Stom

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

wemkelover

Re: Stom

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-24 12:21

Hier in Leeuwarden is nog stommer.... ene rotonde hebben fietsers voorrang en dan weer niet. Sta je midden op rotonde stil omdat ze voorrang hebben

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-24 12:24

wemkelover schreef:
Hier in Leeuwarden is nog stommer.... ene rotonde hebben fietsers voorrang en dan weer niet. Sta je midden op rotonde stil omdat ze voorrang hebben
Wij hebben hier in het dorp een heuse ovonde, zie je het al voor je :')

Polarize

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-24 12:26

wemkelover schreef:

Die was echt ergerlijk toen ik in Leeuwarden voor mijn scooter rijbewijs ging, je moest bij de helft van de rotondes gewoon over de weg, en de andere helft werd je vlak voor de rotonde het fietspad op gestuurd en daarna de weg weer op.
In mijn dorpje is gewoon alles een bromfietspad en hebben de auto's voorrang op de rotondes :+

Malle_meid

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-24 12:26

wintertijd

mensen die op straat, in een winkel, OV, etc. bellen met de telefoon op speaker. WAAROM??? houd de telefoon aan je oor of doe oortjes in.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-24 12:40

de hype rond Gooische Vrouwen

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-24 13:15

Pretletter

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-24 13:17

Mensen met kinderen die vervolgens de hele dag lopen te miepen dat ze het zo zwaar hebben.
Je kiest toch zelf voor kinderen? :=

Marije112

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-24 13:20

Cayenne schreef:
Mensen met kinderen die vervolgens de hele dag lopen te miepen dat ze het zo zwaar hebben.

DIT!

josewoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-24 13:22

Leo schreef:
Vuurwerk.

Ohja! Heeeeel stom!!!

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-24 13:25

Cayenne schreef:

Dat je ergens zelf voor kiest, betekent toch niet dat je het niet zwaar mag vinden :?

Ik vind mijn baan, mijn huwelijk en mijn kinderen soms echt zwaar. En heb voor alles zelf gekozen en zou dat zo weer doen.
Je weet echter niet altijd precies waar je voor kiest, weet niet wat er op je pad komt.
Het idee dat je het niet zwaar mag vinden en er er vervolgens ook niet over mag praten draagt niet echt bij aan een open samenleving waarin je elkaar kan helpen m.i.

Juist als je uitspreekt dat je het zwaar hebt kan je helpen omdat je het dan niet alleen draagt.

Marije112

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-24 13:28

verootjoo schreef:
Cayenne schreef:

Dat je ergens zelf voor kiest, betekent toch niet dat je het niet zwaar mag vinden :?

Ik vind mijn baan, mijn huwelijk en mijn kinderen soms echt zwaar. En heb voor alles zelf gekozen en zou dat zo weer doen.
Je weet echter niet altijd precies waar je voor kiest, weet niet wat er op je pad komt.
Het idee dat je het niet zwaar mag vinden en er er vervolgens ook niet over mag praten draagt niet echt bij aan een open samenleving waarin je elkaar kan helpen m.i.

Juist als je uitspreekt dat je het zwaar hebt kan je helpen omdat je het dan niet alleen draagt.

Maar ik neem aan dat jij niet elke dag verteld hoe moeilijk het is met kinderen? Want ik ken wel mensen die letterlijk elke dag vertellen hoe moeilijk het is.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-24 13:42

Cayenne schreef:

Of, wanneer je dan als kindloze iets zegt in de zin van "ik doe dit zo of zo", dan terug krijgen "ja, maar ik heb een kind en dan lukt dat allemaal niet"

Alsof mensen zonder kinderen per se zeeën van tijd hebben.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-24 13:47

Spijtmoeders

Marije112

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-24 13:48

Suzanne F. schreef:
Spijtmoeders

Maar ook niet stoppen na de eerste :') ?

Judass

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-24 13:50

Asociale pubers in groepsverband.

Dat plasje vocht in een bak kwark.

Kleine onopgevoede keffers.

Te vroeg wakker worden na een nachtdienst.

