Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
Needje schreef:_San87_ schreef:Ik geloof ook niet dat er ook maar iemand zegt dat staan verboden is. Enkel dat het dus asociaal is om te doen wanneer anderen daardoor het zicht blokkeert.
Nou nee er wordt elke keer gezegd dat je zitplaatsen hebt en dus moet zitten…
Dus dan vraag ik of dat idd zo is. En dat is dus niet zo.
Of het wel of niet aso is in jullie ogen staat daar los van.
En even naar het voorbeeld stilte coupé. Daar kan je wel degelijk een boete van 140 euro krijgen als je overlast veroorzaakt.
Fitzroy schreef:Nou ja, als het niet verboden is, dan kun je er iig geen boete voor krijgen![]()
Het is net zoiets als met je vliegtuigstoel naar achteren zetten. Daar kunnen mensen ook van over de flos gaan terwijl dat gewoon is toegestaan. Dat vraag ik niet eens meer.
Fitzroy schreef:Tja, zelf kramp in je benen en pijn in je knieën is wel superfijn natuurlijk. Iedereen kan zijn stoel naar achteren doen dus aan mijn achterganger de keus.
Maar het ging hier om concerten en staan bij zitplaatsen. En dat mag dus ook gewoon.
SusanH schreef:Maar je houdt toch ook geen rekening met een ander als die van jou perse moet gaan zitten terwijl diegene liever wil staan en dansen? Dat is toch ook egocentrisch? Ik wil best rekening houden met een ander maar als die mij al benadert als aso en een dito toon aanslaat ( wat heel normaal is tegenwoordig) dan is een goed gesprek voeren heel lastig. En dan krijg je dat de ander zich aangevallen voelt en een rot avond heeft, of diegene denkt ik trek gewoon mijn eigen plan. Mijn ervaring is dat de meeste mensen toch gaan staan en samen een leuke avond hebben.
De vergelijking met je auto op de oprit van de buurman parkeren gaat volledig mank, dat is privé terrein van een ander en mag jij je auto sowieso niet parkeren.
moonsparkle schreef:Ineke2 schreef:Als je liever staat en danst kun je een sta plaats kopen. Daar zijn ze voor.
Dat is inderdaad de logische keus maar die zijn best vaak snel uitverkocht. (ik neem altijd bewust zitplaatsen maar ik wil alleen zeggen dat het met je reactie lijkt of dat altijd een optie is
moonsparkle schreef:Ineke2 schreef:Als je liever staat en danst kun je een sta plaats kopen. Daar zijn ze voor.
Dat is inderdaad de logische keus maar die zijn best vaak snel uitverkocht. (ik neem altijd bewust zitplaatsen maar ik wil alleen zeggen dat het met je reactie lijkt of dat altijd een optie is
Marjo schreef:Jullie doen echt alsof mensen die gaan staan bij zitplaatsen barbaren zijn en nooit rekening houden met een ander![]()
Ik kan me namelijk niet voorstellen dat als je aan de persoon voor je vraagt of ze willen gaan zitten omdat jij niks kan zien en niet lang kan staan, dat zoiets genegeerd wordt.
DuoPenotti schreef:Maar als er een groepje van 15 gaan staan?
Of die weer omdat die daarvoor zijn gaan staan?
Het is echt zo'n ketting reactie
_San87_ schreef:Marjo schreef:Jullie doen echt alsof mensen die gaan staan bij zitplaatsen barbaren zijn en nooit rekening houden met een ander![]()
Ik kan me namelijk niet voorstellen dat als je aan de persoon voor je vraagt of ze willen gaan zitten omdat jij niks kan zien en niet lang kan staan, dat zoiets genegeerd wordt.
Lijkt mij ook niet hoor. Net als dat ik me niet voor kan stellen dat je meteen de wind van voren krijgt wanneer je vraagt of iemand het erg vindt wanneer je even lekker gaat staan dansen en springen.