Bijzondere prijsstijgingsargument, gekocht voor lagere prijs

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-22 10:34

herr_balou schreef:
Het is een aanmelding! Er is nog geen betaling geweest.

Dat idd. En ook nog geen bevestiging dat je voor 15 euro iets hebt 'gekocht'. Alleen een aanmelding... Als je de bevestiging niet hebt gehad, hoeven ze het volgens mij ook niet te leveren.

Dat het verder een beetje krom is, dat wel... Als het idd niet om een 'foutje' op de site gaat, maar over een bepaalde selectie die wel voor 15 euro mag, en de rest 45 euro. Dan hadden ze iets van 'early bird' tickets moeten noemen en dat daar een beperkt aantal van aanwezig is. Dat heb je namelijk wel eens bij evenementen, de eerste 100 voor x bedrag, daarna voor bedrag xx en de laatste paar kaarten voor bedrag xxx. Ook niet altijd helemaal fair, maar als het duidelijk genoemd is, is het niet anders.

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-22 10:35

Germie heeft de mail naar de leden weggehaald. Maar daar stond duidelijk in dat ze de uitnodiging mochten doorsturen naar andere geïnteresseerde duikers. En daar stond niet bij dat die mensen dan 45 euro moeten betalen ipv 15.
Dus dat ze zich geeft aangemeld voor iets waarvoor ze niet is uitgenodigd klopt daarom niet.

BliksemEmiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-22 10:35

germie schreef:
Dit is het mailtje waar het mee begon, deze is naar clubs gemaild, niet naar mijn club, maar wel naar andere, er staat duidelijk in 15 euro EN aanmelden voor 8 september:
*KNIP*

Mensen die zich voor maandag hadden aangemeld kregen ook netjes een mail terug dat ze voor 15 euro mee konden doen:
*KNIP*

Ik heb me maandag ook aangemeld, MET nog op de website 15 euro vermeld staan zoals in de eerste post vermeld is. En vervolgens krijg ik dinsdag een mail dat het 45 euro moet kosten.
Dat klopt natuurlijk van geen kant. Kennelijk is ergens een grens getrokken van 15 vs 45 euro, maar is het niet eerst aangepast op de website en dat IEDEREEN die daar voor zich aangemeld heeft het kon doen voor die 15 euro en de rest voor 45 euro.

Ik heb niet het hele topic gelezen, dus ik ga alleen even op dit stukje in. Er zit een verschil tussen voor maandag en op maandag aanmelden. Voor maandag betekend dat zondag de uiterste dag was om je aan te melden voor 15 euro. Op maandag betaal je dus gewoon weer 45 euro. Hierdoor staan ze in hun recht om jou gewoon 45 euro te laten betalen, aangezien je dus niet in de “kortingsperiode” viel.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-22 10:35

Helaas, ze willen niet voor een lagere prijs het doen, want nu opeens zouden alleen de eerste 30 voor 15 euro mogen komen. Ja, ze hebben me gebeld zelfs. Ik ben vriendelijk gebleven, maar nee, ik ga niet voor 45 euro. En de review ga ik zeker niet aanpassen en ook mijn verhaal op social media krijgt geen aanpassing, alleen dus evt. de toevoeging dat er ineens maar 30 voor 15 euro mogen komen. Maar dat stond nergens.
Dus de 1* review blijft, de aanvulling van die 30 personen vermeld ik waar het nodig is. En ik ga zeker met alle anderen die ook voor 15 euro willen contact houden over of iemand ineens nog wel mag.

In de mail die naar duikers in de regio gestuurd is staat dat het gedeeld mag worden met een ieder die het wil en dat die ook welkom zijn. Dus ik ben net zo welkom als iemand die er naast woont.
Die mail is hier weggehaald omdat het zgn. 'prive' zou zijn, maar er staat dus letterlijk dat iedereen welkom is en dat de mail gedeeld mag worden. Dus waar je woont maakt niet uit.

Over een kortingsperiode is niet gesproken. Er staat zelfs in die oorspronkelijke mail aanmelden tot 8 september.

Sure_lee

Re: Bijzondere prijsstijgingsargument, gekocht voor lagere prijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-22 10:37

Jammer Germie. Heel knullig geregeld dus.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-22 10:39

Tja, puur pech dat ze jou niet willen voor die 15 euro. Balen, even mopperen, maar het is wat het is.

