Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
lovelucydan schreef:Het zal eens een keertje tijd worden, regeren over rechts! Dat gedram en linkse gekonkel, bah, het werd ons allemaal gewoon door de strot geduwd.
Mooie is dat niemand volgens de media blij is met de uitslag. Waarom niet? Zo vreselijk veel Nederlanders willen dat de regering er weer is voor de Nederlanders. Ipv voor hun eigen politieke gewin.
Ik hoop wel dat ze in ieder geval 30 % waar kunnen maken van al Geert Wilders zijn beloften. Hij zal water bij de wijn moeten doen.
Popstra schreef:Sheran schreef:Ik ben er niet zo zeker van. Ik hou niet van de opgeef-houding. Als niemand de wereld meer wil redden gaat het inderdaad niet lukken nee. En ja het is super frustrerend en nee ik weet ook niet zo 1 2 3 hoe ik zelf hét verschil kan maken, anders zou ik het wel doen. Maar ik weet wel dat het niet lukt door het maar op te geven.
Feit is dat de schuld van de verandering in onze schoenen geschoven word als je alle berichten moet geloven. We bakken met geld moeten gaan uit geven aan zonnepanelen warmte pompen, van het gas af, electrisch rijden, isoleren ect..ect en meer en meer mensen er dus stress van krijgen en dat is kwalijk en vooral on nodig.
Wees maar blij dat Timmermans zo weinig stemmen gekregen heeft. Zijn we mss eindelijk ook van dat gedram af.
Plus het genoeg zegt, namelijk heel veel Nederlanders daar ook wel klaar mee waren ook!
Azmay schreef:ikke schreef:Welke betere oplossing heb je dan?
Ophouden met de massaverspilling die door de gigantische kapitalistische bedrijven word gedaan bijvoorbeeld?
Ik ben geen klimaatexpert, doe liever werk waar er wel naar me geluisterd word
lovelucydan schreef:Het zal eens een keertje tijd worden, regeren over rechts! Dat gedram en linkse gekonkel, bah, het werd ons allemaal gewoon door de strot geduwd.
Mooie is dat niemand volgens de media blij is met de uitslag. Waarom niet? Zo vreselijk veel Nederlanders willen dat de regering er weer is voor de Nederlanders. Ipv voor hun eigen politieke gewin.
Ik hoop wel dat ze in ieder geval 30 % waar kunnen maken van al Geert Wilders zijn beloften. Hij zal water bij de wijn moeten doen.
ikke schreef:Andere kijk op energie:
Volgens het CBS https://www.cbs.nl/nl-nl/cijfers/detail/84575NED is er in augustus 2023 9.890.000 MWh elektriciteit opgewekt en dus ook verbruikt. Immers, elektriciteit kun je niet opslaan.
De andere kant: NL heeft 9 milj huizen, aldus datzelfde CBS.
Een huis zou 17kW elektriciteit op kunnen wekken. Stel dat dat in augustus 4uur per dag lukt (gemiddeld).
31 dagen x 4u x 17kW is 2.108 kWh in een maand.
Als 1 huis 2.108kWh opwekt, doen 9 milj huizen 18.972.000 MWh.
Conclusie: als we alle huizen in NL, gemiddeld, vol leggen met die 17kW aan PV=panelen, kunnen we met weinig moeite 2x de benodigde elektriciteit opwekken die we als land nodig hebben.
Ik snap niet zo goed waar de stress vandaan moet komen......
DuoPenotti schreef:Ja dat is het probleem al 20 jaar ze, ze kijken nog geen dag vooruit, terwijl de mensen in het werkveld met de ervaring dat al jaren roepen.
Maakt niet uit f het klimaat is zorg, veiligheid. Vraag me bijna af wat die elite club daar in Den Haag wél heeft gezien wat er in Nederland gebeurt.
JudithGigi schreef:Jullie hebben het steeds over klimaatdrammers maar jullie zitten al 7 pagina's te drammen over klimaatverandering ontkenning nadat meerdere keren gevraagd is daarmee te stoppen![]()
verootjoo schreef:Sjonge, ik wil hier gewoon kletsen met andere gelijkgestemden die zich ook zorgen maken![]()
Ja, ik weet dat zorgen maken geen zin heeft. Maar het gaat vanzelf hè, en dan is het fijn om met mensen te praten die hetzelfde voelen.
Posts over de onzin van stress en het klimaatprobleem dragen daar niet zo aan bij, behalve dat het mijn teleurstelling in de mens nog iets erger maakt.
Ceffyl schreef:Ik denk dat gewone mensen helemaal 0,0 impact hebben op het klimaat als de overheid corporaties niet gaat dwingen. Moet ik bijvoorbeeld korter douchen terwijl de datacenters van Microsoft onvoorstelbare hoeveelheden water verbruiken? Als de grote vervuilers niet gedwongen worden om te verduurzamen kun je eigen tasjes meenemen, ecologische koffiecupjes gebruiken en fietsen tot je er bij neervalt, maar is dat allemaal echt een druppel op een gloeiende plaat.
