Knipperlicht relatie / meerdere keren terug bij ex - ervaringen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

pmarena

Re: Knipperlicht relatie / meerdere keren terug bij ex - ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-23 14:54

Ik denk dat het ook zinvol is om al die negatieve berichten hier niet weg te redeneren met "jamaar deze jongen is geen slechterik, hij heeft een goed hart, enz."

Want dat kan allemaal prima zo wezen :j
Het kan een prima kerel zijn, die op een dag in een hele fijne relatie komt. Misschien zelfs wel met jou.
Alleen is die kans op het laatste héél klein gezien keer op keer blijkt dat het tussen jullie "niet werkt". Om welke reden dan ook.

Dat hoeft niet zozeer aan hem te liggen. Of aan jou. Of omdat er niet genoeg liefde zou zijn.
Maar liefde is niet genoeg. Al houdt hij zielsveel van jou....de manier waarop hij je steeds pijn doet is gewoon niet okee :n En wat de reden ook is... op zich maakt dat niet eens zo veel uit, want het resultaat is keer op keer dat jij aan het kortste eind trekt :n

Hij gáát niet 100% voor je. Blijkbaar ben je niet "de ware" voor hem en je hoeft je ook niet in bochten te wringen om dat wel te worden ofzo. Hij is gewoon niet jouw dekseltje, zeg maar.

Jouw hart breekt elke keer. Jouw (zelf) vertrouwen krijgt elke keer een lelijke knauw. En wat doet hij...?
Hij gaat gewoon scharrelen op zoek naar een ander vrouwtje, om te zien of hij ergens iets beters kan vinden -O-

De relatie die je wilt die KAN met hem niet meer. Het mooie is er af want je zal hem nooit meer 100% kunnen vertrouwen door wat er al is gebeurd. Als jullie nu weer samenkomen dan zal je er nooit meer een heel gelukkig gevoel bij krijgen, je zal altijd bang zijn dat hij weer vertrekt.... dat is niet wat je zoekt.... denk ik.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-23 15:32

LaScar schreef:
BeFunny schreef:
De vraag was. Wat wil jij.

Niet wat wilde jij ;) en ook niet wat wil je niet ;)

Wat wil jij nu?

Het lijkt mij gezond dat je plannen gaat maken voor jezelf. Dat je weer vooruit kan kijken en dat je in een positieve vibe terecht komt. Maar je moet er voor jezelf eerst achter komen wat je wil.

Ik wil me gewoon weer fijn voelen en gelukkig zijn, maar ik zou liegen als ik nu zou zeggen dat ik niet nog bij hem wil zijn.. Maar dat ideaalbeeld van hoe de eerste helft van de relatie was voor al deze breakups is nu wel weg, heel pijnlijk hoe hij me zo aan de kant kan zetten.. (en heel verwarrend ook als iemand zegt nog nooit zoveel van iemand te hebben gehouden).

Dat zeggen is heel makkelijk voor iemand die juist niet genoeg van jou houd. Want anders zou die jou nooit zo makkelijk aan de kant zetten.

Daar is eigenlijk niks verwarrends aan. Maar jij kunt hem gewoon niet loslaten en als dat nu na 4x niet kan. Vrees ik ervoor dat je na 10x nog zo zit. Jij ongelukkig en hij weer de zoveelste scharrel.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-23 15:41

TS is er duidelijk niet aan toe om deze sukkel achter zich te laten. Als hij zich met hangende pootjes weer meldt trapt ze er gewoon weer in.
Sommige vrouwen blijven eindeloos in zo’n patroon, onbegrijpelijk maar waar. Die kun je ook geen raad geven, die gaan pas als ze zelf eindelijk doorhebben dat de 8ste, 10e, 15e keer proberen ook geen succes heeft.

Wat me altijd wel verbaasd is dat er dit soort topics geopend worden. Men is van plan om gewoon weer in te stappen als meneer met krokodillentranen voor de deur staat, dan hoeven bokkers toch geen input te geven? Zonde van hun tijd en moeite.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-23 15:50

Het is denk ik wel een eerste stap. Want nu heeft ze 'hardop gezegd' dat het allemaal niet top is. Dus het besef is er wel. Nu moet het kwartje alleen nog helemaal landen zodat ze het ook echt gaat voelen.

Wij als bakkers hebben ook zelf de keus of we tijd en energie in dit topic willen steken. Ts maakt logischerwijs haar eigen keuzes.

