Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Momo94 schreef:Wauw.. ik ben nu kapot.. ik kom hier voor een hulp vraag en uiteindelijk worden mijn vriend, mijn broertje en ook ik gewoon volledig de grond in getrapt... want ook voor mij komen er echt hele gemene reacties voorbij.. zoals ik ook al zei.. ik was op dat moment ook gezellig aan het kletsen en ik had NIET door dat hij regelmatig op zijn telefoon pokemon aan het spelen was, anders had ik daar echt wel wat van gezegd.
Ik weet dat het die avond niet netjes was allemaal.. alleen mijn ouders willen het met zijn 5en uitspreken.. wat ik in ieder geval toch ga voorstellen dan is op neutraal terrein. Ergens in het bos ofzo.
Eleeke schreef:Maar uit de OP krijg ik niet de indruk dat de vriend "even op de telefoon zat" maar aan het gamen was.TS , trek je er vooral niet teveel van aan.
Er zijn mensen die zoveel prikkels als in een restaurant niet perse goed kunnen hebben, en dan is op je telefoon zitten vaak even fijn.
Als dat bij jouw vriend ook het geval is, is dat prima , maar handiger om van te voren even aan te geven.
[knip]
ivy_power89 schreef:Fijn dat jij zo Volwassen bent en Volwassen hobby’s hebt. Ik ga nog even een Disneyfilm kijken terwijl ik Pokémon Sword speel op m’n Switch.Sommige mensen zijn nu eenmaal zo verslaafd aan hun telefoon dat ze oprecht niet zien dat op je telefoon in een restaurant zitten gewoon echt not done is....
Ts valt in mijn ogen niets te verwijten, die zat er niet als babysitter!
Haar vriend daarin tegen.... als je zo kinderachtig bent om met je ogen dicht te gaan zitten (hoe ook dan?) neem dan het fatsoen en ga gewoon weg want je maakt de situatie er niet beter op.
En dat pokemon go gespeeld wordt door volwassenen maakt niet dat je dat in een restaurant kunt doen, je hebt gewoon geen fatsoen in je donder als je dat doet tijdens een etentje van je schoonfamilie. (Is pokemon go ook niet een spel waarbij je fysiek moet lopen?) Echt.... sorry TS maar ik kan in dit verhaal echt niets positiefs vinden.
Nodig je familie thuis uit voor een bak koffie, maar doe vooraf even een stevig gesprek met je eigen vriend. Je bent verdorie 42!!! Gedraag je eens als een volwassen vent zeg. En nee, sorry pokemon is van origine een kinder ding en dat zal het altijd blijven
Schemerdier schreef:Nee hoor, dat hoeft niet per se. Er spawnen ook Pokémon als je stilstaat of ergens zit. Rondlopen maakt het wel leuker.Wat ik mij nu al sinds gisteren afvraag: moet je om Pokemon Go te spelen niet rondlopen?![]()
Nu goed, TS, heb je het er ondertussen eigenlijk al met je vriend over gehad?
Eleeke schreef:TS , trek je er vooral niet teveel van aan.
Er zijn mensen die zoveel prikkels als in een restaurant niet perse goed kunnen hebben, en dan is op je telefoon zitten vaak even fijn.
Als dat bij jouw vriend ook het geval is, is dat prima , maar handiger om van te voren even aan te geven.
Ook die oordelen hier over een stel dat in een restaurant zit en allebei op hun telefoon. So what.
Misschien hebben ze de hele dag super gezellig met elkaar opgetrokken en gekletst en zijn nu moe en gaan even snel een hapje eten en zich even afsluiten.
Wij zouden dat kunnen zijn, twee weken geleden nog. Dagje Londen voor een American Football game, en dan op de boot terug eten en even de kinderen appen, fotos van de dag kijken, nog even de boodschappen bij de AH doen etc.
Dan zien wij er ook zo uit.
Niet zo snel oordelen over anderen , je hebt er zelf geen last van toch.
Iris82 schreef:Mocht er een speciaal evenement bij Pokémon Go zijn dan had ie dat ook kunnen melden zodat jij het in ieder geval wist en had ie bijvoorbeeld een Gotcha (speciaal horloge achtig ding dat Pokémon automatisch vangt) kunnen meenemen.
secricible schreef:Iris82 schreef:Mocht er een speciaal evenement bij Pokémon Go zijn dan had ie dat ook kunnen melden zodat jij het in ieder geval wist en had ie bijvoorbeeld een Gotcha (speciaal horloge achtig ding dat Pokémon automatisch vangt) kunnen meenemen.
Nee, dan had hij zich af moeten melden als een telefoonspelletje belangrijker is dan een sociale activiteit. Of moeten accepteren dat hij nou eenmaal geen deel kon nemen aan dit speciale evenement.
Momo94 schreef:@pmarena
Toen heb ik tegen hem gezegd zou je het fijn vinden als ik mijn broertje eerst eens sprak voor dat we met zijn allen afspreken en dat zei hij van wel, aangezien ik ook al 2x met hem erover heb gesproken.
candalisa schreef:TS dit is zeker niet als aanval bedoelt maar lees dit stukje zelf eens terug
Ik heb er 2x met mijn vriend over gesproken, maar vervolgens wordt hij eigenlijk op dat moment boos dat mijn broertje zo ineens te keer ging tegen hem en hij pokemon go een kinderspel vond.
Het feit dat hij boos is omdat iemand zijn spelletje een kinderspel vond is toch geen volwassen uitspraak?
Wat iemand vond moet hij of zij lekker vinden maar als je daar zo over valt dan moet je toch echt iets bij jezelf gaan zoeken.