Wat heb jij nog nooit gedaan, wat je eigenlijk niet durf toe te geven?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

musiqolog

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-22 00:12

Geen rijbewijs, wel autorijden? Hm, ik hoop toch dat dat ergens op een boerenland was of zo...

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-22 00:13

Jildau schreef:
Mensen die alcohol smerig vinden, heb je dan meerdere soorten geprobeerd? Ik snap namelijk dat je na een slok bier en een slok wijn denkt van laat maar.. Terwijl de keer dat ik echt goed dronken was dat was van cocktails. :D

Niet dat ik jullie aan de alcohol wil praten want het is eigenlijk nergens goed voor maar er zijn zoveel verschillende soorten drankjes waar alcohol in zit..

Jup, vanalles geprobeerd(maar dan weer geen wijn of bier :') )
Safari, breezers, baileys en tia maria in de koffie en choco, volgens mij vergeet ik nog wel wat

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-22 00:19

Jildau schreef:
Mensen die alcohol smerig vinden, heb je dan meerdere soorten geprobeerd? Ik snap namelijk dat je na een slok bier en een slok wijn denkt van laat maar.. Terwijl de keer dat ik echt goed dronken was, kwam dat door cocktails. :D

Niet dat ik jullie aan de alcohol wil praten want het is eigenlijk nergens goed voor maar er zijn zoveel verschillende soorten drankjes waar alcohol in zit..
Cocktails drink ik dan weer 9/10 keer virgin, daarbij zie ik maar zelden de toegevoegde waarde van alcohol. :=

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-22 00:35

Mkango schreef:
Jildau schreef:
Mensen die alcohol smerig vinden, heb je dan meerdere soorten geprobeerd? Ik snap namelijk dat je na een slok bier en een slok wijn denkt van laat maar.. Terwijl de keer dat ik echt goed dronken was, kwam dat door cocktails. :D

Cocktails drink ik dan weer 9/10 keer virgin, daarbij zie ik maar zelden de toegevoegde waarde van alcohol. :=

Nouja dat bedoel ik dus eigenlijk. Dat je prima een keer dronken geweest kan zijn terwijl je alcohol-smaak smerig vindt. Zat drankjes waar je nauwelijks alcohol proeft maar waar het wel in zit.

Maar goed nogmaals, het is zeker niet belangrijk om alcohol te lusten of dronken te worden dus dat zou ik lekker zo laten. :D

Zelda_Link

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-22 07:26

Picopico schreef:
Nooit een rijbewijs gehaald of rijlessen gehad (autorijden heb ik dan weer wel gedaan :') )

Net als Musiqolog hoop ik toch echt dat dit nooit op de openbare weg was! En anders is het echt ongelofelijk stom en niet iets om trots op te zijn…Dan mag je van geluk spreken dat je dat hier kunt navertellen…Auto kunnen rijden is véél meer dan weten waar de gas, rem en het stuur zit…

Eydis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-22 08:03

Nog mooit naar de Ikea geweest.

Nog nooit gerookt.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-22 10:09

Ik heb ook al eerder auto gereden dan dat ik les had.
Destijds, op het toen nog bestaande autostrand, s avonds, het hele strand verlaten, in de auto van mijn vriend een keer opgetrokken, het strand over, omgekeerd en terug :+
En toen weer gewisseld met mijn vriend.

Verder heb ik inmiddels al jaren wel een rijbewijs en rijd ik bijna dagelijks auto.

Heb volgens mij eigenlijk niets gedaan waarvan ik het niet toe zou durven geven.

Roken ben ik gewoon trots op dat ik nog nooit 1 hijs genomen heb, dus dat durf ik best toe te geven.
Ik vind sigarettenrook zo ongelooflijk stinken, dat ik echt niet snap waarom al mijn vriendinnen op de manege dat zo nodig moesten proberen en er vervolgens niet meer mee stopten.

Veel (verre) reizen maak ik niet. Nederland heeft mij meestal genoeg te bieden.
Ben wel 1x overzee geweest (Brazilië) en dat was ook fantastisch, maar weer thuiskomen was net zo fijn eigenlijk.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-22 10:12

Marije_jiplover schreef:
Roken ben ik gewoon trots op dat ik nog nooit 1 hijs genomen heb, dus dat durf ik best toe te geven.
Ik vind sigarettenrook zo ongelooflijk stinken, dat ik echt niet snap waarom al mijn vriendinnen op de manege dat zo nodig moesten proberen en er vervolgens niet meer mee stopten.

Hier hetzelfde. Nooit 1 hijs, en prima om toe te geven. Ik vind roken echt ongelooflijk smerig, en heb gelukkig ook niet echt veel vrienden die roken, want ik vind het wel echt een afknapper :o

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-22 10:37

Biks2 schreef:
Bleek is slecht voor het milieu en niet nodig voor een schone wc!!

