Discussie over badmatten

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-24 08:14

Team C. Geen badmat buiten de douche maar handdoeken. En vloer verwarming.
Vroeger in ouderlijk huis matje bij de wc, was wel aangenaam aan de voeten zo koud als t was anders.

Hebben een poosje zo'n anti slip mat gehad in bad voor onze zoon maar dat is ook ranzig. Dus hebben hem anti slip schoentjes aan met douchen

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-24 08:18

Grappig topic dit eigenlijk wel :)

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-24 08:22

7September schreef:
Vroeger toen ik nog thuis woonde deden wij altijd 3/4 dagen met een handdoek. En dan idd in het midden voor onderaan, en dan punt voor je hoofd.

Nu hebben we van die kleinere handdoeken (mij echt te klein, maar wel praktisch voor de was) die we elke dag maar 1x gebruiken. Die gaat daarna de wasmand in om gewassen te worden. En ze drogen gelukkig ook snel!

Over de badmat: ik heb er nu geen. Maar zoiets vind ik dus leuK: https://www.jotex.nl/hills/hills-badmat ... 1147-01-97
Lijkt mij alleen totaal niet praktisch met het vuil dat ertussen gaat zitten.

Dat loop je helemaal kapot, ook. En wassen lijkt me ook niet praktisch.

BeFunny

Re: Discussie over badmatten

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-24 08:50

Onze keuken handdoek wordt nauwelijks gebruikt. Vaatdoek wel en die wordt dan ook vaak verschoond. Soms gebruik ik er wel 3 op een dag.

Beddengoed was ik elke week. Wij hebben nu alleen een overtrek en dekbed eruit gehaald dus dat is makkelijk.

Ons dekbed gaat trouwens wel in de wasmachine en we hebben een tweede dekbed. Ik leg het dekbed te drogen en is vaak binnen een dag droog.

nicole_floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-24 12:19

Ik ben ook team C geen badmat in de douche. Wel in de wc trouwens, die van de ikea die al eerder in dit topic genoemd zijn. Hij wel elke week in de was trouwens. Ik heb 2 of 3, dus wissel regelmatig.

De handdoeken in de keuken en wc gaan 1x per week in de was. Hetzelfde geld voor ons dekbedovertrek.

En elke na het douchen pakken wij een nieuwe handdoek, juist omdat wij ze na het douchen op de grond leggen. En ik heb ook andere handdoeken voor mijn haar en die doe ik ook na een keer dragen in de was.

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-24 12:58

Nu ben ik wel nieuwsgierig want ik lees meerdere reacties van mensen die ook hun harenhanddoek na 1x gebruiken al in de was gooien. Zit daar nog een reden achter?

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-24 14:05

De mijne zit vol met haren na het wassen/drogen. Mijn meiden lopen een tijdje rond met die handdoek om hun hoofd, daarna gebruiken ze hem vaak als ze hun haar stylen/make-up doen en gooien hem daarna beneden bij de wasmachine.
Ook heb ik totaal geen ruimte om natte handdoeken op te hangen in de badkamer.
Ik ben heel blij dat mijn kinderen gewoon elke x een schone pakken.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-24 18:44

1x per week de handdoek in de wc vervangen vind ik wel erg weinig. Die gebruik je toch dagelijks een paar keer?

Koper schreef:
Echwel schreef:
Mijn brein kan niet verwerken dat je je gezicht afdroogt met een handdoek waar je ook je onderkant mee afdroogt...

Nou dit dus. Ik ben inderdaad schoon als ik onder de douche vandaan kom. Maar de handdoek van de vorige dag niet. Die voelt niet schoon.

Vind je het dan niet vies om die om je haar te doen na het wassen? Bij mij is het juist andersom, de handdoek voor m'n haar gebruik ik gerust nog een keer. Maar eerst m'n lichaam en dan m'n haar ermee errort dan juist bij mij weer.

