Website te mooi om waar te zijn

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cambionn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-24 02:23

Bielsje schreef:
Dan praat je dus over "enkel spullen met europees keurmerk toelaten in de EU", dan ga je waarschijnlijk enorme prijsstijgingen zien overal en daar zullen we ook niet blij van worden...
Dat valt mee, dat is namelijk al verplicht ;) .

Maar idd, als je eigen voorraad hebt ben je geen dropshipper. Dan ben je gewoon een sketchy webshop. Dropshippen gaat specifiek over een webshop zonder voorraad die na bestelling van de klant goederen bestelt en meteen vanuit leverancier naar de klant laat sturen. Een soort tussenpersoon die zich voordoet als webshop dus. Juridisch mag dat, mits je verder aan alle wetten en regels voldoet.

Waar het vaak mis gaat is dat, ongeacht of je dropshipper bent of sketchy webshop met Chinese troep, jij als winkel verantwoordelijk bent naar de klant. Verantwoordelijk voor de veiligheid van producten, verantwoordelijk voor het voldoen aan wettelijke eisen (incl. consumentenrechten als retouren binnen Europa, Europees keurmerk), etc. Dat vergetten dat soort webshops vaak, en soms weten ze het niet eens omdat het gerund wordt door tieners die van een influencer hoorde dat je zo snel rijk wordt. Maar als het fout gaat zijn ze vaak opeens niet te bereiken noch vinden. En ga als consument dan maar je recht proberen te halen...

Als je als particulier spul besteld van buiten de EU, ben jij als "de importeur" zelf verantwoordelijk. Als jij goedkope oliebol koopt is dat jouw verantwoordelijkheid. Maar zo'n dropshipper/winkel verlegt die verantwoordelijkheid dus.

Schuur_

Re: Website te mooi om waar te zijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-24 07:30

Klarna is nu ook gewoon een betaaloptie bij dropshippers. Zie www.middo.nl

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-24 11:53

Hoi
Kan iemand zeggen of deze website betrouwbaar is?
Ik zag reclame via Facebook. Maar hun Facebook pagina bestaat nog maar van september. Dus helemaal niet lang.

Mijn beste vriendin vind de lange jassen namelijk erg mooi. Maar ze is al eens opgelicht geweest, en ik ook met iets bestellen via fb reclame.

https://moufreedom.com/pages/about-us

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-24 11:58

Art_Ificious schreef:
Hoi
Ik zag reclame via Facebook. Maar hun Facebook pagina bestaat nog maar van september. Dus helemaal niet lang.

Mijn beste vriendin vind de lange jassen namelijk erg mooi. Maar ze is al eens opgelicht geweest, en ik ook met iets bestellen via fb reclame.

Ik vind zo al een vage site om te zien.

Maar kijk ik bij retour staat er dit

Please contact our Customer Service if you wish to return any items to the nearest return address. You will receive a response as soon as possible.

Note: Please do not send your return to the address on your package. That is not our return address and will affect the processing of your return.

Geen normaal retouradres dus dan stinkt het
Laatst bijgewerkt door DuoPenotti op 22-12-24 11:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-24 11:58

Ik zeg niet doen.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-24 12:01

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-24 12:05

Ik zie meerdere rode vlaggen, waaronder dit stukje bij het kopje shipping

Citaat:
Delivery time:
1. The expedited delivery time is about 3-5 days.
2. The standard delivery time is about 7-20 days, but the possibility of delay is not ruled out. The specific delivery time is based on the delivery arrangement of the local post office.
3. Delivery time in some countries may take longer, which may take 12-20 days.

Note: The delivery time is calculated after the order is sent, not after the order is placed.
(Please note that: Because the COVID-19,orders may will be delivery delayed few days.)

Je kan in de dropdown menu elk land selecteren, of je nu in Nederland, Japan, Amerika of de UK woont... Dan klopt het imo sowieso niet dat alles ongeveer dezelfde levertijd zou hebben. Het stuk over covid maakt dat ik denk dat deze website jaren geleden al is gemaakt, en elke keer opnieuw wordt gelanceerd zodra men erachter komt dat het fake is, en dat men dan domweg copy-paste doet met alles om meteen weer een nieuwe site online te hebben.

Dit was de eerste pagina die ik aanklikte, voor mij al meteen voldoende rode vlaggen

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-24 12:07

Heel erg bedankt had al mijn twijfels ivm de weinige betaalmethodes.
Paypal en klarna staan er bv niet bij.

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-24 21:23

Art_Ificious schreef:
Hoi

Bij deze website ben ik wel benieuwd waarom je denkt dat dit wel betrouwbaar zou zijn?

Alle rode vlaggen zijn zo'n beetje aanwezig....
Moet zeggen dat ik best een beetje schrik van jou en je vriendin, en dat is absoluut niet vervelend bedoeld, maar jullie klinken echt als het ideale slachtoffer voor oplichters.

Ik zou jullie adviseren om goed na vraag te doen voor jullie ergens gaan bestellen, want zou het echt vervelend vinden als jullie opgelicht worden.

Bovenstaande website is in ieder geval in mijn ogen onbetrouwbaar.

