Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Koper schreef:Hier planten voor veel zon en licht en planten die liever wat donkerder staan. Voor buiten en voor binnen. Ik hou wel van een aangeklede tuin, terras en vensterbankEn mijn mooiste vensterbank/balkondecoratie heeft een vachtje en snorharen
![]()
![]()
@pateeke ik weet niet hoe bekend je bent in Nederland maar ik woon in FrieslandZelfs in Leeuwarden (hoofdstad van de provincie) kun je binnen een jaar of 5 iets heel bewoonbaars en betaalbaars vinden
Voor mij zijn de grote steden te druk. Veel te veel prikkelsAl snap ik wel dat er mensen zijn die er graag wonen, en dat het dan lang duurt voordat je wat naar je zin vindt. Ik heb jarenlang in Amsterdam gestudeerd en kom er graag maar ben ook altijd blij als ik er weer weg ben.
Koper schreef:Hier planten voor veel zon en licht en planten die liever wat donkerder staan. Voor buiten en voor binnen. Ik hou wel van een aangeklede tuin, terras en vensterbankEn mijn mooiste vensterbank/balkondecoratie heeft een vachtje en snorharen
![]()
![]()
@pateeke ik weet niet hoe bekend je bent in Nederland maar ik woon in FrieslandZelfs in Leeuwarden (hoofdstad van de provincie) kun je binnen een jaar of 5 iets heel bewoonbaars en betaalbaars vinden
Voor mij zijn de grote steden te druk. Veel te veel prikkelsAl snap ik wel dat er mensen zijn die er graag wonen, en dat het dan lang duurt voordat je wat naar je zin vindt. Ik heb jarenlang in Amsterdam gestudeerd en kom er graag maar ben ook altijd blij als ik er weer weg ben.
pateeke schreef:Het maakt niet zozeer uit welk beroep je uitoefent, maar als je niet mag vragen wat de eventuele huurder verdient, ga je zo’n vragen wel stellen omdat het een indicatie geeft van het inkomen.
Koper schreef:Maar ze zien eruit als bunkers met grindtegelaankleding en ik weet niet of jij het handig vindt om je woonkamer op de 1e verdieping te hebben maar ik vind dat niet praktisch.
Het is er wel heerlijk rustig, en in alle opzichten behalve het uiterlijk een fijne plek om te wonen.
Koper schreef:Ja dat heb ik gemerktTot nu toe is dat eigenlijk altijd goed gekomen. De plek die zij het ergste vonden was waar we hiervoor woonden, maar dat was voornamelijk vanwege luidruchtige buren. Arme poetie die midden in de nacht grommend van schrik overeind vloog van de herrie
![]()
De meeste verhuurders reageren welwillend als ik vertel dat ik katten heb. Soms willen ze dan dat het bij twee blijft, en dat wil ik ook. Of ze vragen hoe oud ze zijn. En natuurlijk verhuis ik nergens naartoe zonder Ju en Majtje. Wat lijkt mij ook helemaal niet hoeft in een woningbouwwoning.
Koper schreef:Nee uiteraard mag je geen vee of overlast veroorzakende dieren meebrengen![]()
k heb twee katten. Voor Maj zou een woning op de begane grond perfect zijn maar een balkon vindt ze ook goed. Ju ligt om nog steeds onverklaarbare redenen graag ongeveer een halve meter buiten de voordeur. Op de gang/overloop/galerij dus. Al is dat natuurlijk wel iets wat ik eerst zou overleggen met alle buren, we moeten niet hebben dat er iemand over hem struikelt of dergelijke.