Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #14

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

JudithGigi

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #14

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-24 12:06

Geen ontbijt en lunch meer in huis... We hadden wel nog een hoop bleekselderij dus ik denk, dan snack ik daar wel even op.

Sorry maar wie eet dat spul vrijwillig rauw :r

Kirrietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-24 12:06

JudithGigi schreef:
Geen ontbijt en lunch meer in huis... We hadden wel nog een hoop bleekselderij dus ik denk, dan snack ik daar wel even op.

Oeehh juist lekker met heksenkaas :Y)

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-24 12:14

JudithGigi schreef:

Mijn konijnen :j :j :j

Echt ranzig spul ja :')

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-24 13:08

Bestelling bibita heb gewoon andere blikjes gekregen dan de almo daily mousse totaal van 24 blikken. 8)7 {:)-:(

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-24 13:25

Ik zit ziek thuis vandaag, gaat iemand ineens helemaal los met zijn boormachine :') gebeurt anders echt nooit :')

Nico12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-24 13:55

Ik erger mij elke dag aan de overheid in NL terwijl ik 10 jaar terug nog 100% er achter stond. De reden financieel en als gepensioneerde voel ik mij achtergesteld, uitgebuit en gediscrimineerd. In loondienst betaal ik 4 keer % meer belasting dan mijn echtgenote, niet gepensioneerd. Eerst dacht ik dat het een vergissing is maar na gesprekken met belasting adviseur, inspecteur belastingdienst en een brief van de staatssecretaris blijkt dat het geen vergissing is.

nicole_floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-24 14:07

Dat ik net een fles ice tea omgooide waar de dop er niet goed opzat..

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-24 14:22

Dat alle chocolade letters al uit de winkels zijn verdwenen. Bij sommige al dagen... Ik wil chocolade letters met korting :))

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-24 14:26

Nico12 schreef:
Ik erger mij elke dag aan de overheid in NL terwijl ik 10 jaar terug nog 100% er achter stond. De reden financieel en als gepensioneerde voel ik mij achtergesteld, uitgebuit en gediscrimineerd. In loondienst betaal ik 4 keer % meer belasting dan mijn echtgenote, niet gepensioneerd. Eerst dacht ik dat het een vergissing is maar na gesprekken met belasting adviseur, inspecteur belastingdienst en een brief van de staatssecretaris blijkt dat het geen vergissing is.

Blijkbaar heb je er veel moeite voor gedaan, maar heeft niemand je fatsoenlijk uit kunnen leggen waarom dit is.

Je wordt niet zwaarder belast, dat lijkt misschien. Omdat de loonheffingskorting en de eerste schijf al bij andere uitkeringen zijn volgemaakt. Als je alle inkomens bij elkaar opgeteld van 1 instantie zou ontvangen, zou je precies hetzelfde belast zijn.

Dus geen enkele reden om jezelf te ergeren of misdeeld te voelen. Je begrijpt de berekeningen gewoon niet. En jammer dat al die mensen het nog niet aan je uit hebben kunnen leggen.

Nico12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-24 14:43

Bloodymary schreef:
Nico12 schreef:

Blijkbaar heb je er veel moeite voor gedaan, maar heeft niemand je fatsoenlijk uit kunnen leggen waarom dit is.

Je wordt niet zwaarder belast, dat lijkt misschien. Omdat de loonheffingskorting en de eerste schijf al bij andere uitkeringen zijn volgemaakt. Als je alle inkomens bij elkaar opgeteld van 1 instantie zou ontvangen, zou je precies hetzelfde belast zijn.

Dus geen enkele reden om jezelf te ergeren of misdeeld te voelen. Je begrijpt de berekeningen gewoon niet. En jammer dat al die mensen het nog niet aan je uit hebben kunnen leggen.

