Wat draagt bokt tijdens de feestdagen

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Lay_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-22 12:28

germie schreef:
Lay_D schreef:
@Germie, de broek in je link ( wel de zwarte i.p.v. de paarse), hoe vallen die?
Het lijkt mij namelijk een ideale broek voor mijn werk in de zorg!

Eigenlijk zoals op de maattabel. En ze zijn voor mijn 1.82m lengte lang genoeg. Ik draag nog wel een riem omdat hij anders wel afzakt (ik had achteraf een maat kleiner kunnen nemen denk ik). Maar ik vind de broek fijn. De ritsen op de zakken zijn het zwakke punt, maar dat is ook zo bij Regatta broeken. En die zijn echt een slagje duurder. Je moet goed opletten hoe je ze dichttrekt en 10 keer per dag open en dicht vinden ze helaas niet zo leuk. De rechterrits gaat bij mij altijd snel stuk, daar zit m'n telefoon in en een snelle foto is even telefoon uit zak halen. Dus hier moet je wel voorzichtig mee omgaan is mijn ervaring.

Dankjewel, ik ben zelf wel klein van stuk (1.63) maar mocht het te lang zijn dan kan ik het altijd nog laten inkorten.

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-22 12:37

MarlindeRooz schreef:
JudithGigi schreef:
Ik moet eerlijk zeggen dat ik een mega kort jurkje ook niet persé chiquer vind dan een nette broek met een net shirt of trui. Maar ik snap vooral niet waarom mensen het niet allemaal gewoon lekker zelf mogen weten. Kerst vier je toch meestal met familie of vrienden? Wat zou het hun boeien wat je voor kleding aan doet :') Als je je maar happy voelt, toch? Als ik ergens trouw hoeven mensen zich ook niet voor mij in kleding te hijsen waar ze zich niet goed in voelen hoor :')

Ja helemaal mee eens, zit je dan in zo'n oncomfortabele jurk te eten en te doen. Heb dan liever lekker een grote trui aan. _O-

Haha helemaal eens :D . Die tijd heb ik ook wel gehad. Houdt erg van rokjes en jurkjes, maar het moet wel lekker zitten en heerlijk warm zijn.

linoleum

Re: Wat draagt bokt tijdens de feestdagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-22 12:43

Maar de discussie gaat er toch totaal niet om dat wordt gezegd dat iemand niet casual gekleed mag zijn met kerst? Denk dat iedereen het prima vindt als een ander in pyjama of chill kleding kerst gaat vieren. Daarin wordt iedereen in z’n waarde gelaten.
Je moet het alleen niet chique of gala noemen. Dáár gaat de discussie over. En voor dingen als gala, black tie, cocktail en dergelijke gelden regels voor die specifieke dresscode.

Fabled

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-22 12:55

Precies, al zit je in een Oodie aan tafel met je familie kerst te vieren. Ga ik me niet druk om maken. :D

Padoertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-22 12:56

Suliko schreef:
Vind dat de 2e outfit van Padoertje anders prima laat zien dat een fleece bodywarmer met grote zakken prima kan als je uit eten gaat. :D
Overigens kan ik er ook slecht tegen als ik geen zakken heb. Ik heb wel een schoudertas, maar het is echt mijn ding niet. Maar ik heb een behoorlijk aantal nette jurken en jumpsuits waar gewoon zakken in zitten. :)

Bij schoonfamilie ga ik wel voor netjes, maar daar heb ik genoeg kleding voor liggen. Misschien een jurk of een wijde pantalon met losse blouse erop. Jurk is wel comfortabeler als ik veel gegeten heb. :') Bij mijn moeder ga ik gewoon als mezelf, daar hebben we nooit aan optutten gedaan met familie gelegenheden, daar hadden we allemaal te veel onze eigen problemen voor, dus gezellig samenzijn is het belangrijkste.

Hoho geen fleece, dit is faux fur hahaha. Maar ik heb wel dezelfde blouse als op de foto, dan een nette moscow broek en een pump eronder aan.

