Te veel betaald bij de Bijenkorf

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-23 15:11

Ik snap niet dat zo'n grote zaak als de Bijenkorf zijn goede naam verkwanselt door iemand (ts in dit geval) niet simpelweg de beloofde korting te geven.

KB12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-23 15:18

Balenciaga schreef:
Kun je de bevestiging die je na de reservatie hebt ontvangen met ons delen?

Ondertussen was de tas opgehaald door mijn vriend, vandaar dat de 'reservering' niet is opgehaald.

Afbeelding

Afbeelding

Zonnetje81

Re: Te veel betaald bij de Bijenkorf

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-23 15:20

Maar online reserveren of online kopen is wel iets anders! En als de prijs tussentijds wijzigt weet ik niet of je dan rechten hebt. En er zat een prijskaartje van 1095 op dus.....het is een apart verhaal maar lang of kort ik denk dat je volgens de Bijenkorf de boom in kan.

KB12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-23 15:23

Zonnetje81 schreef:
Maar online reserveren of online kopen is wel iets anders! En als de prijs tussentijds wijzigt weet ik niet of je dan rechten hebt. En er zat een prijskaartje van 1095 op dus.....het is een apart verhaal maar lang of kort ik denk dat je volgens de Bijenkorf de boom in kan.

Ik kon hem online niet kopen omdat er storing was in de webshop anders had ik dit natuurlijk gedaan. En de prijs is tussentijds niet gewijzigd, aangezien er mensen zijn die hem later dan ik hebben opgehaald. Ook dagen later.

Mloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-23 15:28

Wat een vervelende situatie TS! Ik snap jou heel goed hoor, vind het een heel rare reactie van de Bijenkorf.
Verder vind ik de reacties hier ook best raar. 70 euro is best veel geld voor veel mensen, en dan nu ineens moet je daar niet over zeuren en overheen stappen? :7 Voor mij zou het ook een principekwestie zijn.

(wil nog wel even zeggen dat ik het een heeeeele mooie tas vind OMG <3 <3 )

Edit: ik had trouwens laatst ook zoiets, bij de Hema. Had online een peuterdekbedovertrek gezien met 50% korting. Kon de winkelvoorraad inzien, waren nog op voorraad bij de Hema hier in het dorp. Dus ik naar de Hema: was het dekbedovertrek in de winkel niet afgeprijsd. Dus ik naar de kassa, met de vraag: online is deze met 50% afgeprijsd, kan ik 'm dan nu kopen voor de helft van het geld? Dat kon dus niet.. Wat moest ik doen? De overtrek via de website bestellen en naar 'mijn' filiaal laten sturen, om 'm vervolgens in de winkel af te rekenen voor de helft van het geld. Dat dus maar gedaan, kon ik twee dagen later weer naar de Hema want toen was mijn bestelling binnen, en had ik mijn overtrek met 50% korting. Zal vast met de systemen en voorraden te maken, maar vond het maar wat omslachtig. Uiteindelijk dus wel de overtrek voor het afgeprijsde bedrag gekregen, terwijl in de winkel nog de overtrekken voor volle prijs lagen.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-23 15:45

Maar wat je nu plaatst is de verlopen reservering, die dus fout gegaan is. Vervolgens heb je de tas gereserveerd om in de winkel op te halen. Welke prijs staat dan bij die reservering?

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-23 15:49

KB12 schreef:
Balenciaga schreef:
Kun je de bevestiging die je na de reservatie hebt ontvangen met ons delen?

Ondertussen was de tas opgehaald door mijn vriend, vandaar dat de 'reservering' niet is opgehaald.

[ [url=m/7EDu6g.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/B5CYvw.jpg]Afbeelding[/url] ]

Het is zuur, maar dit is geen (koop)overeenkomst. Slechts een service vanuit Bijenkorf.
Een beetje coulance vanuit de Bijenkorf zou echter wel op zijn plek zijn, zeker aangezien je wel voornemens was om online te bestellen. Gezien hun starre houding verwacht ik echter niet dat je hier nog iets van kan verwachten.
Ik hoop dat je het naast je neer kan leggen en kunt gaan genieten van je mooie tas!

