Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
pol013 schreef:Gut wat zitten en spuuglelijke dingen bij zeg. Ik vind echt grofweg 50% van die kunst vreselijk lelijk. Onbeschoft gewoon om het landschap zo te vervuilen.![]()
En dan is er nog een deel heel mooi. (de luchtballon/vogel/paarden en die poema bijvoorbeeld)
En dan een deel gewoon mwah.... Waar ik dan vervolgens alsnog een rolberoerte krijg van wat zoiets moet kosten. Doe eens even normaal zeg! Vreselijk dat daar belastinggeld naar toe gaat.
Dus ik geef toe: ik ben een cultuur barbaar. Ik zou zeggen: plant een boom als je iets wil opleuken. Is ook mooi en nog nuttig ook.
_Karlijn schreef:Die is zeker mooi Marie.
Wij hebben in de nieuwbouwwijk in Apeldoorn een 'poema' in een supergrote stalen kooi, hij is vanuit heel veel hoeken te zien omdat het kunstwerk zelf 9 meter hoog is én hij nog op een hoge (kunstmatige) heuvel (/hoop) staat ook. Die vind ik ook mooi, zeker met het verhaal erbij leuk.
[ [url=m/AndqUc.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/VZM1dj.jpg]Afbeelding[/url] ]
https://indebuurt.nl/apeldoorn/genieten ... ema~15505/
Nog meer kunst in Apeldoorn:
We hebben 'De Kus' van Willem-Alexander en Máxima, die hun huwelijk geplaatst op het station. Wel wat fantasie voor nodig vond ik zelf, maar once you see it...
[ [url=m/yaZT5I.jpg]Afbeelding[/url] ]
De Noterkrakerrr, in het centrum..
[ [url=m/NWIdxm.jpg]Afbeelding[/url] ]
En bij Centraal Beheer ("Even Apeldoorn bellen"), heeft heel lang het boegbeeld "De (roodgloeiende) Telefoon" gestaan. Hij is ook een paar keer verhuisd maar waar hij nu is weet ik zo niet.
[ [url=m/9nWNv7.jpg]Afbeelding[/url] ]
pol013 schreef:In Montfort (l) op de rotonde staat zo'n lelijk kunstwerk. ook zo'n abstract ding. ik was als kind bij de onthulling. En heb er vervolgens nachtmerries van gehad. geen grap
https://images.app.goo.gl/kaQvY3ppN8XVcJMi9
het is blijkbaar een Sculptuur van een abstract vrouwenfiguur, ontworpen door Arthur Spronken om de bevrijding van Montfort te herdenken.
Maar ik vond en vind het een scary ding.
_San87_ schreef:pol013 schreef:In Montfort (l) op de rotonde staat zo'n lelijk kunstwerk. ook zo'n abstract ding. ik was als kind bij de onthulling. En heb er vervolgens nachtmerries van gehad. geen grap
https://images.app.goo.gl/kaQvY3ppN8XVcJMi9
het is blijkbaar een Sculptuur van een abstract vrouwenfiguur, ontworpen door Arthur Spronken om de bevrijding van Montfort te herdenken.
Maar ik vond en vind het een scary ding.
Oh dat vind ik ook niet passend bij een bevrijding. Alles is zo puntig, strak, komt agressief over.
Coco4life schreef:_San87_ schreef:
Oh dat vind ik ook niet passend bij een bevrijding. Alles is zo puntig, strak, komt agressief over.
Dat hoort toch bij de oorlog![]()
Pol, ik snap dat jij er nachtmerries van had hoor. Ik weet de onthulling van de koeien nog mijn moeder zei: Wat zijn dat dan, gouden misbaksels?
Sokje_6 schreef:In Drunen langs de snelweg staat ook een vreemd ding. Is het een S, is het een driehoek, je weet het niet!
[ [url=m/Prnnyg.jpg]Afbeelding[/url] ]
Oh en deze duiker (ik dacht tot 5 minuten geleden dat het een golfer was..)
[ [url=m/EtykJB.jpg]Afbeelding[/url] ]
BillyJ schreef:Wij hebben deze in de buurt op 2 rotondes... Ik vind ze best mooi eigenlijk, maar smaken verschillen denk ik want ik hoorde al vaker dat het ondingen zijn![]()
[ [url=m/b590Bd.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/T7nTqw.jpg]Afbeelding[/url] ]
Van kunstenaar Tom Frantzen
Laurora schreef:Oh, ik herinner me nog twee:
[ [url=m/GoUWXP.jpg]Afbeelding[/url] ]
"betonkronkel" aka "de blauwe golf" in Leeuwarden.
(moest eigenlijk gewoon betongrijs blijven, maar brak bij het plaatsen. De kunstenaar heeft toen besloten het blauw te verven om de barsten te bedekken. Het tegenovergelegen zwembad heet ook de blauwe golf)
[ [url=m/CqoIMp.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/1DIbLd.jpg]Afbeelding[/url] ]
"de koorddanser" in Goutum
(heeft een T-shirtje aan die regelmatig vervangen word)