Volwassen worden is...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-23 23:25

Dat is ook een onterrechte opmerking :o
Alles is beter dan de middelbare school (vind ik), dat zou echt het laatste zijn wat ik vrijwillig nog eens zou doen.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-23 23:26

Liever 9-5 werken en de avonden en weekenden vrij, dan huiswerk, proefwerken, tentamens en examens, antwoordde ik als tiener dan altijd. Ik sta daar nog altijd achter :)
Laatst bijgewerkt door Boras op 13-03-23 23:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Hutcherson

Re: Volwassen worden is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-23 23:33

Echt? Tja, ik ben vrijwillig weer de schoolbanken in gegaan drie jaar, naast werk.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-23 23:44

Hutcherson schreef:
Echt? Tja, ik ben vrijwillig weer de schoolbanken in gegaan drie jaar, naast werk.

Das wat anders, dat doe ik graag.
Maar middelbare school, brrrr

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-23 00:04

De hele schooltijd vond ik verschrikkelijk. Pas nu ik oud :') ben begin ik het te waarderen, maar doe dan ook alleen kortere cursussen of opleidingen, en waarvan ik in ieder geval weet dat het interessant is.

Ik gebruik alleen wat Engels, Frans en rekenen nog van school. De rest, zeker bijvoorbeeld wiskunde, is echt nutteloos geweest haha

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-23 00:05

Nee hier hetzelfde, zou echt nooit meer terug willen naar kind zijn en de basis of middelbare school. Ik heb en prima opvoeding/jeugd gehad, fijne en lieve ouders, maar paste gewoon niet in t “hokje” van school en kind zijn.
Voor mij is volwassen zijn in de basis nu eigen keuzes kunnen maken, met de wijsheid van het effect wat dat heeft op andere of het milieu bijv. Dat is iets waar ik als kind echt niet over na dacht.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-23 00:13

Ik zou wel graag mn zelfvertrouwen mee terug willen nemen naar de middelbare school. Ik vond het geen drama, maar dan kan je net iets makkelijker door die tijd heen denk ik.

Snorlex

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-23 00:27

Ik ben bijna 32 en schiet nog absoluut in de kind-rol zodra ik mijn vader of moeder in vizier krijg :') maar het besef komt ook steeds meer dat leeftijdsgenoten die kind-rol niet meer kunnen pakken omdat één of beide ouders overleden zijn.

En verder:
Afbeelding

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-23 00:32

Oh ik heb juist het idee dat ik mn moeder nu help met relatiedingen en werkdingen enzo. En waar ze allemaal recht op heeft en hoe ze bepaalde dingen kan doen qua arbo en UWV maar das n beetje mijn job. En ik ben handiger op internet als ik iets niet weet zoek ik t veel sneller uit dan zij. Maakt ze ook graag gebruik van :')

Snorlex

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-23 00:39

Hutcherson schreef:
Oh ik heb juist het idee dat ik mn moeder nu help met relatiedingen en werkdingen enzo. En waar ze allemaal recht op heeft en hoe ze bepaalde dingen kan doen qua arbo en UWV maar das n beetje mijn job. En ik ben handiger op internet als ik iets niet weet zoek ik t veel sneller uit dan zij. Maakt ze ook graag gebruik van :')

Oh niet op dat gebied! Maar meer dat als ik bij mijn ouders ben ik als een “puber op de bank” ga zitten en vraag om een kop thee :') Of zeg “ah mag ik vanavond mee-eten”?

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-23 01:07

Ik had het ook heel erg toen we een aanhanger kochten. We hebben gewoon onze eigen aanhanger. Vond ik heel volwassen voelen. :D

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-23 09:07

Sizzle schreef:
Dat is ook een onterrechte opmerking :o
Alles is beter dan de middelbare school (vind ik), dat zou echt het laatste zijn wat ik vrijwillig nog eens zou doen.

Oh, ik zou met plezier terug gaan haha!
Maar dan wel opnieuw in de jaren 2000 - in 2023 zou ik dat niet zo zien zitten denk ik :')

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-23 09:08

Ik zou graag alleen maar teruggaan met de kennis van nu. Dan zou ik dolgraag een heel deel van mijn leven over willen doen. Zelfs de middelbare school.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-23 09:20

Als je de kennis van je volwassen leven kunt gebruiken voor je vroegere leven zou er een hoop anders gaan inderdaad, maar ja…
Ik zeg ook wel eens voor de grap dat ik nog een tweede keer wil gaan promoveren want dan gaat het geheid veel efficienter dan de eerste keer :+
Idem met opleidingen. Als ik met den volwassen oog kijk naar masterscripties dan denk ik regelmatig, sjonge is dat alles _O-

Toch zou ik nooit meer kind willen zijn (als in: afhankelijk van ouders in je beslissingen). Kinderachtig ben ik nog wel genoeg :P

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-23 09:27

Heel filosofisch gezien weet ik niet of ik dan weet uit zou komen waar ik nu ben, en ik ben nu eigenlijk best heel gelukkig.. :)

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-23 09:34

Cer schreef:
Heel filosofisch gezien weet ik niet of ik dan weet uit zou komen waar ik nu ben, en ik ben nu eigenlijk best heel gelukkig.. :)

Ik 100% niet.
Als ik een tevreden puber was geweest dan had ik andere keuzes gemaakt.
Eigenlijk wilde in DA worden maar wilde absoluut geen jaar langer meer de marteling dat middelbare school heette ondergaan dus ben na de havo een hbo studie gaan doen.
Was ik een zelfverzekerder blij kind geweest had ik ook een studie dichter bij huis gekozen, dan was ik waarschijnlijk niet op een stage gegaan die super ver weg was en de kans dat ik dan hetzelfde werk had gevolgd had zou zeer klein geweest zijn. Mijn man heb ik op het werk leren kennen.

