Ruzie tussen vriend en mijn familie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 09:47

In een restaurant tijdens een etentje horen de mobieltjes op stil en in tas of zak.
Niet op of boven de tafel.
Gewoon even een paar uurtjes niet.
Zeker geen spelletjes doen in gezelschap.
Je gaat in zo'n setting toch ook geen patience zitten spelen met speelkaarten in je hand? Of een boek zitten lezen? Nou dan.

Een volwassene hoeft daar helemaal niet op te worden gewezen. Als het goed is. Al helemaal niet als gast op het etentje ter ere van je schoonmoeder.

Is, zoals in dit geval, aanspreken op toch noodzakelijk? Beperk de "schade" daarna dan door het mobieltje direct op te bergen en een algemeen sorry uit te spreken richting je tafelgenoten in het algemeen en je schoonmoeder in het bijzonder. En zorg zo alsnog voor een prettige voortzetting van het etentje. Dan was het voorval (voor dat moment althans) klaar geweest.

Als er onderhuids nog iets broeit, dan praat je dat later maar uit. Je gaat je op dat moment alsnog gedragen. Allemaal. Het gaat nu even niet om jou, maar om je (schoon-)moeder en haar etentje. Klaar.

Maar nee, het liep helaas anders. En de rest is geschiedenis. Het verdient allemaal niet de schoonheidsprijs.

Het enige noodzakelijke excuus wat mij betreft, is dat van je vriend aan je moeder. Zijn gedragingen op haar feestdinertje zijn onvolwassen en niet goed te praten. Punt. Dat moet hij zich realiseren i.p.v. naar iemand anders te wijzen.
Maar ik ga er eigenlijk van uit dat je vriend dat excuus al heeft gemaakt.

De rest van het "wangedrag" van een ieder valt wel tegen elkaar weg te strepen, vind ik.

Zorg er een volgende keer gewoon samen voor dat dit niet meer gebeurd.
Laatst bijgewerkt door Boras op 25-10-22 09:51, in het totaal 2 keer bewerkt

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 09:50

@Eleeke

Ik heb ook bijzonder veel last van prikkels in een restaurant en heb dan ook hekel aan te gaan uit eten.
Zeker in groter gezelschap. 3 dagen migraine is mijn kadootje nadien.
En ja in een telefoon verdwijnen is dan fijn.
En toch, als volwassen persoon vertik ik dat te doen. Ondanks mijn klachten.
Het is gewoon asociaal. Dan kun je nog beter zeggen, ik trek dat niet en ga niet mee.

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 09:52

Jeetje wat maakt dit veel los op Bokt. Moest ook wel even twee keer kijken toen ik de leeftijd voorbij zag komen. :oo Afgezien dat veel van bovenstaande ook mijn mening is wilde ik toevoegen dat ik het snap dat je ouders even hun zegje willen doen omdat ze dit waarschijnlijk not done vinden en het in het vervolg willen voorkomen.

Als dat inderdaad de insteek is van jouw ouders zou het des te beter zijn van jouw vriend en broer als ze al voor het gesprek even opbellen of langsgaan en hun excuses maken voor wat er gebeurd is. Hoeft niet samen, kan ook alleen. Maar als ze bij voorbaat al hebben laten zien dat ze inzien dat de avond er niet veel leuker op geworden is en het gedrag niet netjes was en het niet meer zal gebeuren, dan denk ik dat het gesprek bij je ouders niet eens meer nodig is en ze opgelucht zijn dat het al vanuit de familie komt.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 09:52

Momo94 schreef:
Wauw.. ik ben nu kapot.. ik kom hier voor een hulp vraag en uiteindelijk worden mijn vriend, mijn broertje en ook ik gewoon volledig de grond in getrapt... want ook voor mij komen er echt hele gemene reacties voorbij.. zoals ik ook al zei.. ik was op dat moment ook gezellig aan het kletsen en ik had NIET door dat hij regelmatig op zijn telefoon pokemon aan het spelen was, anders had ik daar echt wel wat van gezegd.

