Klimaatstress

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lovelucydan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-23 20:07

Het zal eens een keertje tijd worden, regeren over rechts! Dat gedram en linkse gekonkel, bah, het werd ons allemaal gewoon door de strot geduwd.
Mooie is dat niemand volgens de media blij is met de uitslag. Waarom niet? Zo vreselijk veel Nederlanders willen dat de regering er weer is voor de Nederlanders. Ipv voor hun eigen politieke gewin.
Ik hoop wel dat ze in ieder geval 30 % waar kunnen maken van al Geert Wilders zijn beloften. Hij zal water bij de wijn moeten doen.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-23 20:09

ikke schreef:
Welke betere oplossing heb je dan?

Ophouden met de massaverspilling die door de gigantische kapitalistische bedrijven word gedaan bijvoorbeeld?

Ik ben geen klimaatexpert, doe liever werk waar er wel naar me geluisterd word :o

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-23 20:09

lovelucydan schreef:
Het zal eens een keertje tijd worden, regeren over rechts! Dat gedram en linkse gekonkel, bah, het werd ons allemaal gewoon door de strot geduwd.
Mooie is dat niemand volgens de media blij is met de uitslag. Waarom niet? Zo vreselijk veel Nederlanders willen dat de regering er weer is voor de Nederlanders. Ipv voor hun eigen politieke gewin.
Ik hoop wel dat ze in ieder geval 30 % waar kunnen maken van al Geert Wilders zijn beloften. Hij zal water bij de wijn moeten doen.

Je zit in het verkeerde topic

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-23 20:13

Popstra schreef:
Sheran schreef:
Ik ben er niet zo zeker van. Ik hou niet van de opgeef-houding. Als niemand de wereld meer wil redden gaat het inderdaad niet lukken nee. En ja het is super frustrerend en nee ik weet ook niet zo 1 2 3 hoe ik zelf hét verschil kan maken, anders zou ik het wel doen. Maar ik weet wel dat het niet lukt door het maar op te geven.

Feit is dat de schuld van de verandering in onze schoenen geschoven word als je alle berichten moet geloven. We bakken met geld moeten gaan uit geven aan zonnepanelen warmte pompen, van het gas af, electrisch rijden, isoleren ect..ect en meer en meer mensen er dus stress van krijgen en dat is kwalijk en vooral on nodig.

Wees maar blij dat Timmermans zo weinig stemmen gekregen heeft. Zijn we mss eindelijk ook van dat gedram af.
Plus het genoeg zegt, namelijk heel veel Nederlanders daar ook wel klaar mee waren ook!

Ik stress niet over al dan geen zonnepanelen. En ja ik vind het ook flauw om de burger als schuldige aan te wijzen terwijl de echte macht in handen ligt van hele andere organisaties. Maar nogmaals, ik zie het misschien pessimistisch, maar als wij als burger geen signaal geven gaan die instanties sowiesó niks doen. Ik denk overigens niet echt dat zonnepanelen nemen een erg effectieve interventie is, let's zie ik wat agressievers dat die instanties ook meteen raakt. Zoals een Schipholboycot ofzo.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-23 20:17

Azmay schreef:
ikke schreef:
Welke betere oplossing heb je dan?

Ophouden met de massaverspilling die door de gigantische kapitalistische bedrijven word gedaan bijvoorbeeld?

Ik ben geen klimaatexpert, doe liever werk waar er wel naar me geluisterd word :o

Dat lost niks op want ook al stoppen die bedrijven met de overdaad, dan nog steeds is er vraag naar de basis.

Stel dat dat met de helft van de energie kan, is het dan wel ok om die energie met gascentrales op te wekken?

Bommeltje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-23 20:17

lovelucydan schreef:

Er zijn genoeg topics waar je deze mening kwijt kunt. Maar niet deze!

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-23 20:40

ikke schreef:
Andere kijk op energie:
Volgens het CBS https://www.cbs.nl/nl-nl/cijfers/detail/84575NED is er in augustus 2023 9.890.000 MWh elektriciteit opgewekt en dus ook verbruikt. Immers, elektriciteit kun je niet opslaan.

De andere kant: NL heeft 9 milj huizen, aldus datzelfde CBS.
Een huis zou 17kW elektriciteit op kunnen wekken. Stel dat dat in augustus 4uur per dag lukt (gemiddeld).
31 dagen x 4u x 17kW is 2.108 kWh in een maand.