Als ik mijn leven moest recetten zou ik wel weer alles hetzelfde willen denk ik want ik ben inderdaad ontzettend tevreden met mijn volwassen leven.

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-23 10:25

_San87_ schreef:
Granoek schreef:
Volwassen worden is een scrub daddy & pink stuff kopen om dan vervolgens mega blij te zijn omdat het zo goed werkt

Ja, werkt het echt goed? Ik heb een nogal vieze oven :=.

Wij hebben veel ketels waar zwarte aanslag aan zat aan de buitenkant en dat ging er niet meer af, ook die trucjes met ketchup enzo maar dat werkte allemaal niet.

Heb nu niet eens moeten schuren, gewoon die spons met pink stuff (de pot met crème, er is ook spray maar die ging niet zo goed)

Afbeelding

Afbeelding

Momo94

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-23 11:29

Captain schreef:
Ik word steeds meer als mijn moeder maar dat wil ik helemaal niet. :')

Nou, dit dus. :')

Pareltjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-23 11:31

Volwassen worden is je afvragen wat dat is.
Volwassen zijn is je afvragen hoe het ook weer was om het niet te zijn....

;)

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-23 11:37

Momo94 schreef:
Captain schreef:
Ik word steeds meer als mijn moeder maar dat wil ik helemaal niet. :')

Nou, dit dus. :')

Hoe vaak ik niet de woorden van mijn moeder herhaal tegen mijn 10 jarige :D

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-23 11:43

Hutcherson schreef:
Volwassen worden is al je tripjes en vakanties zelf moeten regelen. Niemand die je oliebol oplost en regelt en nog net niet je koffer inpakt en jij hobbelt gewoon lekket overal achteraan en hebt de tijd om te genieten.

Voor mij is volwassen zijn inderdaad dit: er alleen voorsraan, en niemand die je oliebol oplost.

In andere dingen die genoemd worden (rust vinden, kleding scheiden, huis kopen, familie stichten etc) herken ik me helemaal niet. Lekker doen met je leven waar je zelf leuk vindt, niet wat er van je verwacht wordt. Ik vind het heerlijk om nog super actief te zijn als volwassene en steeds nieuwe dingen te doen.

axel_1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-23 11:55

Voor mij is volwassen worden:
[*]Op stage gaan en me realiseren dat ik echt een vak geleerd heb en nu op gelijke voet met de professionals kan discussiëren.
[*]Vrijwilligerswerk doen op de manege en daar voldoening en waardering uit halen.
[*]Me realiseren dat geen van ons echt weet waar we mee bezig zijn.
En vooral
[*]Niet te volwassen worden, maar gewoon tijd blijven besteden en af en toe verspillen aan m'n hobby's en precies zo prettig-gestoord en kinderachtig zijn als MIJ goed dunkt.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-23 12:09

Sizzle schreef:
Als je de kennis van je volwassen leven kunt gebruiken voor je vroegere leven zou er een hoop anders gaan inderdaad, maar ja…
Ik zeg ook wel eens voor de grap dat ik nog een tweede keer wil gaan promoveren want dan gaat het geheid veel efficienter dan de eerste keer :+
Idem met opleidingen. Als ik met den volwassen oog kijk naar masterscripties dan denk ik regelmatig, sjonge is dat alles _O-

Toch zou ik nooit meer kind willen zijn (als in: afhankelijk van ouders in je beslissingen). Kinderachtig ben ik nog wel genoeg :P

Ja inderdaad, ik had echt zoveel meer uit m'n studie kunnen halen. En dan zie ik nu soms filmpjes/vlogs van mensen die het leven van een rechtenstudent beschrijven alsof het heel zwaar en veel studeren is. Ik heb dat iets anders beleefd :+

Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-23 12:38

Een volwassen dingetje vind ik wel mijn moestuin en de ontspanning die ik eruit haal om de tuin netjes te hebben. Wat een voldoening om groene sprietjes boven de grond uit te zien komen in mijn kweekpotjes... De appelbomen die straks weer beginnen te bloeien, frambozen van de struiken snoepen...
De eerste maaltijd met eigen aardappelen, boontjes en sla uit eigen tuin, een eitje van eigen kipjes erbij en een biefstukje uit het vleespakket van de boerderij.

Nog zoiets: soep! Sinds een paar jaar maak ik zelf soep: tomatensoep, broccoli-preisoep, erwtensoep, pompoensoep, groentesoep, mosterdsoep, aspergesoep. Heerlijk! Maar echt ook heel volwassen.
Laatst bijgewerkt door Kitty op 14-03-23 12:38, in het totaal 1 keer bewerkt

_Denise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-23 12:38

Enthousiast worden van het aanschaffen van huishoudelijke apparatuur zoals stofzuigers en wasrekken.