TelpevaJarig
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-24 18:50

Ik heb sowieso geen handdoeken in de wc, liever aan een haakje aan de muur

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-24 18:56

Telpeva schreef:

Ja daar hangen ze ook toch?
Handdoeken verschoon ik 1 x per week maar ik ben alleen met dochter dus geen gezin van 5 die aan die handdoeken zit.

TelpevaJarig
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-24 18:58

Het was een flauwe grap :P O:)

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-24 19:05

@Tiggs. Wij zijn met z'n tweeën en ik ga maar 1 x savonds beneden en 1 keer savonds boven naar toilet en s'morgens ook boven. Ik heb boven mijn eigen handdoek en mijn vriend ook. Maar als we visite hebben wordt die beneden vaker gebruikt en hang ik voor de visite al een schone op en daarna ook weer. Maar verder idd 1x per week. Op de bad handdoeken na en de vaatdoeken ga ik het huis 1x per week langs om de handdoeken bij elkaar te rapen en gaat het allemaal in de was.

Ik ga ook op werk naar de wc.
In het weekend wel vaker maar dat is ook de wisselslag sowieso.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-24 19:55

Tiggs schreef:
Koper schreef:
Nou dit dus. Ik ben inderdaad schoon als ik onder de douche vandaan kom. Maar de handdoek van de vorige dag niet. Die voelt niet schoon.

Vind je het dan niet vies om die om je haar te doen na het wassen? Bij mij is het juist andersom, de handdoek voor m'n haar gebruik ik gerust nog een keer. Maar eerst m'n lichaam en dan m'n haar ermee errort dan juist bij mij weer.

Speciaal voor Tiggs: voelt niet schoon voor mijn gezicht. Mijn gezicht droog ik als eerste af. Daar wil ik geen gebruikte handdoek voor. Daarnaast heb ik, heel apart misschien, geen gevoel in mijn haar. Dus "voelt niet schoon" heeft mijn haar niet gauw hinder van ;)

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-24 20:01

Team C geen badmat.

Afdrogen doe ik in de douche ruimte, pas dan stap ik eruit op mijn handdoek en pak ik een badlaken om na te drogen en water uit mijn haar op te vangen.

Badmatten en vooral wc matjes vind ik vies, ook als ze regelmatig gewassen worden.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-24 20:21

Yessy schreef:
Nu ben ik wel nieuwsgierig want ik lees meerdere reacties van mensen die ook hun harenhanddoek na 1x gebruiken al in de was gooien. Zit daar nog een reden achter?

Voordat ik de harenhanddoek omdoe, droog ik eerst mijn gezicht ermee en mijn armen. Voor de rest pak ik een nieuwe handdoek. Ik was niet elke dag mijn haar, maar er kunnen dus rustig 3 handdoeken op zo'n harenwasdag doorheen gaan. Een op de grond, een voor mijn haar en een om af te drogen. En alle drie gaan ze in de was. Net als Brainless heb ik geen mogelijkheid om mijn handdoeken te laten drogen en al kon ik dat wel, dan nog gaat alles gelijk na gebruik in het waskrat. Om de dag tot hooguit om de twee dagen wordt er bij ons wel een handdoekenwas gedraaid. Kleding gaat - bij mij althans - ook elke dag in de was. Mijn man en zoon lopen rustig nog een tweede keer in hun kleding. Uiteraard gaan ondergoed en sokken bij ons allemaal na één keer dragen in de was. Maar volgens mij verlies ik nu het badmatten-verhaal uit het oog. :D

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-24 20:27

Telpeva schreef:

:')

Wij hebben expres het wastafeltje uit de wc gesloopt. Naast dat je er bijna klem tussen zat (lees: ook het toilet is erg klein :') ), vond ik het een ranzig idee dat bij het doorspoelen (of staande visite-plassers) alles onder gespetterd zou worden. Na een toiletbezoek kun je in de badkamer of in de keuken je handen wassen en drogen. En omdat er nog steeds visite rondloopt die zijn/haar handen na het toiletbezoek niet wast, is de deurknop van de wc ook vies. Nog een reden voor mij om mijn/onze handen elders te wassen.