Zunzuncito

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-22 10:51

Jammer Germie, je staat in je recht. Die mail was heel duidelijk. Maar Burgers Zoo werkt niet mee en het alternatief om je gelijk te halen kost meer dan 30 euro.
Jij wilt graag gaan, Burgers Zoo zegt dat dat alleen voor 45 euro kan, en jouw wraakactie met een slechte review, zodat dit alles hopelijk een volgende keer niet meer zo gaat. Wat wil jij dat er nog gebeurd na dit alles?

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-22 11:00

purny schreef:
Excuus ik dacht dat ooit eens gelezen te hebben.
Maar dan nog is jouw gedrag verre van volwassenen.
Laat het lekker los en ga gewoon energie in andere dingen steken zoals het trainen voor je kili trip

Mag ik zo vrij zijn om je te adviseren je advies aan Germie ook zelf te volgen, dat maakt een topic weer wat volwassener!

Sabbientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-22 11:05

prompter schreef:
wat FIJN dat je daar tijd voor hebt. Het zou het mij de energie allemaal niet waard zijn.

Je doet alsof mailen uren kost.....
Een mailtje tik je binnen enkele minuten tussen de bedrijven door.
Bellen en zo, dat kost meer tijd. In de wacht staan, doorverbonden worden en dergelijke.

Maar ik zou dit dus ook niet zomaar loslaten.
Gaat om het principe.

"Oh er is teveel belangstelling, dan gaan we nu gewoon ineens de prijs omhoog gooien"
Is naar mijn mening gewoon niet netjes.

Het mailtje van het bedrijf heeft naar mijn mening namelijk tegenstrijdigheden.
eerst zeggen ze dat het een fout is, daarna zeggen ze dat het vanwege een teveel aan belangstelling is.
Welke van de twee is het nu?

germie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-22 11:11

En nu hebben ze de website aangepast dat het tot 12 augustus 15 euro was. Toevallig heb ik dus alle schermprints en mails van eerder gewoon hoor.

Het bedrijf is geen Burgers Zoo overigens. Maar die huren een zaal daar.

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-22 11:13

germie schreef:
Nou, waar social media wel niet goed voor is. Het is dus GEEN fout, maar de lezing/symposium was opgezet voor een aantal duikclubs in de omgeving en die mogen dus voor 15 euro naar binnen. Maar omdat er zo veel belangstelling voor is dachten ze dan kan het ook met meer mensen en dan moet de prijs opeens om hoog gaan.
Dus er wordt WEL DEGELIJK met 2 maten gemeten.
Er is dus zeker GEEN sprake van een fout, maar van meer belangstelling, dus gooien we de prijs omhoog. Ik heb van mensen in een privebericht de mail gehad dat het 15 euro kost voor hen.

Ik ga weer eens mailen. Zal wel niet helpen, maar toch ga ik mailen. En desnoods vanaf meerdere mailadressen. En ook anderen gaan dat weer doen.
Er is dus hier zeker geen sprake van een foutje.

Vind je dit zelf niet een beetje zielig worden?
En dan “vanaf meerdere mailadressen” gaan mailen.

In wat voor wereld leven we in godsnaam dat alles wat anders loopt dan je hoopt, meteen publiekelijk moet worden aangepakt. Maak jij nooit fouten? En je haalt er nu vanalles bij om maar voor die €15 er naartoe te kunnen. Mensen hebben het altijd maar over “mijn recht”.

Je zegt dat je zelf instructeur bent. Hopelijk ben je voor je eigen klanten iets aangenamer.
Laatst bijgewerkt door chevax op 17-08-22 11:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Paardenfan25

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-22 11:14

Ceffyl schreef:
Wow, wat reageert iedereen lelijk naar de TS. Terwijl ze terecht boos is. Misschien uit ze zich niet zo handig, maar ergens is het wel logisch dat ze er achteraan gaat.

En boos worden op de opmerkingen van TS, maar dan mag er niks terug gezegd worden op de foutieve opmerking dat ze beperkt is, omdat diegene zelf een beperking heeft >;)

En dan nog dat van dat kattengrit... dat is echt te aso voor woorden. Zeker als jij het als webwinkel al op voorraad hebt liggen heb jij het ook tegen oude inkoopprijzen ingekocht. En dan nadat de deal gesloten is nog even komen innen. Heb er geen woorden voor. Ik heb ook katten, wat is je webwinkel? Zorg ik dat ik daar iig nooit bestel.

