Tenue de ville dresscode; help?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sellyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-23 10:08

Misschien is dit een middenweg :)

https://www.zalando.nl/anna-field-bruid ... 2AQAvD_BwE

https://www.zalando.nl/anna-field-wide- ... IYQAvD_BwE

al lopen zulk soort schoenen niet heel prettig vind ik zelf , maar dat kan weer per voet/persoon verschillen natuurlijk. nette ballerina's als je daar enigszins op kunt lopen zijn ook een optie :)

het gaat denk ik ook om het totaalplaatje. een chique netjes jurkje met een mooie zachte kleur sandaal kan denk ik een chiquer totaalbeeld uitstralen dan een stoerder jurkje met dichte schoen.
Laatst bijgewerkt door Sellyxx op 01-05-23 10:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Anouk_H

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-23 10:10

Zo, ik heb weer 3 pagina's bij gelezen :D

De reden van geen hakken, is omdat ik er gewoon niet op kan lopen, ik ga mijn voeten heel lelijk boers neerzetten, ziet er niet uit :') heeft dus niks met een medisch gebrek te maken.

Verder lees ik veel reacties die zeggen vraag het bruidspaar of andere gasten, ik ken deze mensen niet. Ik heb ze nooit gezien het zijn vrienden van mijn vriend dus ik heb geen idee hoe ik het verder moet inschatten. Maar de ceremoniemeester vragen is inderdaad een goed idee of ik bestel toch dat ene jurkje, kwa schoenen zie ik veel sandalen geadviseerd worden, maar zover ik nu begrepen heb word een panty wel gewaardeerd onder de jurkjes, dus dan zal je toch een dichte schoen aan moeten lijkt mij. Maar bedankt voor alle tips ik ben alles rustig aan het bekijken.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-23 10:20

Anouk_H schreef:

De reden van geen hakken, is omdat ik er gewoon niet op kan lopen, ik ga mijn voeten heel lelijk boers neerzetten, ziet er niet uit :') heeft dus niks met een medisch gebrek te maken.

Verder lees ik veel reacties die zeggen vraag het bruidspaar of andere gasten, ik ken deze mensen niet. Ik heb ze nooit gezien het zijn vrienden van mijn vriend dus ik heb geen idee hoe ik het verder moet inschatten. Maar de ceremoniemeester vragen is inderdaad een goed idee of ik bestel toch dat ene jurkje, kwa schoenen zie ik veel sandalen geadviseerd worden, maar zover ik nu begrepen heb word een panty wel gewaardeerd onder de jurkjes, dus dan zal je toch een dichte schoen aan moeten lijkt mij. Maar bedankt voor alle tips ik ben alles rustig aan het bekijken.

Ja blote benen is eigenlijk 'not done'.

Plat en toch netjes zou ik voor zoiets gaan:
https://www.toms.com/nl/grijze-suede-da ... 18255.html

Die heb je in vele soorten/smaken. Ik ben fan van een kleine hak, maar als je er niet op kan lopen dan moet je dat vooral niet doen.

Leuk leren riempje in de kleur van je schoenen bij de jurk en klaar. Jurkje hoort officieel tot op de knie te zijn, maar als de rest netjes voldoet, zou ik daar niet over vallen.

Zo'n dresscode is bedoelt om te voorkomen dat mensen in hun dagelijkse kloffie komen aanzetten. Jouw jurkje is echt prima en netjes wat mij betreft.

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-23 10:22

Bij sandaaltjes zou ik wel zeker voor een variant met een fractie meer bedekking van de voet gaat. Niet van de 2 riempjes van een halve cm breed varianten. Voordeel is ook dat ze dan iets beter blijven zitten (en je er daarom vaak ook beter op kunt lopen)

Panty's hecht ik dan weer niet zo aan. Die zijn vaak toch zo dun dat je verschil amper ziet. Maar dat is persoonlijk.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-23 10:53

Anouk_H schreef:

In dat geval is wellicht de opties van sellyxx wel een optie, met een heel klein blokhakje er onder, er vanuitgaand dat je daar wel gewoon op kan lopen zonder medische issues. Dat geeft vaak wel een stuk meer keuzes.

