Trouwen in 2023

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Escada

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-23 22:17

Ik zoek nog een leuk kleinigheidje voor de dames voor mijn bruiloft. Zat eerst te denken aan een kimono maar op veel staat Bridesmaid en ik heb niet echt bruidsmeisjes. Vond het wel een leuk idee om zoiets dan klaar te leggen op alle kamers en dat we het konden aantrekken met het ontbijt op de bruiloft. Iemand anders leuke ideeën?

Samo

Re: Trouwen in 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-23 23:07

_Hedi
BKB 2025 winnaar 3D

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-23 11:20

Escada: Italië, wat geweldig! Wij zijn er helemaal fan van <3 . Wij hebben ook nog even nagedacht om te trouwen in het buitenland. Maar om meerdere redenen uiteindelijk toch voor Nederland gekozen. We gaan wel op huwelijksreis naar Italië. Jullie bruiloft gaat vast prachtig worden! Heb je al foto's van de locatie?
Ik heb niet echt leuke ideeën voor kleinigheidjes, maar ik ben wel heel benieuwd of anderen iets weten. Ik zoek ook nog iets leuks voor onze ouders, getuigen en ceremoniemeester :D

Laughterline: dat ziet er echt zo gezellig uit! En wat een prachtige locaties :wow: .
De meeste gasten zijn niet vegan op onze bruiloft. We dachten er in eerste instantie aan om het diner en de hapjes 's avonds wel met vlees etc te doen, omdat we bang waren dat mensen er een 'mening' over zouden hebben als we dat niet zouden doen. Onze (niet vegan) cateraar heeft ons overgehaald om juist wel alles vegan te doen, omdat dat heel veel voor ons betekend <3 . Hij zei: dan kunnen we iedereen laten zien wat je allemaal kunt met vegan eten! Onze daggasten weten al dat de hele dag (taart, sweettable, diner en hapjes tijdens het feest) vegan gaat zijn, en zij zijn gelukkig allemaal enthausiast! En de andere vegans al helemaal omdat dit een dag word waarbij ze nergens op hoeven te letten, ze kunnen gewoon alles pakken haha. Dus echt super :D .

Noeps: zonde dat de fotograaf niet helemaal mee wil werken. Een nieuwe fotograaf zoeken zal wel een uitdaging zijn. Ik vond het al heel lastig om er überhaupt een te vinden die binnen ons budget viel, onze stijl had en niet te ver weg zat haha! Wanneer staat je proefsessie? Echt super leuk! De mijne is nog niet gepland, ik heb er wel zin in! Heb je al in gedachten wat je graag wil?

Escada

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-23 12:20

@Samo leuk idee! Die ga ik ook onthouden!

Ja of iets van een handdoek ofzo met een borduursel. We hebben ook een zwembad erbij namelijk. Of een gekke zonnebril ofzo :')

Hier wat fotos van de locatie

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

_Hedi
BKB 2025 winnaar 3D

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-23 13:05

Wauw! prachtige locatie zeg :wow:

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-23 13:19

Sprookjeschatig mooi! <3

Escada

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-23 13:59

Hebben jullie je jurk al?

Ik gekocht bij WED2BE, echt een aanrader en zo goedkoop *\o/*

Spoiler:
Afbeelding

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-23 14:04

Heel mooi!! <3

Hoeveel zouden jullie een vriendin geven die foto's komt maken? Komt vroeg in de ochtend en blijft 's avonds mee eten. Hoeft dan geen foto's te maken. Moet de foto's zelf nabewerken (ook mijn voorkeur).

Escada

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-23 14:40

Tussen de 250 en 500?

Oh wacht je moet zelf de fotos nabewerken. Dan max 250 denk ik

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-23 14:52

Ik kom me hier ook melden als dat mag, voornamelijk om mee te lezen want 2023 zal het niet worden... maar ik ben 31 januari ten huwelijk gevraagd door mijn vriend op Hawaii. :D <3
Ik heb geen idee waar te beginnen, dus dit topic lezen is een van de eerste stappen :))

_Hedi
BKB 2025 winnaar 3D

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-23 14:59

Escada schreef:
Hebben jullie je jurk al?

