Zelesta dekbed.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Dorien66

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-25 21:02

Voor de goede orde: die door mij gemiste instopstrook is absoluut niet de belangrijkste reden om ze te verkopen. De belangrijkste redenen zijn dat extra veel moeten wassen én de tegenvallende droogtijd (in een tot ong. 19 graden verwarmde, niet vochtige kamer).
Ik heb gezien dat er nu wel instopstroken bestaan, maar dan blijft nog steeds ‘mijn was- en droogprobleem’ bestaan.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-25 21:04

Ik heb net een lila / sand 200x200 wasbare gekocht voor 32 euro! Was 70% korting.

Het is als extra deken over m’n verzwaringsdeken. Dus elke week wassen is niet nodig. Maar ik wilde wel graag een dekbed met een mooie kleur haha. Vind dit mooier dan een hoes. :o

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-25 21:45

Dorien66 schreef:
Voor de goede orde: die door mij gemiste instopstrook is absoluut niet de belangrijkste reden om ze te verkopen. De belangrijkste redenen zijn dat extra veel moeten wassen én de tegenvallende droogtijd (in een tot ong. 19 graden verwarmde, niet vochtige kamer).
Ik heb gezien dat er nu wel instopstroken bestaan, maar dan blijft nog steeds ‘mijn was- en droogprobleem’ bestaan.

Geen idee hoe jij dat aanpakt maar hier ondertussen al 3 zulke dekbedden en alledrie zijn ze altijd binnen een 4 tal uurtjes droog.

Gewoon over een wasrek gooien en laten drogen aan de lucht, winter en zomer.
Nog nooit langer dan 4u geduurd.

In de zomer zelfs vaak maar 2u en in de winter met verwarming aan max 4u.

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-25 21:48

Ik heb er 3.

2x teddy en 1 zomer.
Vindt ze echt heerlijk maar uitwassen is drama. Heb 240x200 en die passen eigenlijk net niet in een grote trommel.
Prop ze er in want ze moeten ooit een keer gewassen worden maar daardoor is de zomerdeken wel kapot.

Het drogen is zo gebeurd. Zelfs de teddy is met 2 uur droog. Hang ze helemaal uit de in de woonkamer en zijn ze zo droog

Eerlijk, ze slapen heerlijk

Suzanne F.Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-25 22:25

JesdaJinn schreef:
Ik heb er 3.

2x teddy en 1 zomer.
Vindt ze echt heerlijk maar uitwassen is drama. Heb 240x200 en die passen eigenlijk net niet in een grote trommel.
Prop ze er in want ze moeten ooit een keer gewassen worden maar daardoor is de zomerdeken wel kapot.

Het drogen is zo gebeurd. Zelfs de teddy is met 2 uur droog. Hang ze helemaal uit de in de woonkamer en zijn ze zo droog

Hoe groot is jouw trommel dan?

Twiggy2008

Re: Zelesta dekbed.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-25 01:22

Nou, ik was van de week bij een vriend van me, die ze heeft, maar dat stofje waar ze van gemaakt zijn, zo écht niet mijn ding..... Vreselijk spul :o !! Geef mij maar mijn katoenen mooie dekbedovertrekken.....

Cheytjuh
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-25 03:24

Wij hebben ze inmiddels ruim 3 maanden en ik wil niet meer anders. Heerlijke dekbedden, makkelijk te wassen , blijven goed en zijn zo droog ook :j

We hebben de 4 seizoenen, de verkoelende (wel die van de action), en dan nog een winter. De winter gebruiken we nog niet, de 4 seizoenen is warm zat (we hebben het snel warm beide in bed)

Wij willen niet meer anders. De andere dekbedden zijn inmiddels de deur uit :o

Hebben overigens beide een 2 persoons dekbed, en een wasmachine van 10kg. Daar past er 1 in om te wassen

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-25 04:14

Twiggy2008 schreef:
Nou, ik was van de week bij een vriend van me, die ze heeft, maar dat stofje waar ze van gemaakt zijn, zo écht niet mijn ding..... Vreselijk spul :o !! Geef mij maar mijn katoenen mooie dekbedovertrekken.....

Ze hebben sinds kort ook een volledig katoenen versie hoor.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-25 06:27

Little_Gift schreef:
Twiggy2008 schreef:

Ze hebben sinds kort ook een volledig katoenen versie hoor.

Het was ook de vulling, waar ik niet zo blij van werd. Een dekbed is best persoonlijk, althans, als je het snel te warm hebt, vind ik ze minder geschikt.

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-25 09:25

Suzanne F. schreef:
JesdaJinn schreef:
Ik heb er 3.

2x teddy en 1 zomer.

8kg

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-25 12:18

JesdaJinn schreef:
Suzanne F. schreef:

Ik heb er 3.

2x teddy en 1 zomer.

JesdaJinn schreef:
8kg

Staat toch ook overal op hun site dat een 240 x 200 niet past in een 8 kg trommel en je dan ofwel de maat kleiner moet nemen ofwel 2 één persoons dekbedden moet nemen...

De 240 x 200 staat specifiek bij voor trommel van 10 kg.

Dat het dan niet past is nogal wiedes hé

Dorien66

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 00:06

Little_Gift schreef:
Dorien66 schreef:

Geen idee hoe jij dat aanpakt maar hier ondertussen al 3 zulke dekbedden en alledrie zijn ze altijd binnen een 4 tal uurtjes droog.

Gewoon over een wasrek gooien en laten drogen aan de lucht, winter en zomer.
Nog nooit langer dan 4u geduurd.

In de zomer zelfs vaak maar 2u en in de winter met verwarming aan max 4u.

Precies zoals jij. Dus leg het mij maar uit. Mijn Zelesta’s waren niet droog in een paar uur…
Ik had overigens de katoenen versie, misschien is dat de oorzaak.

Westhof

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:34