Hoeveel appen jullie met partner?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

X2305

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-24 20:45

nicole_floor schreef:
X2305 schreef:
Ik heb ook nog een app met mezelf ja, voor bijvoorbeeld “ pil halen” “ wc papier meenemen”. Staat ook bovenaan en altijd als ongelezen. Ideaal want meestal vanaf de auto tot de supermarkt kijk ik even op de app en vergeet ik het niet.

Althans. Bijna }:0

Dit soort dingen appen wij vaak juist naar elkaar. Kunnen we elkaar er aan helpen herinneren. :')

Hahahaha ja soms doen we dat ook maar stuur ik het alsnog door naar “mijn” app want dan stuurt hij weer een filmpje van de honden etc etc :D

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-24 19:24

Meestal elke dag wel iets. 99% is het praktisch. Dus wat te halen in de winkel, hoe laat een afspraak, iets met ons kindje..

Bloemetje75

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-24 20:06

We bellen nooit (nouja 1 a 2 x per jaar). We appen wisselend. Nu zit hij in het buitenland voor werk, dan komt er wel een goedemorgen/ goedenavond/ hoe was je dag. Verder delen we met onze 3 kinderen (16jaar en ouder) een gezinsapp voor dagelijkse dingen en foto’s van de katten en paarden. Daar laten we vaak weten of we onderweg naar huis zijn ivm eten.

We zijn >20 jaar samen (eerst samenwonend, daarna getrouwd).

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-24 09:05

marjor schreef:
Jeetje wat appen jullie allemaal ontzettend veel! Wij appen eerlijk gezegd bijna nooit en bellen alleen als het noodzakelijk is. Onze laatste app was 15 mei. En dat was omdat ik een paar dagen weg was.

We zijn beide overdag aan het werk. Als je aan het werk bent, dan werk je vinden wij. En over futiliteiten appen, nee daar zijn wij beide niet van. Ik kan mij ook ontzettend storen aan collega’s die de halve dag aan het appen zijn. Dan denk ik, dat kan je ‘s avonds toch ook met elkaar bespreken? Wat is er nou zo belangrijk dat niet kan wachten?
Wij zitten bij het eten altijd heerlijk te kletsen over wat we die dag hebben gedaan.

We zijn begin 40, geen kinderen, wel paarden aan huis en wonen 20 jaar samen.

Hier 40, 23 jaar samen...
Wij hebben geen baas, kunnen appen zo veel we willen in dat perspectief. :P Maar mijn man zijn werknemers mogen ook zo veel appen als ze willen, zo lang het werk maar wordt gedaan. En goed wordt gedaan, dan is alles prima.
Wat is er zo belangrijk? Niet belangrijk... vaak zelfs onzin. :Y)
Foto van iets grappigs wat we tegen komen op onze dag etc. Zou best tot de avond kunnen wachten, maar wij sturen het meteen. Maar als andere mensen dat leuk/prettig/gezellig vinden, en het werk lijdt er niet onder, waarom niet?

Ik ben sowieso meer een apper (is dat een woord? :+ ) dan een beller. Misschien dat dat ook nog wat uit maakt. Bellen doe ik meestal met mijn moeder, of met een vriend of vriendin als er echt iets belangrijks is, of te veel tekst om te typen :')

zonnebloem18

Re: Hoeveel appen jullie met partner?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-24 09:35

Leuk voorbeeldje van gisteren.
Afbeelding

Ik trein voor mijn werk veel met de trein en dan vind ik bellen niet zo fijn, dus ik app sowieso meer. Alleen als er even snel een antwoord moet komen of een uitleg via de app een lang verhaal word bel ik even.

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-24 09:55

Wij appen en bellen best veel maar hij zit ook op de vrachtwagen. Dus handig te weten hoe laat hij denkt "thuis" te zijn op de dagen dat hij bij mij is ivm eten.
We zijn een half jaar samen en wonen nog niet samen. Inhoud van de berichtjes kunnen domme reels zijn tot aan boodschappen lijstjes tot aan serieuse dingen.
Vaste prik is toch wel smorgens bellen als we allebei onderweg naar werk zijn.

Jannie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-24 12:05

Hier wordt standaard iedere ochtend even gebeld. Manlief is weg voordat de kinderen en ik opstaan om te gaan werken voor zijn baas. Daarnaast hebben we ook nog een eigen bedrijf waar ik voornamelijk werkzaam in ben en hij ondersteunend in is. Vanaf kleins af aan de gewoonte om even 5 minuutjes te bellen. Appen gebeurt wanneer er dingen zijn die niet meteen hoeft te gebeuren of niet meteen reactie nodig hebben. Vaak leuke, gezellige dingen maar soms ook zakelijke dingen over ons bedrijf.

Zakelijk is het vaak van wil je me vanavond daar even mee helpen of dat moeten we niet vergeten enz.

Met onze jongens hebben we ook nog een gezinsapp waarin dingen gedeeld worden die ons allemaal aangaan. Vaak delen de jongens daar cijfers van school in of als de klaar zijn met werken zodat ik kan beginnen met koken enz.

Kortom telefoon en whatsapp wordt hier regelmatig gebruikt maar altijd met de intentie dat alles wat er geappt wordt kan wachten tot een ander tijd heeft om te reageren.