Sorry maar wie eet dat spul vrijwillig rauw

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Nico12 schreef:Ik erger mij elke dag aan de overheid in NL terwijl ik 10 jaar terug nog 100% er achter stond. De reden financieel en als gepensioneerde voel ik mij achtergesteld, uitgebuit en gediscrimineerd. In loondienst betaal ik 4 keer % meer belasting dan mijn echtgenote, niet gepensioneerd. Eerst dacht ik dat het een vergissing is maar na gesprekken met belasting adviseur, inspecteur belastingdienst en een brief van de staatssecretaris blijkt dat het geen vergissing is.
Bloodymary schreef:Nico12 schreef:Ik erger mij elke dag aan de overheid in NL terwijl ik 10 jaar terug nog 100% er achter stond. De reden financieel en als gepensioneerde voel ik mij achtergesteld, uitgebuit en gediscrimineerd. In loondienst betaal ik 4 keer % meer belasting dan mijn echtgenote, niet gepensioneerd. Eerst dacht ik dat het een vergissing is maar na gesprekken met belasting adviseur, inspecteur belastingdienst en een brief van de staatssecretaris blijkt dat het geen vergissing is.
Blijkbaar heb je er veel moeite voor gedaan, maar heeft niemand je fatsoenlijk uit kunnen leggen waarom dit is.
Je wordt niet zwaarder belast, dat lijkt misschien. Omdat de loonheffingskorting en de eerste schijf al bij andere uitkeringen zijn volgemaakt. Als je alle inkomens bij elkaar opgeteld van 1 instantie zou ontvangen, zou je precies hetzelfde belast zijn.
Dus geen enkele reden om jezelf te ergeren of misdeeld te voelen. Je begrijpt de berekeningen gewoon niet. En jammer dat al die mensen het nog niet aan je uit hebben kunnen leggen.
JudithGigi schreef:Geen ontbijt en lunch meer in huis... We hadden wel nog een hoop bleekselderij dus ik denk, dan snack ik daar wel even op.
Tancreda4 schreef:Dat alle chocolade letters al uit de winkels zijn verdwenen. Bij sommige al dagen... Ik wil chocolade letters met korting
Marocje schreef:JudithGigi schreef:Geen ontbijt en lunch meer in huis... We hadden wel nog een hoop bleekselderij dus ik denk, dan snack ik daar wel even op.
Heerlijk! Maar wel klein gesneden met blokjes kaas. Niet zo vd stengel idd.Tancreda4 schreef:Dat alle chocolade letters al uit de winkels zijn verdwenen. Bij sommige al dagen... Ik wil chocolade letters met korting
Stom hè? Eergisteren voor de volle prijs 5 letters gehaald, gister waren ze ineens maar een euro? Nu alles weg natuurlijk.
fjordjes schreef:Kairos schreef:
Heb je geen manier om als een nieuw rooster uit is het overzicht te krijgen? Bij ons in de roosterapp kan je het maandoverzicht zien (en die dus opslaan!) en je kan zien wanneer een roostermaker een aanpassing heeft gedaan, wat de aanpassing is en welke roostermaker dit heeft gedaan
Nee helaas niet of werken jullie ook met ONS?