Bedenken wat je nou weer wil eten

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-24 11:52

@marije_jiplover
Ik doe inderdaad gewoon bij de supermarkt boodschappen en eet graag uit pakjes en zakjes en potten.
Ieder zijn ding maar daardoor is het niet saai. En ik eet weinig vlees dus jouw idee van zelf shoarma maken gaat voor mij niet werken. Het is mooi dat sommige denken voor sommige mensen goed werken en voor andere nooit zouden werken. En laat iedereen daarin in zijn waarde.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-24 12:17

996981 schreef:
Wat jij dan misschien ook lekker vindt lor is brocolli roomsaus :) brocolli koken, afgieten, kookroom erbij en dan met de staafmixer erdoor. Peper en zout naar smaak. Simpel maar heerlijk en verstopte groente :D

Klinkt als het proberen waard. :j

Domiinooo_

Re: Bedenken wat je nou weer wil eten

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-24 12:26

Ik ben alleen en geen grote fan van koken voor mezelf, altijd moeilijkheden met te verzinnen wat te eten en om dan nog vlees/groenten etc voor 1-persoon te vinden en niet een familie-pak was altijd een uitdaging, ik gooide echt te veel eten weg daardoor.

Dus sinds begin dit jaar ben ik begonnen met HelloFresh and wat een verandering! Ik vind het echt een aanrader!
Ik neem 3 recepten per week, van elk recept eet ik 2 dagen (en soms ook nog een kleine lunch). Veel recepten om uit te kiezen maar ik ga meestal voor de snelle / calorievriendelijke en proteinrijke recepten. Dus heb ik nog maar een dag om uit te zoeken wat te eten, en dat gaat meestal naar een pizza of chipper afhalen!

Ik heb er nog totaal geen slechte ervaringen mee gehad, maar ik zit dan ook met de Schotse HelloFresh en niet de Nederlandse...

Binoche

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-24 13:49

Je kan de recepten van hello fresh ook bekijken op de website voor inspiratie, daarvoor hoef je de box niet te kopen. Ik hou het meestal simpel. Ik heb een paar favoriete (en zeer gemakkelijke) recepten, en die komen wekelijks terug

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-24 13:58

Ik heb wel de NL Hellofresh, al meer dan 10 jaar en maar een paar keer iets kapot of rots gehad.

Hier dus ook 3x p/week Hellofresh, die reserveren we voor de drukke dagen in de week. De rest komt voornamelijk uit eigen moestuin, daar maak ik een 4 dagen menu voor.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-24 14:56

Wij hebben een tijdje 3 dagen in de week hello fresh gedaan. Konden die mooi wat verzinnen. En nu hebben we de recepten nog, dus meer inspiratie.

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-24 15:28

Ik vind HelloFresh ideaal, helaas is mijn man lastig en lust vaak dingen niet.
Enige wat ik er minder aan vindt is dat je koelkast helemaal vol zit meteen.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-24 11:21

Heel herkenbaar, de verspakketten bij de AH vind ik ideaal, daarnaast heb ik de kookboeken van Lekker en Simpel als tip gekregen van een vriendin. Daar heb ik een paar van gekocht waar ik recepten in heb uitgezocht die ik binnenkort wil proberen. Niet heel veel ingrediënten, dat staat mij altijd tegen, en vooral makkelijk koken dat spreekt mij wel aan.

Eloya

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-24 11:22

De eigenaren van achter het account porterennee gaan starten met een nieuw project #vandaaggeenpizza
Met ook recepten en boodschappenlijstjes van de jumbo en ah dacht ik. idee was volgens mij dat je dan idd niet zelf hoeft te bedenken en dat de recepten op basis van de bonus/aanbiedingen zijn.

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-24 11:52

Wat ik heeeel soms trouwens ook leuk vind om te doen, is om een Too good to go pakket te bestellen bij een supermarkt dan aan de hand daarvan bedenken wat we gaan eten. Moet er alleen wel wat innzitten waar je een maaltijd van kan maken. Maar dat is juist de verrassing.

Ik heb een keer heel veel sla gehad in het pakket en een pak vla. Tja, dan moet je nog wel het een en ander aanvullen voor een maaltijd. :+

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-24 12:19

Too Good To Go heb ik een aantal keer gedaan maar dat vond ik geen succes, kon 9 vd 10x minstens de helft weggeven of weggooien en dan is die ±€5,- voor een pakket best zonde.
Buiten de voedselverspilling natuurlijk.
Het concept is mooi, maar voor mij gewoon niet geschikt. :)

Ik kijk naar aanbiedingen en kortingsstickers, soms haal ik bijv wat extra vlees met 30 of 35% sticker, verdeel het in porties en gooi dat de dag van aankoop gelijk in de vriezer.
En eens in de zoveel tijd doe ik vriezerspeuren, dan kijk ik op zondagavond wat ik heb liggen aan vlees, groenten, sauzen en maak gebaseerd daarop een boodschappenlijstje met aanvullingen.
Zoals nu dat ik pastasaus, kipkerrie en burritosaus in de vriezer heb liggen, daar haal ik creme fraiche, tortillas, eieren, kroepoek , komkommer en geraspte kaas bij en dan eet ik wraps, lasagne, kipkerrie met rijst en evt nog spaghetti/macaroni.
Vaak staat er nog wel een bak soep in de vriezer, daar doe ik dan een stokbroodje en kruidenboter bij en als ik kippenvleugels heb liggen die erbij, kan ik afhankelijk vd bak 1-2 dagen van eten.
Heb ik 5-6 dagen aan avondeten, de laatste dag eet ik dan pizza/oatat of ik haal daar apart boodschappen voor op de dag zelf.

