Wat een verschrikkelijke lucht.....

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-23 16:33

Tilmar schreef:
Pfff dilemma vandaag.
Ik heb migraine, dan komen geurtjes nog erger binnen (of het komt daar zelfs van). Dus ik ben een beetje apart gaan zitten op mijn werk (minder licht, minder drukte). Komt een nieuwe collega 'gezellig' bij me zitten en die heeft een (voor mij) heel naar luchtje op. Ik word er echt misselijk en draaierig van.
Maar kan toch moeilijk vragen of ze weggaat? Had al voorzichtig gezegd dat ik graag even alleen zat.

Nou ik zou gewoon aangeven dat je snel last van migraine hebt en je last hebt van haar luchtje en of ze die of niet meer op wil doen als ze bij je komt zitten of ergens anders gaat zitten dan. Moet toch gewoon kunnen?

MiReRe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-24 23:37

lovelucydan schreef:
Ik heb al een paar maanden dat ik bij behoorlijk veel mensen ( vreemde overigens) een bepaalde geur ruik. Het is echt zo'n vreselijke geur dat ik er helemaal naar van word. Een soort metaal geur en zo ontzettend sterk.
En ik kan niet vragen aan die mensen welk luchtje ze op hebben. Maar de laatste maand lijkt dit geurtje steeds populairder te worden.

Nu was ik in de parfumerie en ik ben er achter welk parfum deze stank veroorzaakt Jean Paul Gaultier scandal.....

Hebben jullie ook een parfum waar je helemaal niet goed van word. Of kent iemand dit specifieke luchtje en heeft ook dit "probleem"?

Of ben ik de enige met dit parfum probleem?

Ik weet precies wat je bedoelt!
Ik zat te googelen op dit onderwerp, want ik wil het ook weten. Heb hier enorme last van. En het is echt opvallend erg toegenomen de laatste twee jaar. Bijna elke jonge man stinkt hier naar. Echt zo'n gore walm die een halve kilometer blijft hangen op straat en de hele ruimte bedwelmt als je binnen bent. Gadverdegadverdegadver. Zijn we er al achter welke parfum dit is? Is er al een boycot? En nee, niet zwanger, geen corona. Gewoon een geurtje dat per direct uit de handel genomen moet worden. Als mannen daarmee denken aantrekkelijk te zijn...in tegendeel! Geld terugvragen!

Jildau

Re: Wat een verschrikkelijke lucht.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-24 05:52

Er staat in dat het Jean Paul Gaultier is toch? Of bedoel je dat niet?

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-24 07:49

Eden parfum. Weet zo niet precies welke.
Maar echt om koppijn van te krijgen.

Mijn stiefmoeder gebruikte het ook. Zij had geen boodschap aan dat ik het goor vond en dat het in de auto ook echt mijn wagenziekte extra triggerde.

Ik de rit ziek en een uur erna.

Lekker.

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-24 07:51

Jildau schreef:
Er staat in dat het Jean Paul Gaultier is toch? Of bedoel je dat niet?

Dat is al een oudere lucht en wordt/werd veel gebruikt. Zo goor! Als er iemand kwam voor werkzaamheden of een offerte én die lucht op… dan kreeg je de opdracht niet. Paar jaar geleden een sollicitant, ik rook m al terwijl ik nog in de gang liep. Jullie raden al dat hij de baan niet gekregen heeft (nou hadden we een topper voor zijn gesprek, dus dat maakt het wel makkelijk)

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-24 08:22

Ik kan ook niet tegen een bepaald mannenparfum. Ik ruik hem regelmatig met winkelen. Ik vind hem echt zo vies.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-24 08:29

MiReRe schreef:
lovelucydan schreef:
Ik heb al een paar maanden dat ik bij behoorlijk veel mensen ( vreemde overigens) een bepaalde geur ruik. Het is echt zo'n vreselijke geur dat ik er helemaal naar van word. Een soort metaal geur en zo ontzettend sterk.
En ik kan niet vragen aan die mensen welk luchtje ze op hebben. Maar de laatste maand lijkt dit geurtje steeds populairder te worden.

Nu was ik in de parfumerie en ik ben er achter welk parfum deze stank veroorzaakt Jean Paul Gaultier scandal.....

Hebben jullie ook een parfum waar je helemaal niet goed van word. Of kent iemand dit specifieke luchtje en heeft ook dit "probleem"?

Of ben ik de enige met dit parfum probleem?

Ik weet precies wat je bedoelt!
Ik zat te googelen op dit onderwerp, want ik wil het ook weten. Heb hier enorme last van. En het is echt opvallend erg toegenomen de laatste twee jaar. Bijna elke jonge man stinkt hier naar. Echt zo'n gore walm die een halve kilometer blijft hangen op straat en de hele ruimte bedwelmt als je binnen bent. Gadverdegadverdegadver. Zijn we er al achter welke parfum dit is? Is er al een boycot? En nee, niet zwanger, geen corona. Gewoon een geurtje dat per direct uit de handel genomen moet worden. Als mannen daarmee denken aantrekkelijk te zijn...in tegendeel! Geld terugvragen!

Ik denk dat jij Oud bedoeld (geen merk maar een geurtoon in parfum), veel unisex en mannengeuren bevatten nu Oud hout (geur). Omdat een aantal populaire dure nice parfums ze bevatte. En ze zijn opeens erg hip.
Alleen vaak niet het echte. Ik vind Oud erg lekker, naar het kan ook heel penetrant en te sterk zijn, zeker de synthetische varianten ervan.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-24 08:53

Ik had een mannelijke kennis die me altijd een dikke knuffel gaf.
Zijn stink parfum zat dan ook aan mij. Rook het de ganse dag. 1 van YSL
Gatverdamme wat een rot lucht!

Natascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-24 17:45

Ik vind de lucht (en smaak) van truffels echt super ranzig. Natte hond in het kwadraat.
Was pas in Rome en daar stond het overal op de kaart. Lekker geraspt over de pasta. Yek.
Gelukkig kom je de geur hier nier heel vaak tegen.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-24 09:50

Natascha schreef:
Ik vind de lucht (en smaak) van truffels echt super ranzig. Natte hond in het kwadraat.
Was pas in Rome en daar stond het overal op de kaart. Lekker geraspt over de pasta. Yek.

Truffels zijn heel erg duur het lijkt me vreemd dat ze die ongevraagd op je bord zouden doen!

Natascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-24 11:08

Nee, niet ongevraagd op mijn bord maar wel gevraagd op het bord van de mensen naast ons. En die lucht hing dus bij ons op tafel.
Mijn man heeft dat met kaas. Als er iemand naast hem zit met kaas in een restaurant dan is hij in staat op te stappen.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-24 13:05

Natascha schreef:

Ja ik vind t ook ontzettend vieze penetrante dominante smaak. En in NL gooien ze het ook vrijwel overal. in.
Dus ik vraag ook altijd of het zonder truffel kan als t op de kaart staat. Maar het gebeurt nog wel dat men dat dan toch vergeet of dat het toch in het gerecht zit terwijl dat niet op de kaart staat.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-24 13:06

Met parfums had ik t altijd met issey miyake l'eau d'issey,
In het begin denk je nog, hmm wel fris. Tot je er hoofdpijn van krijgt en je erachter komt dat het niet af te wassen is en je het blijft ruiken ondanks dat je het geurtje probeert af te wassen.
Hele overheersende geur ook.

Keell94

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-24 13:42

Ja dat luchtje Alien, van Thierry Mugler ;(

Ik heb stage gelopen in een parfumerie, dus op een gegeven moment wordt je geuren doof en ruik je niks meer, maar dat Alien luchtje rook je overal doorheen, leuke was ook nog dat dat destijds 'het' luchtje was en dus groot op een display stond bij binnenkomst en iedereen die even leuk rond ging spuiten.

Kots en kots misselijk wordt ik ervan als ik dat luchtje nu ruik :')

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-24 13:51

Ik kan nog steeds heel misselijk worden van het luchtje Poison van Dior.

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-24 13:59

Ohhh ik heb zoveel parfums die ik lekker vind. :D

Mijn alltime favorite is Angel van Mugler, Alien vind ik niks aan.
La vie est Belle
Chanel Chance
Black Opium
Miss Dior Bloom
Valentino Donna
Versace bright crystal

Favoriet bij mijn vriend is Armani Code

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-24 15:04

Black opium is de enige parfum waar ik gelukkig van word :))

Soepblik

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-24 15:40

Ik vind mannen met dior sauvage ook instantly verschrikkelijk. Wat is dat goor zeg. Ook echt een specifiek type wat dat draagt.

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-24 15:44

Kaitlyn schreef:

La vie est Belle
Chanel Chance
Black Opium
Miss Dior Bloom
Valentino Donna
Versace bright crystal

Jij weet echt precies het lijstje op te noemen waar ik afkeer tegen heb _O-

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-24 15:56

Kaitlyn schreef:

La vie est Belle
Chanel Chance
Black Opium
Miss Dior Bloom
Valentino Donna
Versace bright crystal

Hier staan wel wat favorieten bij. Gucci guilty hoort ook nog in het rijtje.

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-24 16:12

Suzanne F. schreef:
Kaitlyn schreef:

La vie est Belle
Chanel Chance
Black Opium
Miss Dior Bloom
Valentino Donna
Versace bright crystal

Hier staan wel wat favorieten bij. Gucci guilty hoort ook nog in het rijtje.

Oh ja die is ook heerlijk!

Ik vind Chanel no 5 echt afschuwelijk, wat een vreselijke oude vrouwen lucht is dat. :=

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-24 16:34

Hahaha, ik kom dit topic weer tegen omdat het nu weer levendig is, maar ik heb vorig jaar JPG Scandal ontdekt en het is sindsdien echt mijn favoriete geur :') Wel de rode, ik heb ook die lichtroze gehad maar die vind ik niet zo lekker. De nieuwe (gouden) is ook echt heerlijk <3

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-24 16:41

Soepblik schreef:
Ik vind mannen met dior sauvage ook instantly verschrikkelijk. Wat is dat goor zeg. Ook echt een specifiek type wat dat draagt.

Ohhw, ik heb een vriend die Sauvage heeft. De eerste keer dat ik dat rook ging ik meteen kwijlen. :')

Ik vind het dus fantastisch lekker ruiken. :+

Zo zie je maar weer hoe persoonlijk geur is. En ik denk absoluut niet dat hij de persoon is die je zou categoriseren onder jouw 'specifieke types'.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-24 16:52

Gucci Guilty vond ik alleen de oude lekker, in de volledig gouden vierkante fles, bij de nieuwe hebben ze hem aangepast en vind hem nu niet lekker meer. :(:)

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-24 17:03

c_alsemgeest schreef:
Gucci Guilty vond ik alleen de oude lekker, in de volledig gouden vierkante fles, bij de nieuwe hebben ze hem aangepast en vind hem nu niet lekker meer. :(:)

Oh ja ik heb de oude nog. Wat jammer dat ze hem hebben aangepast dan.