Ik weet dat het die avond niet netjes was allemaal.. alleen mijn ouders willen het met zijn 5en uitspreken.. wat ik in ieder geval toch ga voorstellen dan is op neutraal terrein. Ergens in het bos ofzo.

Ik zie nergens dat jij de grond in wordt getrapt…

Het is niet jouw fout, jij bent niet de opvoeder van je vriend dus jij hoeft niet ‘door te hebben’ dat je vriend ontoelaatbaar gedrag vertoont.

Jouw vriend was onacceptabel bezig door Pokemon te spelen in gezelschap in een restaurant, en jouw broer was onacceptabel door daarom te gaan schreeuwen in een restaurant. Beide kan echt niet, en neem aan dat je dat wel eens bent, en niet de grond intrappen vindt.

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 09:55

Eleeke schreef:
TS , trek je er vooral niet teveel van aan.
Er zijn mensen die zoveel prikkels als in een restaurant niet perse goed kunnen hebben, en dan is op je telefoon zitten vaak even fijn.

Als dat bij jouw vriend ook het geval is, is dat prima , maar handiger om van te voren even aan te geven.
[knip]
Maar uit de OP krijg ik niet de indruk dat de vriend "even op de telefoon zat" maar aan het gamen was.

En als je de schoonfamilie al niet heel goed kent, dat is je afsluiten van een gesprek ook geen hele goede manier om ze beter te leren kennen. Daar is wellicht vanuit de vriend ook geen behoefte aan, maar dan zou ik wel even onderzoeken waarom dat dan is.

Ik kan trouwens wel een reden bedenken waarom vriend op zijn telefoon zat omdat ik dat zelf heb meegemaakt (maar de avond heb uitgezeten ipv met mijn telefoon te pielen): namelijk dat de familie van TS onderling een taal (of dialect) spreekt wat de vriend niet (goed) kan volgen. Dan ben je na 5 minuten volledig de draad kwijt en ik voelde mij in elk geval erg buitengesloten. Als dat al vaker is voorgekomen met familie of vrienden, dan kan het ook een uiting van protest van de vriend zijn.
Maar dat hij dan ook beter aan het begin van de avond kunnen aangeven en de familie van TS had daarin dan ook wat socialer/begripvoller kunnen zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 10:07

ivy_power89 schreef:
Sommige mensen zijn nu eenmaal zo verslaafd aan hun telefoon dat ze oprecht niet zien dat op je telefoon in een restaurant zitten gewoon echt not done is....

Ts valt in mijn ogen niets te verwijten, die zat er niet als babysitter!
Haar vriend daarin tegen.... als je zo kinderachtig bent om met je ogen dicht te gaan zitten (hoe ook dan?) neem dan het fatsoen en ga gewoon weg want je maakt de situatie er niet beter op.
En dat pokemon go gespeeld wordt door volwassenen maakt niet dat je dat in een restaurant kunt doen, je hebt gewoon geen fatsoen in je donder als je dat doet tijdens een etentje van je schoonfamilie. (Is pokemon go ook niet een spel waarbij je fysiek moet lopen?) Echt.... sorry TS maar ik kan in dit verhaal echt niets positiefs vinden.

Nodig je familie thuis uit voor een bak koffie, maar doe vooraf even een stevig gesprek met je eigen vriend. Je bent verdorie 42!!! Gedraag je eens als een volwassen vent zeg. En nee, sorry pokemon is van origine een kinder ding en dat zal het altijd blijven
Fijn dat jij zo Volwassen bent en Volwassen hobby’s hebt. Ik ga nog even een Disneyfilm kijken terwijl ik Pokémon Sword speel op m’n Switch. :evaw: :')

Schemerdier

Re: Ruzie tussen vriend en mijn familie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 10:10

Wat ik mij nu al sinds gisteren afvraag: moet je om Pokemon Go te spelen niet rondlopen? :?

Nu goed, TS, heb je het er ondertussen eigenlijk al met je vriend over gehad?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 10:12

Schemerdier schreef:
Wat ik mij nu al sinds gisteren afvraag: moet je om Pokemon Go te spelen niet rondlopen? :?