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-23 15:59

Klopt. Ik heb ook ooit een topic geopend omdat ik in een toxische relatie zat, het heeft me enorm geholpen om eruit te komen. Je ziet het zelf in het begin gewoon niet hoe verkeerd het allemaal is, maar er is wel ergens iets dat knaagt. En uiteindelijk moet je het allemaal zelf doen en dat kan best pittig zijn!

miereneter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-23 16:06

Uit ervaring (met een ander soort, maar vergelijkbare situatie) weet ik dat de reacties en adviezen je toch een heel klein beetje een zetje in de juiste richting kunnen geven. Minimale zetjes, maar niettemin de goede kant op. Ook als je nog lang niet klaar bent voor de daadwerkelijke stap, zet het je toch aan het denken, soms haast onderbewust. Zelfs al trap je nog een keer in de valkuil, dan misschien voor de volgende keer.

Ik ben er mijn vrienden nog steeds dankbaar voor.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-23 17:15

Ik weet ook wel dat TS nog niet op het punt is om voor zichzelf te kiezen..maar als niemand iets zegt gaat ze daar ook nooit komen.

Het beste scenario nu is dat hij voet bij stuk houdt..dat is de "makkelijkste" weg voor de TS maar grote kans dat dit patroon zich dan in een andere relatie zich gaat herhalen. Patronen hebben de hardnekkige neiging om zich te blijven herhalen totdat de les geleerd is. Hoe vervelend en onwenselijk die ook is.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-23 17:27

Ik zou ts dan ook aanraden om zelf hulp te zoeken om voor zichzelf op te kunnen komen en helpen inzien dat ze haar eigen geluk niet opzij moet schuiven.

Mjelleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-23 18:00

Tsja, ik ken ook relaties die als knipperlicht begonnen zijn en zijn uitgegroeid tot een gezonde relatie. Dat waren dan relaties waar beide partners hun eigen oliebol met zich meebrachten, en daardoor ook samen in bepaalde patronen terechtkwamen. Dan is het zaak om beide met je eigen rugzak om te leren gaan, en er samen hard te werken aan het bouwen van andere patronen. Het lukt vaker niet dan wel, vaak blijft het bij mooie plannen en korte verbeteringen en loopt het daarna weer stuk, maar het kan wel.

Kort door de bocht zijn er nu een paar scenario's:
- vriend staat over een paar weken weer met hangende pootjes voor de deur en wil verder
- vriend komt niet terug
- TS besluit zelf om er een definitieve punt achter te zetten

TS hoopt op scenario 1 (om daarna misschien samen weer in de oude valkuilen te vallen?) en de bokkers hier zijn massaal voor scenario 3. Het zou ook nog wel eens kunnen dat vriend deze keer eens een keer niet terug komt.

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-23 18:55

Hij moet je niet gelukkig maken.

Jij moet gelukkig zijn, en hij moet daar bij passen.

Klinkt stom. Is wel waar.

LaScar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-23 19:34

Wil even duidelijk maken dat ik alle adviezen zeker tot me neem en enorm waardeer, en ze me ook helpen. Daarnaast opende ik dit topic vooral om ervaringen te horen van mensen in soortgelijke situaties, omdat ik benieuwd was en graag zou horen hoe anderen zich hebben gevoeld en daarmee om zijn gegaan/uit zijn gekomen. Dat neemt niet weg dat ik elk bericht met advies heel erg waardeer en me er zeker niet voor afsluit. Daarnaast heb ik al een hele tijd een afspraak staan bij een psycholoog aankomende maandag, ik doe ook maar m’n best om hiermee om te gaan :)

musiqolog

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-23 19:49

Mars schreef:
TS is er duidelijk niet aan toe om deze sukkel achter zich te laten. Als hij zich met hangende pootjes weer meldt trapt ze er gewoon weer in.
Sommige vrouwen blijven eindeloos in zo’n patroon, onbegrijpelijk maar waar. Die kun je ook geen raad geven, die gaan pas als ze zelf eindelijk doorhebben dat de 8ste, 10e, 15e keer proberen ook geen succes heeft.

Wat me altijd wel verbaasd is dat er dit soort topics geopend worden. Men is van plan om gewoon weer in te stappen als meneer met krokodillentranen voor de deur staat, dan hoeven bokkers toch geen input te geven? Zonde van hun tijd en moeite.