Helemaal eens met je post over zowel Germie als de kattengrit
Ik snap dit soort bedrijven echt niet. Erken je fout, levert je uiteindelijk een grotere klanttevredenheid op.
Ooit een hottub gekocht. Levering was paar weken later. Leverancier belde vlak vantevoren dat er op dat moment een fikse korting op betreffende tub was en dat hij geld terug zou storten. Had hij niet hoeven doen, maar zeer sympathiek. Goede recensie geschreven en kennis ook naar deze zaak verwezen.

Sam_I_Am

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-22 11:17

Zunzuncito schreef:
Jammer Germie, je staat in je recht. Die mail was heel duidelijk. Maar Burgers Zoo werkt niet mee en het alternatief om je gelijk te halen kost meer dan 30 euro.
Jij wilt graag gaan, Burgers Zoo zegt dat dat alleen voor 45 euro kan, en jouw wraakactie met een slechte review, zodat dit alles hopelijk een volgende keer niet meer zo gaat. Wat wil jij dat er nog gebeurd na dit alles?

Burgers Zoo speelt hier geen rol in en is niet de organisator.

Ik vind dat je echt bizar ver gaat. Ongelofelijk. Ik heb ook de mail conversatie gezien en wat daar in stond, er komt duidelijk in naar voren dat het een banketstaaf fout is geweest. Ik ben overigens (een van de?) mensen die daar op heeft getemd omdat je de volledige naam van de dame die je mailde in had staan. Dat is wel degelijk privé informatie die je niet online gooit. Dat doet ook niemand met jouw naam. Als je deze screens verder op social media plaatst zoals je zegt, wees dan een redelijk mens en knip haar naam er af.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-22 11:36

DIe screenshots zijn al weggehaald. Ik had niet eens gezien dat er namen instonden. Had het bij een quote namelijk wel netjes weggehaald.

En nee, Burgers is niet organisator. EN ja, ik ben teleurgesteld. Maar goed, ik hou er een vrije avond aan over moet ik maar denken en van het geld kan ik een keer uit eten.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-22 11:45

germie schreef:
En nu hebben ze de website aangepast dat het tot 12 augustus 15 euro was. Toevallig heb ik dus alle schermprints en mails van eerder gewoon hoor.

Het bedrijf is geen Burgers Zoo overigens. Maar die huren een zaal daar.

Eigenlijk zijn het gewoon flikkers om nu alles ineens terug te draaien.
Ik snap je nu wel hoor.

Paardenfan25 schreef:
Ceffyl schreef:
Wow, wat reageert iedereen lelijk naar de TS. Terwijl ze terecht boos is. Misschien uit ze zich niet zo handig, maar ergens is het wel logisch dat ze er achteraan gaat.

En boos worden op de opmerkingen van TS, maar dan mag er niks terug gezegd worden op de foutieve opmerking dat ze beperkt is, omdat diegene zelf een beperking heeft >;)

En dan nog dat van dat kattengrit... dat is echt te aso voor woorden. Zeker als jij het als webwinkel al op voorraad hebt liggen heb jij het ook tegen oude inkoopprijzen ingekocht. En dan nadat de deal gesloten is nog even komen innen. Heb er geen woorden voor. Ik heb ook katten, wat is je webwinkel? Zorg ik dat ik daar iig nooit bestel.

Helemaal eens met je post over zowel Germie als de kattengrit
Ik snap dit soort bedrijven echt niet. Erken je fout, levert je uiteindelijk een grotere klanttevredenheid op.
Ooit een hottub gekocht. Levering was paar weken later. Leverancier belde vlak vantevoren dat er op dat moment een fikse korting op betreffende tub was en dat hij geld terug zou storten. Had hij niet hoeven doen, maar zeer sympathiek. Goede recensie geschreven en kennis ook naar deze zaak verwezen.

Dit idd. Ik zou er ook niet blij mee zijn en mijn bestelling ook annuleren als ze er ineens een klap geld bovenop gooien.

Ik ben benieuwd of het tankstation bij mij in het dorp ook nog geld gaat innen bij hun klanten nadat ze vorig week de komma verkeerd hadden geplaats en je voor 0,197 euro kon tanken. Helaas heb ik dat net ff gemist -O-

germie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-22 11:48

Dat was wel leuk tanken dan, haha. Maar dat is dan officieel weer overduidelijk een fout.

Mjelleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-22 11:50

Cowgirl schreef:
Ik ben benieuwd of het tankstation bij mij in het dorp ook nog geld gaat innen bij hun klanten nadat ze vorig week de komma verkeerd hadden geplaats en je voor 0,197 euro kon tanken. Helaas heb ik dat net ff gemist -O-

Daar is weinig twijfel over of het een vergissing is, die prijs ligt zover onder de normale prijs dat je als consument moet kunnen vermoeden dat het een typefoutje is.
Dat is een heel ander verhaal dan die 15 of 45 euro van Germie; die prijzen kunnen echt uiteenlopen van helemaal niks tot kostendekkend incl salarissen tot commercieel hoog tarief. Dus dan kun je als simpele consument niet weten dat 15 euro een foutje is en mag je er gewoon van uit gaan dat het klopt.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-22 11:53

Cinderella schreef:
prompter schreef:
wat FIJN dat je daar tijd voor hebt. Het zou het mij de energie allemaal niet waard zijn.

NOU HE!
Amen.

Maar TS, heel veel succes met het behalen van je gelijk.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-22 11:59

Ailill schreef:
Cinderella schreef:
NOU HE!
Amen.

Maar TS, heel veel succes met het behalen van je gelijk.

Supergoede inhoudelijke toevoegingen ook +:)+

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-22 12:01

De entree van de dierentuin ligt al ruim boven dat bedrag, dus op zich lijkt een vergissing in de prijs me hier wel aannemelijk. Als een kaartje voor die dierentuin al 22,50 kost, dan kun je verwachten dat die 15 euro niet klopt. T is natuurlijk ook wel een bijzondere locatie voor zoiets. Wel jammer als je je op zoiets verheugd en het dan toch niet kan.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-22 12:04

Muurp schreef:
DuoPenotti schreef:
ja is dat aan ons?
En wat is onwenselijk?
Dat ze teleurgesteld is? Want dat vinden sommige al te ver gaan want ze had kunnen weten enz.
Daar begint het geen respect en onvolwassen gedrag al.

Kijk die 1 ster geven en nu mailen, niet mijn keuze.
Maar aan de andere kant, die sterren ligt zo'n groot dierenpark echt niet wakker van.
En als mensen lezen waar het over gaat ook niet want dat treft hen niet.

Als je niet weet dat het niet oké is wat je doet kun je er ook niet van leren...
Als je de pup niet leert dat hij niet tegen mensen mag op springen verandert het gedrag ook niet toch? :D

.

Maar denk je dat je het gedrag van een volwassen (40+) nog kunt veranderen?

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-22 12:04

Wat ze beter hadden kunnen doen, is melden dat het uitverkocht was en je aanmelding (meer dan dat was het nog niet, je had nog niets gekocht, je hebt te kennen gegeven dat je een ticket wilde kopen) moeten annuleren om die reden.

Mogelijk hebben ze doordat er veel meer reacties kwamen dan 30, een veel grotere en duurdere zaal moeten regelen (en meerdere gidsen) waardoor op zich de prijsstijging nog niet zo vreemd is.

Maar de wijze van communiceren hierover is niet zo netjes gegaan.

Hadden ze nu alle aanmeldingen boven het aantal dat in de kleine zaal past geannuleerd, daarna een melding gedaan dat het uitgebreid kan worden, maar dan wel tegen een hoger tarief ivm gestegen kosten, dan hadden ze de aanmeldingen weer open kunnen zetten voor die 45,-

Dat had communicatief netter geweest dan de wijze waarop het nu is gegaan.

Dat je teleurgesteld bent, TS, dat snap ik wel.

Ik zou er echter niet zoveel heisa online over maken, zo'n ontzettend groot onrecht is het imo nu ook weer niet wat je wordt aangedaan.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-22 12:05

miccamaaike schreef:
De entree van de dierentuin ligt al ruim boven dat bedrag, dus op zich lijkt een vergissing in de prijs me hier wel aannemelijk. Als een kaartje voor die dierentuin al 22,50 kost, dan kun je verwachten dat die 15 euro niet klopt. T is natuurlijk ook wel een bijzondere locatie voor zoiets. Wel jammer als je je op zoiets verheugd en het dan toch niet kan.

Waarom? je gaat toch niet door die hele dierentuin?
Het is alleen het aquarium..

En er staan meer posts in dit topic waaruit blijkt dat de prijs van 15 euro niet heel gek is..

germie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-22 12:07

miccamaaike schreef:

Je mag hier niet de dierentuin in, alleen achter de schermen van het aquarium. Dus geen gewoon toegangskaartje.

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-22 12:16

Ah excuus, dat had ik dan verkeerd begrepen.