Nu goed, TS, heb je het er ondertussen eigenlijk al met je vriend over gehad?
Nee hoor, dat hoeft niet per se. Er spawnen ook Pokémon als je stilstaat of ergens zit. Rondlopen maakt het wel leuker. :))

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 10:15

Eleeke schreef:
TS , trek je er vooral niet teveel van aan.
Er zijn mensen die zoveel prikkels als in een restaurant niet perse goed kunnen hebben, en dan is op je telefoon zitten vaak even fijn.

Als dat bij jouw vriend ook het geval is, is dat prima , maar handiger om van te voren even aan te geven.

Ook die oordelen hier over een stel dat in een restaurant zit en allebei op hun telefoon. So what.
Misschien hebben ze de hele dag super gezellig met elkaar opgetrokken en gekletst en zijn nu moe en gaan even snel een hapje eten en zich even afsluiten.

Wij zouden dat kunnen zijn, twee weken geleden nog. Dagje Londen voor een American Football game, en dan op de boot terug eten en even de kinderen appen, fotos van de dag kijken, nog even de boodschappen bij de AH doen etc.
Dan zien wij er ook zo uit.

Niet zo snel oordelen over anderen , je hebt er zelf geen last van toch.

Zo sta ik er eerlijk gezegd ook in. Ik heb het qua prikkels nodig. Mijn complete vriendenkring en familie zijn daar overigens van op de hoogte. Mocht er dan nog terloops een opmerking over komen dan legt mn vriend over t algemeen uit waarom ik op mn telefoon zit (want gezien het gehalte aan prikkels kan ik t zelf niet altijd meer zo logisch uitleggen).

Qua Pokémon Go: op het moment dat er een event is en je zit in op een plek waar "Pokestops" zijn kun je "lures" aanzetten waarmee je Pokémon laat verschijnen op dit plek. Die komen iedere paar minuten. Dus steeds even checken.

#edit# maar... in dit geval draait alles om communicatie.

Mocht je vriend prikkelgevoelig zijn dan had ie dat moeten melden zodat iedereen daarvan op de hoogte zou zijn.

Mocht er een speciaal evenement bij Pokémon Go zijn dan had ie dat ook kunnen melden zodat jij het in ieder geval wist en had ie bijvoorbeeld een Gotcha (speciaal horloge achtig ding dat Pokémon automatisch vangt) kunnen meenemen.

Alles draait om communicatie en die is er nu dus niet geweest met als gevolg dat dit enorm veel te groot opgeblazen is.
Laatst bijgewerkt door Iris82 op 25-10-22 10:23, in het totaal 1 keer bewerkt

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 10:20

prima, uitzondering bevestigd de regel. Maar dat lijkt me geen heel diner nodig.
En als je daar behoefte aan hebt, dan excuseer je jezelf toch even? Persoonlijk zou ik ook even van tafel lopen, aangeven dat je even een momentje nodig hebt omdat je hoofd wat vol loopt en even op het toilet of buiten ofzo gaan zitten. Niks mis mee, maar dit klinkt meer als een pokemon go verslaving dan eventjes ontprikkelen.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 10:24

Ja eens. Zie aanvulling.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 10:27

Ik ben zelf een heel erg prikkelgevoelig type, maar ik begrijp niet dat als je overprikkeld bent je extra prikkels gaat toevoegen door op je telefoon te zitten :o
Er zijn andere manieren om jezelf te ontladen. Die ook wat socialer zijn. Dat je prikkelgevoelig bent hoeft niet te betekenen je asociaal te gedragen, is mijn mening :)

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 10:35

Iris82 schreef:
Mocht er een speciaal evenement bij Pokémon Go zijn dan had ie dat ook kunnen melden zodat jij het in ieder geval wist en had ie bijvoorbeeld een Gotcha (speciaal horloge achtig ding dat Pokémon automatisch vangt) kunnen meenemen.

Nee, dan had hij zich af moeten melden als een telefoonspelletje belangrijker is dan een sociale activiteit. Of moeten accepteren dat hij nou eenmaal geen deel kon nemen aan dit speciale evenement.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 10:40

secricible schreef:
Iris82 schreef:

Nee, dan had hij zich af moeten melden als een telefoonspelletje belangrijker is dan een sociale activiteit. Of moeten accepteren dat hij nou eenmaal geen deel kon nemen aan dit speciale evenement.

