Bankrekening gehackt

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

imaudy

Re: Bankrekening gehackt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-24 08:32

Dit staat op de website van ING zelf.
Heb je alleen de bankrekening (IBAN-adres) van de oplichter, dan kun je de naam, het adres en de woonplaats (NAW) opvragen bij de bank.

liberia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-24 08:39

Ik had gehoopt op reacties van personen die hetzelfde hebben meegemaakt.
Ik heb het saldo voor de hack zelf gezien en ook de afschriften waarop het bedrag van de hack ontbrak.
Dochter pakte gelijk na het voorval goed door. Maar toen politie aangaf niets te kunnen doen heeft ze het eigenlijk opgegeven. Ik niet, dat geld komt terug!

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-24 08:40

maar jullie zijn allebei niet op het idee gekomen om naar een ING kantoor te gaan?

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-24 08:59

liberia schreef:
Ik heb het saldo voor de hack zelf gezien en ook de afschriften waarop het bedrag van de hack ontbrak.
Dochter pakte gelijk na het voorval goed door. Maar toen politie aangaf niets te kunnen doen heeft ze het eigenlijk opgegeven. Ik niet, dat geld komt terug!

Ik denk niet dat er vele met een zelfde ervaring zijn geweest.

Ik denk dat ik 24/7 op het kantoor zou zitten van de ING om mijn geld terug te krijgen.....
Zeker omdat het om een groot bedrag gaat.
Dat heb je niet zo snel bij mekaar(tenminste..... ik niet).
Hebben jullie een mogelijkheid deze week nog langs te gaan bij een ING kantoor?
Want dat zou ik op een vriendelijke maar zeer duidelijke manier toch ze laten weten dat dit zo niet kan.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-24 09:01

liberia schreef:

Je zal denk ik geen mensen treffen die hetzelfde hebben meegemaakt want die liggen de volgende dag al voor de deur van een ING kantoor om dit opgelost te krijgen en het bedrag van 4 nullen terug te krijgen. En indien nodig liggen ze daarna voor het politiekantoor en gaan ze daarna weer terug naar het ING kantoor. En als ze echt echt echt op een brief hadden moet wachten van de ING dan hadden ze direct na het ontvangen van die brief op de stoep van ING gestaan en de brief met hun leven bewaakt.
Het is gewoon echt een te raar verhaal.

lieke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-24 09:03

Cayenne schreef:
Ik vind het vooral opvallend dat TS de vraag blijft ontwijken waarom ze er niet in augustus al achteraan zijn gegaan..

@ts, waarom blijf je deze vraag ontwijken?
Wat hebben jij en/of je dochter vanaf dit moment aan acties uitgevoerd? Of klopt het niet met het geld en kunnen jullie het daarom 'gewoon 'missen''?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-24 09:05

Moderatoropmerking:
dit bericht is verwijderd

Texas02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-24 09:08

Ik was direct de volgende dag bij ING op kantoor geweest..

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-24 09:13

Je geeft toch niet op bij zulk groot bedrag?
Overigens ook niet bij een klein bedrag en mijn rekening afgesloten.

Hier missen iig dingen in het verhaal.
Of niet verteld door dochter of door ts.
Maar zo krijg je geen mensen die dit ook hebben meegemaakt

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-24 09:15

liberia schreef:

Tenzij je dochter bulkt van het geld en een bedrag met 4 nullen niet gelijk mist, kan ik me dit gewoon niet voorstellen… waarom geef je dit op en gaat zij niet achter haar geld aan. Waarom haar moeder? Ze is toch een volwassen vrouw? Ze kon nu geen auto kopen? Of was er nog wel een potje achter de hand waarvan ze zo’n dure auto kon kopen?
Is betreft dit een vrouw met een mentale beperking?

En TS, het ís geen hack. Zo ver is het al duidelijk. Een hack is onmogelijk met de info die jij geeft.
Laatst bijgewerkt door verootjoo op 03-12-24 09:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-24 09:15

liberia schreef:

Welke acties heeft je dochter ondernomen?