Als 1 huis 2.108kWh opwekt, doen 9 milj huizen 18.972.000 MWh.

Conclusie: als we alle huizen in NL, gemiddeld, vol leggen met die 17kW aan PV=panelen, kunnen we met weinig moeite 2x de benodigde elektriciteit opwekken die we als land nodig hebben.

Ik snap niet zo goed waar de stress vandaan moet komen......

Niet elk huis is geschikt natuurlijk.
Maar zoveel mooie alternatieven, zonder weides in te leveren.

Maar dat kan ons lichtnet niet aan, dus dat willen verplichten in verduurzamen is mooi...maar het kan nu niet eens....

Afbeelding

Afbeelding

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-23 20:46

Dat het niet kan is, hoe ironisch, de staat z'n eigen schuld door de behoudende wetgeving die verhinderde dat Netbeheer Nederland kon voorsorteren op wat ze op zich af zagen komen.

DuoPenotti

Re: Klimaatstress

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-23 20:48

Ja dat is het probleem al 20 jaar ze, ze kijken nog geen dag vooruit, terwijl de mensen in het werkveld met de ervaring dat al jaren roepen.
Maakt niet uit f het klimaat is zorg, veiligheid. Vraag me bijna af wat die elite club daar in Den Haag wél heeft gezien wat er in Nederland gebeurt.

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-23 20:50

Jullie hebben het steeds over klimaatdrammers maar jullie zitten al 7 pagina's te drammen over klimaatverandering ontkenning nadat meerdere keren gevraagd is daarmee te stoppen _O- _O-

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-23 20:52

DuoPenotti schreef:
Ja dat is het probleem al 20 jaar ze, ze kijken nog geen dag vooruit, terwijl de mensen in het werkveld met de ervaring dat al jaren roepen.
Maakt niet uit f het klimaat is zorg, veiligheid. Vraag me bijna af wat die elite club daar in Den Haag wél heeft gezien wat er in Nederland gebeurt.

Dit hebben ze in ieder geval in gezien want die wetgeving is aangepast. Nu zien dat ze 8 miljard op jaarbasis aan installaties kunnen bouwen......
https://www.netbeheernederland.nl/nieuw ... -voor-1703

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-23 21:49

Sjonge, ik wil hier gewoon kletsen met andere gelijkgestemden die zich ook zorgen maken :+

Ja, ik weet dat zorgen maken geen zin heeft. Maar het gaat vanzelf hè, en dan is het fijn om met mensen te praten die hetzelfde voelen.
Posts over de onzin van stress en het klimaatprobleem dragen daar niet zo aan bij, behalve dat het mijn teleurstelling in de mens nog iets erger maakt.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-23 21:58

JudithGigi schreef:
Jullie hebben het steeds over klimaatdrammers maar jullie zitten al 7 pagina's te drammen over klimaatverandering ontkenning nadat meerdere keren gevraagd is daarmee te stoppen _O- _O-

Ah daar hebben we in meerdere boeren topics ook gehad en speciaal voor naar de huiskamer moeten gaan.. Maar nu is het ineens wel vervelend?

Daarnaast het hebben over zonne-energie is dat zo off-topic dan?

@ ikke
Nou gelukkig dan :j
Laatst bijgewerkt door DuoPenotti op 23-11-23 22:00, in het totaal 1 keer bewerkt

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-23 21:59

verootjoo schreef:
Sjonge, ik wil hier gewoon kletsen met andere gelijkgestemden die zich ook zorgen maken :+

Ja, ik weet dat zorgen maken geen zin heeft. Maar het gaat vanzelf hè, en dan is het fijn om met mensen te praten die hetzelfde voelen.
Posts over de onzin van stress en het klimaatprobleem dragen daar niet zo aan bij, behalve dat het mijn teleurstelling in de mens nog iets erger maakt.