Ik gebruik eco toiletreiniger en wegwerpdoekjes (Ajax bio afbreekbaar, deze kun je NIET doorspoelen overigens).

Wegwerp doekjes zijn ook heel slecht voor het milieu. Beter een vaatdoek gebruiken

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-22 10:49

Ik drink geen alchol en dus ook nog nooit dronken/aangschoten geweest. Vertel het niet gouw, mensen reageren er vaak toch gek op.
Om de simpele reden ik lust geen alchol. Bier, wijn, mixdrankjes, cocktails zelfs breezer overal proef je de viese smaak van alchol. Vrienden proberen het soms nog wel is, met hier proef je het echt niet. Maar tot nu toe proef ik het overal en heb ik het ook gelijk door als ze iets in m'n drankje doen zonder het te zeggen (daarna halen ze een nieuw drankje voor mij en drinken ze de gene met alchol zelf op).
Verder zie ik de noodzaak van dronken of aangeschoten worden ook niet, dus waarom zou ik.

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-22 10:57

rien10 schreef:
Biks2 schreef:
Bleek is slecht voor het milieu en niet nodig voor een schone wc!!

Ik gebruik eco toiletreiniger en wegwerpdoekjes (Ajax bio afbreekbaar, deze kun je NIET doorspoelen overigens).

Wegwerp doekjes zijn ook heel slecht voor het milieu. Beter een vaatdoek gebruiken

Klopt. Afbreekbare wegwerpdoekjes is ook een flop, dit gebeurd alleen onder hele specifieke ideale omstandigheden dus meest van de tijd vergaat zo’n doekje ook niet. Afbreekbaar zegt verder ook niets over dat de toxische stoffen die er verder inzitten. Zo’n greenwashing label, net als ecologisch.
Beste is herbruikbare middelen gebruiken, dus gewoon een vaatdoek. En even inlezen welke middelen daadwerkelijk natuurlijk zijn.
Laatst bijgewerkt door Suliko op 12-12-22 10:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-22 10:57

kosseh schreef:
Ik drink geen alchol en dus ook nog nooit dronken/aangschoten geweest. Vertel het niet gouw, mensen reageren er vaak toch gek op.
Om de simpele reden ik lust geen alchol. Bier, wijn, mixdrankjes, cocktails zelfs breezer overal proef je de viese smaak van alchol. Vrienden proberen het soms nog wel is, met hier proef je het echt niet. Maar tot nu toe proef ik het overal en heb ik het ook gelijk door als ze iets in m'n drankje doen zonder het te zeggen (daarna halen ze een nieuw drankje voor mij en drinken ze de gene met alchol zelf op).
Verder zie ik de noodzaak van dronken of aangeschoten worden ook niet, dus waarom zou ik.

Hier ongeveer hetzelfde, maar ik zeg het vaak wel. Mensen in mijn omgeving weten inmiddels dat ze mij beter een fles cola kunnen aanbieden :')

Ik ruik het ook als ergens alcohol in zit. Laatst had mijn vader zo'n flesje sojasaus op tafel gezet. Toen ik het over mn eten deed, rook ik heel licht alcohol. En ja hoor, dat blijkt erin te zitten :+ Mn vader geloofde me niet want hij rook het niet, maar het staat echt bij de ingrediënten :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-22 11:01

kosseh schreef:
O, wow, ik vind het wel heftig dat ze je alcohol proberen te voeren zonder jouw medeweten. Als iemand, om wat voor reden dan ook, geen alcohol wil drinken, heb je dat gewoon te respecteren. Ik lust wel een aantal alcoholische dranken, maar heb er gewoon lang niet altijd trek in — die obsessie met alcohol “moeten” drinken van een hoop mensen, snap ik ook echt niet. “Met je tonic zonder gin.” :))

Aangeschoten ben ik overigens al na een glas wijn, daar hoef ik weinig moeite voor te doen. :+ Daarom ben ik daarin ook heel strikt: als ik in de komende paar uur nog moet autorijden, drink ik geen alcohol.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-22 11:05

Ik drink ook niet vaak en ik voel ze ook meteen zitten.
En lus ook alleen maar de mixen, geen bier of wijn.
Gewoon van die zoete rommel alsof je aan dubbeldrank zit :D

Hier met vriend ook ook de afspraak er word geen auto gereden met maar 1 druppel op.
Dus niks 1 of 2 glaasjes kan wel, gewoon niks.