Ik gekocht bij WED2BE, echt een aanrader en zo goedkoop *\o/*

Spoiler:
[ [url=m/m2knVy.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wauw die is mooi!! :wow:
Ik heb de mijne ook al, hij is net een beetje anders <3
Let niet op mijn hoofd _O- ik was vast en zeker iets heel geks aan het vertellen.
En ik zat met mn maat 42 in een jurk maat 36 gepropt, dus de achterkant ziet er straks in mijn eigen maat een stuk beter uit :=

Spoiler:
Afbeelding

Spoiler:
Afbeelding

Wie wil er nog meer foto's van hun jurk delen? Vind ik altijd zo leuk om te zien <3

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-23 15:01

Ik deel pas na de bruiloft. :D
Ik vind deze hier boven ook heel gaaf!

Wij zaten inderdaad ook aan 250,- te denken.

Escada

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-23 15:04

Hele gave stijl Hedi!! Doe je ook met hoed?
Ik wil ook een hoedenhoofd :')

_Hedi
BKB 2025 winnaar 3D

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-23 15:46

Escada schreef:
Hele gave stijl Hedi!! Doe je ook met hoed?
Ik wil ook een hoedenhoofd :')

Dank je!
Ik wil eigenlijk wel met hoed, maar ik weet dat mijn vriend daar niet van houdt :')
Wil hem nog een keer op zetten als ik mijn jurk weer ga passen (hij staat nog in bestelling). Misschien kan ik hem een deel van de dag dragen :D

Sidera

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-23 15:51

Phylos schreef:
Heeft iemand tips voor het huren van een auto? Wij willen graag een oldtimer, maar bij ons in de buurt (Hellendoorn) zit niet zo veel

Op Snappcar staan ook nog wel oldtimers! Welke locatie is het geworden?

@_Hedi Oh wat leuk!! Wij willen ook helemaal vegan dus heel misschien kom ik nog wel eens op de lijn voor een telefoonnummer. Juist inderdaad een heel leuk moment om de niet vegan vrienden en familie te introduceren aan echt goed vegan eten (ipv dat ze ooit eens de goedkoopste soja burger hebben gekocht en sindsdien nooit meer iets vega eten want al het vega eten is vies :P ) nu hebben we heel veel vega(n) vrienden dus is waarschijnlijk eerder de al wat oudere familie

@ Escada goede tip en wat tof, Italie. Die locatie :x zo mooi! nu wil ik ook in italie trouwen
Laatst bijgewerkt door Sidera op 09-02-23 16:29, in het totaal 1 keer bewerkt

_Hedi
BKB 2025 winnaar 3D

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-23 16:29

Sidera schreef:
@_Hedi Oh wat leuk!! Wij willen ook helemaal vegan dus heel misschien kom ik nog wel eens op de lijn voor een telefoonnummer

Super leuk! Laat maar weten of ik iets voor je kan betekenen :D

Sidera

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-23 16:32

Het enige enge lijkt mij om een "niet-vegan" cateraar vegan te laten koken. Sommigen zullen dat natuurlijk heel goed kunnen, maar vergt natuurlijk net wel weer wat andere creativiteit en oefening.

Jullie hebben natuurlijk wel al een proeverij gehad, wat waarschijnlijk wel vertrouwen geeft!
Wat gaan jullie doen qua trouwtaart?