Mensen die stil gaan staan in in- of uitgangen.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-24 13:58

Marije112 schreef:
verootjoo schreef:

Maar ik neem aan dat jij niet elke dag verteld hoe moeilijk het is met kinderen? Want ik ken wel mensen die letterlijk elke dag vertellen hoe moeilijk het is.

Nou er zijn dagen geweest dat ik elke dag stoom moest afblazen. (Best zorgintensieve kids hier)
En ook een post partum depressie is niet echt een feestje ofzo.

Maar goed, klagen doe ik alleen bij mensen die het niet veroordelen en mensen die ik goed ken. Om deze reden :=

Dahlia85

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-24 13:59

noviceh schreef:
Flux schreef:
Wanneer je man afwast maar steeds een grote gore pan "vergeet", en wanneer je hem daarop wijst hij zegt dat hij dat "net ging doen". (Afwassen mag je vervangen voor welk klusje dan ook).

[ Afbeelding ]

Hahaha ik doe dit *D

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-24 14:01

Mensen (vrouwen) onderschatten ook gewoon echt wat het hebben van kinderen met zich meebrengt. Dat is echt heel heftig en ik kan me zeker voorstellen dat er moeders zijn die andere keuzes gemaakt zouden hebben als ze wisten wat een impact het ging hebben op hun leven. Op elk vlak. Om nog maar niet te spreken van een zorgintensief kindje, daar heb ik het nog niet eens over.

Dahlia85

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-24 14:01

Verkleinwoordjes, vre-se-lijk!
Love dit topic, ik ben er achter dat ik een heleboel dingen stom vind haha

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-24 14:02

Dahlia85 schreef:
Verkleinwoordjes, vre-se-lijk!
Love dit topic, ik ben er achter dat ik een heleboel dingen stom vind haha

Schuldig. Ik gebruik heel veel verkleinwoordjes en ik heb het niet eens door.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-24 14:06

Als volwassen vrouw je vriendinnen 'vriendinnetjes' noemen.

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-24 14:07

heidy_wilco schreef:
Siers83 schreef:
Mensen die fietsers bij een rotonde voorrang geven als ze dat niet hebben, vooral Duitsers doen dat

Mensen die fluiten in winkels, vooral mannen

Kinderen die sloffen en ouders die er dan niks van zeggen

Dat met die fietsers kan ik me voorstellen, en dat komt door de fietsers zelf. Die prakken hun fiets ervoor en jij als automobilist bent hoe dan ook degene die in de problemen komt.

Nou nee. Want Duitsers gaan al stil staan voor een fietser die er in de buurt komt. Ze geven gewoon iedereen voorrang. Heb het zelfs al eens meegemaakt dat er op een 80 kmweg voorrang werd gegeven aan fietsers die dat dus echt niet hadden want 80km weg. Idioot gewoon!

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-24 14:10

Suzanne F. schreef:
Mensen (vrouwen) onderschatten ook gewoon echt wat het hebben van kinderen met zich meebrengt. Dat is echt heel heftig en ik kan me zeker voorstellen dat er moeders zijn die andere keuzes gemaakt zouden hebben als ze wisten wat een impact het ging hebben op hun leven. Op elk vlak. Om nog maar niet te spreken van een zorgintensief kindje, daar heb ik het nog niet eens over.

Mee eens. Daar zou meer voorlichting over gegeven moeten worden. Waar je nu ook kijkt en leest, lijkt het alsof het “1 grote roze wolk” zou moeten zijn. Al wordt dat tegenwoordig al wel iets beter.

Albertina71

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-24 14:15

Zomertijd!

Ik houd van de zomer, maar niet van 1 uur te vroeg opstaan en al helemaal niet van 1 uur te vroeg naar bed gaan, want dat laatste is zinloos.

Blue9

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-24 14:16

Iets te koop zetten op een verkoopsite en dan steeds de vraag krijgen: ‘wat is de minimale prijs’?

Er staat een vraagprijs, doe gewoon een bod. Dat is toch onderhandelen? Waarom zou ik mijn minimale prijs blootgeven?