Geen adres te vinden, het stukje over Covid, overal alleen maar actie prijzen en gewoon hoe de hele website in elkaar zit maakt het al onbetrouwbaar.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-24 21:28

Ik heb geen facebook meer, maar als ik een van de foto's van de site met google lens zoek, dan komt er een facebook pagina bij de zoekresultaten met als titel "gedupeerden van dropshippers". Dat zegt genoeg denk ik :=

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-24 21:29

De lange lijst met talen waar je uit kunt kiezen (wat dan vervolgens niet werkt) is ook al een rode vlag. Dat kan bij grote bedrijven zoals Amazon, maar voor een klein bedrijf is het echt helemaal niet logisch om te investeren in zoveel vertalingen. Die kiezen voor de taal van hun vestigingsland, Engels en misschien nog wat talen 'in de buurt', maar er is geen fatsoenlijke, betrouwbare kleinbedrijf-website die zowel een Finse als een Japanse versie biedt. Of dus niet biedt, want hij doet het niet :+

callippo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-24 10:44

Art_Ificious schreef:
Hoi

Kijk eens naar de achtergrond van de foto's van die jassen. Allemaal AI met een hoop gekke fouten in de afgebeelde dieren.

FB reclame is bijna áltijd van dropshippers.

Haal de afbeelding door Google lens (of voer hem in op AliExpress, dat kan tegenwoordig ook) en je ziet snel of het een Ali/Temu product is.

Niet dat het product direct slecht is, maar via de dropshipper betaal je er minstens 2x teveel voor.

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-24 10:58

callippo schreef:
FB reclame is bijna áltijd van dropshippers.

Dit is een heel goede stelregel :j

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-24 17:40

Ja niet alleen FB, ook Instagram en TikTok. Altijd even googlen en je vindt het op Ali.

dalena

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-24 20:09

Allemaal AI foto's
Afbeelding

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-24 20:11

Nee dat ziet er heel echt uit hoor |o

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-24 20:17

Ja wat ik echt jammer vind, want ik zou graag zo'n jas willen scoren :(

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-24 20:21

Zo iets is vast ergens voor best wat geld te koop en niet zo goedkoop als ze het hier zullen aanbieden.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-24 21:01

Ik zie dus ook heel veel fake stichtingen en organisaties voorbij komen. Dat vind ik ook zo naar. Meestal gericht op dieren. "Red de schildpad, koop een armbandje". En dat soort grappen.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-24 21:43

Earth schreef:
Ik zie dus ook heel veel fake stichtingen en organisaties voorbij komen. Dat vind ik ook zo naar. Meestal gericht op dieren. "Red de schildpad, koop een armbandje". En dat soort grappen.

Ooh ja hetzelfde als die vesten/sweaters met wolven.

@Sky_As

Ik heb nog nie zo op details gekeken. Daarom was me niet opgevallen dat het AI foto's zijn.
Maar ik had zelf al enkele rode vlaggen opgemerkt hoor. Het is gewoon, ik wou zekerheid hebben en daarom poste ik de site hier. Mag dat niet dan? Moet ik daarom afgeschilderd worden als makkelijk op te lichten?
Ik heb ooit 1x eens iets besteld en nooit aangekregen. Maar dat was jaren geleden, toen AI volgens mij nog niet eens zo bekend was of niet bestond.

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-24 21:48

Nee zo bedoelde ik het juist niet. Juist goed dat je het hier vraagt. Maar het valt me op dat je vaker websites laat zien die gewoon echt niet betrouwbaar zijn, en het was toch jouw vriendin die op de website uit mijn openingspost besteld had?

Dat bedoelde ik juist. Ik ben bang dat jullie/ zij makkelijke slachtoffers zijn. En ik vind het vervelend als mensen opgelicht worden terwijl het makkelijk te voorkomen is in veel gevallen.

Dus als je twijfelt, vraag het vooral hier. Wordt snel gereageerd en zijn best wat mensen die weten waar naar te kijken....

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-24 09:58

Sky_As schreef:
Nee zo bedoelde ik het juist niet. Juist goed dat je het hier vraagt. Maar het valt me op dat je vaker websites laat zien die gewoon echt niet betrouwbaar zijn, en het was toch jouw vriendin die op de website uit mijn openingspost besteld had?

Dat bedoelde ik juist. Ik ben bang dat jullie/ zij makkelijke slachtoffers zijn. En ik vind het vervelend als mensen opgelicht worden terwijl het makkelijk te voorkomen is in veel gevallen.

Dus als je twijfelt, vraag het vooral hier. Wordt snel gereageerd en zijn best wat mensen die weten waar naar te kijken....

Nou die op de website van openingspost besteld had is niet bepaald een vriendin (kan haar niet uitstaan) . Gewoon stalgenoot.

Het is mijn BFF die 1x opgelicht is met schoenen kopen op een andere site.

Tevens heb ik maar 1 site gedeeld en da's die laatste

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-25 20:39

Zo jammer, ik kwam een leuke pagina tegen. Leek ook legid. Maar toch vertrouwde ik het niet helemaal. Blijkt het ook een dropshipper te zijn. https://www.facebook.com/Galartsy
Maar daarvoor moest ik wel even zoeken. Ik vond op Trustpilot dat er geen klantenservice is, of tenminste heel minimaal. En dat de kwaliteit echt slecht is.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-25 01:30

Even gekeken maar ze leveren vanuit hun "magazijnen" en leveringstijd is nogal riant.
Rode vlag dus.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-25 21:27

https://archive.ph/AAi8v

Dan word je dus wel vies hard opgelicht. :=
https://arturelights.com/ Dit is de pagina. Het is natuurlijk al vreemd dat er Amsterdam staat, maar dat het adres onderaan de pagina in Londen is. Dan zouden alarmbellen al moeten rinkelen :P Maar goed, de site ziet er zoals wel vaker, best netjes uit op het eerste oog.