Kinderen niet welkom bij bruiloft broer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-22 10:57

Ik vind het heel normaal dat kleine kinderen niet bij een bruiloft zijn. Eigenlijk juist ook bij de ceremonie zelf zou je toch baby/peutergekrijs willen vermijden. En aan een feestelijk diner zullen ze ook niet stil zijn. Kunnen je schoonouders niet een dagje/avondje bij jullie in huis op alle drie jullie kinderen passen?

luxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-22 11:01

Silenna schreef:
Ik vind het eerlijk gezegd echt een volkomen logisch verzoek. Het is een bruiloft hé? Geen kinderfeestje.. Vaak zie je dat de aanwezige kinderen toch veel aandacht vragen of de situatie naar zich toe trekken. Dus ja, ik zou zelf in jouw geval al oppas hebben geregeld :=
Ik vind het ook altijd een beetje kinderachtig als er dan gelijk gesproken wordt over "niet welkom zijn" :o Het gaat nu even niet over jullie/de kinderen, die zijn er dan de volgende keer gewoon weer bij.

Noppes schreef:
Mars schreef:
Alleen de titel is al heel dramatisch en klopt niet eens. Je kinderen zijn dus wél welkom op de bruiloft/ceremonie en daarna willen je broer en schoonzus graag diner zonder kinderen. Is voor iedereen veel relaxter ook.
Wij wilden helemaal geen kinderen op onze bruiloft, het zijn altijd stoorzenders en zeker op bepaalde momenten.

Haha ja ben me er nu van bewust dat die titel een bepaald dramatisch effect geeft. Geeft een verkeerd beeld af. Maar kan het niet meer veranderen.

Bedankt voor jullie reacties in iedergeval! Ik weet genoeg.

Beetje flauw om maar te blijven herhalen en herhalen wat iedereen zelf zou doen, ze heeft dit al genuanceerd. Dit is een gesprek geworden waar iedereen maar praat en praat en niemand luistert. Ik heb het gevoel dat de boodschap wel over is gekomen nu

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-22 11:06

verootjoo schreef:
En kinderen overal bij weghouden en verwachten dat ze op hun 18e ineens wel alles begrijpen en weten hoe het hoort kan ook niet.
Mi is het juist belangrijk om kinderen overal bij te hebben, zodat ze leren hoe bepaalde zaken gaan.
Daarnaast vind ik ook het streven naar perfectie echt geen fijne ontwikkeling. Alles moet tegenwoordig perfect en de angst dat er door een kind iets minder perfect zou zijn lijkt ook erg op de voorgrond. Ja, kinderen doen soms onverwachte dingen, maar dat doet het weer ook en de dag loopt toch niet helemaal precies zoals je verwacht.

Ik zie dit precies andersom :)
Laat kinderen juist leren dat ze niet overal bij zijn. Dat niet alles om hun draait. En dat is juist niet streven naar perfectie. Imo zijn ouders tegenwoordig zo gefocust op hun kids, en dat alles leuk en geweldig moet zijn.
Ze horen gewoon niet bij dat feestje, dat moeten ze leren. Scheelt later een cursus 'omgaan met teleurstellingen'. :)

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-22 11:09

Urbanus schreef:
Myfairytale schreef:
Alleen die ene, voor ons hele speciale dag, zouden we graag willen dat het om ons draait. :o
Wij houden er verder helemaal niet van om in de belangstelling te staan, maar hier hebben we/heb ik zolang van gedroomd en we betalen er zoveel geld voor, dan zou het toch wel heel zuur zijn als het verstoord zou worden. En wij willen graag al onze dierbaren erbij hebben tijdens die enorm speciale momenten in ons leven. :j

En dat is jullie goed recht! Ik hoop dat het de dag van je leven wordt <3

Dank je wel! <3

Hoop dat het voor de broer/schoonzus van TS en natuurlijk TS en haar gezin ook een hele fijne dag wordt. *\o/*

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-22 11:15

Zoals ik het lees zit het gevoel ook niet echt in de bruiloft of het feest /diner, maar vooral in dat het betekent dat je de kinderen echt lang bij de oppas moet laten, ook 's nachts en de volgende ochtend. Misschien logisch vanuit de huisjes (maar misschien ook niet), maar het is aanzienlijk meer dan alleen maar een avondje waarop de kinderen niet meegaan. En ik snap eigenlijk best prima dat niet iedere ouder daar hetzelfde in staat, en dat sommige ouders, waaronder dus blijkbaar TS, het fijner zou vinden dat de kinderen wel horen bij zo'n weekend en samen slapen en samen wakker worden.