En dan ook nog met woorden als 'klimaatdrammers' durven te gooien _O-
Moet je zien hoe de klimaatontkenners hier aan het drammen zijn, zelfs na een waarschuwing van een mod.. Je zou bijna denken dat ze er wél stress door ervaren :')

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-23 22:08

Naast dat ik me intens verdrietig voel vanwege deze verkeken kans op aandacht voor het milieu vanuit de politiek de komende tijd, maak ik me ook nog zorgen om de rest van de impact trouwens.
Extreem rechts heeft voet aan de grond gekregen en dat baart me zorgen.
GW wil een Nexit, bindende referenda, alleen Joods-Christelijke religie en verder enorm sociaal zijn behalve natuurlijk als je niet blank en blond bent.
Ik wacht gespannen af hoe dit uitpakt.

En voor de mensen die denken dat ik rijp ben voor de GGZ; dat valt echt mee. De angst regeert mij niet, ik functioneer prima, geen psychofarmaca nodig, maar ik heb echt zorgen en die zijn mi zeer gegrond.

Ceffyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-23 22:09

Ik denk dat gewone mensen helemaal 0,0 impact hebben op het klimaat als de overheid corporaties niet gaat dwingen. Moet ik bijvoorbeeld korter douchen terwijl de datacenters van Microsoft onvoorstelbare hoeveelheden water verbruiken? Als de grote vervuilers niet gedwongen worden om te verduurzamen kun je eigen tasjes meenemen, ecologische koffiecupjes gebruiken en fietsen tot je er bij neervalt, maar is dat allemaal echt een druppel op een gloeiende plaat.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-23 22:11

Ceffyl schreef:
Ik denk dat gewone mensen helemaal 0,0 impact hebben op het klimaat als de overheid corporaties niet gaat dwingen. Moet ik bijvoorbeeld korter douchen terwijl de datacenters van Microsoft onvoorstelbare hoeveelheden water verbruiken? Als de grote vervuilers niet gedwongen worden om te verduurzamen kun je eigen tasjes meenemen, ecologische koffiecupjes gebruiken en fietsen tot je er bij neervalt, maar is dat allemaal echt een druppel op een gloeiende plaat.

Het ging hier over feiten en Klimaatstress, maar idd, als de politiek niet mee wil is alles een druppel op de gloeiende plaat en dat baart me dus veel zorgen.

Daarnaast denk dat we beter gelijk massaal defensie moeten upgraden want hoe gaan we anders de veiligheid van GW garanderen? En wie moet ons beschermen als hij met zijn matige diplomatieke vaardigheden wat wereldgrootheden boos maakt?

OleJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-23 22:20

8nnemiek schreef:
OleJon schreef:
De gevolgen van de klimaat maatregelen zullen voor meer stress bij mensen zorgen dan het klimaat zelf.

Welke gevolgen van de klimaatmaatregelen bedoel je, OleJon?
De schonere lucht doordat we in de toekomst hopelijk alle kolencentrales kunnen sluiten? Minder smog doordat we steeds meer elektrisch gaan rijden? De gratis stroom die we via onze zonnepanelen binnen krijgen dankzij de subsidies? De extra natuur en biodiversiteit doordat we minder vee en minder veevoer nodig hebben als we minder vlees exporteren en eten?
Dat geeft zoooo veel meer stress dan mislukte oogsten, klimaatvluchtelingen, bosbranden en overstromingen :')

Welke verkiezingen hebben jullie gekeken trouwens? Timmermans weinig stemmen? Het is de op een na grootste partij van Nederland geworden :))

Iemand die zijn oudere diesel autootje moet gebruiken voor zijn werk?
De wegenbelasting en diesel word zo duur gemaakt om het te ontmoedigen.
Dat mensen het niet meer kunnen betalen en financiële stress

Of een warmtepomp die mensen niet kunnen betalen?

lochsong

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-23 22:26

Citaat:
Ik heb gestemd en het is nu wachten op de uitslag. In al die jaren dat ik al mag stemmen vind ik dit de spannendste uitslag.
Naar mijn idee is het nu erop of eronder voor het klimaat, en er dreigen partijen de grootste te worden die daarvoor zeer ongunstige partijpunten hebben geformuleerd.

De druk op het klimaat en milieu loopt op en mijn stress ook. Ons klimaat is zó belangrijk en toch lijkt niet iedereen dat in te zien. Het is al 5 over 12, er komen veel mensen in beweging, alleen het is niet genoeg, de politiek en overheid moet mee en dat gebeurt niet.