AmyJamess

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-24 09:19

Matheno schreef:
manic schreef:
Bij de meeste banken kun je niet een bedrag met 4 nullen overschrijven zonder limiet te verhogen. Dat duurt 24 uur voordat het in gaat. En dan moet je het daadwerkelijke overmaken nog zelf in gang zetten.

Of heeft ze zelf 10000 euro uit de muur getrokken? Dat is op zich ook best knap want krijgt je ook niet in 1 transactie voor elkaar.

En dan ook wel zeer toevallig dat net op die ene dag dat die limiet hoog staat dat allemaal gebeurt.

Dochter moet hier echt serieus achter aan gaan! Snap niet zo goed dat ze hier 4 maanden overheen laat gaan. Dit kan echt heel vervelende gevolgen op de lange termijn hebben. Moet echt recht gezet worden.

Duurt 4 uur, en je kan €2000 per keer uit de automaat halen, maar bijvoorbeeld wel 5x achter elkaar.

Dan is dit per bank verschillend. Ik zit bij de sns en moet 1 dag van te voren limiet verhogen. En ik kan alleen 1x het opgegeven maximale bedrag pinnen. Daarna moet ik minimaal 24 uur wachten wil ik het bedrag nogmaals pinnen.

Geen idee hoe dat bij de ing zit.

Ts, hebben jullie ook al geprobeerd in te loggen op haar internet bankieren door middel van nieuw wachtwoord aanvragen?

Denk dat je de brief waar je nu op wacht sneller hebt als je langs het kantoor gaat.

liberia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-24 09:24

lieke2 schreef:
Cayenne schreef:
Ik vind het vooral opvallend dat TS de vraag blijft ontwijken waarom ze er niet in augustus al achteraan zijn gegaan..

@ts, waarom blijf je deze vraag ontwijken?
Wat hebben jij en/of je dochter vanaf dit moment aan acties uitgevoerd? Of klopt het niet met het geld en kunnen jullie het daarom 'gewoon 'missen''?

Mijn dochter wilde niet naar een kantoor. Was/is er van overtuigd dat ze daar niets voor je gaan doen. Persoonlijk vind ik ook dat ze veel te laks is. Het is een flink bedrag en dat heb je niet zomaar. Maar ik hoop vrijdag met haar naar een kantoor te gaan. Met of zonder brief.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-24 09:26

Zou ze dat niet willen en zo snel toegeven dat er niks gedaan kan worden omdat ze zich schaamt dat ze als pakezel is gebruikt?

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-24 09:27

Maar dat is toch raar... als het echt om een dergelijk bedrag gaat, ga je toch niet af zitten wachten? Zeker als je merkt dat het in een paar dagen niet opgelost is, laat staan 4 maanden.

Daarom vind je hier geen mensen die dit meemaken. Ik denk dat iedereen het eerst volgende moment op kantoor zouden zitten, ik zou ook niet weg gaan voordat het opgehelderd is.
Aangezien het kantoor zo ontweken wordt zou je haast vermoeden dat er meer speelt dan die "hack"

liberia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-24 09:28

Er is geen limietverhoging aangevraagd.
Ook heeft ze geen mogelijkheid tot rood staan.
Auto is niet gekocht, want dat geld was er niet meer.
Ze is geen geldezel. We zijn heel open en eerlijk naar r er klaar. Het is een verstandige meid, niet beperkt oid. Ze is gewoon open over alles, kan alles inzien.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-24 09:28

Je raakt 10.000 euro (minimaal) kwijt en verliest vervolgens de brief?

>;)

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-24 09:28

DuoPenotti schreef:
Zou ze dat niet willen en zo snel toegeven dat er niks gedaan kan worden omdat ze zich schaamt dat ze als pakezel is gebruikt?

Of op een andere onrechtmatige manier aan dat geld is gekomen waardoor de ING het heeft geblokkeerd en het niet teruggeeft.

Dit bedrag laat je alleen lopen als je weet dat het niet goed is :o
Laatst bijgewerkt door verootjoo op 03-12-24 09:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-24 09:31

liberia schreef:
Ze is geen geldezel. We zijn heel open en eerlijk naar r er klaar. Het is een verstandige meid, niet beperkt oid. Ze is gewoon open over alles, kan alles inzien.