Wow. Jij weet al wat iemand die wij niet kennen gaat doen bij in een hypothetische toekomstige situatie. Jij kunt in de toekomst kijken. Dat wil ik ook! Waar heb je die gave gekocht?

Begrijp me niet verkeerd: ik zie dat gevaar ook wel. Maar ik vind jouw post wel heel erg denigrerend en niet zo helpend. Averechts misschien zelfs: ik zou niet meer geneigd zijn deze adviezen op te volgen als ik zo omschreven werd.

Bovendien vind ik dit wel een beetje eenzijdig. Je doet alsof het altijd de man is die manipuleert door weg te gaan en weer terug te komen, en altijd de vrouw die het slachtoffer is. Terwijl het vaak genoeg andersom is. Of gewoon beide partners hardleers zijn.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-23 19:54

LaScar schreef:
Wil even duidelijk maken dat ik alle adviezen zeker tot me neem en enorm waardeer, en ze me ook helpen. Daarnaast opende ik dit topic vooral om ervaringen te horen van mensen in soortgelijke situaties, omdat ik benieuwd was en graag zou horen hoe anderen zich hebben gevoeld en daarmee om zijn gegaan/uit zijn gekomen. Dat neemt niet weg dat ik elk bericht met advies heel erg waardeer en me er zeker niet voor afsluit. Daarnaast heb ik al een hele tijd een afspraak staan bij een psycholoog aankomende maandag, ik doe ook maar m’n best om hiermee om te gaan :)

Dat vind ik heel goed van je dat je met een psycholoog gaat praten. En dat is een hele grote stap. Daar zijn we eigenlijk allemaal aan voorbij gegaan.

Verder kan het ook gewoon zijn om van je af te schrijven dus dat je een toppic opent daar hoef je je niet voor te verdedigen.

LaScar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-23 21:21

BeFunny schreef:
LaScar schreef:

Dat vind ik heel goed van je dat je met een psycholoog gaat praten. En dat is een hele grote stap. Daar zijn we eigenlijk allemaal aan voorbij gegaan.

Verder kan het ook gewoon zijn om van je af te schrijven dus dat je een toppic opent daar hoef je je niet voor te verdedigen.

Dankjewel! Ik ben al jullie berichten steeds opnieuw weer aan het lezen en het helpt me inderdaad heel erg om ook mijn hart (enigszins anoniem) wat te luchten. Dus schroom zeker niet met jullie (wellicht wat harde) adviezen hoor :D

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-23 21:47

musiqolog schreef:
Bovendien vind ik dit wel een beetje eenzijdig. Je doet alsof het altijd de man is die manipuleert door weg te gaan en weer terug te komen, en altijd de vrouw die het slachtoffer is. Terwijl het vaak genoeg andersom is. Of gewoon beide partners hardleers zijn.

Jij leest dingen die er niet staan, ook knap :j

Ik doe overigens nergens alsof het de man is die altijd manipuleert, dat maak jij ervan. TS is een vrouw en ex is een man, daar hebben we het over. En zo nog diverse andere topics die vrouwen over hun man/vriend/ex zijn gestart. Dat krijg je nu eenmaal nogal snel bij een forum met 95% vrouwen….

Goed dat je aan jezelf gaat werken TS, hopelijk brengt het je veel goeds en uiteindelijk een gelukkiger situatie dan waar je momenteel in zit.

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-23 23:47

Weet je TS, het gaat niet om wat hij zegt, het gaat om wat hij doet.
Uit je eigen post:

LaScar schreef:
Ik wil me gewoon weer fijn voelen en gelukkig zijn, maar ik zou liegen als ik nu zou zeggen dat ik niet nog bij hem wil zijn.. Maar dat ideaalbeeld van hoe de eerste helft van de relatie was voor al deze breakups is nu wel weg, heel pijnlijk hoe hij me zo aan de kant kan zetten. {wat hij doet}. (en heel verwarrend ook als iemand zegt nog nooit zoveel van iemand te hebben gehouden){wat hij zegt}.

Die woorden hoeven vanuit zijn visie ook niet onwaar te zijn. Echter hij is kennelijk niet in staat om zich daar richting jou passend bij te gedragen.

