alle beesten opruimen, want dat is flauwekul.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-25 15:07

Je antwoord mag ook iets vriendelijker, ik heb nou eenmaal geen glazen bol.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-25 15:12

Nee maar staat al een paar keer in het topic, maar maakt niet uit.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-25 16:17

Marcella schreef:
Wie mijn moeder uitgezaaide longkanker en beginnende botkanker die juist contact met mensen moet beperken wegens zware chemo kuur. Mijn vader die het druk heeft met mijn moeder en zijn broer met kanker (opgegeven).

Broer van mijn moeder met dementie (oom).

Broer die het te druk heeft met zijn eigen huis renovatie en neef met leukemie.

En nee heb geen vrienden.

Ga kippen voeren. Oh en volgens mijn vader en broer moet ik alle beesten opruimen, want dat is flauwekul.

Nou, die vader en broer zijn ook niet echt helpend!! Je krijgt momenteel wel veel narigheid tegelijk op je bord. Ga gewoon zo veel mogelijk in gesprek met de uitvoerders van de renovatie, dat zijn (waarschijnlijk) echt geen onmensen en zullen graag meedenken om de werkzaamheden voor jou zo weinig belastend als mogelijk te laten verlopen.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-25 17:33

Jeetje Marcella...jouw leven zou een stuk fijner worden als je gaat beginnen met omdenken.. je komt in allerlei topics zo negatief naar voren en ook hier is het al een aantal keer benoemd.

Je vind vooral hoe zwaar je het zelf hebt en hoe slecht anderen het doen en wat er allemaal vooral niet goed gaat.

Probeer eens te kijken naar je manier van reageren op situaties... Probeer eens te relativeren voordat je iets weer in het negatieve gooit.

Oh en een tip voor het wat warmer krijgen : trek sloffen aan :D

Jij hebt alle mogelijkheden om te vertrekken met je hebben en houden naar het huis van je oom... Maar te stoffig dit..te rommelig dat?
Maar deze situatie is ook weer ondragelijk voor je.
Er zijn mensen die geen huis hebben en het wel wisten als ze deze keuze hadden..

Maak je keuze...

Deal with it of denk om en pak je oplossingen, want die zijn er genoeg.
Je maakt het moeilijk voor jezelf...heel de dag klagen in topics .

Het is zo zonde meid... Het kan zoveel fijner en mooier.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-25 18:12

Verbouwingen zijn niet leuk. Vind ik.
Ik sluit mijn katten op in een kamer voordat de aannemer komt.
Is de aannemer weg dan mogen ze er weer uit.

Verder proberen niet druk te maken om troep en kou en weet ik veel wat.
Pas als alles klaar is kan je goed gaan opruimen/schoonmaken. Tot die tijd, blijven ademen.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-25 21:05

Bij zulke verbouwingen is het ook normaal dat er sleutels worden afgegeven, er word echt niet verwacht dat iedereen thuis blijft. Dat TS zelf in de kou en herrie erbovenop wilt zitten ipv een belangrijk ziekenhuis bezoek, lijkt mij eigen keuze.

cariena1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-25 21:31

Tancreda4 schreef:
Bij zulke verbouwingen is het ook normaal dat er sleutels worden afgegeven, er word echt niet verwacht dat iedereen thuis blijft. Dat TS zelf in de kou en herrie erbovenop wilt zitten ipv een belangrijk ziekenhuis bezoek, lijkt mij eigen keuze.

Hier renovatie net achter de rug sleutel gaf ik aan de bouwvakkers honden in de bench, bij weggaan of naar mijn ouders gebracht, katten kunnen en mogen binnen en buiten.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-25 22:22

Ik vertrek naar mijn moeder als ze langer dan zeg een dag bezig gaan.
Maar die mogelijkheid moet je wel hebben natuurlijk. :)
Er is hier nl een kans dat ze bezig gaan terwijl ze bij mijn moeder dezelfde werkzaamheden uitvoeren, in dat geval is het even overleggen of ze naar mijn stiefvader gaat en of die plek heeft voor mij, of ik tijdelijk bij de woonvorm intrek die me begeleidt (áls ze überhaupt plek hebben) of dat er een wisselwoning ter beschikking gesteld wordt.
In het alleruiterste geval stuur ik de honden naar mijn moeder of elders uit logeren en ga zelf couch surfen, al is dat wel het minst gewenste scenario ivm moeilijke hond, zelf lichamelijke klachten en een kleine sociale kring.

PreHungaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-25 23:13

Ik volg dit topic al een tijdje en begin me steeds meer te verbazen.
Zelf werk ik ook in deze branche en heb dus ook veel met renovaties in bewoonde staat te maken.
En heel eerlijk, huurders zoals jij zorgen ervoor dat wij ons werk een stuk minder leuk vinden.
In je OP heb je het over senioren. Deze kijken er net als jou tegenop. Maar uit ervaring weet ik dat ze het uiteindelijk heerlijk vinden dat ze iedere dag iemand over de vloer hebben. Ze kunnen een praatje maken en voor die mensen doen we vaak net wat extra’s.

Uiteraard snap ik dat niemand zit te wachten op overlast. En ja, een renovatie geeft overlast en de nodige troep. Maar als het goed is zorgt het bouwteam ervoor dat jij onlangs de overlast toch zo fijn mogelijk kunt blijven wonen in je woning. Is er een woonconsulent aangesloten bij dit project?

Neem even in je achterhoofd dat wanneer je dit als particulier laat doen je vaak tussen de €10.000 en €50.000 euro kwijt bent. Je woning wordt nu energiezuiniger en je leefcomfort gaat er alleen maar op vooruit. + je hoeft geen extra huur te betalen.

Er zijn gelukkig ook huurders die dit inzien en die ons de energie geven het werk door te zetten.
In je huurcontract staat ook vermeld dat je verplicht bent noodzakelijk onderhoud aan de woning toe te laten. Huisdieren zijn sowieso je eigen verantwoording. Wij spreken altijd af dat deze in een aparte ruimte zitten waar wij niet werken. We plakken dan een kaart op de deur om iedereen hierop te attenderen.

Is er geen rustruimte waar je heen kunt overdag?
De planningen voor dit soort werkzaamheden zijn krap. Veel werkzaamheden worden gebundeld om ervoor te zorgen dat ze zo snel mogelijk klaar zijn en dus minimaal binnen hoeven te zijn bij bewoners. Kan een bewoner niet op de afgesproken datum dan heeft dat gevolgen voor de complete planning. Zelf naar het appartement van je oom gaan en de sleutel inleveren toch een optie?
Laatst bijgewerkt door PreHungaro op 24-01-25 23:27, in het totaal 2 keer bewerkt

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-25 23:16

Tancreda4 schreef:

Nu mis ik maar 1 fles drinken wie weet wat er dan nog meer verdwenen zou zijn. Ga ik geen woorden van vuil aan maken voor de rest en laat het ook maar zitten. -O-

Nee geen rustruimte.

Hoop een deze dagen over te gaan mits mijn lijf geen rare dingen gaat doen. Al heb ik wel weer teveel gedaan. *\o/*

Praten al een paar keer geprobeerd, maar zelfde effect als een betonnen muur.

Vandaag nog afdeling domme acties gedaan. Had bij mijn oom druiven gekookt om sap van te maken dacht slim te zijn om mee naar huis te nemen. :+

Eind resultaat grootste gedeelte van de druivensap lig nu in struiken. Klein bodempje met druiven resten nog in de pan. :+ -O-
Laatst bijgewerkt door Marcella op 24-01-25 23:46, in het totaal 1 keer bewerkt

PreHungaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-25 23:28

Dit dan ook melden bij de uitvoerder.
Weet je zeker dat die is weggehaald of heb je hem zelf misschien ergens anders neergezet?

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-25 23:43

Vervelend voor je dat je het zo zwaar en negatief ervaart. De ene mens kan nu eenmaal beter omgaan met veranderingen en stress dan de andere.
Ik wens je lichtpuntjes toe.
Ik hoop dat je straks wel kunt genieten van het opgeknapte huis.

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-25 23:48

keeyzie schreef:
Weet je zeker dat die is weggehaald of heb je hem zelf misschien ergens anders neergezet?

Melden bij uitvoerder is veel te licht voor dit vergrijp.
TS kan beter aangifte doen ;-)

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-25 23:48

keeyzie schreef:

Weet het zeker maar ga er ook niet moeilijk doen. Hoop dat de bramen sap smaakt. :+

Ze hebben hard en snel gewerkt. En eerste pauze was ook pas toen bij iedereen de ramen erin zaten.

Maar gezien alleen de negatieve dingen gelezen worden.

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-25 00:13

Jouw bramensap zal elke bouwvakker reet roesten. Knowbody cares about homemade bramensap.Je was je eigen heuptas met belangrijke papieren ook even kwijt. Je kunt geen andere mensen van het ene weg blijven beschuldigen als iets anders door jezelf ook kwijt is. Je ziet al het negatieve wat je wil zien.

Je kunt ook overwegen om je verhalen in een dagboek privé te schrijven. Kun je alles kwijt wat je wil en niemand leest en reageert anders dan je wilt.