KB12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-23 15:51

Lalidan schreef:
Maar wat je nu plaatst is de verlopen reservering, die dus fout gegaan is. Vervolgens heb je de tas gereserveerd om in de winkel op te halen. Welke prijs staat dan bij die reservering?

Nee ik heb een reservering geplaatst, de tas opgehaald en thats it. Bij mijn verzoek tot reservering staat de prijs. Je krijgt geen bevestiging per mail want er wordt telefonisch contact met je opgenomen, dit staat ook in de mail.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-23 15:54

Bij het verzoek tot reserveren die je hier geplaatst hebt staat de prijs (screenshot 2), maar dat is de reservering die vervallen is (screenshot 1). Dus niet de reservering die je opgehaald hebt. Je moet toch ergens een bewijs hebben dat je iets online gereserveerd hebt om in de winkel op te halen, of ben ik nu zo blond?

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-23 16:00

De winkel moet dan toch registreren dat de gedane reservatie voltooid is? Als ze dat ook nalaten, maken ze het zichzelf wel heel gemakkelijk.

Niobe

Even een rare vraag misschien, maar ik zie op de Chloe website verschillende maten. Kan het zijn dat je een medium hebt gereserveerd, maar je vriend een large heeft meegenomen?
Want op die website is het prijsverschil daar tussen nagenoeg hetzelfde als wat jij nu hebt.

https://www.chloe.com/nl/chloe/shop-onl ... seasonmain

pmarena

Ik snap hem ook niet helemaal. Heb je de reservering geplaatst zoals deze hier staat, maar niet deze gereserveerde tas opgehaald, maar vriend naar de winkel laten gaan om daar gewoon zo'n tas te kopen voordat ze op waren ofzo?

Want deze reservering is immers verlopen dus nooit afgehaald...?

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-23 16:04

Ik snap het ook wel dat je achter die 70 euro aan gaat.
Toen ik m'n auto kocht konden we onze oude inruilen. Telefonisch was toegezegd dat we er 150 voor zouden krijgen, dat was de sloopwaarde van ons bakkie. Bij het zien van de auto werd dat ineens maar 75. Ook wij hebben "moeilijk" gedaan over die 75 en ons gelijk gekregen. Het is misschien maar 75 euro, maar toch omgerekend ook weer iets meer dan een volle tank voor m'n auto. Nu kan men wel zeggen "maar je gaf toch al een paar duizend uit, wat maakt die 75 nog uit dan?". Nouja, het is niet wat is toegezegd en het geld kan anders gebruikt worden.

Ik ben benieuwd, ik hoop voor je dat ze het netjes oplossen :j

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-23 16:04

pmarena schreef:
Ik snap hem ook niet helemaal. Heb je de reservering geplaatst zoals deze hier staat, maar niet deze gereserveerde tas opgehaald, maar vriend naar de winkel laten gaan om daar gewoon zo'n tas te kopen voordat ze op waren ofzo?

Dit vraag ik me ook af. Als je vriend je reservering heefr opgehaald denk ik dat je een aardig sterke zaak hebt. Anders denk ik dat het lastiger wordt.

Maar ik snap je irritaties en ik zou er ook een principe van maken.

KB12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-23 16:04

Lalidan schreef:

Ik heb net toch 2 afbeeldingen gedeeld?

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-23 16:05

Heeft je vriend gezegd aan de kassa dat hij voor die specifieke reservering kwam?

KB12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-23 16:06

Niobe schreef:
Even een rare vraag misschien, maar ik zie op de Chloe website verschillende maten. Kan het zijn dat je een medium hebt gereserveerd, maar je vriend een large heeft meegenomen?
Want op die website is het prijsverschil daar tussen nagenoeg hetzelfde als wat jij nu hebt.

https://www.chloe.com/nl/chloe/shop-onl ... seasonmain

Nee ik heb de juiste tas laten ophalen. Zelfs in de winkel de artikelnummers laten vergelijken. Ik weet zelf dat er verschillende maten zijn.