Of misschien zijn de verwachtingen ook veel te hoog.
Er is namelijk maar 1 persoon in de wereld die jou gelukkig kan maken: jijzelf.
En dan kan je ook gelukkig zijn met iemand.
Maar al die relaties die draaien om "iemand gelukkig maken" zijn gedoemd tot mislukken.

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-23 00:10

TS vroeg dit in haar openingspost.

LaScar schreef:
Ik vroeg me vooral af: Wie heeft er ook ervaringen met dit soort relaties? Zijn er mensen die ook meerdere keren uit elkaar zijn geweest en weer terug zijn gegaan? En zijn er relaties waarbij dat is gebeurd en het nu wél goed gaat? Ik hoor graag jullie verhalen.

Er zijn volgens mij 3-4 ervaringsverhalen van precies of in ieder geval ongeveer dezelfde situatie, geen van allen is goed afgelopen en allemaal zijn we op het punt gekomen om de (in dit geval) man in kwestie op een gegeven moment definitief de deur te wijzen en voor onszelf te kiezen.

TS heeft aangegeven nog niet op dat punt te zijn dat ze dat kan.

Het is echt niet uit te leggen waarom je telkens weer in de val trapt. Bij mij was het omdat het gewoon zo ontzettend goed voelde als we wel samen waren. De tijd die we samen door brachten was echt geweldig, maar de momenten- dagen- weken- maanden dat er afstand ontstond, dat ik niets van hem hoorde waren verschrikkelijk. Je maakt jezelf wijs dat je alleen echt gelukkig bent als je samen bent, want zo voelt het echt en als je samen bent, dan kun jij jezelf alle nare tussen momenten laten vergeten, dan kun je dromen van de toekomst, genieten van het moment en vooral geen nare gedachten toelaten.

Het is een illusie en je wordt echt goed in “vergeten” waar je op de goede momenten niet aan wil denken.

Totdat je eindelijk op het punt komt dat je denkt “waar ben ik mee bezig, wie hou ik nou eigenlijk voor de gek?”

Het is echt net een verslaving, zo voelde het voor mij in ieder geval en kiezen om te stoppen met die verslaving was echt het moeilijkste wat ik ooit gedaan had tot op dat moment. Je geeft niet alleen een relatie op, maar ook een droom, een mogelijke toekomst, jullie eventuele kinderen…
Je moet een punt zetten achter het ideale plaatje dat je in je hoofd hebt voor jullie als stel.

Maar vooral moet je verantwoordelijkheid nemen, je eigen aandeel hierin herkennen en erkennen.
En dat is heel moeilijk, het is zo makkelijk om de ander als “fout” te zien en alle verantwoordelijkheid bij de ander neer te leggen, maar het begin ligt imo echt bij je eigen verantwoordelijkheid te nemen.

Het patroon en je aandeel daarin herkennen en erkennen, niet het patroon van uit elkaar gaan, maar het patroon waarom je hem telkens weer toestaat terug te komen in je leven (om het daarna weer overhoop te gooien).

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-23 00:21

Het is dat ik in de situatie van mijn vorige post voor mezelf heel duidelijk een grens heb getrokken, anders had het gerust nog een paar keer herhaald kunnen worden vrees ik.
En geloof me, mijn ex heeft echt haar best gedaan om me weer terug te winnen.

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-23 07:38

lor1_1984 schreef:
Het is dat ik in de situatie van mijn vorige post voor mezelf heel duidelijk een grens heb getrokken, anders had het gerust nog een paar keer herhaald kunnen worden vrees ik.
En geloof me, mijn ex heeft echt haar best gedaan om me weer terug te winnen.

Dit herken ik wel.

Toen mijn ex dit bij mij deed heb ik dit tot drie x toe gepikt.

Tot ik er klaar mee was. Ik heb bewust met hem gebroken, dus vanuit mijn kant.

In het begin de woorden nog. "We kunnen vrienden blijven!"
Na een tijdje echt absoluut niet meer. En dat was echt vanuit mijn kant.

Hij had de stille hoop dat ik spijt zou krijgen.
Maar toen ik van hem was afgekickt... Ik voelde me zo bevrijd!!