Mij lijkt een mega grote marengue van aqua faba met een rode vruchten compote heel mooi...
Is alleen niet zo traditioneel en wellicht flop gevaarlijk
Ook heel mooi lijkt me een chocolade iets met een witte fondant van poedersuiker oid? Dat is wel traditioneler. Dan kan er misschien gedroogde lavendel op :D

_Hedi
BKB 2025 winnaar 3D

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-23 16:47

Wij hebben nog geen proeverij gehad van de cateraar, alleen van de taart :) (taart word door iemand anders gemaakt). Maar ik heb er alle vertrouwen in. Het is een super goede cateraar, ze werken met verse streek producten en het is een bekende van mijn bonusmoeder haha. Maar ze hebben verschillende vegan kookboeken aangeschaft en een prachtige offerte neergezet. Het word een luxe 5 gangen diner <3

Wij doen een semi-naked cake :D Zoiets als dit:
Afbeelding

Daarbij komen nog mini cupcakes, macarons en cake pops (allemaal vegan natuurlijk!)

Die marengue klinkt heel goed! Maar dat is inderdaad wel een uitdaging denk ik O:) Zelf nog nooit geprobeerd, maar aquafaba is niet altijd even makkelijk om mee te werken volgens mij haha. Ik ben heel benieuwd waar jullie voor gaan kiezen!

Sidera

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-23 16:48

Ik heb 4x zo iets zelf gemaakt waarvan 2x een flop was haha! maarja ik ben dan ook geen chef :Y) :+
Mooie taart zo!

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-23 17:14

Waauw wat een prachtige jurken zeg!

En eerlijk gezegd vind ik het super super tof dat jullie alles vegan doen hedi! Ik denk dat je veel reacties zal krijgen van mensen die zeggen : wauw wist niet dat vegan zo lekker kon zijn! :D Ik ben zelf vegetarisch, en hebben ook best een aantal vegetariers en vegans op onze bruiloft, dit wordt per persoon aangepast en tijdens het borrel uurtje is er een hapjes tafel en dat is ook van alles.

Prachtige cake hierboven!

Vandaag heb ik een boudoir fotoshoot gehad als kado voor m'n vriend! Zooo spannend maar eigenlijk zo ontzettend leuk! Ik ben zelf fotografe en een vriendin van me heeft de fotos gemaakt en nu ga ik ze zelf bewerken. Dan een aantal afdrukken, mooi strikje eromheen en op de ochtend van de bruiloft krijgt ie de foto's <3

Escada

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-23 17:22

Wat een leuk kado en gedurfd zeg! Ik wil ook zoiets ooit doen maar ik durf niet :')

Wauw die taart! Helemaal onze stijl :D !

Taart krijgen we daar, geen idee hoe het eruit ziet maar gewoon taartje aansnijden en dan hop naar de proseccobar :')

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-23 18:03

Oh wat een tof cadeau laughterline!!

heidiLOVER

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-23 19:01

Captain schreef:
Heel mooi!! <3

Hoeveel zouden jullie een vriendin geven die foto's komt maken? Komt vroeg in de ochtend en blijft 's avonds mee eten. Hoeft dan geen foto's te maken. Moet de foto's zelf nabewerken (ook mijn voorkeur).

Is ze normaal ook fotograaf? Aan een second shooter (iemand die raws levert aan een andere fotograaf en ook niet bewerkt en vaak ook niet uitzoekt) wordt meestal tussen de 45 en 75 euro per uur betaald :) beetje afhankelijk van ervaring. Misschien geeft dat wat houvast.

Vadrouille

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-23 19:14

Ook in trouw in 2023 :D 10-11-2023, dus over een ruim half jaartje.
Nu vroeg ik me af wat een beetje normale prijzen zijn voor een fotograaf.
Ik heb iemand die het wilt doen voor 800 euro.
dat is voor 6 uur forograferen, kennismakingsgesprek, 150/200 bewerkte foto's die er binnen 3 weken zijn

fotograaf studeert dit jaar af van haar fotografieopleiding

Escada

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-23 19:57

Ik heb een fotograaf voor 3 dagen voor €1000 euro inclusief mini shoot van tevoren, nabewerken en trouwalbum