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-22 15:13

Padoertje schreef:
Suliko schreef:
Vind dat de 2e outfit van Padoertje anders prima laat zien dat een fleece bodywarmer met grote zakken prima kan als je uit eten gaat. :D
Overigens kan ik er ook slecht tegen als ik geen zakken heb. Ik heb wel een schoudertas, maar het is echt mijn ding niet. Maar ik heb een behoorlijk aantal nette jurken en jumpsuits waar gewoon zakken in zitten. :)

Bij schoonfamilie ga ik wel voor netjes, maar daar heb ik genoeg kleding voor liggen. Misschien een jurk of een wijde pantalon met losse blouse erop. Jurk is wel comfortabeler als ik veel gegeten heb. :') Bij mijn moeder ga ik gewoon als mezelf, daar hebben we nooit aan optutten gedaan met familie gelegenheden, daar hadden we allemaal te veel onze eigen problemen voor, dus gezellig samenzijn is het belangrijkste.

Hoho geen fleece, dit is faux fur hahaha. Maar ik heb wel dezelfde blouse als op de foto, dan een nette moscow broek en een pump eronder aan.

Het spijt me. :') Het was ook zeker niet beledigend bedoelt naar jouw outfit. Maar eerlijk, faux fur bestaat toch ook gewoon uit polyester net als fleece? Maar dan meer hoogpolig zeg maar. Oké, ik hou op, deze omschrijving gaat het niet beter maken zie ik. _O-

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-22 15:35

Ik heb ook een faux fur trui dan, oftewel fleece. Haha.
De Franse taal maakt het soms wel chic. Counterlungs voor een rebreather worden faux poumons. Klinkt meteen veel netter.

Herfstblad

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-22 11:50

Ik heb vanavond een luxe kerstdiner met collega's. Waarbij iedereen vrijwel bijna iets van een leuke jurk aantrekt. (Nieuw gekocht) Ik had niets leuks in de kast meer hangen en besloot ook te shoppen voor een jurkje. Helemaal niks kunnen vinden! Collega gaf nog de tip via Wehkamp de miljuschka kledinglijn. Op de foto ziet het er allemaal super leuk uit. Maar voor mijn lichaam waren het gewaden. Veel te veel en te groot. De volgende dag maar in het dorp gewinkeld. Ook helemaal niks kunnen vinden. Tot frustratie aan toe en uiteindelijk een leuke broek (geen spijker stof) en een blouse gekocht. Voel ik mij veel beter in dan die grote jurken! Ik heb alleen geen nieuwe laarzen of schoenen eronder. Daar was mijn budget niet toereikend voor. Ik heb eigenlijk maar één paar nette zwarte laarzen die ik dagelijks aan heb. Misschien toch nog even naar de van Haren?

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-22 11:57

Als je zwarte laarzen bij je broek passen is het toch prima, ik zou mij daar echt niet druk om maken.

Mijn Bonprix jurkje is te tuttig, een jurkje van een plaatselijke winkel te zomers voor de Kerst en nu heb ik dus deze besteld:
https://www.only.com/nl-nl/product/1527 ... ugQAvD_BwE

Gezien het model en de lengte moet dit goed zijn. Ben heel benieuwd!
Afbeelding

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-22 11:57

Wat een leuke outfits!

Ik ga voor Glim & Glitter! :):)

Afbeelding

Voor m'n dochter heb ik bij H&M deze setjes gescoord (foto van de website)
Afbeelding
Deze met rokje

Afbeelding

Herfstblad

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-22 12:01

Ja ik kan de laarzen ook even goed oppoetsen. Eigenlijk te gek om voor een paar dagen compleet iets nieuws te kopen. Dus ik ben wel blij dat ik kleding heb gekocht die ik ook zo op een nette dag aan kan.

Kookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-22 12:12

Ik zou niet speciaal schoenen gaan kopen hoor ;)

Wennii

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-22 12:33

Wij gaan met kerstavond in onze onesies/joggingpakken met een pizza op schoot op de bank film kijken, 1e en 2e kerstdag met ouders en schoonouders waar je jezelf gewoon fijn in voelt. Lekker casual.