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-22 11:20

Tancreda4 schreef:
Marije_jiplover schreef:

Hier hetzelfde. Nooit 1 hijs, en prima om toe te geven. Ik vind roken echt ongelooflijk smerig, en heb gelukkig ook niet echt veel vrienden die roken, want ik vind het wel echt een afknapper :o

Als je zelf aan het roken bent dan ruik je het gewoon niet, ik vind andermans sigarettenrook ook ogelooflijk smerig, vooral als iemand asociaal in een wachtrij of direct voor de ingang staat te roken :roll: maar zelf roken is wel lekker, omdat je dan ook je drug binnen krijgt uiteraard.

Als je geen kanker en tig andere ziektes zou krijgen van het roken (en als het niet zo gruwelijk duur is geweest) dan zou ik nog steeds minstens een pakje per dag roken :') het is zo lekker. Ik hou het bij 2-3 pakjes per jaar, als een bijzondere traktatie zeg maar :=

Wat ale non-drinkers betreft, how dare you disrespect mu culture like this >;) _O-

Maar ff serieus, alcohol zorgt echt voor een hoop ellende en die bijzondere skill om vodka te tanken alsof het water is ben ik liever kwijt dan rijk denk ik, weinig boeiends aan feestjes die puur op zo hard mogelijk doorzuipen neerkomen.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-22 11:22

Ik vind "oh, maar hierin proef je het niet" ook altijd hilarisch.
Als je het niet proeft, waarom zou ik het dan willen drinken, dan smaakt zonder alcohol toch hetzelfde? :+

Ik drink overigens wel, maar heb een hekel aan aangeschoten worden dus drink zeer met mate.

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-22 11:24

Ik kan echt niks bedenken...... :+
Nu ben ik sowieso iemand die geen filter heeft. Dus iets niet toe durven te geven.... nope

Vind het ook heftig dat mensen je alcohol proberen te geven terwijl je het niet drinkt.
Al zou ik dat 20 jaar geleden misschien ook nog wel gedaan hebben.
Ik ben sinds april gestopt met alcohol drinken. Bevalt echt mega goed!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-22 11:38

secricible schreef:
Ik vind "oh, maar hierin proef je het niet" ook altijd hilarisch.
Als je het niet proeft, waarom zou ik het dan willen drinken, dan smaakt zonder alcohol toch hetzelfde? :+

Ik drink overigens wel, maar heb een hekel aan aangeschoten worden dus drink zeer met mate.
Nou, dat. Daarom dus ook 9/10 keer virgin cocktails, want ik vind een cocktail soms wel lekker, maar als ik de alcohol toch niet proef omdat het zo mierzoet is, hoef ik het er ook niet in te hebben. := Scheelt ook nog eens in de kosten. :))

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-22 11:45

Alcohol mag ik om medische redenen absoluut niet meer.
Jammer, maar prima mee te leven.

Iemand die het ongemerkt probeert 'te voeren' zou ik absoluut niet waarderen.

En ik ga niet altijd in ieder gezelschap lopen uitleggen waarom ik geen alcohol wil...

(Fikse leveroperatie 3 jaar terug, en nog wat dingetjes op mn lever)

Dus evenals mensen boven mij zou ik bepaald not amused zijn.

Wat mensen van mij vaak gek vinden;
Ik vind gallerijflats eng, op hoogte.
Terwijl ik prima in de bergen durf te wandelen, en dat ook geweldig vind.
Maar over een gallerij van een gallerij flat lopen, brrrrr.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-22 11:57

Even denken hoor. Ik ben nog nooit op wintersport geweest. Ik ben nog nooit in Frankrijk geweest.
Ik heb nog nooit harddrugs gebruikt. Ik heb nog nooit sushi gegeten.

Marije_jiplover

Re: Wat heb jij nog nooit gedaan, wat je eigenlijk niet durf toe te geven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-22 12:20

@Fly_high: maar omdat ik het zo ongelooflijk smerig vind ruiken, kan ik gewoon geen enkele reden verzinnen om het te willen proberen.

En van de mensen die ik ken die ooit gerookt hebben, ken ik er ook geen één die niet zegt de eerste hijs enorm smerig gevonden te hebben. En dan snap ik dus zelf niet waarom men er dan na die eerste smerige hijs en die vieze geur die je verspreid, mee door zou gaan.

Dat je, nadat je doorgezet bent, eenmaal verslaafd raakt, dat snap ik wel, maar dat het smerige van die eerste hijs niet afschrikwekkend genoeg is, vind ik wel gek.

Ik vond mijn eerste slok bier ook echt niet lekker en ik drink nu nog steeds geen bier. Wijn vind ik zo nu en dan wel lekker, maar als ik dat nooit meer zou kunnen drinken, is er ook geen man over boord.