Nou idd, ik sta echt versteld van deze eventuele 'oplossing'.
Kom op, je neemt een pokemonvanger mee omdat je anders pokemons misloopt door een etentje :') Dat accepteer ik al niet eens van kinderen, laat staan van een volwassene :n
Dan heb je echt je prioriteiten niet op orde.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 10:47

Pokémon is al meervoud van pokémon.

Momo94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-22 10:49

Ik heb nu wat reacties gehad waar ik wat mee kan en zal niet op iedereen direct kunnen reageren, maar nee hij heeft geen autisme. In ieder geval niet dat ik weet. Ik ben trouwens 28 en mijn broertje 25. Tot toen is de relatie tussen mijn familie en hem eigenlijk gewoon goed geweest. Wij hebben ook al meer als 4,5 jaar een relatie waarvan we in december dadelijk 4 jaar samen wonen. Mijn vriend wilde liever eigenlijk alles de tijd geven en vergeten. Nu ga ik voor mij even een stukje naar vroeger. Vroeger waren wij in de familie ook totaal geen praters. Zeiden liever niks, waait vanzelf over. Dit is wat mijn vriend liever wil, alleen uit ervaring lost dat geen problemen op waardoor je uit eindelijk steeds weer tegen dezelfde irritatie aanloopt. Ongeveer een 12 jaar geleden kwam ik met mezelf in de knoop te zitten en het grootste probleem was dus het niet ergens over praten en over laten waaien. Wij hebben toen als gezin ook therapie sessies gehad om met elkaar te praten. Ja, dat vind ik nog steeds moeilijk en heel erg spannend en dat vind ik nu ook weer. Alleen daaruit hebben we wel geleerd dat praten uit eindelijk problemen op lost. Dit is eigenlijk nog niet eerder voorgekomen. Als wij met zijn 2en uit eten gaan dan kijken we ook wel eens op onze telefoon en ja dan kijken we ook wel eens op pokemon go. Op het moment als er andere bij zijn dan doe ik dat in ieder geval niet. Het is mij alleen bij mijn vriend nooit opgevallen dat het dan zo extreem is. Wij zijn zelf ongeveer 2 weken geleden uiteten geweest voor zijn verjaardag. Toch heb ik toen wel het idee gehad dat er wel iets van een kwartje is gevallen. Toen hebben we beide helemaal onze telefoon niet gebruikt.

@pmarena

Ik heb er 2x met mijn vriend over gesproken, maar vervolgens wordt hij eigenlijk op dat moment boos dat mijn broertje zo ineens te keer ging tegen hem en hij pokemon go een kinderspel vond. Waardoor ik er eigenlijk niet eens met woorden tussen kom. Toen heb ik tegen hem gezegd zou je het fijn vinden als ik mijn broertje eerst eens sprak voor dat we met zijn allen afspreken en dat zei hij van wel, aangezien ik ook al 2x met hem erover heb gesproken. Ik probeer mij ook in mijn vriend te verplaatsen, maar ik kan eigenlijk nog niet het gevoel gevonden krijgen waarom hij hier nog steeds zo woest over is...

Maar ook zoals al gezegd het ineens eens die uitbarsting van mijn broertje kwam ook op dat moment uit de luchtvallen. Wij zaten hem denk ik 10 seconde aan te kijken van huh? Wat gebeurt hier.

Ook wat het gesprek aan tafel over gewoon alledaagse dingen. Het was ook geen gesprek waar hij niet aan deel kon nemen.

@lugea
Het is inderdaad tussen mijn broertje en mijn vriend vooral, maar ook wat je zegt. We waren daar met zijn 5en en in mijn ogen zijn mijn ouders de enige die onrecht aan gedaan is..
Een keer op een telefoon kijken is voor mij niet storend en als wij met zijn 2en uiteten zijn en hij en ik kijken een keer op pokemon go, vind ik ook niet storend. Ik vind het alleen storend als er andere bij zijn. Dat het onze hobby is, dat is aan ons. Alleen als we met andere zijn vind ik niet dat hun daar last van moeten hebben. Misschien niet goed verwoord, maar hopelijk snap je wat ik bedoel.