8nnemiek schreef:OleJon schreef:De gevolgen van de klimaat maatregelen zullen voor meer stress bij mensen zorgen dan het klimaat zelf.
Welke gevolgen van de klimaatmaatregelen bedoel je, OleJon?
De schonere lucht doordat we in de toekomst hopelijk alle kolencentrales kunnen sluiten? Minder smog doordat we steeds meer elektrisch gaan rijden? De gratis stroom die we via onze zonnepanelen binnen krijgen dankzij de subsidies? De extra natuur en biodiversiteit doordat we minder vee en minder veevoer nodig hebben als we minder vlees exporteren en eten?
Dat geeft zoooo veel meer stress dan mislukte oogsten, klimaatvluchtelingen, bosbranden en overstromingen![]()
Welke verkiezingen hebben jullie gekeken trouwens? Timmermans weinig stemmen? Het is de op een na grootste partij van Nederland geworden
Citaat:Ik heb gestemd en het is nu wachten op de uitslag. In al die jaren dat ik al mag stemmen vind ik dit de spannendste uitslag.
Naar mijn idee is het nu erop of eronder voor het klimaat, en er dreigen partijen de grootste te worden die daarvoor zeer ongunstige partijpunten hebben geformuleerd.
De druk op het klimaat en milieu loopt op en mijn stress ook. Ons klimaat is zó belangrijk en toch lijkt niet iedereen dat in te zien. Het is al 5 over 12, er komen veel mensen in beweging, alleen het is niet genoeg, de politiek en overheid moet mee en dat gebeurt niet.
En ik krijg daar stress van, en meer mensen met mij. Klimaatstress.
Wie herkent dit en hoe gaan jullie ermee om?
lochsong schreef:Citaat:Ik heb gestemd en het is nu wachten op de uitslag. In al die jaren dat ik al mag stemmen vind ik dit de spannendste uitslag.
Naar mijn idee is het nu erop of eronder voor het klimaat, en er dreigen partijen de grootste te worden die daarvoor zeer ongunstige partijpunten hebben geformuleerd.
De druk op het klimaat en milieu loopt op en mijn stress ook. Ons klimaat is zó belangrijk en toch lijkt niet iedereen dat in te zien. Het is al 5 over 12, er komen veel mensen in beweging, alleen het is niet genoeg, de politiek en overheid moet mee en dat gebeurt niet.
En ik krijg daar stress van, en meer mensen met mij. Klimaatstress.
Wie herkent dit en hoe gaan jullie ermee om?
Nee, ik herken dit volstrekt niet
Ceffyl schreef:Ik denk dat gewone mensen helemaal 0,0 impact hebben op het klimaat als de overheid corporaties niet gaat dwingen. Moet ik bijvoorbeeld korter douchen terwijl de datacenters van Microsoft onvoorstelbare hoeveelheden water verbruiken? Als de grote vervuilers niet gedwongen worden om te verduurzamen kun je eigen tasjes meenemen, ecologische koffiecupjes gebruiken en fietsen tot je er bij neervalt, maar is dat allemaal echt een druppel op een gloeiende plaat.
OleJon schreef:Iemand die zijn oudere diesel autootje moet gebruiken voor zijn werk?
De wegenbelasting en diesel word zo duur gemaakt om het te ontmoedigen.
Dat mensen het niet meer kunnen betalen en financiële stress
Of een warmtepomp die mensen niet kunnen betalen?
Raineri schreef:Ceffyl schreef:Ik denk dat gewone mensen helemaal 0,0 impact hebben op het klimaat als de overheid corporaties niet gaat dwingen. Moet ik bijvoorbeeld korter douchen terwijl de datacenters van Microsoft onvoorstelbare hoeveelheden water verbruiken? Als de grote vervuilers niet gedwongen worden om te verduurzamen kun je eigen tasjes meenemen, ecologische koffiecupjes gebruiken en fietsen tot je er bij neervalt, maar is dat allemaal echt een druppel op een gloeiende plaat.
Hier wel de connotatie toevoegen dat water consumptie en water withdrawal niet hetzelfde is. Koel water wordt niet uit het systeem onttrokken. IT daarentegen is wel ondertussen even groot als de luchtvaartindustrie.
Trouwens, grote, beursgenoteerde corporaties worden al gedwongen!
Daarnaast, wie gebruiken die Microsoft servers? Oh ja. Wij.
Ik heb overigens geen klimaatstress meer. Ik begon een tijd geleden met werken voor een EU gesubsidieerde klimaatinnovatie organisatie en toen lag ik er echt wakker van. Nu laat ik het los. We zijn slechts onszelf aan het redden. De balans op aarde herstelt wel in 200.000 jaar tijd. Dat is een vrij korte periode.