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-23 09:23

Ik denk dat TS haar gevoel/liefde groter is en dieper zit dan dat het bij hem zit, anders kan je nooit iemand zo makkelijk aan de kant zetten keer op keer. Hoe leuk het ook lijkt als hij dan weer voor de deur staat des te groter is de teleurstelling als hij weer vertrekt op dezelfde wijze als de andere keren maar toch is het gekwetste gevoel steeds groter.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-23 09:27

Je moet "gewoon" op het punt komen dat je niet meer kan genieten van de goede momenten, dat je denkt van weet je laat maar, je hebt me te vaak pijn gedaan, ik geloof er niet meer in.

Bonita_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-23 09:35

Nou dan vanuit een ander perspectief:
Ik ben diegene geweest die de ander (soort van onbewust) aan het lijntje heeft gehouden. Ik vond hem namelijk wel ècht heel leuk, maar wist niet zeker of dat voor altijd was. Feitelijk was ik achteraf gezien niet gek genoeg op hem.
Hij deed niets fout, behalve veeeeeel te veel geduld met me hebben, waardoor het voor mij steeds makkelijk was om andere opties te verkennen en ik kon toch altijd terugkomen bij hem. dat wist ik. Achteraf schaam ik me kapot, toen zaten er geen bewuste plannen bij. Ik wilde wel een beetje bij hem zijn en ik wilde niet dat hij weg ging, maar ik wilde zelf wel kunnen gaan... Het was niet gelijkwaardig en het heeft hem heel veel pijn gedaan. Achteraf had ik beter zelf kunnen stoppen maar ik wilde hem niet kwetsen, wat ik juist wel gedaan heb op die manier. Ik wist in mijn hart dat we geen toekomst hadden maar wilde hem ook niet aan een ander geven. Super egoïstisch. Persoonlijk dieptepunt.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-23 09:42

pmarena schreef:
Je moet "gewoon" op het punt komen dat je niet meer kan genieten van de goede momenten, dat je denkt van weet je laat maar, je hebt me te vaak pijn gedaan, ik geloof er niet meer in.

Ik vind het echt knap dat je dat na 2, 3, 4 keer überhaupt nog kan. Dan kan je toch al niet meer genieten zou ik denken?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-23 10:14

Ik denk dat je dan gewoon verblindt wordt door het goede dat je in die persoon ziet. Dat je denkt "als hij maar beseft hoeveel hij van me houdt en hoe kostbaar onze band is, dan komt hij wel tot inkeer" of zoiets.

Dat je verwacht dat er ergens wel een keer iets een *klik* zal maken of door volwassener worden ofzo een probleem verdwijnt, waardoor partner er wèl ineens helemaal voor gaat.

Want dat komt natuurlijk voor, dat iemand tijdens een break-up ineens een hallelujah moment krijgt, beseft dat hij/zij niet zonder die ander kan, en het leven omgooit.

Het is alleen de vraag of je als ander op die eventuele mogelijkheid gaat zitten wachten of dat je beter het 3 strike and you are out principe kan hanteren vanwege de herhaalde onbetrouwbaarheid waardoor de lol er wel vanaf is. Volgens mij is de "kick" van liefde nu juist dat je iemand vindt bij wie je veilig bent, die helemaal voor je gaat. Dat gevoel. En dat gaat weg als iemand je steeds dumpt.

LaScar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-23 12:01

Bonita_Bon schreef:
Nou dan vanuit een ander perspectief:
Ik ben diegene geweest die de ander (soort van onbewust) aan het lijntje heeft gehouden. Ik vond hem namelijk wel ècht heel leuk, maar wist niet zeker of dat voor altijd was. Feitelijk was ik achteraf gezien niet gek genoeg op hem.
Hij deed niets fout, behalve veeeeeel te veel geduld met me hebben, waardoor het voor mij steeds makkelijk was om andere opties te verkennen en ik kon toch altijd terugkomen bij hem. dat wist ik. Achteraf schaam ik me kapot, toen zaten er geen bewuste plannen bij. Ik wilde wel een beetje bij hem zijn en ik wilde niet dat hij weg ging, maar ik wilde zelf wel kunnen gaan... Het was niet gelijkwaardig en het heeft hem heel veel pijn gedaan. Achteraf had ik beter zelf kunnen stoppen maar ik wilde hem niet kwetsen, wat ik juist wel gedaan heb op die manier. Ik wist in mijn hart dat we geen toekomst hadden maar wilde hem ook niet aan een ander geven. Super egoïstisch. Persoonlijk dieptepunt.

Interessant om het ook van die kant te horen, dat niet gelijkwaardige herken ik ook wel.. Althans, van periodes.