Daarnaast koop ik zoveel mogelijk op maat, dat is in verhouding mss wat duurder maar een grootverpakking waarvan je de helft tot driekwart uiteindelijk weggooit omdat het bederft of gewoon niet op komt is ook geld- en voedselverspilling.
Ik heb wel bijna standaard een doos doperwtjes en een doos sperziebonen in de vriezer liggen, das makkelijk per portie uit te halen en eenmaal aangebroken gaat het in een ziploc zak want platter/kleiner op te bergen.
Vaak ligt er ook wel spinazie en soepgroenten enzo.

Jokonootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-24 12:24

Ik bestel mijn boodschappen sinds een tijdje online bij de Jumbo.
Dan kan ik mooi gerechten uitkiezen en die ingrediënten direct in mn winkelmandje gooien. En dan wordt het nog thuis gebracht ook

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-24 15:06

fohadie schreef:
Wat ik heeeel soms trouwens ook leuk vind om te doen, is om een Too good to go pakket te bestellen bij een supermarkt dan aan de hand daarvan bedenken wat we gaan eten. Moet er alleen wel wat innzitten waar je een maaltijd van kan maken. Maar dat is juist de verrassing.

Ik heb een keer heel veel sla gehad in het pakket en een pak vla. Tja, dan moet je nog wel het een en ander aanvullen voor een maaltijd. :+

Ik krijg hier een beeld bij van een gezicht: tja, hoe gaan we dit doen?

_O-
Maar als je er de lol van inziet, kun je er ook wat van maken :j

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-24 15:10

Eloya schreef:
De eigenaren van achter het account porterennee gaan starten met een nieuw project #vandaaggeenpizza
Met ook recepten en boodschappenlijstjes van de jumbo en ah dacht ik. idee was volgens mij dat je dan idd niet zelf hoeft te bedenken en dat de recepten op basis van de bonus/aanbiedingen zijn.

Dat klinkt als een goed idee.

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-24 15:26

Ik heb een handvol gerechten die ik weer eens maak als de vriezer leeg is, daarvan maak ik grotere porties en vries ik dan wat in voor de dagen dat ik weinig tijd heb met werk/ kinderen en eten we toch een goede maaltijd ipv patat.

Verder kies ik vooral welke gerechten ik zin heb om te maken, weekend heb ik bv meer tijd dan doordeweeks. En maak ik de afweging nav een soort groente, of een bereidingsmethode zoals ovengerecht wat voor gerecht ik ga maken, als ik niet al een recept van iets wat ik eerder eens gemaakt heb en daar weer zin in heb, heb bedacht.

Wat voor mij niet helpt is per dag bekijken en boodschappen halen. Ik plan dus liefst wel gerechten voor een paar dagen vooruit, laat boodschappen bezorgen. En bekijk dan over de dagen welk gerecht van mijn lijstje ik die dag zin heb om te koken. In de planning zit ook altijd wel een dag 'niks' of iets erg makkelijks dat gewoon in te vriezen is qua vlees bv, week later verzin ik daar dan weer een gerecht bij om het op te maken.

En eens in de zoveel tijd plan ik bv een paar dagen het avondeten om groente/ vlees wat ooit in de vriezer is beland, om die weer een keer wat leger te eten :-)

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-24 15:44

Hoop reacties weer!
De tips moet ik allemaal nog op mijn gemak doorlezen en checken.

Ik ben vanaf vandaag een week alleen thuis en heb net boodschappen gedaan. Heb 3 gerechten gekocht waar ik 2 dagen van kan eten, dus om de dag iets anders en de komende 6 dagen ben ik klaar *\o/*

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-24 15:59

ikke schreef:
fohadie schreef:

Ik krijg hier een beeld bij van een gezicht: tja, hoe gaan we dit doen?

