Belevenissen van een Herderwiecker...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-24 14:34

Wolfhond is ook nog een optie.
In Putten naast de ingang vh bos achter het vmbo (straten met bloemen/plantennamen) woont/woonde iemand met wolfhonden, de eerste keer heb ik even extra moeten kijken voor het tot me doordrong dat het geen echte wolven waren achter dat hek. :')

Edit: de loslopende 'wolf' een paar maanden terug in Harderwijk was een Tamaskan geloof ik, leek ook erg op een wolfachtige. :)

karuna
Drukke kabouter

Re: Belevenissen van een Herderwiecker...

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-24 14:38

Dan zou er toch ergens een baas in de buurt moeten lopen. Ik neem aan dat het niet de bedoeling is dat je welke hond dan ook alleen in het bos laat rondlopen. Waar ik eerder woonde zit iemand die wolfhonden fokt. Die kwam ik regelmatig tegen in het bos, maar dan wel met een baas dichtbij

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-24 14:59

De Tamaskan toen was ontsnapt, dus geen baas in de buurt op dat moment.
Die werd geappt met de meldingen en een 'hé, is dat niet jouw hond toevallig?' en is toen heel vlot zijn hond gaan zoeken en oppikken.

Die op de foto kan best een eigenaar net buiten het zichtveld hebben natuurlijk, als dat idd een wolfhond is en geen wolf. :)
Ik weet genoeg mensen die hun hond flink wat ruimte laten pakken met loslopen nl.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-24 15:15

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-24 15:42

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-24 18:58

Nou de RUST is wedergekeerd en neergedaald over het stadje Harderwijk na een weekendje feestgedruis van de Aaltjesdagen. Maar voor hoelang, is de vraag? Want amper heeft het gras tijd gehad om te herstellen na het Onderstroom-festival, is het veldje alweer helemaal vertrapt en verregend.

Oh well.......

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-24 21:01

CoonArt schreef:
Nou de RUST is wedergekeerd en neergedaald over het stadje Harderwijk na een weekendje feestgedruis van de Aaltjesdagen. Maar voor hoelang, is de vraag? Want amper heeft het gras tijd gehad om te herstellen na het Onderstroom-festival, is het veldje alweer helemaal vertrapt en verregend.

Oh well.......

Je bent er nogal mee betrokken.
Wat heb je gedaan om dit te voorkomen ?

Of is dit een nieuwe situatie voor je?

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-24 22:14

Nielojram schreef:
CoonArt schreef:

Oh well.......

Wat een wonderlijke reactie op een observatie van TS...

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-24 06:56

Dat vond ik ook Senna21. Wist alleen even niet hoe dit netjes te verwoorden. Vind het namelijk nogal denigrerend overkomen en daar ga ik niet zo goed op. Maar jij zegt het precies goed.

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-24 08:36

Nielojram schreef:
CoonArt schreef:

Oh well.......

DaFaq? :/

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-24 20:28

CoonArt schreef:
DaFaq?

Excuus.
Had zo snel niet gezien dat het een topic van jou was.
Wat dat betreft *\o/* dat bokt ook minder beperkte omarmd.

Nogmaals @CoonArt, excuus _-:(

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-24 21:08

Nielojram schreef:
CoonArt schreef:
DaFaq?

Excuus.

is ok

Sellyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-24 21:15

Nielojram schreef:
CoonArt schreef:
DaFaq?

Excuus.

Sorry als het muggenzifterij is, maar je kunt ook gewoon sorry zeggen zonder alsnog zo’n opmerking erbij te maken, en dat even voor jezelf houden ipv zo benoemen. Maargoed is ook niet m’n bedoeling om de discussie erover aan te gaan :)

@ts, echt heel toevallig heb ik laatst iemand ook gehoord over de aaltjesdagen. Maar zijn dat niet van die viezige glibberige tsja wat zijn het wormpjes? Ben wel benieuwd naar de geschiedenis van zo’n feest :D

paddington

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-24 22:40

De Aaltjesdagen is meer het startsein voor het toeristen seisoen in Harderwijk.

Ik ben van het weekend voor het eerst geweest en het is meer braderie en een feestweekend.

Wij vonden het erg tegenvallen.

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-24 09:18

Sellyxx schreef:
@ts, echt heel toevallig heb ik laatst iemand ook gehoord over de aaltjesdagen. Maar zijn dat niet van die viezige glibberige tsja wat zijn het wormpjes? Ben wel benieuwd naar de geschiedenis van zo’n feest :D

Aaltjesdagen is een jaarlijks, meerdaags festival in de Nederlandse stad Harderwijk, dat in het tweede weekend van juni plaatsvindt. Het zwaartepunt ligt op de zaterdag, dat is van oudsher Aaltjesdag. De naam verwijst niet naar paling, maar naar Aaltje, de beschermvrouwe van de Harderwijkse vissers. Het festival duurt anno 2022 drie dagen en trekt ongeveer 50.000 bezoekers.

Geschiedenis
Het tweede weekend van juni wordt Harderwijk sinds 1983 ingericht als 'Aaltjesdorp'. De boulevard was toen vernieuwd en de gemeente Harderwijk vond dat dit gevierd moest worden. Het is sindsdien de opening van het toeristenseizoen.[1] Voor de naam had men in eerste instantie Boulevarddag bedacht. Maar omdat ook de binnenstad en de middenstand erbij betrokken zouden worden, werd de naam Aaltjesdag gekozen. Het beeldmerk van Aaltjesdagen laat een vrouwenhoofd zien. Ieder jaar wordt een Aaltjespenning uitgereikt aan iemand die veel voor de bevordering van het lokale toerisme doet. Een miss Aaltje wordt sinds 2014 gekozen, het is een jaar lang het gezicht van toeristisch Harderwijk. Aaltjesdagen is het langstlopende jaarlijks terugkerende festival van de Veluwe.

