Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Neonlight schreef:MarliesV schreef:Haha, ik ga door de koelkast voor het boodschappen doen en maak echt een lijstje, dat scheelt een boel 'onnodige' aankopen.
Vandaag had ik nog over; 200 gram snijbonen, cherry en gewone tomaat, radijsjes, komkommer en 100 gram sperciebonen.
Dus vanavond eten we met die boontjes dit: https://nynkek.nl/2016/08/04/recept-sni ... krieltjes/
En die radijsjes gaan morgen door een pasta salade.
Vanavond aardappelen er bij (voorraad) en een burger (was 2e pakje gratis, dus 1 in de vriezer). Dat doe ik dus 2x per week (koelkast/voorraad door wat er nog is) en daar op inkopen. Zo gooien wij nauwelijks iets weg!
Wij doen dus niet aan potjes/pakjes ed, misschien dat dat ook al heel veel scheelt?
Maar voor 2 personen is dat toch te weinig aan groentes? 2 ons groentes per persoon gaan er hier zeker doorheen, eigenlijk eerder 3 ons per persoon.
Goof schreef:Nou, noem mij dan maar verwend, maar ik rijd gerust een keer extra naar de supermarkt om iets lekkers te eten te halen als ik die dag geen trek heb in wat ik nog in de koelkast heb liggen
BaileyMix schreef:Wildgirl schreef:Dat vraag ik me ook wel af idd.
Hier altijd de koelkast vol, gooi zelden tot nooit iets weg gelukkig. Ik zou echt niet weten hoe ik met 25 of 30 euro die sommigen hier uitgeven lekker en gevarieerd zou kunnen eten.
Is het luxe? Zeker, ik eet iedere week (verse) vis en regelmatig een lamsrackje of varkenshaasje. Die laatste maak ik dan vaak a la gorgonzola, dus dan voor 1 avondmaaltijd al zo'n 8 euro verder.
Dat scheelt inderdaad wel ja, ik eet plantaardig dus heb al geen hoge kosten aan kaas, vlees of vis. En tofu en peulvruchten kosten precies geen drol
Neonlight schreef:MarliesV schreef:Haha, ik ga door de koelkast voor het boodschappen doen en maak echt een lijstje, dat scheelt een boel 'onnodige' aankopen.
Vandaag had ik nog over; 200 gram snijbonen, cherry en gewone tomaat, radijsjes, komkommer en 100 gram sperciebonen.
Dus vanavond eten we met die boontjes dit: https://nynkek.nl/2016/08/04/recept-sni ... krieltjes/
En die radijsjes gaan morgen door een pasta salade.
Vanavond aardappelen er bij (voorraad) en een burger (was 2e pakje gratis, dus 1 in de vriezer). Dat doe ik dus 2x per week (koelkast/voorraad door wat er nog is) en daar op inkopen. Zo gooien wij nauwelijks iets weg!
Wij doen dus niet aan potjes/pakjes ed, misschien dat dat ook al heel veel scheelt?
Maar voor 2 personen is dat toch te weinig aan groentes? 2 ons groentes per persoon gaan er hier zeker doorheen, eigenlijk eerder 3 ons per persoon.
Lay_D schreef:Kan je ook die grote stukken kaas ( kilo stukken zeg maar) invriezen en nadien nog netjes plakjes van af halen met de kaasschaaf?
De voorgesneden plakken kaas vries ik inderdaad ook in, net zoals verse kruiden zoals pepers,gember,Laos etc.