En er kan meer meespelen. Weekendjes met een hele familie kunnen heel verbonden voelen. Als kind vond ik dat soort gelegenheden heel bijzonder - niet het feest of diner, dat kun je wel missen. Maar toch het deel uitmaken van.

En jammer. Want als TS inderdaad zelf een oppas mee zou kunnen nemen, en die lekker met de kids een uurtje gaat bowlen in de avond, daarna filmpje op bed, de ouders die de volgende ochtend met de kinderen opstaan, dat de kids daarna met oppas weer hun eigen gang gaan (speeltuin, bos, zwembad, dierenweide, spelletjes spelen, verzin iets) en de ouders alsnog meeontbijten, voelt het waarschijnlijk al heel anders. Ook al zijn de kinderen dan nauwelijks bij de activiteiten van de bruiloft, ze zijn wel deel van het geheel in plaats van nadrukkelijk afgescheiden.

In dat opzicht zou je ook kunnen kijken of je niet met je broer kunt overleggen wat er mogelijk is als je op eigen kosten een groter huisje zou nemen bijvoorbeeld, en een compromis vindt waarbij het voor je broer eigenlijk niet veel uitmaakt, maar je wel meer samen kunt zijn met je kinderen tussen de activiteiten door.

(En als broer zou je dan de kinderen een Belangrijke Taak kunnen geven, door ze vooral een rol te geven bij het afscheid en ze te laten zwaaien met vlaggetjes ofzo. Dan zijn de kinderen bijna nergens bij, het verandert de toon van het diner of het feest en wellicht zelfs het ontbijt niet, en toch zijn ze deel van het geheel - het zijn wel zijn neefjes tenslotte. Wel deel van de familie.)

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-22 11:20

Eigenlijk denk ik dat het vooral een praktische beslissing is van het bruidspaar en niet zozeer gevoelsmatig.
Met kinderen moeten er praktisch andere dingen geregeld worden, dingen die ze misschien niet willen budgetteren:
- meer monden te voeden
- evt. zelfs een grotere ruimte nodig? Misschien hebben ze maar een kleine zaal afgehuurd? Of zelfs maar een tafel in een restaurant?
- ander type huisjes (gezinshuisjes zijn meestal duurder)
- kindermenu
- kinderanimatie

Als je al maar een klein feest doet met alleen maar een diner en je zus is dan nog de helft van de tijd weg omwille van de kinderen = niet praktisch en het is allemaal duur genoeg.

Als je dus een klein, intiem feest wilt binnen een bepaald budget maak je keuzes: geen collega's, geen achternichten die je amper kent, een basis trouwjurk, geen dure dj, geen mega-feestzaal, geen kinderen, huisjes in plaats van een luxe vijfsterrenhotel, ...

Allemaal keuzes die het bruidspaar moet maken en waar gasten zich inderdaad gewoon bij neer te leggen hebben. Jij vindt het niet leuk dat je kinderen niet mee mogen, ik vind het niet leuk dat er geen megavet feestje met een goede DJ is. Not my party, not my choice. Je moet je gevoel niet wegcijferen, maar ga ook het bruidspaar er niet mee belasten.

Ibbel

Re: Kinderen niet welkom bij bruiloft broer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-22 11:32

Ik denk dat TS zich eerst eens moet afvragen of ze hier haar kinderen uberhaupt een lol mee doet. Ik denk van niet. Een 3-jarige herinnert zich er later sowieso niets van, dus dáár hoef je het al niet om te doen. En of die 6-jarige het zich later nog herinnert is ook maar de vraag.

Persoonlijk zou ik overigens niet blijven overnachten, maar na het diner met baby en al lekker naar huis en de andere 2 kinderen gaan.