KB12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-23 16:12

pmarena schreef:

Die laatste mail die ik heb ontvangen over de reservering klopt ook niet. De tas is afgehaald. De tas kan ook niet teruggelegd zijn in de winkel want het was de laatste. Daarom had ik ook het showroommodel. In de winkel is ook bevestigd dat de reserveringsverzoeken van mij en andere mensen om deze specifieke tas ging.

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-23 16:17

Wat een rot situatie TS!
Ik zou me net zo genaaid voelen als jij denk ik. Wat een verschrikkelijke mensen ook dat ze je gaan opzoeken op social media en mensen gaan benaderen over jou :n
En dat zou dan een 'fancy' winkel moeten zijn? Bah.

Ik zou de tas retourneren en mijn geld ergens anders aan besteden, zo'n vieze tas, zo'n waardeloze service en dan voor dat geld.. Nee, dat zou ik dan zeker elders besteden.
Ik zou, doe ik nu ook al niet, geen stap meer zetten in de Bijenkorf.

Ik zou op iedere website waar ik maar een bericht kan achterlaten, een slechte review achter laten, vertellen over hoe bot je wordt behandelt en dat ze je zelfs gaan opzoeken en mensen gaan benaderen.

Onlangs dit met studystore meegemaakt, ik ging los op het internet over ze en heb uiteindelijk wel mijn geld terug gekregen :') Niet leuk, maar het heeft uiteindelijk wel effect gehad. En mijn bedrag was ook zo rond de € 70, ging mij ook meer om het principe dan om het geld uiteindelijk.

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-23 16:28

Ik snap niet dat de Bijenkorf moeilijk doet om die 70 euro, ik had alleen uit klantvriendelijkheid het bedrag direct al terug gestort.

Maar ik snap jou ook niet in dit verhaal. :+ Je gaat dus een veel te dure tas kopen die vies op de toonbank ligt, ik had daar dus al direct gezegt laat maar die hoef ik niet. Dit had ik al gezegd bij een tas van 100 euro laat staan in dit geval. Daarnaast heeft jouw vriend zelf betaald, ik had daar dus direct al gezegd dat het niet klopt. Dan had ik of de tas niet meegenomen als ze de prijs niet wilde aanpassen, of ik had het voor lief genomen.

KB12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-23 16:33

Petrichor schreef:
Ik snap niet dat de Bijenkorf moeilijk doet om die 70 euro, ik had alleen uit klantvriendelijkheid het bedrag direct al terug gestort.

Maar ik snap jou ook niet in dit verhaal. :+ Je gaat dus een veel te dure tas kopen die vies op de toonbank ligt, ik had daar dus al direct gezegt laat maar die hoef ik niet. Dit had ik al gezegd bij een tas van 100 euro laat staan in dit geval. Daarnaast heeft jouw vriend zelf betaald, ik had daar dus direct al gezegd dat het niet klopt. Dan had ik of de tas niet meegenomen als ze de prijs niet wilde aanpassen, of ik had het voor lief genomen.

Ik begrijp dat het veel leeswerk is, maar er is gezegt dat de prijs niet klopt. De rest ga ik niet eens meer uitleggen want dit is inmiddels al 65x behandeld in dit topic. Net zoals iedereen valt over het feit dat het een veel te dure tas is.

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-23 16:41

Het probleem is niet het bedrag van de tas maar de manier waarop ze hem wilde meegeven, een tas die er zo goor bij ligt is voor 100 euro nog te duur. Dus inderdaad een veel te dure tas, ook al hebben ze hem schoon gemaakt. Zo'n tas horen ze uit een beschermhoes te halen en met fluwelen handschoenen te behandelen. Ik zou dus nooit mijn pinpas er doorheen halen voor iets in zo'n staat, dat is ieders eigen keuze uiteraard maar als je er voor kiest hem toch mee te nemen moet je daar achteraf niet over klagen.
Laatst bijgewerkt door Petrichor op 23-01-23 16:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-23 16:41

KB12 schreef:
pmarena schreef:

Die laatste mail die ik heb ontvangen over de reservering klopt ook niet. De tas is afgehaald. De tas kan ook niet teruggelegd zijn in de winkel want het was de laatste. Daarom had ik ook het showroommodel. In de winkel is ook bevestigd dat de reserveringsverzoeken van mij en andere mensen om deze specifieke tas ging.