Activiteiten
Er zijn activiteiten en bezigheden voor iedereen, waaronder livemuziek, workshops, demonstraties, een braderie, een speedbootrace en andere attracties.

Lang leve Wikipedia!

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-24 10:13

Wij haalden altijd vers gerookte paling of poon op Aaltjesdag. :9
En verder idd een beetje over de braderie/vrijmarkt struinen, hier en daar wat lekkers kopen, bijkletsen met bekenden, terrasje pakken, boten en vis roken bekijken etc.
Maar dat was in de tijd dat het 1 dag was en Harderwijk live nog de preuverie was, laaaaang geleden dus. :')

thequeensmum

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-24 12:17

lor1_1984 schreef:
Wij haalden altijd vers gerookte paling of poon op Aaltjesdag. :9
En verder idd een beetje over de braderie/vrijmarkt struinen, hier en daar wat lekkers kopen, bijkletsen met bekenden, terrasje pakken, boten en vis roken bekijken etc.
Maar dat was in de tijd dat het 1 dag was en Harderwijk live nog de preuverie was, laaaaang geleden dus. :')

Maar…….goed nieuws!
De preuverie komt terug *\o/*

Het slechte nieuws: voor Harderwijk live moet entree betaald worden :(

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-24 13:19

Alsof ze niet genoeg geld verdienden met de preuverie/Harderwijk Live. -O-
Ik ben zelf al 10 jaar uit de regio en kom er niet in de zomer dus ik mis er niks aan maar wat een bullshit zeg om geld te gaan eisen voor het bijwonen van een (voorheen) gratis evenement. 8)7

Maargoed, waar ik nu woon zit een park/evenemententerrein waar voor een deel vd evenementen ook betaald moet worden (Heavenz bijvoorbeeld).
Alleen kan ik er in mijn tuin/huis van meegenieten dus no way dat ik ervoor betaal. _O-

Kelan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-24 13:27

De kosten worden helaas ook steeds hoger.
Er stond dat er, met name aan de beveiliging, steeds hogere eisen worden gesteld, en daarmee steeds hogere kosten. De begroting is inmiddels 7 x zo groot als 10 jaar geleden:

https://www.harderwijkercourant.nl/loka ... eer-gratis

Dus ik snap het op zich wel.
Het gaat 9 euro kosten. Dat valt op zich nog mee. En is minder dan Veluwade, en dat verkoopt ook altijd.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-24 16:27

€9,- x 6 zaterdagen (zoveel waren het er vroeger iig), er vanuit gaande dat je alle keren erheen wil is €54,- entree per persoon.
Vind ik niet heel goedkoop hoor, zo bij elkaar opgeteld. :o
Ik ging er minimaal 4 vd 6x heen waarvan ik 1-2x op een terrasje ging zitten, de rest vd tijd nam ik zelf wat te drinken mee en kocht ik 1-2 drankjes aan zo'n barkar/mobiele bar.
Maar die barkarren en terrassen waren altijd bommetje vol en stikdruk weet ik nog, je moest echt ruim van te voren op een terras gaan zitten als je nog plek wilde vinden. :wow:

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-24 16:35

Ik denk dat je geen idee hebt van de kosten van het organiseren van zo'n evenement lor...

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-24 17:20

Hoef ik ook niet, ik bekijk het vanuit mijn oogpunt.
Voor mij zou die entree iig reden zijn om nog maar 1x per jaar naar de preuverie te gaan als ik nog in (omgeving) Harderwijk zou wonen omdat het voor mij financieel niet meer haalbaar zou zijn om vaker te gaan.
Als ik er überhaupt nog heen zou gaan.

thequeensmum

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-24 19:17

Achterom schreef:
Ik denk dat je geen idee hebt van de kosten van het organiseren van zo'n evenement lor...

Inderdaad als je artiesten als Jan Smit gaat uitnodigen dan lopen de kosten wel op.
In het verleden waren er leuke regionale bandjes en discjockeys. Net zo gezellig hoor.

Wij gaan meestal een aantal avonden, nemen de kinderen mee met vriendjes en vriendinnetjes. Blijven dan een uurtje of 2. Dat gaat dus nu niet meer.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-24 20:10

Jup, regionale bands, coverbands, salsadansen (en workshop), dat werk.
Soms ook regionaal bekendere bands maar geen Jan Smit en vergelijkbare qua bekendheid.

Overigens kan het (veel groter opgezette) HobNob in Almelo wel gratis ondanks behoorlijk bekende artiesten die er optreden.
Kwestie van sponsoring geloof ik, daar zou de organisatie vd preuverie mss naar kunnen kijken.
Want ik kan je op een briefje geven dat die preuverie nu zeer wsl veel minder druk bezocht wordt, waardoor het ze uiteindelijk meer geld gaat kosten, echt niet dat er minder beveiliging ingezet kan worden bijvoorbeeld.
En de omzet vd terrassen en barwagen(s) zullen ook wel dalen daardoor.

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-24 11:23

Even zo vroeg mogelijk je bed uit...
Afbeelding