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-25 00:20

keeyzie schreef:
Ik volg dit topic al een tijdje en begin me steeds meer te verbazen.
Zelf werk ik ook in deze branche en heb dus ook veel met renovaties in bewoonde staat te maken.
En heel eerlijk, huurders zoals jij zorgen ervoor dat wij ons werk een stuk minder leuk vinden.
In je OP heb je het over senioren. Deze kijken er net als jou tegenop. Maar uit ervaring weet ik dat ze het uiteindelijk heerlijk vinden dat ze iedere dag iemand over de vloer hebben. Ze kunnen een praatje maken en voor die mensen doen we vaak net wat extra’s.

Uiteraard snap ik dat niemand zit te wachten op overlast. En ja, een renovatie geeft overlast en de nodige troep. Maar als het goed is zorgt het bouwteam ervoor dat jij onlangs de overlast toch zo fijn mogelijk kunt blijven wonen in je woning. Is er een woonconsulent aangesloten bij dit project?

Neem even in je achterhoofd dat wanneer je dit als particulier laat doen je vaak tussen de €10.000 en €50.000 euro kwijt bent. Je woning wordt nu energiezuiniger en je leefcomfort gaat er alleen maar op vooruit. + je hoeft geen extra huur te betalen.

Er zijn gelukkig ook huurders die dit inzien en die ons de energie geven het werk door te zetten.
In je huurcontract staat ook vermeld dat je verplicht bent noodzakelijk onderhoud aan de woning toe te laten. Huisdieren zijn sowieso je eigen verantwoording. Wij spreken altijd af dat deze in een aparte ruimte zitten waar wij niet werken. We plakken dan een kaart op de deur om iedereen hierop te attenderen.

Is er geen rustruimte waar je heen kunt overdag?
De planningen voor dit soort werkzaamheden zijn krap. Veel werkzaamheden worden gebundeld om ervoor te zorgen dat ze zo snel mogelijk klaar zijn en dus minimaal binnen hoeven te zijn bij bewoners. Kan een bewoner niet op de afgesproken datum dan heeft dat gevolgen voor de complete planning. Zelf naar het appartement van je oom gaan en de sleutel inleveren toch een optie?

Ik ga hierin mee.. ik werk ook in deze branch (vanuit de aannemer) en geloof mij dat iedereen in zo’n team echt zijn best doet om het goed te laten verlopen maar soms is het gewoon wat het is. Als je belangrijke zaken aangeeft kan er vaak een hoop, maar als je om veel/alles/kleine dingen telkens in de lucht komt zijn ze het misschien ook een beetje beu? Probeer je eens te verplaatsen in een ander en hoe meer je mee werkt hoe sneller het voorbij is.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-25 00:44

Bienotje schreef:
Jouw bramensap zal elke bouwvakker reet roesten. Knowbody cares about homemade bramensap.Je was je eigen heuptas met belangrijke papieren ook even kwijt. Je kunt geen andere mensen van het ene weg blijven beschuldigen als iets anders door jezelf ook kwijt is. Je ziet al het negatieve wat je wil zien.

Je kunt ook overwegen om je verhalen in een dagboek privé te schrijven. Kun je alles kwijt wat je wil en niemand leest en reageert anders dan je wilt.

Heuptasje was ik kwijt omdat die niet op zijn standaard plek lag, omdat ik die weg gelegd had. Wegens openstaande deur.

Dan hebben jullie niemand om af te zeiken. :')

Martina67

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-25 01:16

DubbelFun schreef:
Dat zijn toch ook geen werkzaamheden die je in de winter gaat doen |o

Je zou denken van niet maar hier hetzelfde!
Te gek voor woorden en zeer energierovend.
Ook worden buitendeuren en kozijnen nu geschilderd.

Ergens denk ik dat die (corrupte i.m.o) woningverenigingen nog subsidie krijgen of zo

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-25 01:46

Buiten deuren en kozijnen verven vind ik nog het minst erge. Dat gaat hier uiteindelijk ook komen.

Denk dat ik dan binnen zelf aan de slag gaat met verven. Maar moet even kijken, want mijn oom wil nu eigenlijk gewoon dat ik in de flat gaat wonen definitief. Tenminste dat zei hij vandaag grote kans dat het dinsdag weer anders is.

Hij heeft het nu ook iedere keer over zijn jubileum van meer dan 25 jaar terug.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-25 08:10

De reacties zeggen weer genoeg hoor...
Zelfreflectie ontbreekt behoorlijk..

Ik hoop voor de aannemer dat zijn lui snel klaar zijn!