Verstandig? Maar dan rete verwend ofzo? Het gaat om een gigantisch bedrag voor een gemiddelde net meerderjarige!

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-24 09:31

Oh zie dat ik pakezel heb gebruikt...

Geldezel uiteraard.

Maar ts zegt van niet.

Maar er moet toch iets zijn waarom je daar de deur niet plat loopt?

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-24 09:32

liberia schreef:

Maar als je geen vertrouwen hebt in de ing, zou ik op zijn minst de politie inschakelen bij een dergelijk bedrag.
Het klinkt iig totaal niet verstandig. En eigenlijk best vreemd. Want er is geld gestolen maar je gaat niet naar het kantoor of de politie om dit op te lossen/aan te geven in plaats daarvan ga je afwachten? Op brieven die je gewoon in je ING account in kan zien.
Je moet toch zelf ook wel inzien dat dit erg vreemd klinkt?

Ook al zou je rijk zijn... 10000 is geen normaal bedrag om even kwijt te raken.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-24 09:34

Ik heb het hele topic elke keer weer met verwondering bij gelezen. Ook ik snap net als velen echt niet waarom er in 4 maanden tijd nog niemand langs een kantoor is geweest om face to face daar te gaan eisen dat dit goed uitgezocht word en ze asap geholpen word. Sluit me aan bij c_alsemgeest; ik denk ook dat niemand dit zo vergelijkbaar heeft meegemaakt en hierin kan helpen hier op Bokt, want iedereen zou al lang langs een kantoor zijn gegaan. Dat vind ik de meest logische stap nog misschien wel Voor de politie of anders Direct erna… brief of geen brief. Maar na 4 maanden nog niet en maar bezig blijven met praten over dingen die je dus eigenlijk niet hier zou moeten blijven herhalen, maar op een kantoor. Ga alsjeblieft eens zo snel mogelijk daar naartoe en pak door hiermee. Op brieven blijven wachten en weet ik wat allemaal nog meer, ga je toch geen 4 maanden of langer afwachten zo? Of neem iemand mee als jullie zelf niet assertief genoeg zijn - wat ik dan bv zou doen.

*Maar ja eerlijk, ook net als vele anderen is het maar heel vreemd allemaal en ga je je echt afvragen of alles wel eerlijk gecommuniceerd is geworden. Er word bijna vermeden om idd hiermee direct naar de bank zelf te gaan om het te laten uitzoeken.

Ben heel erg benieuwd wat ze bij de bank zelf gaan zeggen en doen als jullie er langsgaan, wat hopelijk heel snel is.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-24 09:35

Sommige mensen steken liever hun kop in het zand.
Als je het negeert is het er niet.

Ik zou het ook anders aanpakken, maar dat is hier niet gebeurd.
Ik denk niet dat TS veel heeft aan 37 berichten met ik had 24/7 voor die bank gestaan.

Dat is niet gebeurd.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-24 09:35

Tja ik snap wel dat mensen haar alsnog dringend willen verzoeken nu asap te handelen, want het gebeurd schijnbaar alsnog niet echt en ik denk ook dat vooral heel veel mensen verwonderd zijn en dat uiten (bij mij is het ook gewoon echt een uiting van verwondering, ik ben gewoon oprecht verbaasd en mag die mening gewoon uiten), dat is een vrij logisch gevolg nav de updates welke gegeven worden telkens. Iets anders zal geen enkele bokker nog aanvullend kunnen toevoegen nu ook, want TS zal hiermee echt stappen moeten gaan ondernemen nu, wat hopelijk gaat lukken :j
Laatst bijgewerkt door cursebreaker op 03-12-24 09:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-24 09:37

Tiggs schreef:
Je raakt 10.000 euro (minimaal) kwijt en verliest vervolgens de brief?

>;)

Een brief die de ING vast weer terug kan halen uit het systeem.

DuoPenotti schreef:

Dat denk ik dus ook. Als je het zo snel laat gaan terwijl het om zo'n groot bedrag gaat, doet mij ook vermoeden dat de dochter niet wilt dat er dingen naar boven komen die ze niet wilt dat dr ouders te weten komen.