Het lijkt mij 6 weken post partum doodvermoeiend, en dan ook nog slapen in een onbekend bed met een baby die ongetwijfeld ook uit zijn of haar doen is na zo'n lange dag in een reisbedje/wiegje of weetikveel liggen wat baby óók niet gewend is, lijkt mij vragen om ellende.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-22 11:34

Gini schreef:
Eigenlijk denk ik dat het vooral een praktische beslissing is van het bruidspaar en niet zozeer gevoelsmatig.
Met kinderen moeten er praktisch andere dingen geregeld worden, dingen die ze misschien niet willen budgetteren:
- meer monden te voeden
- evt. zelfs een grotere ruimte nodig? Misschien hebben ze maar een kleine zaal afgehuurd? Of zelfs maar een tafel in een restaurant?
- ander type huisjes (gezinshuisjes zijn meestal duurder)
- kindermenu
- kinderanimatie

Als je al maar een klein feest doet met alleen maar een diner en je zus is dan nog de helft van de tijd weg omwille van de kinderen = niet praktisch en het is allemaal duur genoeg.

Als je dus een klein, intiem feest wilt binnen een bepaald budget maak je keuzes: geen collega's, geen achternichten die je amper kent, een basis trouwjurk, geen dure dj, geen mega-feestzaal, geen kinderen, huisjes in plaats van een luxe vijfsterrenhotel, ...

Allemaal keuzes die het bruidspaar moet maken en waar gasten zich inderdaad gewoon bij neer te leggen hebben. Jij vindt het niet leuk dat je kinderen niet mee mogen, ik vind het niet leuk dat er geen megavet feestje met een goede DJ is. Not my party, not my choice. Je moet je gevoel niet wegcijferen, maar ga ook het bruidspaar er niet mee belasten.

Budget idd ook nog een ding. En als je van A de kinderen laat komen, moet je van B ook toezeggen anders krijg je scheve gezichten. Gewoon geen kinderen is én goedkoper én rustiger. Het is een volwassen aangelegenheid tenslotte.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-22 11:35

Tuurlijk niet. Je neefjes wel en de kinderen van tante Sjaan niet is prima uit te leggen.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-22 11:37

secricible schreef:
Tuurlijk niet. Je neefjes wel en de kinderen van tante Sjaan niet is prima uit te leggen.

Niet als er ook beste vrienden met kinderen zijn. Want niet zelden hebben mensen een hechtere band met hun bestie dan met een zus/broer.

TO kan ook nog alleen gaan daar het haar familie betreft, dan kan man gewoon thuis op de kinderen passen.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-22 11:41

En dan is een neefje nog steeds wat anders als "het kind van je beste vriend" en prima uit te leggen.

Wb je laatste zin. Als ik bruidspaar was had ik liever samen gekeken voor een compromis waarbij mijn zwager er óók bij kon zijn. Als dat betekend dat mijn zus (op eigen of wellicht gedeelde kosten) een wat duurder huisje zou huren zodat kinderen met oppas wel op het terrein zijn zou ik daar persoonlijk liever voor kiezen. Mijn zwager is bijna net zoveel broer als mijn broer. Wat niet zegt dat dat ook geldt voor de broer van TS.
Juist daarom is het wat mij betreft zo belangrijk om te praten als je niet aan wensen kan voldoen omdat je je daar ongelukkig bij voelt.

Wij hadden een dresscode, tot een vriendin aangaf dat ze zich daar heel ongelukkig bij voelde. We vonden samen een compromis. Liever als dat ze zich doodongelukkig had gevoeld of zelfs weg was gebleven.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-22 11:43

Maar waarom kan er geen oppas vanuit de schoonfamilie bij TO thuis oppassen? Dan hoef je uberhaupt geen kinderen mee te zeulen en ook niet een appart huisje, maar kan met 'n hotelkamer af.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-22 11:48

Omdat er wellicht geen (capabele) oppassers zijn in de schoonfamilie van TS?

Omdat TS het vervelend vind om de nacht zonder haar kinderen door te brengen?

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-22 11:51

Ik heb niet alles gelezen, maar ik heb inmiddels als videograaf een stuk of 50 bruiloften meegemaakt, en het gebeurt vaker wel dan niet dat de kinderen na de ceremonie of uiterlijk na de receptie naar huis/oppas gaan. Voor veel kinderen is zo’n dag doodsaai en de dag draait om het bruidspaar en niet om de kinderen van anderen die geëntertaind moeten worden. Je wil als ouders toch ook eens lekker een avond onder volwassenen zijn zonder je druk te hoeven maken om de kinderen, en eens lekker kunnen feesten? Zie het van de positieve kant.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-22 11:54

secricible schreef:
Omdat TS het vervelend vind om de nacht zonder haar kinderen door te brengen?

