Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Tiggs schreef:Ik geloof ook best dat het veel werk is, maar dien dan in ieder geval die vliegtickets in zodra je ze geboekt hebt.
Sassy4barrel schreef:Tiggs schreef:Ik geloof ook best dat het veel werk is, maar dien dan in ieder geval die vliegtickets in zodra je ze geboekt hebt.
Dat mag niet altijd .. bij sommige werkgevers moet je alles van 1 reis in 1 x declareren
Dus niet vandaag de vliegreis en over 2 weken 4 x diner en een week later hotel en ontbijt indienen.
Je moet het dan per reis indienen en als je vaker tripjes maakt voor het werk is het even uitzoeken welke bon bij welke reis hoort
Sassy4barrel schreef:Tiggs schreef:Ik geloof ook best dat het veel werk is, maar dien dan in ieder geval die vliegtickets in zodra je ze geboekt hebt.
Dat mag niet altijd .. bij sommige werkgevers moet je alles van 1 reis in 1 x declareren
Dus niet vandaag de vliegreis en over 2 weken 4 x diner en een week later hotel en ontbijt indienen.
Je moet het dan per reis indienen en als je vaker tripjes maakt voor het werk is het even uitzoeken welke bon bij welke reis hoort
nikkel schreef:Zoals heel vaak wordt er iets in de groep gegooid. Ik kan hier niets mee omdat ik net zoals alle anderen hier de nodige achtergrond informatie mis. Dat kan van alles zijn.
ingvdh schreef:Ik ben oprecht blij dat de regels zijn regels mensen niet mijn leidinggevenden zijn.
prompter schreef:Door dit topic herinnerde me ik ineens dat ik mijn reiskosten nog over de afgelopen twee maanden moest indienen.
En TS, wellicht kun je je man in het vervolg helpen met zijn declaraties, dat is voor jullie allebei een stuk prettiger dan boze mails richting leidinggevenden. Het geeft rust.
Dorine92 schreef:ingvdh schreef:Ik ben oprecht blij dat de regels zijn regels mensen niet mijn leidinggevenden zijn.
Nou ik ookOverigens hoef ik zulke types buiten werk ook niet in mijn buurt te hebben. Vreselijk.
Ben benieuwd of er een update komt van de TS. Wat er al eerder werd gezegd, regels zijn richtlijnen om ervoor te zorgen dat dingen grotendeels soepel lopen. En ja je mag er dus iemand op aanspreken als diegene zich er niet aan houdt. Maar het zou natuurlijk helemaal van de zotte zijn als de man van de TS uit eigen zak zijn vliegtickets of andere (schijnbaar hoge) kosten voor werkgerelateerde reizen moet betalen.
De beste man werkt al voor 2, terwijl hij niet voor 2 betaald krijgt, dus hoezo denkt het bedrijf dat het eenrichtingsverkeer is daar?
Shadow0 schreef:nikkel schreef:Een werkgever kan na 3 maanden bij zijn opdrachtgever ook niet aankomen met een factuur over een periode die 3 maanden geleden afgesloten is.
Da's echt onzin hoor. Het helpt wel wat om de dingen op tijd te doen, maar het later verwerken van kosten is iets dat boekhouders al een tijdje onder de knie hebben, zeker als je weet dat die kosten er nog aankomen (wat natuurlijk wel zo handig is voor een gezonde financiele administratie.)
En anders is het meteen een mooi verbeterpuntje: pas je processen zo aan dat het geen moeite kost om dit soort dingen later nog te verwerken en om werknemers die heel hard werken een beetje stress uit handen te nemen rondom declaraties, want dat helpt de bedrijfsvoering.
Dorine92 schreef:Ben benieuwd of er een update komt van de TS. Wat er al eerder werd gezegd, regels zijn richtlijnen om ervoor te zorgen dat dingen grotendeels soepel lopen. En ja je mag er dus iemand op aanspreken als diegene zich er niet aan houdt. Maar het zou natuurlijk helemaal van de zotte zijn als de man van de TS uit eigen zak zijn vliegtickets of andere (schijnbaar hoge) kosten voor werkgerelateerde reizen moet betalen.
CharleyT schreef:Bij hoge reiskosten/declaraties mag ik toch hopen dat er iets van een controller is die daar een stelpost voor meeneemt. En zo niet, dan zijn die kosten blijkbaar ook niet zo hoog dat het echt een issue is als ze een paar maanden te laat binnen zijn.Shadow0 schreef:
Da's echt onzin hoor. Het helpt wel wat om de dingen op tijd te doen, maar het later verwerken van kosten is iets dat boekhouders al een tijdje onder de knie hebben, zeker als je weet dat die kosten er nog aankomen (wat natuurlijk wel zo handig is voor een gezonde financiele administratie.)
En anders is het meteen een mooi verbeterpuntje: pas je processen zo aan dat het geen moeite kost om dit soort dingen later nog te verwerken en om werknemers die heel hard werken een beetje stress uit handen te nemen rondom declaraties, want dat helpt de bedrijfsvoering.
In mijn situatie(en mijn collega's) weet de boekhouding pas wat, wanneer en hoeveel we uitgegeven hebben aan declaraties als we ze indienen. Die afdeling heeft geen dagelijks overzicht wat wij allemaal aan het doen zijn voor het bedrijf. En dan nog, een beetje discipline in het declareren is voor iedereen heel prettig.
Dorine92 schreef:ingvdh schreef:Ik ben oprecht blij dat de regels zijn regels mensen niet mijn leidinggevenden zijn.
Nou ik ookOverigens hoef ik zulke types buiten werk ook niet in mijn buurt te hebben. Vreselijk.
Ben benieuwd of er een update komt van de TS. Wat er al eerder werd gezegd, regels zijn richtlijnen om ervoor te zorgen dat dingen grotendeels soepel lopen. En ja je mag er dus iemand op aanspreken als diegene zich er niet aan houdt. Maar het zou natuurlijk helemaal van de zotte zijn als de man van de TS uit eigen zak zijn vliegtickets of andere (schijnbaar hoge) kosten voor werkgerelateerde reizen moet betalen.
De beste man werkt al voor 2, terwijl hij niet voor 2 betaald krijgt, dus hoezo denkt het bedrijf dat het eenrichtingsverkeer is daar?
topsylover schreef:De man van TS is laks geweest met het inleveren van zijn declaraties (verantwoordelijkheid). Hierdoor worden zijn kosten niet uitbetaald (consequenties). Hier hoeven we echt niet 7 pagina's over te discussiëren hoor