@Ayasha
Mijn vriend, broertje en vader hebben temperament. Dat maakt het denk ik vooral ook lastig. Ik zal dat vast ook wel hebben, alleen ik kan voor mezelf daar en tegen tot 10 tellen waardoor ik niet zomaar handel. En precies, dat wij pokemon go leuk vinden is aan ons zelf. Of heeft niemand hier in het topic een quilty pleasure? :o

De rest van de avond heb ik vooral met spanning gezeten, maar hebben mijn ouders, mijn broertje en ik gewoon gekletst een beetje over van alles. Geen onderwerpen waar mijn vriend niet aan deel zou kunnen nemen. Ik weet ook niet waarom hij dan nu op zijn telefoon pokemon speelde. En nee ik vind zijn gedrag hierin ook echt niet oke..

@DuoPenotti
Bij andere gelegenheden af en toe wel eens, maar zeker niet de hele tijd. Dit was wel de eerste keer, maar iets uit praten gaat altijd makkelijker op neutraal terrein. Dan voelt iemand zich al veel sneller aangevallen.

De 100 euro en de kroeg in heeft geen zin. Ze vinden allebei de kroeg niet leuk.

@tita
Thuis pakt hij de telefoon wel vaak. Als wij bij mijn ouders eten aan tafel, heel af en toe, maar als ik kijk tegen over de rest als die de telefoon wel eens pakt niet vaker. Als we dan met zijn allen voor zitten en nababbelen pakt hij zijn telefoon er wel vaker bij.

@Boras
Er is nog geen excuus gemaakt, maar ik vind dat mijn broertje en mijn vriend dat moeten doen naar elkaar, maar als dat niet lukt dan in ieder geval naar mijn ouders. Het doel ook van het gesprek is het uitspreken, maar ook voorkomen dat zo iets nog een keer gebeurt. Als er wat gebeurt dat dit dan gewoon duidelijk op een normale manier naar elkaar gezegd kan worden.

@Roodvos
Het is niet dat wij een eigen onderlinge taal of dialect spreken.

Voor iedereen die niks anders kan doen dan commentaar geven op het gedrag, zouden jullie uit het topic kunnen blijven? Ik heb daar helaas totaal niks aan... Ik wil adviezen en hulp geen commentaar op het gedrag.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 10:50

Urbanus schreef:
Pokémon is al meervoud van pokémon.

Bedankt voor deze kennis. Sta ik niet meer voor schut bij andere eventuele pokemonfans.

sasja0705

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 10:53

Volgens mij is het al benoemd maar ik doe het toch nog een keer : zit er hier niet iets dieper en was het telefoon en de worden niet alleen de druppel ?
Want als ik lees in de op dat ts en vriend zelfs af en toe grappen maken over telefoongebruik dan lijkt het dus niet echt als dat vriend dit vaker doet.
Stel, en ik zeg alleen stel, dat vriend als "aanhangsel" mee moest ( " hoort gewoon") maar niet echt betrokken werd bij gesprekken.
Dus dochter en mams in gesprek, vader en zoon, enz...
En vriendlief zit er maar bij.
En op eens escaleert het.
Ik weet niet, hoe oud jij bent ts maar als ik het getal in jouw naam even zie als jouw leeftijd dan is er een leeftijdsverschil van 14 tenopzichte van jouw vriend.
Correct me if I am wrong.
Maar als het zo is, wordt dan jullie relatie daadwerkelijk van de rest van de familie geaccepteerd?
Is maar zo een idee,hoor
Is puur mijn gevoel

topsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 10:56

Momo94 schreef:
@pmarena

Toen heb ik tegen hem gezegd zou je het fijn vinden als ik mijn broertje eerst eens sprak voor dat we met zijn allen afspreken en dat zei hij van wel, aangezien ik ook al 2x met hem erover heb gesproken.