En ik krijg daar stress van, en meer mensen met mij. Klimaatstress.
Wie herkent dit en hoe gaan jullie ermee om?

Nee, ik herken dit volstrekt niet

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-23 22:28

lochsong schreef:
Citaat:
Ik heb gestemd en het is nu wachten op de uitslag. In al die jaren dat ik al mag stemmen vind ik dit de spannendste uitslag.
Naar mijn idee is het nu erop of eronder voor het klimaat, en er dreigen partijen de grootste te worden die daarvoor zeer ongunstige partijpunten hebben geformuleerd.

De druk op het klimaat en milieu loopt op en mijn stress ook. Ons klimaat is zó belangrijk en toch lijkt niet iedereen dat in te zien. Het is al 5 over 12, er komen veel mensen in beweging, alleen het is niet genoeg, de politiek en overheid moet mee en dat gebeurt niet.

En ik krijg daar stress van, en meer mensen met mij. Klimaatstress.
Wie herkent dit en hoe gaan jullie ermee om?

Nee, ik herken dit volstrekt niet

Ok.bedankt voor deze info

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-23 22:40

lovelucydan schreef:

Vraag 1)
Wanneer hadden we volgens jou het laatste links kabinet...?
(Ik vind R2 bijvoorbeeld niet links. De andere drie keer Rutte al helemaal niet.)
Vraag 2)
Wat heeft dit te maken met jouw klimaatstress...?
Dat is mij niet duidelijk zo.

DeniseSoares

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-23 22:41

Misschien minder NOS kijken..... XD

Klimaat veranderd constant, maar een bepaald groepje mensen (die 1% die eerder werden benoemd) willen alles controleren en macht hebben over alles.....

Nee, ik heb totaal geen klimaat stress. De aardbol kan het allemaal heel goed zelf regelen. Zo gaat dat al sinds het begin.....

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-23 23:25

Ceffyl schreef:

Hier wel de connotatie toevoegen dat water consumptie en water withdrawal niet hetzelfde is. Koel water wordt niet uit het systeem onttrokken. IT daarentegen is wel ondertussen even groot als de luchtvaartindustrie.

Trouwens, grote, beursgenoteerde corporaties worden al gedwongen!

Daarnaast, wie gebruiken die Microsoft servers? Oh ja. Wij.

Ik heb overigens geen klimaatstress meer. Ik begon een tijd geleden met werken voor een EU gesubsidieerde klimaatinnovatie organisatie en toen lag ik er echt wakker van. Nu laat ik het los. We zijn slechts onszelf aan het redden. De balans op aarde herstelt wel in 200.000 jaar tijd. Dat is een vrij korte periode.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-23 23:31

OleJon schreef:
Iemand die zijn oudere diesel autootje moet gebruiken voor zijn werk?
De wegenbelasting en diesel word zo duur gemaakt om het te ontmoedigen.
Dat mensen het niet meer kunnen betalen en financiële stress

Of een warmtepomp die mensen niet kunnen betalen?

Ik begrijp dat jouw klimaatstress bestaat uit mededogen met mensen die de klappen van het rechtse beleid mochten incasseren...?

Geen goed OV, geen subsidie voor een speedpedelec,
geen subsidie voor isolatie of warmtepomp,
.... "brrrr....."

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-23 23:35

Raineri schreef:
Ceffyl schreef:

Hier wel de connotatie toevoegen dat water consumptie en water withdrawal niet hetzelfde is. Koel water wordt niet uit het systeem onttrokken. IT daarentegen is wel ondertussen even groot als de luchtvaartindustrie.

Trouwens, grote, beursgenoteerde corporaties worden al gedwongen!

Daarnaast, wie gebruiken die Microsoft servers? Oh ja. Wij.

Ik heb overigens geen klimaatstress meer. Ik begon een tijd geleden met werken voor een EU gesubsidieerde klimaatinnovatie organisatie en toen lag ik er echt wakker van. Nu laat ik het los. We zijn slechts onszelf aan het redden. De balans op aarde herstelt wel in 200.000 jaar tijd. Dat is een vrij korte periode.

Wij...
En Driekwart van de datacenters in Nederland bedient niet de Nederlandse markt, zo blijkt uit onderzoek dat is uitgevoerd in opdracht van het ministerie van Economische Zaken en Klimaat.

Maar als de boer exporteert....