Aantal jaar geleden ging ik nog wel voor glitters en rokjes en hakken, maar dat is er een beetje af aangezien we tegenwoordig eigenlijk altijd de bbq aansteken :') Dus we vieren het ook wel op een heel casual manier denk ik. En eigenlijk vind ik het wel heel fijn, gewoon lekker comfy <3

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-22 13:01

Heeft iemand toevallig een winkelketen gezien die op dit moment van die gaasachtige tops of iets met een mooie rug verkopen? Ik heb morgen een kerstfeest van werk en de jurk die ik wil aantrekken heeft een groot open vlak op de rug. Dat is op zich niet erg, maar aangezien het een werkgelegenheid is zou ik het toch wat meer willen bedekken als het even kan. Aangezien het vrij last minute is zou het fijn zijn als het een winkel betreft met fysieke winkels (Veromoda, Only etc.) zodat ik het ter plekke zou kunnen kopen :)

Voor de beeldvorming, dit is de rug:
https://lookbook.otrium.com/wp-content/ ... R810-4.jpg

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-22 13:07

Nature93 schreef:
Ja ik kan de laarzen ook even goed oppoetsen. Eigenlijk te gek om voor een paar dagen compleet iets nieuws te kopen. Dus ik ben wel blij dat ik kleding heb gekocht die ik ook zo op een nette dag aan kan.

Als ik al nieuwe kleding koop voor een speciale gelegenheid dan altijd iets wat ook op normale dagen gedragen kan worden.
Al dan niet in combinatie met een andere broek/vest oid.
Maar de wat meer basic dingen leuk ik ook weer op met een ketting bijvoorbeeld. :)

Dit jaar een basic vest gekocht, we doen niets speciaals met kerst en hij kan perfect normaal gedragen worden op een mouwloos shirt of jurk, omdat ik het snel warm heb is een trui oid vaak vervelend en nu kan ik mijn vest dan ff uit doen.
Daarnaast is het nét dat laagje extra bij wat kouder weer.
https://www.bonprix.nl/product/lang-ves ... 94&iwl=513

Gitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-22 13:23

Wat een leuk topic :))
@Snippergroen bij h&m of bershka zijn wel mesh tops. Die kan je er misschien onder doen?
@BiBiQ leuk rokje! Waar is die van?

Dit is tot nu toe mijn eerste keuze, alleen gok ik dat dit veel te warm gaat zijn %)
Afbeelding

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-22 13:55

Dank voor de tip! H&M heeft inderdaad wat ik zoek :D

maessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-22 13:57

Ooh das net wat voor mij zo'n jurk Gitana, ik ben de kleum der koukleumen :brr: Waar is die van?

1ste kerstdag gaan we naar mijn ouders, dan doen we makkelijke kleding, iets met gourmetten en de paarden daar op stal, dus moet vuil mogen worden. 2e kerstdag bij de schoonouder, heb een fijne oker glitterkoltrui nog liggen, met een zwarte broek er onder. Maar heb mn opties nog open :D

beestenfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-22 13:59

Dit jaar vier ik geen kerst maar vorig jaar had ik deze aan bij het kerstdiner :D
Afbeelding

Voor de kerstlunch op werk heb ik een rood jurkje met hakje en zwart gebreid vest.

Gitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-22 14:23

maessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-22 16:08

Ah super! Dank je!

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-22 17:23

Gitana schreef:
@Snippergroen bij h&m of bershka zijn wel mesh tops. Die kan je er misschien onder doen?

Dit is tot nu toe mijn eerste keuze, alleen gok ik dat dit veel te warm gaat zijn %)
[ [url=m/cW0Wgp.jpg]Afbeelding[/url] ]

Thnx! Rokje heb ik bij Only gekocht (in Duitsland). Zie op het label Pieces.
Is een hele serie van. Rok, jurk, broek, diverse tops.

Detroit

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-22 20:52

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-22 21:03

Ik heb deze gekocht

Afbeelding

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-22 01:14

Gitana schreef:

[ [url=m/cW0Wgp.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ziet er fijn uit! Is die van de H&M? Zag gister zoiets hangen, maar vond het te koud om te gaan passen haha. Maar lijkt me hemels warm <3