En als je een bruidspaar niet kent (en je vriend hier ook geen inschatting van kan maken) zou ik altijd aan de veilige kant blijven zitten. Liever iets overdressed binnen de dresscode dan underdressed als enige niet precies volgens de dresscode.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-23 11:12

Anouk_H schreef:

Een heel klein blokhakje loopt soms comfortabeler dan een plat schoentje (vind ik :j ). Zal voor iedereen verschillen, maar dat zou ik zeker eens proberen. Mss gewoon naar een van Haren ofzo gaan en kijken of je er comfortabel op kunt lopen?

Sellyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-23 11:19

ik ben op onwijs veel bruiloften geweest en als er in mijn ervaring een ding niet echt een ding is, is het persé panty's moeten dragen (met mooi weer dan). Zeker niet als je gewoon een netjes jurkje tot de knie hebt. Maar gezien de temperaturen nu is het nog best een beetje koud, dat zou ik eerder een reden vinden. Dan moet je schoenkeuze daar inderdaad wel weer op aanpassen. :))

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-23 12:03

DuoPenotti schreef:
Jou badslippers passen overal bij :D

Ja wat een parels he <3

Ik zou als (niet)kennis niet heel veel investeren in kleding. Hoe dichter je bij het bruidspaar staat, hoe belangrijker het is, denk ik.

Sellyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-23 12:05

Urbanus schreef:
DuoPenotti schreef:
Jou badslippers passen overal bij :D

Ja wat een parels he <3

Ik zou als (niet)kennis niet heel veel investeren in kleding. Hoe dichter je bij het bruidspaar staat, hoe belangrijker het is, denk ik.

Jaa goed punt. Ik heb ook weleens onwijs moeilijk/precies gedaan over een dresscode en toen kwam ik daar aan als ongeveer de enige die me er echt goed aan had gehouden. Toen dacht ik, oei had ik me die moeite en dat geld maar bespaard. :') Maarja dat weet je helaas nooit van tevoren, en je hoeft je keuze eigenlijk ook niet te laten bepalen door anderen die zich ergens niet aan houden. :))

Anouk_H

Re: Tenue de ville dresscode; help?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-23 13:01

Ik heb nu 3 jurkjes besteld, waaronder het jurkje dat ik eerder aangaf leuk te vinden, dan kan ik het allemaal passen en de rest terugsturen, hopenlijk zit er iets bij dat past :D (en hopelijk komt het optijd binnen :+ )

Sellyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-23 13:05

Anouk_H schreef:
Ik heb nu 3 jurkjes besteld, waaronder het jurkje dat ik eerder aangaf leuk te vinden, dan kan ik het allemaal passen en de rest terugsturen, hopenlijk zit er iets bij dat past :D (en hopelijk komt het optijd binnen :+ )

Leuk! Ben benieuwd! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-23 16:27

Anouk_H schreef:

Leuk! Laat je fotos zien :)

Een open sandaaltje met panty zou best kunnen hoor:

Afbeelding

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-23 17:15

Evamarie schreef:
Met je figuur en uitstraling kun jij alle kanten op. :)

Dit jurkje kun je in verschillende kleuren kiezen en vind ikzelf erg mooi passen bij het thema:

Over de knie vind ik netjes voor een bruiloft.
[ [url=m/4vw5qn.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/XnDIO8.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/hO2JTf.jpg]Afbeelding[/url] ]

Daarnaast kun je deze ook voor andere gelegenheden kiezen (verjaardag, donkerblauw of rood voor de kerst)

https://nl.boohoo.com/kanten-midi-skate ... 14735.html

Wit zou ik niet doen ;)

Oh die bovenste is leuk!

