Gezien ik zelf ook vrij klein ben, blijf ik mijn elektrische fiets maar verkiezen. Lekker sportief ziet het eruit ipv zo'n groot (vaak zwart) breed geval. En een stuk lichter ook gok ik.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Doef schreef:Nou jeetje wat een heftig topic... Ik zat er nog aan te denken om er eentje voor mezelf te halen gezien ik voor de 100e keer gezakt ben voor praktijkexamen auto, maar ik wil wel graag zelf ergens gemakkelijk heen kunnen.
Nu lees ik "tokkie, fat Kids, beter zelf gaan trappen"... Nou durf ik er niet meer op, als dat de oordelen zijn?! Ruilen jullie dan ook de auto in voor een normale fiets, jullie kunnen (bij wijze van spreken) ook beter gaan trappen, is gezonder... Oh, en ik ging vroeger met de bus naar school.
Los van dat ik ook van mening ben dat zo'n bike voor jongere kinderen gevaarlijk is en oprecht hoop dat iedereen veilig blijft.
Jolien87 schreef:Het probleem is toch vaak het jonge grut dat geen benul heeft van hoe je op die snelheid fatsoenlijk deelneemt aan het verkeer.
Of hoe je überhaupt aan het verkeer hoort deel te nemen.
Suzanne F. schreef:Ik zou er ook best eentje willen, maar dan wel opgevoerd met gashendel zodat ik 45 ga en niet hoef te trappen.![]()
En als hij dan roze is, dan ben ik helemaal verkocht. Mintgroen mag ook.
purny schreef:@Nielojram: Nou ja zeg, ik neem dit maar met een korrel zout en misschien zou jij dat ook moeten doen.
Dat ik een maagverkleining heb gehad kwam omdat ik door ziekte niet af kon vallen, net zoals veel anderen mensen dit als een laatste optie hebben. Ik was niet dik omdat ik het leuk vond he, ik was dik vanwege gezondheidsproblemen.
De overheid heeft het al jaren dat het obesitas gehalte te hoog is in Nederland. Dan vind ik jongeren gratis met het ov laten gaan en het stimuleren van fatbikes geen goed voorbeeld. Overigens moet het gratis gebruik van het ov weer door jou en mij worden betaald.
Ibbel schreef:Suzanne F. schreef:Ik zou er ook best eentje willen, maar dan wel opgevoerd met gashendel zodat ik 45 ga en niet hoef te trappen.![]()
En als hij dan roze is, dan ben ik helemaal verkocht. Mintgroen mag ook.
Uhm, dan koop je legaal een electrische scooter? Ook verkrijgbaar in roze en mintgroen. Helmpje op (ben je met de paarden toch al gewend), die zijn er ook in kekke kleurtjes en gaan met die banaan.
BloemBloem schreef:Wat een heerlijk topic
Hier een moeder, die jawel, haar puber van 12 vorig jaar toen zij naar de middelbare school
ging een niet opgevoerde fatbike heeft geschonken.
Waarom? Omdat ik het haar gun, ze er verstandig mee deelneemt aan het verkeer en heel eerlijk pak ik hem ook wel eens, ideaal dat ding!
Ik zie het verschil niet tussen een niet opgevoerde fatbike en een standaard
elektrische fiets, maar dat terzijde
pmarena schreef:Als het ver fietsen is, veel tegenwind, klasgenoten wel een elektrische fiets hebben.... ja dan kan je je kind prima een fiets gunnen met trapondersteuning toch. Zelf vind ik het ook veel fijner fietsen, vooral als je echt op tijd ergens aanwezig moet zijn
Of trouwens ook als bovenstaande zaken niet het geval zijn, een ieder mag dat voor zich bepalen natuurlijk
DuoPenotti schreef:Wat heeft een auto voor de deur te maken met dat je vroeger wel moest fietsen?
Ik begrijp die link niet.
Kind dat nu een fatbike krijgt heeft later geen auto?
En dat komt omdat ze nu elektrisch kunnen fietsen?
Kan, maar lijkt me niet echt waarschijnlijk dat dit er mee te maken heeft.
Maar ik vraag me af hoeveel van die fatbike kinderen ook 10+ km moeten fietsen?
Ik denk dat het er een heleboel zijn die -10 km ver hoeven.
purny schreef:@Nielojram: Nou ja zeg, ik neem dit maar met een korrel zout en misschien zou jij dat ook moeten doen.
Dat ik een maagverkleining heb gehad kwam omdat ik door ziekte niet af kon vallen, net zoals veel anderen mensen dit als een laatste optie hebben. Ik was niet dik omdat ik het leuk vond he, ik was dik vanwege gezondheidsproblemen.
De overheid heeft het al jaren dat het obesitas gehalte te hoog is in Nederland. Dan vind ik jongeren gratis met het ov laten gaan en het stimuleren van fatbikes geen goed voorbeeld. Overigens moet het gratis gebruik van het ov weer door jou en mij worden betaald.
Fly_high schreef:Om jouw punt samen te vatten, jij was dik vanwege gezondheidsproblemen maar anderen zijn alleen maar dik omdat ze met ov gaan en elektrisch fietsen? Zie je zelf niet hoe tegenstrijdig en veroordelend je gedachtengang is?
Fiets je zelf wel overal naartoe, ook lange afstanden?
Als je nu wel afvalt danzkij een maagverkleining dan zou je net zo goed zijn afgevallen door minder te eten. Dat het niet wilde lukken is begrijpelijk en menselijk, maar a.u.b. wat minder hoog van de toren blazen