Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Sky_As schreef:Boer /loonwerker is geen beroep
het is een levenswijze
(net zoals bij "echte" paardenmensen)
Als je dan al je uren gaat tellen, kan het inderdaad nooit uit, en werk je gemiddeld voor 5 tot 8 euro per uur.
Dus ja, dat doe je uit liefhebberij, niet met de ambitie om rijk te worden
(dat is ook de reden dat het uitkopen van die boeren nergens op slaat en veel boeren dat niet willen....boeren zijn geen boer omdat ze geld willen verdienen, die zijn boer omdat dat hun leven is)
Sky_As schreef:Boer /loonwerker is geen beroep
het is een levenswijze
(net zoals bij "echte" paardenmensen)
Als je dan al je uren gaat tellen, kan het inderdaad nooit uit, en werk je gemiddeld voor 5 tot 8 euro per uur.
Dus ja, dat doe je uit liefhebberij, niet met de ambitie om rijk te worden
(dat is ook de reden dat het uitkopen van die boeren nergens op slaat en veel boeren dat niet willen....boeren zijn geen boer omdat ze geld willen verdienen, die zijn boer omdat dat hun leven is)
DuoPenotti schreef:Ruitje
Dat is ook mijn herrinrring van vroeger.
Hij was veel aan het werk maar altijd thuis.
We konden zo de stal in lopen en met hem kletsen. Ook al was hij aan het werk.
Maar mijn moeder deed de letterlijke zorg van ons. Het huishouden. Bracht of fietste met ons naar school. Tot we oud genoeg waren en dat zelf deden. En op vakantie gingen wij nooit. Wel eens een dagje weg. Dat deed een kennis het hoognodige. Maar dat was niet vaak.
Maar heb het ook niet gemist.
We speelden veel buiten.
Helaas overleed mijn vader toen ik 9 was.. En toen ik 12 was in een burgerwoning gaan wonen...
Toen mocht mijn moeder echt alles alleen.
juval schreef:LWDaisy, dat klinkt ook als een heel pittig beroep. Ik moet eerlijk bekennen dat ik niet weet wat het inhoud verder![]()
ImLucky, wat betekent 'home stretch'? Akkerbouw krijgt ook met veel (belachelijke) regels te maken: 1 oktober de aardappels van het land? Ben heel benieuwd hoe het gaat lopen wat dat betreft. Makkelijker zullen ze het niet maken in ieder geval, wel ingewikkelder.
ImLucky schreef:Wat Gem zegt heb ik mijn ouders, die ook samen een akkerbouw en aardappel handel hebben ook zien doen. nu wij allemaal uit huis zijn effort maken om naar elkaar toe te groeien.