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-23 17:18

Ga je de jurkjes posten hier?
Je hebt een prima figuur, mag je gewoon laten zien.

Ik heb volgende maand een bruiloft met als dresscode casual chic.
Moet ook zittend sax spelen dus jurk moet ruim over de knie komen.
Ik bekijk de tips en linkjes dus ook.

Anouk_H

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-23 20:39

Ja jullie moeten natuurlijk wel helpen met kiezen haha, ik ga ze laten zien als ik ze binnen heb

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-23 22:09

Leuk TS, ik ben heel benieuwd waar je uiteindelijke keuze op gaat vallen!

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-23 09:01

Een open sandaaltje is dresscode summerchique. Geen tenue deville. Panty's horen wel bij tenue de ville.
Misschien een schoentje met een sleehakje? Net wat meer smoel dan een platte schoen.
Ik kijk bij Tamaris omdat dat merk niet duur is en toch ook een goede kwaliteit heeft.
https://www.zalando.nl/tamaris-sleehakk ... v-a11.html

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-23 09:04

Tamaris loopt ook echt fijn. Goede zolen (vind ik).

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-23 13:56

Herkenbaar, TS. Ik ben een vrouw die normaal in een spijkerbroek met bandshirt of shirt met leuke opdruk loopt. Heb 1 "net" stelletje, maar ook dat bestaat uit een broek. Een nette zwarte pantalon, dat dan weer wel. En ik heb 1 zomerjurkje maar eigenlijk is die aan vervanging toe. Blouses ed heb ik niet en op hakken lopen doe ik al helemaal niet. En toen kwam daar een uitnodiging voor een bruiloft met als dresscode Tenue de ville.

Gelukkig zei de bruidengom meteen dat we het niet te serieus moesten nemen, het was meer om te voorkomen dat men in een spijkerbroek ging. Ik heb bij de C&A een pastelblauw jurkje gekocht die in de paskamer nog best leuk stond ook. Ceintuur er omheen, haren in een vlecht en als schoenen had ik witte allstars. Oh, en ik had blote benen, no way dat ik met 30 graden in een kriebelpanty ga lopen! Volgens sommige in dit topic niet goed genoeg, maar jammer dan. Ik wil graag vooral mezelf blijven.

Achteraf vond ik de jurk helemaal niet meer staan, leek wel een hobbezak! Maar er was ook een vrouw in een zwarte hobbezak,dat leek wel een vuilniszak dus viel ik nog mee. :=

Ik vind het jurkje wat je nog had net genoeg en vind dat mensen niet zo veeleisend moeten zijn. Voor jouw doen is het waarschijnlijk net, voor anderen is het te allerdaags maar dat is dan jammer voor de laatsten.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-23 14:00

Grappig wel, iedereen moet jou accepteren zoals je bent, maar datzelfde geldt andersom blijkbaar niet :D.

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-23 14:16

_San87_ schreef:
Grappig wel, iedereen moet jou accepteren zoals je bent, maar datzelfde geldt andersom blijkbaar niet :D.

Haha ik krijg altijd zo'n jeuk als mensen dat zeggen. 'Ja als ik niet word geaccepteerd om wie ik ben en de kleding die ik draag dan kom ik wel niet naar de bruiloft'. Goedemorgen, die dag draait ook niet om jou maar om het bruidspaar en hun wensen. Ik snap oprecht niet wat er op tegen is om voor 1 dag jezelf aan te passen zodat het bruidspaar hun droombruiloft heeft.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-23 14:24

Vanillia schreef:
Haha ik krijg altijd zo'n jeuk als mensen dat zeggen. 'Ja als ik niet word geaccepteerd om wie ik ben en de kleding die ik draag dan kom ik wel niet naar de bruiloft'. Goedemorgen, die dag draait ook niet om jou maar om het bruidspaar en hun wensen. Ik snap oprecht niet wat er op tegen is om voor 1 dag jezelf aan te passen zodat het bruidspaar hun droombruiloft heeft.