De berekeningen en het belastingsysteem zijn 100% duidelijk. De overheid beweert ook dat er een gebrek is aan werkenden. Dan moet je geen ontmoedigingsbeleid voeren voor werken. Ik kan mij er nu nog 2 weken aan ergeren want dan stop ik er mee. Een 16 jarige zonder werk ervaring heeft een hoger loon als ik terwijl ik zeer allround in te zetten ben. Mijn werkgever is zeer soepel en ik heb de keuze hoeveel ik kom werken maar helaas heb ik geen Duits arbeidscontract voor mini job bij hem kunnen bemachtigen. Wij blijven in gesprek omdat er wederzijdse belangen zijn. Inzetbaar, voorbeelden Rijbewijs ook CE met ervaring, besturings technicus, warmtepomp met Stek erkenning, engineering afvalwater enz..
Laatst bijgewerkt door Nico12 op 05-12-24 14:47, in het totaal 1 keer bewerkt

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-24 14:47

Britta31 schreef:
Het kaartje om een jas op te halen bij de kleermaker is zoek.

Tip voor de volgende keer; foto maken van het kaartje! Zo deden we het altijd met de garderobe met carnaval :D

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-24 14:56

Tancreda4 schreef:
Dat alle chocolade letters al uit de winkels zijn verdwenen. Bij sommige al dagen... Ik wil chocolade letters met korting :))

:oo

Bummer doe vaak shoppen na sinterklaas en kerst. Scheelt soms de helft aan geld. -O-

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-24 15:05

JudithGigi schreef:

Heerlijk! Maar wel klein gesneden met blokjes kaas. Niet zo vd stengel idd.

Tancreda4 schreef:

Stom hè? Eergisteren voor de volle prijs 5 letters gehaald, gister waren ze ineens maar een euro? Nu alles weg natuurlijk.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-24 15:07

Ik kreeg toch de rollers niet meer uit mijn haar. Dat was dus de laatste keer dat ik dat gedaan heb. Heb een hele bos haar verloren aan die rotrollers. En zoveel had ik al niet meer.

WannabeAnky

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-24 15:31

Marocje schreef:
JudithGigi schreef:

Heerlijk! Maar wel klein gesneden met blokjes kaas. Niet zo vd stengel idd.

Tancreda4 schreef:

Stom hè? Eergisteren voor de volle prijs 5 letters gehaald, gister waren ze ineens maar een euro? Nu alles weg natuurlijk.

HEMA had hier nog heel veel liggen gister. Allemaal 1+1 gratis.

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-24 15:57

Mensen met het vermogen tot begrijpend lezen van een zeeëgel :')

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-24 16:51

Mensen die 2 matrassen langs de kant van de weg hebben gegooid.
Als je die matrassen toch aan het vervoeren ben, rij dan door naar de stort.

paddington

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-24 17:30

Wij hebben 2 luxe letters vanuit het werk gekregen maar ik krijg ze niet weg met mijn nieuw bovengebit en mijn zoon lust geen chocola _O-

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-24 17:41

paddington schreef:
Wij hebben 2 luxe letters vanuit het werk gekregen maar ik krijg ze niet weg met mijn nieuw bovengebit en mijn zoon lust geen chocola _O-

Stuur maar op hoor O:)

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-24 18:21

De stagiaires bij ons op stal. Die van vorig jaar waren veel prettiger in de omgang en veel leuker met de paarden.

Kimberley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-24 18:48

Slijmbeursontsteking in mijn schouder. -O- Net een spuit voor gehad hoop dat het helpt.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-24 19:01

De school van mijn oudste met een absurd onmogelijke kerstdiner- planning voor een alleenstaande ouder met niet-schoolgaande kinderen.

Kairos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-24 19:24

fjordjes schreef:
Kairos schreef:

Heb je geen manier om als een nieuw rooster uit is het overzicht te krijgen? Bij ons in de roosterapp kan je het maandoverzicht zien (en die dus opslaan!) en je kan zien wanneer een roostermaker een aanpassing heeft gedaan, wat de aanpassing is en welke roostermaker dit heeft gedaan :)

Nee helaas niet of werken jullie ook met ONS?

Wij werken met Ortec voor de roosters en met ONS alleen voor de zorgplannen etc

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-24 20:07

Ho kan je in ONS ook zien via een melding dat er een dienst is uitgehaald / bijgevoegd? Bij mij 'vergeten' de planners het nog wel eens te melden. Dan zou dit ook voor mij een goede uitkomst zijn ik zie veranderingen soms ook niet.

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-24 20:10

paddington schreef:

Chocomelk van maken?
Of smelten en over een toetje.

Morgen alle kruidnoten en letters in de winkel met 50% korting <<)