Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
nikkel schreef:Blijft dus staan, brief naar de rechtbank.
nikkel schreef:Dat zou voor mij voldoende aanleiding zijn. Iemand die bewindvoering nodig heeft, heeft meestal ook behoefte aan duidelijkheid. Nog te verrekenen of nog te betalen achterstallige bedragen, vertroebelen het beeld. Ik mij heel goed voorstellen dat TS er onrustig van wordt.
Petpa schreef:nikkel schreef:Dat zou voor mij voldoende aanleiding zijn. Iemand die bewindvoering nodig heeft, heeft meestal ook behoefte aan duidelijkheid. Nog te verrekenen of nog te betalen achterstallige bedragen, vertroebelen het beeld. Ik mij heel goed voorstellen dat TS er onrustig van wordt.
TS kiest er zelf voor om de beheerrekening in te zien.
Petpa schreef:nikkel schreef:Dat zou voor mij voldoende aanleiding zijn. Iemand die bewindvoering nodig heeft, heeft meestal ook behoefte aan duidelijkheid. Nog te verrekenen of nog te betalen achterstallige bedragen, vertroebelen het beeld. Ik mij heel goed voorstellen dat TS er onrustig van wordt.
TS kiest er zelf voor om de beheerrekening in te zien.
StalNollie schreef:Gelukkig dat ts dit doet.
Er zijn er genoeg die alles maar aannemen en uiteindelijk nog meer in de sores raken. Er word altijd geroepen om mee te kijken en te kijken hoe en wat en dat doet iemand dat en komt erachter dat het gewoon niet klopt is het ook niet goed
Petpa schreef:TS heeft gekozen voor vrijwillig bewind.
De redenen die zij daarvoor eerder in het topic aangaf zijn voor mij de reden om aan te geven dat zij zelf kiest om de beheerrekening in te zien.
Want ja, ik ben het met Foxy80 eens dat het in het algemeen goed is om financiën actief op te volgen, maar op basis van de redenen die TS voor het bewind aangedragen heeft denk ik dat het in dit specifieke geval niet handig is om financiën actief op te volgen. In dat geval kan TS namelijk simpelweg het verzoek doen het vrijwillig bewind te beëindigen.
Ik weet niet of TS gebaad is bij adviezen om contact op te nemen met rechtbank, bank of gemeente.
Bank verwijst naar bewindvoerder en ik vermoed dat rechtbank en gemeente dat ook doen omdat de bewindvoerder zakelijk gezien niets fout doet.
Alleen de eigen betaling vindt te laat plaats hetgeen een totaal andere situatie is dan indien derden niet op tijd betaald worden.
daantjuhhh schreef:Petpa schreef:TS heeft gekozen voor vrijwillig bewind.
De redenen die zij daarvoor eerder in het topic aangaf zijn voor mij de reden om aan te geven dat zij zelf kiest om de beheerrekening in te zien.
Want ja, ik ben het met Foxy80 eens dat het in het algemeen goed is om financiën actief op te volgen, maar op basis van de redenen die TS voor het bewind aangedragen heeft denk ik dat het in dit specifieke geval niet handig is om financiën actief op te volgen. In dat geval kan TS namelijk simpelweg het verzoek doen het vrijwillig bewind te beëindigen.
Ik weet niet of TS gebaad is bij adviezen om contact op te nemen met rechtbank, bank of gemeente.
Bank verwijst naar bewindvoerder en ik vermoed dat rechtbank en gemeente dat ook doen omdat de bewindvoerder zakelijk gezien niets fout doet.
Alleen de eigen betaling vindt te laat plaats hetgeen een totaal andere situatie is dan indien derden niet op tijd betaald worden.
Ook bij vrijwillig bewind gaat het ontslaan of stop zetten van bewind via de kantonrechter.
Dus die zal niet naar de bewindvoerder wijzen.
foxy80 schreef:Waarom zo lief voor de bewindvoerder? Dat ze het een eerste keer missen, tot daar aan toe, maar als je het allemaal optelt:
TS krijgt tegemoetkoming. Vervolgens houdt de bewindvoerder te weinig af.
TS kreeg de impressie over spaargeld te beschikken maar dit blijkt fout
Bewindvoerder doet zonder boe of ba 3 keer een extra betaling aan zichzelf om tekort in te lopen (zie eerdere posts van TS). Rest wordt dan kwijt gescholden begreep ik.
Bewindvoerder past bedrag nog steeds niet aan.
Nog steeds staat er te veel geld op de beheersrekening - belastingsgeld dat naar bewindvoerder moet (want die houdt nog steeds te weinig af), of retour naar gemeente (kwijt gescholden gedeelte).
Tenslotte rijst dan de logische vraag wat bewindvoerder nog allemaal verkeerd doet.
Gedrag bewindvoerder bezorgt TS stress, niet het louter opvolgen van de transacties.
Ik ben van mening dat een professional, die zich moet buigen over het inkomen en de uitgaven van een ander, een zware verantwoordelijkheid heeft en niet verschoond mag worden met 'ach, het is alleen een te late eigen betaling'. Daar dient zijn mandaat en de uitgekeerde steun niet voor, voor dergelijke laksheid. Ik wordt hier echt boos over. Verdorie, TS krijgt gebrekkige dienstverlening waar iedereen trouwens mee aan mag betalen!