Dan kan TS na het diner gewoon naar huis gaan met baby en al. En dat zou ik (zie eerdere post) sowieso doen als je net 6 weken eerder een kind hebt gekregen.

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-22 12:00

Shadow0 schreef:
Zoals ik het lees zit het gevoel ook niet echt in de bruiloft of het feest /diner, maar vooral in dat het betekent dat je de kinderen echt lang bij de oppas moet laten, ook 's nachts en de volgende ochtend. Misschien logisch vanuit de huisjes (maar misschien ook niet), maar het is aanzienlijk meer dan alleen maar een avondje waarop de kinderen niet meegaan. En ik snap eigenlijk best prima dat niet iedere ouder daar hetzelfde in staat, en dat sommige ouders, waaronder dus blijkbaar TS, het fijner zou vinden dat de kinderen wel horen bij zo'n weekend en samen slapen en samen wakker worden.

En er kan meer meespelen. Weekendjes met een hele familie kunnen heel verbonden voelen. Als kind vond ik dat soort gelegenheden heel bijzonder - niet het feest of diner, dat kun je wel missen. Maar toch het deel uitmaken van.

En jammer. Want als TS inderdaad zelf een oppas mee zou kunnen nemen, en die lekker met de kids een uurtje gaat bowlen in de avond, daarna filmpje op bed, de ouders die de volgende ochtend met de kinderen opstaan, dat de kids daarna met oppas weer hun eigen gang gaan (speeltuin, bos, zwembad, dierenweide, spelletjes spelen, verzin iets) en de ouders alsnog meeontbijten, voelt het waarschijnlijk al heel anders. Ook al zijn de kinderen dan nauwelijks bij de activiteiten van de bruiloft, ze zijn wel deel van het geheel in plaats van nadrukkelijk afgescheiden.

In dat opzicht zou je ook kunnen kijken of je niet met je broer kunt overleggen wat er mogelijk is als je op eigen kosten een groter huisje zou nemen bijvoorbeeld, en een compromis vindt waarbij het voor je broer eigenlijk niet veel uitmaakt, maar je wel meer samen kunt zijn met je kinderen tussen de activiteiten door.

(En als broer zou je dan de kinderen een Belangrijke Taak kunnen geven, door ze vooral een rol te geven bij het afscheid en ze te laten zwaaien met vlaggetjes ofzo. Dan zijn de kinderen bijna nergens bij, het verandert de toon van het diner of het feest en wellicht zelfs het ontbijt niet, en toch zijn ze deel van het geheel - het zijn wel zijn neefjes tenslotte. Wel deel van de familie.)

Waarom zou broer hier iets mee moeten?
Die geeft aan geen kinderen erbij te willen, mag dat ook gewoon een keuze zijn?

Het gaat waarschijnlijk op ieder familiar samen komen al 90% van de tijd om de kinderen. Uit eten kan nooit normaal want kinderen, verjaardagen is het rennen en vliegen voor de kinderen, feestdagen staan altijd volledig in het teken van de kinderen.

Kindvrije volwassenen willen 1 avond voor volwassenen om hun liefde te vieren, los van de liefde van hun gasten voor diens kinderen.
1 avondje echt teveel gevraagd?
Mag het niet 1 avondje om je broer en zijn verloofde gaan? Moet daar echt zo'n probleem van gemaakt worden?

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-22 12:03

Ts, ik denk dat je het een klein beetje te persoonlijk oppakt. En je man ook.

Ik heb het eerder gelezen, maar het lijkt inderdaad een beetje alsof je hier een klein beetje egocentrisch in denkt. Sorry dat ik het zo zeg. Dat is hoe het overkomt.