_O-
Maar als je er de lol van inziet, kun je er ook wat van maken :j

Wel, ik heb er zelfs een paar dagen van gegeten! Sla soep (niet aan te raden) sla stamppot en een gemengde salade. Ook nog sla op brood en elke dag een bakje vla. Daarna kon ik geen vla meer zien! Dat snap je.

xmarliez

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-24 16:36

Oeh leuk topic! Ik ga volgen. Toen ik nog alleen was was het niet zo moeilijk, gewoon 2/3x in de week koken en daar 6 dagen van eten. Maar nu zijn we samen en mijn vriend houdt echt van vlees eten (ik eet dat ook graag maar het hoeft van mij niet iedere dag) dus ik heb wel even moeten wennen aan iedere dag iets anders maken en ook vrij veel met vlees.
Ik ben een echte planner dus bepaal op maandag wat we de rest van de week eten. Ik hou wel van gewoon makkelijke gerechten aangezien mijn vriend alles naar binnen werkt en of ik er nu 10 of 50 minuten over gedaan heb, dat proeft hij toch niet :')

Ben benieuwd of ik hier inspiratie uit kan halen!
Heb nog niet alles doorgelezen maar wij eten wel 2x per week AGV. Iets wat ik niet meer deed vanaf dat ik uit huis gegaan ben. Meestal 1 a 2x pasta en vaak 1 dag iets makkelijks (pita kip/shoarma oid). In het weekend kook ik niet.

Ons week menu voor deze week zag er zo uit:
Maandag: spaghetti
Dinsdag: kip tandori knorr pakket
Woensdag: verse boontjes koken daarna in de pan met een uitje en tomaatjes even aanbakken, aardappels, gehaktballen
Donderdag: wortels uit pot, aardappels, hamburgers
Vrijdag: pita shoarma (niet van de friettent maar van de slager)
Zaterdag: ik eet altijd op t werk en mijn vriend meestal bij zijn ouders
Zondag: friet/gebakken ei/broodje knakworst oid

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-24 20:36

Je kunt ook onderling HelloFresh gerechten uitwisselen. ;)

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-24 21:02

Wij hadden hetzelfde “probleem”, steeds geen inspiratie qua avondeten. Ik wil wel gewoon wat vers en gezonds op tafel, op een keertje een uitzondering na. Uiteindelijk hebben we nu al jaren HelloFresh en lekkere recepten bewaar ik zodat we die een volgende keer ook gewoon nog eens kunnen maken. Dit was voor ons echt de oplossing.

eroslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-24 10:52

Hier duidelijk ook,dit probleem. Ben alweer veel te lang bezig met bedenken wat ik deze week ga eten. Maak het mezelf ook te moeilijk

Maandag: gehaktwrap met spitskool,ah recept
Dinsdag : aardappelstoof met paprika en chorizo ah recept
Woensdag: pasta
Donderdag: aardappel anders met witlof gehakt of kip

De rest van de dagen nog niet kunnen bedenken

Crosskip

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-24 11:13

Hier HelloFresh... bevalt heel goed!
Mocht iemand een keer een gratis box willen proberen, ik mag nog 3 gratis boxen weggeven...

Stuur je mailadres maar in een PB, de eerste 3 hebben geluk... :o

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-24 11:34

Hier ook de bonus/aanbieding als inspiratie. Ik bedenk niet vooraf wat ik wil gaan eten, ik doe wel zodanig boodschappen dat ik voor genoeg dagen (meestal vier) groente en proteïne in huis heb, pasta en rijst kopen we als het in de aanbieding is, en dan af en toe verse aardappels. Er zijn altijd uien en knoflook, ansjovis en tomaten in blik/pak. En voor noodgevallen blikjes vis en potten spinazie.

Het principe is aardappels/pasta/rijst nooit twee dagen achter elkaar, en dan kijken wat er ligt en wat je ermee kan maken. Inspiratiebron is hier vooral de kooktelevisie van de BBC, ik heb in mijn studietijd jaren Ready Steady Cook gekeken en blijf dat leuk vinden.

De sport om minder vlees te eten lukt alleen als ik zelf boodschappen doe, als lief dat doet kan het zomaar nodig zijn om drie dagen achter elkaar vlees te eten omdat het anders bederft.

Op die manier heb ik ik nooit echt moeite om te bedenken wat we vanavond nou weer eens zullen eten. Soms is het wat het is, soms is het een bijzondere combinatie, maar praktisch altijd gezond en gevarieerd.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-24 12:05

Nou ik kom er vandaag niet uit. Kan door omstandigheden pas rond een uur of 4 naar de supermarkt. En heb geen idee wat we zullen eten vandaag met dit warme weer.

Dees90

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-24 12:12

Ik ga vanaf 9 september een proefweek (gratis) proberen via: vandaaggeenpizza.nl (het is een nieuw concept en wordt dan pas gelanceerd)

(uiteinelijk wordt dat een betaald maandabonnement van EUR 10,- per maand (maandelijks opzegbaar)

Je ontvangt dan elke week 12 nieuwe en toegankelijke receptengebaseerd op aanbiedingen van Albert Heijn en Jumbo én huismerken.

De maaltijden kosten maximaal EUR 3,- per persoon (op basis van 4 personen).

Je moet de boodschappen dan zelf halen of laten bezorgen via Jumbo of Albert Heijn en je hebt gelijk een week menu en het zijn recepten die in max 30 minuten klaar zijn en kindproof en je kan ze ook allemaal vega maken wordt gezegd.

Ben heel benieuwd want ik ben ook dat verzinnen de hele week wat weer te eten zat....