Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Nietvanbelang schreef:Maar als ik huurtoeslag wil moet mijn spaargeld omlaag dus het is voor een goed doel.
_Anne_V schreef:tita schreef:Bellatrix ik vind dat je goed doet hoor want als je huurtoeslag krijgt heb je geen mega inkomen
Tis zuur dat je dan niet zelf mag weten hoeveel je spaart omdat je anders gekort gaat worden
Ooit overwogen om zwart te sparen
Een bepaalde grens is niet meer dan terecht. Iemand die ontzettend veel vermogen heeft, heeft huurtoeslag niet nodig.
Bellatrix schreef:opisop_shop schreef:Wij hebben 2 jaar geleden ons huis verkocht met overwaarde en zijn daarna gaan huren. De overwaarde hebben we in aandelen gestopt die dividend uitkeren, om ons inkomen aan te vullen en hopelijk op termijn natuurlijk ook nog in waarde zullen stijgen. Daardoor hoef ik niet fulltime te werken en kunnen we toch gewoon doen wat we willen.
Dat is slim!
tita schreef:Vind je, ik denk daar dan wel anders over.
Niks is zo snel sparen als een eigen huis, als het je gegund is.
Yv_ schreef:Nietvanbelang schreef:Maar als ik huurtoeslag wil moet mijn spaargeld omlaag dus het is voor een goed doel.
Ik vond dit toch zo'n gekke opmerking, dat ik ben gaan googlen. Heb zelf een koophuis, dus weet niets van huurtoeslag af. Ik vind de regeling eigenlijk net zo krom als bovenstaande opmerking, sorry. Als je bijna 37000 euro spaargeld mag hebben, heb je toch helemaal geen huurtoeslag nódig? Even serieuze vraag dit hoor. Vat het niet persoonlijk op, want zo is het absoluut niet bedoeld!
Vind het gewoon echt krom, want iemand met dus 35000 euro spaargeld, krijgt maandelijks centen van de staat, terwijl iemand die net een euro te veel per máánd verdient op zijn of haar loonstrook maar geen vermogen heeft kunnen opbouwen, krijgt helemaal niets...
Yv_ schreef:Nietvanbelang schreef:Maar als ik huurtoeslag wil moet mijn spaargeld omlaag dus het is voor een goed doel.
Ik vond dit toch zo'n gekke opmerking, dat ik ben gaan googlen. Heb zelf een koophuis, dus weet niets van huurtoeslag af. Ik vind de regeling eigenlijk net zo krom als bovenstaande opmerking, sorry. Als je bijna 37000 euro spaargeld mag hebben, heb je toch helemaal geen huurtoeslag nódig? Even serieuze vraag dit hoor. Vat het niet persoonlijk op, want zo is het absoluut niet bedoeld!
Vind het gewoon echt krom, want iemand met dus 35000 euro spaargeld, krijgt maandelijks centen van de staat, terwijl iemand die net een euro te veel per máánd verdient op zijn of haar loonstrook maar geen vermogen heeft kunnen opbouwen, krijgt helemaal niets...
paddington schreef:Ik heb gelukkig nu een aardige buffer op mijn rekening door de erfenis van mijn ouders.
Maar ook niet te veel want dan komt alweer de belastingdienst om de hoek kijken.
Ik mocht al eens 10% afdragen.
Dus ik heb nadat ik de erfenis kreeg ook voor mij grotere bedragen uitgegeven aan een andere nette auto, zonnewering aan huis en vakanties.
Ik heb ook wat hier en daar " geschonken " om onder een bepaald bedrag uit te komen.
Van mijn loon stort ik bepaalde potjes zoals auto, benzinegeld van werk, vakantie.
Bellatrix schreef:Eens, maar als ik onder de grens kom heb ik er wel recht op en mag ik het aanvragen. Ook eens?
Celebi schreef:Ik wist niet dat er op huurtoeslag een grens lag op eigen vermogen. Ergens vind ik het wel krom want het wordt bepaald op je salaris. Dus blijkbaar is je salaris laag genoeg voor de toeslag, maar mag het plots niet meer vanwege je spaargeld.
Ik snap wel wat jullie zeggen hoor, dat als je zoveel spaargeld kan hebben, dat je dan de hulp niet nodig hebt. Maar toch vind ik het krom, omdat je salaris blijkbaar laag genoeg is om het aan te mogen vragen. Als je al vanaf jongs af aan spaart in kleine beetjes en vervolgens vrij zuinig bent met uitgaven dan gaat het jaarlijks vaak elke keer wat omhoog. Als je dan goed spaart en zuinig bent zodat je hopelijk ooit een mooie inleg hebt voor een koophuis, moet je opeens dat spaargeld weer gaan 'opeten' omdat je toeslag eraf gaat. Dan heeft dat zuinig zijn en sparen weinig nut.