Omdat je dan dus niet "mij" op je bruiloft wil. :) Ik ben geen mannequin. Sorry. :)
En ja ik ben getrouwd, in het wit, met trouwfeest enz. Iedereen is mogen komen zoals ie is. :) We hadden een prachtig diverse groep met dusdanig veel verschillen in stijl dat niemand uit de toon viel. :D Zowel de persoon die zich helemaal opgedoft had in avondkledij niet als de persoon die net van zijn harley Davidson gekomen was en iedereen die daar tussen in viel. :+ Heerlijk zo'n ontspannen feest waar niemand de ander scheef bekijkt en waar niemand heeft moeten stressen over of ze wel "goed genoeg" zouden zijn voor het bruidspaar.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-23 14:28

Nou, heel leuk. Ik wil graag een bruiloft waarin iedereen netjes gekleed gaat, niet in spijkerbroek. Mag dat ook?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-23 14:32

Ayasha schreef:
Vanillia schreef:

Omdat je dan dus niet "mij" op je bruiloft wil. :) Ik ben geen mannequin. Sorry. :)
En ja ik ben getrouwd, in het wit, met trouwfeest enz. Iedereen is mogen komen zoals ie is. :) We hadden een prachtig diverse groep met dusdanig veel verschillen in stijl dat niemand uit de toon viel. :D Zowel de persoon die zich helemaal opgedoft had in avondkledij niet als de persoon die net van zijn harley Davidson gekomen was en iedereen die daar tussen in viel. :+ Heerlijk zo'n ontspannen feest waar niemand de ander scheef bekijkt en waar niemand heeft moeten stressen over of ze wel "goed genoeg" zouden zijn voor het bruidspaar.

Ja, ik zou dat ook heerlijk vinden.
Maar er zijn ook mensen die het heerlijk vinden om zichzelf helemaal op te doffen, naar een 5 sterrenrestaurant te gaan en zichzelf even van hogere stand te wanen in een deftig etablissement.
En alles wat er tussenin zit.

Als iemand je uitnodigt voor hun perfecte feest, waar ze mss wel 5 - 10K van hun geld in hebben gestopt, lijkt het me op zich een kleine moeite om ze het gevoel te gunnen waar ze naar op zoek zijn gegaan terwijl ze het organiseerden. Gewoon, omdat het fijn is om iemand z'n droomdag te gunnen.

Al vind ik mensen die speciaal nieuwe kleding kopen voor een bruiloft en het verder niet meer dragen wel echt hoogst persoonlijk medeverantwoordelijk voor de teloorgang van onze aarde :+ .

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-23 14:36

_San87_ schreef:
Nou, heel leuk. Ik wil graag een bruiloft waarin iedereen netjes gekleed gaat, niet in spijkerbroek. Mag dat ook?

Dat mag maar net zoals er wellicht mensen niet naar die chaos van ons zijn willen komen moet je dan IMO ook respecteren dat er mensen zijn die bedanken voor jouw bruiloft. :)
Ik heb het al eerder gezegd en zeg het opnieuw: Het bruidspaar beslist hoe hun bruiloft er uit ziet. Wie betaald, bepaald, maar dan ook respectvol accepteren dat er mensen zijn die daar niet aan mee doen. :) Niet gaan zeuren over "voor die ene dag kan je toch wel.."
Nee. Het is geen oproep voor het leger, het is een uitnodiging voor een feest. Als ik kan voldoen aan de dresscode en me daar goed in voel dan met veel liefde maar ik ga me geen hele avond extra ongemakkelijk voelen bovenop mijn gewoonlijke ongemakken voor een feest. :) Daar heeft niemand wat aan in mijn ogen.

Menino: Insinueer je nu dat er in ons feest niet dat bedrag gestopt is enkel omdat mensen mochten komen zoals ze wilden? :)