Wat ik vermoed dat gebeurt is: jouw vriend is die tas gaan halen, maar om de een of andere reden is dat eentje geworden die niet voor je gereserveerd was. Hetzij omdat hij het niet goed aangegeven heeft, hetzij omdat degene achter de balie niet goed geluisterd heeft, hetzij omdat het niet goed in de computer ingevoerd is, hetzij om *vul maar in*. Daarom heeft je vriend een tas meegekregen die in de winkel lag (en dat was dus de laatste in de winkel, want de rest was gereserveerd). Eentje waar dus geen reservering op zat en waar dus de prijs voor gold die op het prijskaartje stond.
Vervolgens zegt het systeem dat jij je reservering niet op tijd afgehaald hebt en de reservering dus geannuleerd wordt.

Als ik jouw verhaal een beetje uitgepuzzeld hebt (en, eerlijk gezegd, ik word ook niet heel blij van je toon :n), is dat zo ongeveer wat er gebeurt is. Waardoor beide partijen in wezen gelijk hebben: Jij had een tas gereserveerd voor bedrag X, zij hebben jou een tas verkocht voor prijs Y. Misschien dat als jij deze situatie alsnog vriendelijk aan de klantenservice voorlegt (hey, joh, ik denk dat ik inmiddels er achter ben hoe het gekomen is, kunnen we hier nog wat mee?) heb je kans dat ze nog wat willen. Maar als je het op de toon doet die je hier aanslaat, heb ik er een hard hoofd in dat de Bijenkorf nog iets voor je wil doen. Netjes of niet netjes, het is van beide kanten de toon die de muziek maakt.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-23 16:43

Een beetje deftige winkel geeft zelfs extra korting omdat hij vies was. Reinigen heeft ook verdere invloed op de kwaliteit.

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-23 16:46

Lalidan schreef:
KB12 schreef:

Wat ik vermoed dat gebeurt is: jouw vriend is die tas gaan halen, maar om de een of andere reden is dat eentje geworden die niet voor je gereserveerd was. Hetzij omdat hij het niet goed aangegeven heeft, hetzij omdat degene achter de balie niet goed geluisterd heeft, hetzij omdat het niet goed in de computer ingevoerd is, hetzij om *vul maar in*. Daarom heeft je vriend een tas meegekregen die in de winkel lag (en dat was dus de laatste in de winkel, want de rest was gereserveerd). Eentje waar dus geen reservering op zat en waar dus de prijs voor gold die op het prijskaartje stond.
Vervolgens zegt het systeem dat jij je reservering niet op tijd afgehaald hebt en de reservering dus geannuleerd wordt.

Als ik jouw verhaal een beetje uitgepuzzeld hebt (en, eerlijk gezegd, ik word ook niet heel blij van je toon :n), is dat zo ongeveer wat er gebeurt is. Waardoor beide partijen in wezen gelijk hebben: Jij had een tas gereserveerd voor bedrag X, zij hebben jou een tas verkocht voor prijs Y. Misschien dat als jij deze situatie alsnog vriendelijk aan de klantenservice voorlegt (hey, joh, ik denk dat ik inmiddels er achter ben hoe het gekomen is, kunnen we hier nog wat mee?) heb je kans dat ze nog wat willen. Maar als je het op de toon doet die je hier aanslaat, heb ik er een hard hoofd in dat de Bijenkorf nog iets voor je wil doen. Netjes of niet netjes, het is van beide kanten de toon die de muziek maakt.

Ja precies dit. Ik vind het anders wel heel toevallig dat een medium 950 kost en een large 1090, precies de bedragen die nu door de war gehaald worden.
Maar er had idd wel wat af gemogen voor een vies showmodel