En een gevoel mag er altijd zijn. Ze zijn er meestal om een reden. Maar, soms mag je wel eens indenken dat niet alles wat je voelt werkelijkheid is. En ook niet alles draait om jou en je gevoel. Hoor ook wie het zegt. Ik ben er eentje die zelf neigt om alles over mij en mijn gevoel te maken _O-

Helaas is dat niet de realiteit. Niet alles draait om jou. Het is de dag van je broer en zijn bruid. Niet die van jou. Hoe hard dat even klinkt, dat is wel de realiteit. Je mag deel uitmaken van die dag en je kids mogen dat ook. Ik zou zeggen, zie dat als een eer. Ik heb ook al opmerkingen gezien over huwelijksparen die niemand hadden uitgenodigd voor een bruiloft. Dat kan ook. Jij mag er bij zijn. Je kids zijn alleen minder gewenst bij het eten omdat je broer juist graag wil dat jij en je man er volledig bij kunnen zijn zonder over de kids hoeven te zorgen. Dat zou je ook juist kunnen zien als iets goeds. Ze willen je er graag bij hebben zelfs. En ze willen niet dat je kids dat gaan verstoren. Want het zijn en blijven kinderen die dat, ookal kunnen ze er niks aan doen, zeker gaan verstoren. En eerlijk is eerlijk, voor kinderen is een bruiloft inclusief etentje en wat allemaal niet vaak niet leuk en ook te veel. Dus het is beter zo.

Dat je daar zelf de keuze in had willen maken is eerlijk gezegd je eigen probleem. Helaas is de luxe er niet dat we overal onze eigen keuzes mogen maken. Vooral als het niet om jou draait maar iemand anders. Het zij zo.

Ik ben misschien wat bot, maar dit is wel hoe het is. Probeer je eigen ego hier een beetje uit te laten en respecteer de keuze van je broer. En neem het niet zo persoonlijk op. Dat zorgt er alleen maar voor dat je je er slechter van voelt. Geloof me. Ik heb er ervaring mee. Dingen niet persoonlijk nemen maakt je leven een heel stuk makkelijker :j

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-22 12:06

Is dit niet een op je tenen getrapt gevoel.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-22 12:08

smurffie schreef:
Die geeft aan geen kinderen erbij te willen, mag dat ook gewoon een keuze zijn?

Het gaat waarschijnlijk op ieder familiar samen komen al 90% van de tijd om de kinderen. Uit eten kan nooit normaal want kinderen, verjaardagen is het rennen en vliegen voor de kinderen, feestdagen staan altijd volledig in het teken van de kinderen.

Kindvrije volwassenen willen 1 avond voor volwassenen om hun liefde te vieren, los van de liefde van hun gasten voor diens kinderen.
1 avondje echt teveel gevraagd?
Mag het niet 1 avondje om je broer en zijn verloofde gaan? Moet daar echt zo'n probleem van gemaakt worden?

Ook dit nog ja. Als er kleine kinderen in een familie zijn zit je daar vaak al mee opgescheept bij elke feestdag of verjaardag. Het is je broers goed recht om één dag te willen (die hij zelf notabene moet bekostigen) waar het 'ns niet om kleine kinderen draait.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-22 12:09

LoveGlove schreef:
Ts, ik denk dat je het een klein beetje te persoonlijk oppakt. En je man ook.

Ik heb het eerder gelezen, maar het lijkt inderdaad een beetje alsof je hier een klein beetje egocentrisch in denkt. Sorry dat ik het zo zeg. Dat is hoe het overkomt.

En een gevoel mag er altijd zijn. Ze zijn er meestal om een reden. Maar, soms mag je wel eens indenken dat niet alles wat je voelt werkelijkheid is. En ook niet alles draait om jou en je gevoel. Hoor ook wie het zegt. Ik ben er eentje die zelf neigt om alles over mij en mijn gevoel te maken _O-

Helaas is dat niet de realiteit. Niet alles draait om jou. Het is de dag van je broer en zijn bruid. Niet die van jou. Hoe hard dat even klinkt, dat is wel de realiteit. Je mag deel uitmaken van die dag en je kids mogen dat ook. Ik zou zeggen, zie dat als een eer. Ik heb ook al opmerkingen gezien over huwelijksparen die niemand hadden uitgenodigd voor een bruiloft. Dat kan ook. Jij mag er bij zijn. Je kids zijn alleen minder gewenst bij het eten omdat je broer juist graag wil dat jij en je man er volledig bij kunnen zijn zonder over de kids hoeven te zorgen. Dat zou je ook juist kunnen zien als iets goeds. Ze willen je er graag bij hebben zelfs. En ze willen niet dat je kids dat gaan verstoren. Want het zijn en blijven kinderen die dat, ookal kunnen ze er niks aan doen, zeker gaan verstoren. En eerlijk is eerlijk, voor kinderen is een bruiloft inclusief etentje en wat allemaal niet vaak niet leuk en ook te veel. Dus het is beter zo.