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-24 21:14

7September schreef:
Vroeger toen ik nog thuis woonde deden wij altijd 3/4 dagen met een handdoek. En dan idd in het midden voor onderaan, en dan punt voor je hoofd.

Nu hebben we van die kleinere handdoeken (mij echt te klein, maar wel praktisch voor de was) die we elke dag maar 1x gebruiken. Die gaat daarna de wasmand in om gewassen te worden. En ze drogen gelukkig ook snel!

Over de badmat: ik heb er nu geen. Maar zoiets vind ik dus leuK: https://www.jotex.nl/hills/hills-badmat ... 1147-01-97
Lijkt mij alleen totaal niet praktisch met het vuil dat ertussen gaat zitten.

Ik heb jaren deze gebruikt. Goed te wassen:
https://www.action.com/nl-nl/p/2553772/ ... uct_shared

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-24 21:31

Ik gebruik na het douchen altijd 2 handdoeken, 1 voor m'n haar en 1 voor m'n lijf. En daarna gaan ze in de was.
Moet ze toch zelf wassen en opruimen :P
Waarom ik dat doe? Omdat ik nergens m'n handdoek kan ophangen, geen ruimte voor. Dus na gebruik in de was. We zijn toch maar met z'n tweeën dus vind het niet zo erg.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-24 23:00

Maar gooi jij natte handdoeken in je wasmand? Of gaan ze rechtstreeks in de machine?

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-24 23:11

Ik schuif hem aan de kant en leg er een handdoek neer maar hij ligt er eigenlijk ook niet voor warme voeten want ik heb altijd sloffen aan. Als ik ook maar 1 kruimeltje onder mijn voeten voel word ik gek dus met 2 kinderen en 2 honden in huis kun je je wel voorstellen dat er genoeg kruimeltjes en zandkorrels liggen. Dus eigenlijk een nutteloze mat voor mij ik stoor me er ook echt aan dat de rest er wel gewoon op gaat staan terwijl dat eigenlijk heel normaal is. 8-) ik draai elke dag of heel soms 1 dag geen was dus handdoeken gaan gelijk de wasmachine in. Alleen donkere was spaar ik soms op maar mijn handdoeken zijn roze dus kunnen overal bij heb ik besloten.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-24 07:40

Ik lees het alsof er mensen NATTE handdoeken in de wasmand of machine gooien (zonder die machine dan direct aan te zetten). En ik hoop dat ik het verkeerd interpreteer :o

Ik hang een handdoek te drogen over de rand van de wasmand of, als die al aardig vol is en de handdoek zo de spullen in de mand raakt, over de douchestang of desnoods op de verwarmde badkamervloer. Maar er gaan hier geen natte spullen in de was. Handdoekenwas is elke week (handdoeken zijn wit, is witte was) en handdoekmatje en afdroogdoek voor de tegels/voegen ook elke week, maar dan met de gekleurde hete was.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-24 10:07

Ik hang ze idd op en als ze droog zijn gaan ze in de wasmand. Mijn wasmachines draaien of zijn leeg. :+

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-24 11:02

Ik was bijna elke dag, dus zelden dan een handdoek langer dan een dag in de mand of wasmachine zit.

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-24 12:23

Team B, badmat zeker wel nodig want ik sta niet graag op een koude tegelvloer :+ Hij wordt niet echt nat. Ik droog mijn voeten voor ik er op ga staan. De mat gaat 2x per week in de was.

Ik heb geen harenhanddoek, maar gewoon echt zo'n ding dat voor je haren bedoeld is. Ik gebruik een handdoek twee keer voordat ik 'm was. Ik pak 'm 's ochtends schoon uit de la en droog mijn gezicht er mee na het wassen van mijn gezicht en 's avonds gebruik ik hem na het douchen. Dan laat ik 'm drogen en gooi ik 'm in de wasmand.

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-24 18:14

Brainless schreef:
Ik was bijna elke dag, dus zelden dan een handdoek langer dan een dag in de mand of wasmachine zit.

Hier hetzelfde