Jij hoeft dit niet eerst met je broertje te bespreken. Dit is een voorval tussen jouw vriend (een volwassen vent van 42) en jouw broertje (ook volwassen). Het is aan hen 2 de taak om dit op te lossen.
We lekker makkelijk van die volwassen vent van jou om achter jou te schuilen en het jou te laten oplossen!
Hopelijk opent dit voorval je ogen dat dit niet normaal gedrag is van iemand van 42.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 10:57

Wat mij soms helpt TS, omdat je emotioneel heel erg verbonden bent aan beide partijen.

Als jij de OP zou lezen als buitenstaander, wat zou je dan vinden?
Familie gaat uit eten voor het diner van ouder, 1vd personen zit hele avond op de telefoon, andere persoon wordt dit beu en schreeuwt uit frustratie naar die persoon aan de tafel, nadat er blijkbaar indirecte hints zijn gegeven die niet aangekomen zijn. Er ontstaat ruzie waarop persoon 1 de rest vd avond met zijn ogen dicht aan tafel zit.

Gewoon even zonder dat dit over je familie en je partner gaat, maar alleen de feiten. Wat vind je hier dan zelf van?

candalisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 10:59

TS dit is zeker niet als aanval bedoelt maar lees dit stukje zelf eens terug
Ik heb er 2x met mijn vriend over gesproken, maar vervolgens wordt hij eigenlijk op dat moment boos dat mijn broertje zo ineens te keer ging tegen hem en hij pokemon go een kinderspel vond.

Het feit dat hij boos is omdat iemand zijn spelletje een kinderspel vond is toch geen volwassen uitspraak?
Wat iemand vond moet hij of zij lekker vinden maar als je daar zo over valt dan moet je toch echt iets bij jezelf gaan zoeken.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 11:02

candalisa schreef:
TS dit is zeker niet als aanval bedoelt maar lees dit stukje zelf eens terug
Ik heb er 2x met mijn vriend over gesproken, maar vervolgens wordt hij eigenlijk op dat moment boos dat mijn broertje zo ineens te keer ging tegen hem en hij pokemon go een kinderspel vond.

Het feit dat hij boos is omdat iemand zijn spelletje een kinderspel vond is toch geen volwassen uitspraak?
Wat iemand vond moet hij of zij lekker vinden maar als je daar zo over valt dan moet je toch echt iets bij jezelf gaan zoeken.

Vaak is dat ook een symptoom van een dieperliggend probleem of patroon, maar als niemand in die familie een prater is krijg je dat er natuurlijk niet uit.

Het probleem hier is waarschijnlijk niet dat pokemon of dat iemand vindt dat het een kinderspel is, maar slechts een uiting daarvan.
Er kan hier veel aan ten grondslag liggen.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 11:04

Guilty pleasure?
Iedereen heeft die, echter wordt het een verslaving genoemd als je tijdens sociale evenementen jezelf niet meer kan scheiden tussen guilty pleasure en weten wanneer te stoppen ;)

En een 42 jarige vent wordt boos als een spel kinds wordt genoemd ....

Oke dan, erg volwassen reactie.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 11:05

Het is uiteindelijk totaal irrelevant natuurlijk.

mijn vrienden kunnen paardrijden ook een flutsport vinden. Prima, zij hun mening, ik mijn mening. Het wordt pas een issue als ik ze een heel diner blijf confronteren met paardrijden.

In deze is dat extra makkelijk, omdat een telefoon tijdens het diner over het algemeen niet sociaal geaccepteerd is. Dus een beetje vergelijkbaar als ik door ieder gesprek heen begin te schreeuwen dat we het over paardrijden moeten hebben.

Ik vermoed zomaar dat als pokemon go niet het volledige diner op tafel had gelegen er ook geen discussie had hoeven zijn over of pokemon go al dan niet een kinderspel is. Dan had broer gedacht "laat die 2 lekker met hun spel, zij hun ding, ik mijn ding". En had er gesproken kunnen worden over andere onderwerpen.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 11:07

We kunnen er niet veel zinnigs over zeggen zonder aannames te doen. Haar ouders willen graag een gesprek en ik denk dat ts tot die tijd gewoon moet afwachten.