Mode van tegenwoordig...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kosseh

Re: Mode van tegenwoordig...

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-24 21:34

Oo lang vallende jurken, dan moet ik toch weer de stad in!
Ik ben 1,85 met lengte maar 32of33, m'n lengte zit dus echt in m'n bovenlichaam. Jurken en shirts zijn bijna altijd te kort, dus lang vallende jurken klinkt top

Ik ben laatst wel eindelijk weer eens geslaagd voor getaileerde colberts, bij de WE. Zitten top en in leuke niet te opvallende kleuren.

Broeken blijven een drama. Erg veel bil en bovenbeen, maar smal taille en geen buik. Gelukkig bestaat er nog stretch, die zitten nog een beetje aangesloten.

Coentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-24 14:05

Ik google'de even op Penn&ink en de eerste jurken die ik tegenkwam, leken wel van die blauwe pakkies voor in de OK/operatiekamer :+

@Raineri; Ah lief van je, maar ik heb een prima gevulde kledingkast - met voornamelijk oudere kledingstukken die nog steeds voldoen. Heb toch meestal oude kleren aan (zit toch in de modder of sh*t bij de paarden of werk in atelier).

Het enige wat ik nu nog nodig heb is een nieuw spijkerjasje na 15? jaar, maar ik heb er 1 op t oog van de lokale winkel hier.

Wat ik verder mis (als ik een kantoorbaan zou hebben), is wat strakkere/getailleerde kleding of shirts, gewoon met vorm erin en een mooie V-hals. Je hoeft niet heel je decolleté te zien, maar wel dat een ketting mooi valt op je huid en niet op die (hoge) shirts van tegenwoordig. A-lijn jurken boven de knie. Blousejurken of lange jurken vind ik bijv. niet mooi. Prints en kleurencombi's zijn persoonlijk, maar ze maken het dit jaar wel heel bont :D. Dan moet het ook nog van katoen zijn (leuk die chiffon stof, polyester of weet ik het, maar dat zweterige spul hoef ik niet meer) dus er valt al heel veel af, omdat haast overal polyester in zit.
Laatst bijgewerkt door Coentjuh op 10-06-24 14:14, in het totaal 1 keer bewerkt

plutolover

Re: Mode van tegenwoordig...

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-24 14:10

ik ben juist blij dat hoge broeken weer in zijn!

ook kwa truien/tshirt ook erg fijn dat het langere weer in is. Nu ga ik nooit echt mee met de mode maar wel fijn dat het makkelijker te verkrijgen is

VuurVleugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-24 14:11

Ja erg he. Ik had wat dingen besteld bij Zalando, nou, weet weer waarom ik dat niet meer deed. Dat ergens een fors prijskaartje aan hangt wil niet zeggen dat het niet gewoon van hetzelfde zweterige polyester spul gemaakt is... Jammer want het ziet er allemaal leuk uit, maar ik hou het wel weer bij Vinted en live shoppen.

C_estmoi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-24 09:18

VuurVleugels schreef:
Ja erg he. Ik had wat dingen besteld bij Zalando, nou, weet weer waarom ik dat niet meer deed. Dat ergens een fors prijskaartje aan hangt wil niet zeggen dat het niet gewoon van hetzelfde zweterige polyester spul gemaakt is... Jammer want het ziet er allemaal leuk uit, maar ik hou het wel weer bij Vinted en live shoppen.

Niks mis met Vinted natuurlijk, tweedehands kleding kopen is sowieso beter voor de aarde (en je portemonnee) dan nieuw. Maar op zich kan je als je op internet shopt natuurlijk ook wel vantevoren checken van welk materiaal een kledingstuk gemaakt is :) voor mij valt om die reden inderdaad ook 80% al bij voorbaat af. Vaak kan je zelfs filteren op katoen/linnen/wol etc, maar ook dan moet je t zelf even checken bij het kledingstuk wat je uitkiest want soms zit er dan dus wel 20% katoen in maar is de rest polyester/acryl.. -O-