Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
veneri schreef:Ik weet het niet, ik vind het naar familie eigenlijk niet kunnen om ze niks te laten weten, want als die aan de deur komen of bellen en ze krijgen ggh, dan gaan zij zich natuurlijk zorgen maken en misschien stappen ondernemen.
Dat zou ik graag ondervangen om te voorkomen dat de politie de deur openmaakt, omdat ze bang zijn dat hij daar ligt bijv.
Maar ik zou niet weten hoe ik dat kan doen, zonder aan zijn wens voorbij te gaan.
En we respecteren allereerst zijn wens.
Ik vroeg me af of hij ingeschreven kan worden op het adres waar hij nu tijdelijk is opgenomen, zodat de politie dat bijv. kan inzien.
Huisarts is uiteraard wel op de hoogte van de situatie.
Ik weet het gewoon niet goed.
Marcella schreef:Zijn telefoon doorschakelen naar je eigen telefoon.
anjali schreef:veneri schreef:Ik weet het niet, ik vind het naar familie eigenlijk niet kunnen om ze niks te laten weten, want als die aan de deur komen of bellen en ze krijgen ggh, dan gaan zij zich natuurlijk zorgen maken en misschien stappen ondernemen.
Dat zou ik graag ondervangen om te voorkomen dat de politie de deur openmaakt, omdat ze bang zijn dat hij daar ligt bijv.
Maar ik zou niet weten hoe ik dat kan doen, zonder aan zijn wens voorbij te gaan.
En we respecteren allereerst zijn wens.
Ik vroeg me af of hij ingeschreven kan worden op het adres waar hij nu tijdelijk is opgenomen, zodat de politie dat bijv. kan inzien.
Huisarts is uiteraard wel op de hoogte van de situatie.
Ik weet het gewoon niet goed.
Je kunt maar op 1 woonadres zijn ingeschreven. Als iemand ergens tijdelijk is opgenomen houdt hij zijn eigen woonadres. Een opname in bijv. een verpleeghuis is voor 6 maanden gewoon tijdelijk. Als het langer gaat duren ,zelfs permanent, dan kan het wel zijn dat men dat als officieel woonadres krijgt. Ook financieel wordt de situatie dan anders. Althans, dit was allemaal zo tot zo'n 7 jaar geleden toen ik er in verband met mijn familie mee te maken had.
veneri schreef:Marcella schreef:Zijn telefoon doorschakelen naar je eigen telefoon.
Heb ik ook aan gedacht. Maar wat ga je dan zeggen als je iemand aan de tel krijgt en meneer wil niet dat iemand het weet?
Zouden we het door kunnen geven aan de politie dat zij in hun systeem aantekenen dat hij tijdelijk niet thuis verblijft?
verootjoo schreef:Raar want de apotheek heeft geen zicht in de gemeentelijke administratie en een crisisopvang kan je niet ingeschreven staan, dus je adres wordt niet gewijzigd.
Petpa schreef:Verhuren lijkt me voor TS niet wenselijk.
Dan moet zij dat allemaal gaan regelen.
Wat als er gedoe met een huurder ontstaat?
Laat de erfgenamen dat maar doen, die zijn immers ook de begunstigde van die erfenis.
marleen_usar schreef:Als de ts die man niet zou helpen hoe zou het dan gaan, ik snap wel dat je iemand niet zo maar wil laten aan modderen maar er gaat veel werk en tijd in zitten.
veneri schreef:Het lijkt mij, dat zolang meneer leeft, en de woning wil verkopen wegens opname in een instelling, dat zijn goed recht is.
Daar heeft een erfgenaam niks mee te maken toch?