Ik heb geen alcohol nodig voor een gezellige avond, eerder in tegendeel, want ik word slaperig van alcohol.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-22 12:23

Marije_jiplover schreef:
@Fly_high: maar omdat ik het zo ongelooflijk smerig vind ruiken, kan ik gewoon geen enkele reden verzinnen om het te willen proberen.

En van de mensen die ik ken die ooit gerookt hebben, ken ik er ook geen één die niet zegt de eerste hijs enorm smerig gevonden te hebben. En dan snap ik dus zelf niet waarom men er dan na die eerste smerige hijs en die vieze geur die je verspreid, mee door zou gaan.

Dat je, nadat je doorgezet bent, eenmaal verslaafd raakt, dat snap ik wel, maar dat het smerige van die eerste hijs niet afschrikwekkend genoeg is, vind ik wel gek.

Ik vond mijn eerste slok bier ook echt niet lekker en ik drink nu nog steeds geen bier. Wijn vind ik zo nu en dan wel lekker, maar als ik dat nooit meer zou kunnen drinken, is er ook geen man over boord.

Ik heb geen alcohol nodig voor een gezellige avond, eerder in tegendeel, want ik word slaperig van alcohol.
Dat werd tegen mij altijd gezegd: “na twee biertjes proef je het toch niet meer,” maar waarom zou ik mezelf dan eerst door twee biertjes heen worstelen om het vervolgens niet meer te proeven? := Dan heb ik liever één goed glas wijn en verder water, want dan heb ik er iig van genoten.

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-22 12:25

Mkango & Marije_jiplover, zo zie ik het ook. Waarom zou ik iets wat niet goed voor je is vaker proberen, zodat het niet meer vies is.
Roken heb ik nog nooit gedaan,dat lijk mij alleen al zo vies.

Voor de gene die het gek vinden dat vrienden alchol wel is 'stiekem' proberen te geven. Zijn vrienden die mij bijna beter kennen dan ik mezelf ken. We zijn al meer dan 20 jaar beste vrienden. Ze weten prima wat ze kunnen maken en wat echt niet.
Ze weten dus ook dat ik het of al ruik of al bij het eerste slokje proef.
Verder is het ook wel handig voor ze. Ik kan altijd de bob zijn :P

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-22 13:24

Marije_jiplover schreef:

Ik vond die eerste hijs ook al niet bijzonder smerig hoor, veel minder dan de eerste slok koffie ooit zeg maar. En het gevoel wat je direct van nicotine krijgt, soort milde roes, is voor veel mensen gewoon heel erg lekker (net zoals bij alle drugs), en dat slaat al aan zonder dat je verslaafd hoeft te zijn dus ook al bij die eerste hijs. Net zoals je niet verslaafd hoeft te zijn aan alcohol om dronken te kunnen worden. Alleen ervaren sommige mensen het wel als aan prettige toestand en anderen hebben er helemaal niets mee.

Ik probeer trouwens niemand te overhalen om te gaan roken, roken is echt bijzonder k*t voor je lichaam ;( maar als iemand zich afvraagt waarom anderen roken, ik vind het qua psychische effecten gewoon de allerbeste legale drug wat er is. Snap dan weer niet waarom iemand zou blowen, wiet ben ik ooit hooguit slaperig van geworden en that's it. Ooit een tijdje gedaan als puber omdat het oh zo stoer was :') maar snap de aantrekkingskracht van wiet echt niet.

Picopico

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-22 13:29

Jildau schreef:

Ik vind de smaak van alcohol zelf vies en proef dat echt overal doorheen. Ook in toetjes waar een scheutje inzit proef ik het direct. Er hoeft echt maar een druppel in te zitten (of niet meer, stoofpotten waar alcohol in is gedaan vind ik ook niet lekker terwijl het dan allang verdampt is :+ ). Het is gewoon een heel doordringende smaak.

Zelda_Link schreef:
Picopico schreef:
Nooit een rijbewijs gehaald of rijlessen gehad (autorijden heb ik dan weer wel gedaan :') )

Net als Musiqolog hoop ik toch echt dat dit nooit op de openbare weg was! En anders is het echt ongelofelijk stom en niet iets om trots op te zijn…Dan mag je van geluk spreken dat je dat hier kunt navertellen…Auto kunnen rijden is véél meer dan weten waar de gas, rem en het stuur zit…

Waar staat dat ik er trots op zou zijn?
Context: ik was bij mijn vader in het buitenland en hij wilde mij leren rijden. Dat is daar normaal (je zou dus kunnen zeggen dat ik wel onofficieel les heb gehad). Na een aantal keer mocht ik zelf een stukje rijden. Ja, over de openbare weg, maar met zeer weinig verkeer en het ging ook niet snel ofzo, waren voornamelijk onverharde wegen.