Dat je daar zelf de keuze in had willen maken is eerlijk gezegd je eigen probleem. Helaas is de luxe er niet dat we overal onze eigen keuzes mogen maken. Vooral als het niet om jou draait maar iemand anders. Het zij zo.

Ik ben misschien wat bot, maar dit is wel hoe het is. Probeer je eigen ego hier een beetje uit te laten en respecteer de keuze van je broer. En neem het niet zo persoonlijk op. Dat zorgt er alleen maar voor dat je je er slechter van voelt. Geloof me. Ik heb er ervaring mee. Dingen niet persoonlijk nemen maakt je leven een heel stuk makkelijker :j

Maar waarom herhaal je wat er al 100 keer voor jou gezegd is?

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-22 12:12

Ik begrijp het probleem ook niet helemaal. Zo te horen hebben ze er goed over nagedacht.

Denk ook goed na over het maken van een punt hierom. Wat bereik je ermee. Voor je het weet staat dit tussen jullie in. Het is ook wel een beetje het probleem groter maken en het om jou laten draaien.

Laat het los en geniet van de dag!

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-22 12:17

smurffie schreef:

Niks moet, maar relaties werken over het algemeen beter met communicatie en samen naar oplossingen zoeken. De TS voelt zich niet fijn onder de huidige invulling, en dat mag er net zo goed zijn. Daarin kan TS natuurlijk haar eigen keuzes maken en haar eigen plan (zoals gewoon naar huis gaan en thuis slapen, wat Ibbel bijvoorbeeld benoemde en wat zeker iets is om te overwegen met een baby van 6 weken, of gewoon een eigen hotel/huisje boeken zonder overleg als het te ver is om naar huis te gaan) maar... soms kom je met overleg op iets dat beter werkt en fijner voelt voor iedereen.

Citaat:

En als je mijn reactie gelezen had, zul je zien dat er aan die avond helemaal NIETS verandert. Dat kinderen niet bij het feest of het diner zijn, dat de kinderen niet bij het feest betrokken hoeven te worden. Dat er alleen iets verandert aan de momenten waarop de activiteiten er niet zijn. 's Nachts, en bij het opstaan. Niet bij het feest. Het gaat volgens mij helemaal niet om de avond.
Citaat:

Dan frame je het als een strijd om aandacht. Dan is er altijd een verliezer. Als dat de manier is waarop men het insteekt dan is het ook echt het afwijzen van de kinderen, het echt nadrukkelijk niet welkom laten zijn. Maar dat hoeft niet. Het kan prima dat er manieren zijn waarop TS en haar man wel samen met hun kinderen blijven (gewoon, omdat ze dat willen en hun kinderen belangrijk zijn) terwijl het op het feest van haar broer geen impact heeft. Dan hoeft er niemand te verliezen of toe te geven, je zoekt gewoon naar een werkbare oplossing.

Fair

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-22 12:20

Ik zou vooral na gaan waarom dit verzoek van je broer jou zo triggered. Had je al een gevoel van angst over hoe hij over je kinderen denkt en is dit voor jou een uiting daarvan?

En dan vervolgens met hem over het echte probleem praten dat er onder ligt.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-22 12:22

Fair schreef:
Ik zou vooral na gaan waarom dit verzoek van je broer jou zo triggered. Had je al een gevoel van angst over hoe hij over je kinderen denkt en is dit voor jou een uiting daarvan?

En dan vervolgens met hem over het echte probleem praten dat er onder ligt.

TS had, tot haar man haar daarin meetrok, geen probleem met het verzoek. Dus het lijkt er eerder op dat iets scheef zit tussen de man van TS en haar broer.

truus1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-22 12:30

Ik snap het wel. kinderen zijn aan tafel echte handenbindertjes. vinden het vaak moeilijk om stil te blijven zitten als grote mensen praten en kinderen zijn gewoon hun aandacht nodig. Broer wil een fijn diner zonder gestoord te worden door kinder perikelen .
kinderen zijn er bij de ceremonie wel bij, waar ze ook al stil moeten zijn. Die van mij konden niet zolang stil zitten in elk geval en dan is het best wel fijn om alleen een grote mensen diner te hebben zonder ogen en oren overal te hebben