Hoe iemand leren kennen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-22 14:54

superpony schreef:
Maar weet je wat het ook op onze leeftijd is? Als vrouwen sterk en onafhankelijk zijn, denken mensen toch ook wel snel dat iemand er niet meer voor open staat of zich wel redt.

En zeker bij een zelfstandige, sterke vrouw is het moeilijk om erop af te stappen.

Hoppa en díe dooddoener weer.
Inclusief de oplossing :roll:

Wat denk je nu zelf? Dat ook maar één enkel normaal iemand, man of vrouw, een bazig donkerschijner in het leven wil?
Als je dat uitstraalt is dat voor mannen als Deet voor insecten dûh :)*

Niemand nodig hebben is niet hetzelfde als niet áárdig zijn.
Net als assertief niet hetzelfde is als agressief.

Je bepaalt helemaal zelf hoe benaderbaar je overkomt. Als je jezelf opstelt als een leeuwin trek je hooguit wannabee leeuwentemmers aan.

De moeder van mijn zoon is hier ´sterk´ in. Heeft een haast tástbaar ´onafhankelijkheids-schild´ om zich heen. Net starship Enterprise in battle mode :=
Áls daar al iemand niet gevoeling voor is en een in haar beleving niet bijzonder origineel kompliment probeert te maken, dan krijgt die een ´assertief´ feministische reactie.
Blijft over degene die alleen haar luxe vormen voor één keer wil ervaren.
Kan zij weer roepen dat alle mannen hetzelfde zijn.
Tja.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-22 15:03

Huertecilla schreef:
superpony schreef:
Maar weet je wat het ook op onze leeftijd is? Als vrouwen sterk en onafhankelijk zijn, denken mensen toch ook wel snel dat iemand er niet meer voor open staat of zich wel redt.

En zeker bij een zelfstandige, sterke vrouw is het moeilijk om erop af te stappen.

Hoppa en díe dooddoener weer.
Inclusief de oplossing :roll:

Wat denk je nu zelf? Dat ook maar één enkel normaal iemand, man of vrouw, een bazig donkerschijner in het leven wil?
Als je dat uitstraalt is dat voor mannen als Deet voor insecten dûh :)*

Niemand nodig hebben is niet hetzelfde als niet áárdig zijn.
Net als assertief niet hetzelfde is als agressief.

Je bepaalt helemaal zelf hoe benaderbaar je overkomt. Als je jezelf opstelt als een leeuwin trek je hooguit wannabee leeuwentemmers aan.

De moeder van mijn zoon is hier ´sterk´ in. Heeft een haast tástbaar ´onafhankelijkheids-schild´ om zich heen. Net starship Enterprise in battle mode :=
Áls daar al iemand niet gevoeling voor is en een in haar beleving niet bijzonder origineel kompliment probeert te maken, dan krijgt die een ´assertief´ feministische reactie.
Blijft over degene die alleen haar luxe vormen voor één keer wil ervaren.
Kan zij weer roepen dat alle mannen hetzelfde zijn.
Tja.

Dat is jouw persoonlijke mening.

Ga het 10 mannen vragen en dan krijg je dat als antwoord. Heb veel mannen als klant gehad en ze vertellen heel vaak dat ze juist niet op een vrouw durven af te stappen en al helemaal niet als ze de vrouw net iets leuker vinden.

Dat jij dat wel kan, super stoer, je hebt een sticker verdient.

En mij maakt het niet uit. Ken mn man 29 jaar, ben getrouwd en heb geen behoefte aan een andere man, dus ben niet zoekende. En nee, ook spontaan kom ik geen mannen tegen die me anders doen besluiten.

Maar door mensen om me heen en voorheen mn werk en de gesprekken kan ik me goed in hun problemen verplaatsen.

Daarbij ken ik ElCamino toevallig persoonlijk en zij weet zelf ook dat ze stoer overkomt en mensen misschien niet weten dat ze er wel voor open staat.

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-22 15:03

Vreemd bericht Huertecilla, en wat mij betreft iets waarover jij je oordeel als man lekker voor je mag houden. Jouw beleefwereld, in alle vormen, is niet dé waarheid.

ElCamino

Re: Hoe iemand leren kennen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-22 15:17

HC:
ik ga met mijn neefje en zus ( ook vrijgezel) naar die meetings, mijn ex gaat daar absoluut niet heen, komt teveel klanten tegen en kan nooit zichzelf zijn daar , altijd móet iemand hem spreken....
Verder is het idd binnen mijn cirkel, maar mijn cirkel is gewoon klein en de interesses in andere dingen heb ik eenvoudig niet....

Superpony: idd, daar loopt ik soms tegen aan.... beetje ruwe bolster verhaal.... dikke auto, tattoos en pats! stempel zit erop voor je het weet.... en trekt ook vaak verkeerde types aan.

Maar ik ben niet op zoek, leef prima alleen!!!! en ga ook écht nooit meer samenwonen.
LAT relatie oke, eventueel FWB maar verder niet

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-22 16:26

BaileyMix schreef:
Vreemd bericht Huertecilla, en wat mij betreft iets waarover jij je oordeel als man lekker voor je mag houden. Jouw beleefwereld, in alle vormen, is niet dé waarheid.

Zo is het; de datende vrouw weet wat een datende man zoekt/denkt/wil _O- _O-
Wat weet een man daar nu van *D

Veel succes bij met vliegen proberen te vangen met azijn. Ahhhhh, je wil geen vlieg maar een prins.
Ok dan en waarom zou een prins geen probleemloos heerlijke lúxe honing willen?

Het is heel eenvoudig een natuurwet van gedrag:
Je krijgt wat je beloont.
Wat overblijft na alles wat je niet wil afstraffen is niet automatisch wat je wel wil. Waarschijnlijk houdt iedereen veilige afstand :=

Nogmaals; sta open, glimlach, maak zelf oogkontakt. Niets mis met zélf eens initiatief nemen, iemand aanspreken.
Je hebt dan nog steeds zelf in de hand of/hoe je verder gaat :)*

Zoals El Camino opmerkt/bevestigt trekt dat ruwe bolster vaak de verkeerde, de wannabee leeuwentemmer aan.

@ElCamino
herkenbaar en begrijpelijk dat niet meer willen samenwonen. Wat verderop in het leven en prima in vel in een prima georganiseerd leven is dat vaak teveel compromis, ´inleveren´. En waarom zou je als het gevoel van vrijheid inleveren?
Ik merk dat bij eigenlijk alle dames die niet op zoek zijn naar een man om hun problemen op te lossen. Geef hen helemaal gelijk.
Het vervelende van een dergelijke defacto semi-nomadische deeltijd relatie is dat er wél (s)exclusiviteit en dergelijke aan geplakt wordt. Daar geldt óók voor; waarom zou ik die vrijheid inleveren?
Tant pis; vólgende. Stel je positief op en dan is er héél veel vis in de vijver. Voor vrouwen heel wat makkelijker aan de haak te slaan ook nog eens. Maar goed, wat weet ik als man daar nu van ;)

Veel plezier met daten dames; la vida es bella, geniet ervan; dúrf te leven; atrévete *\%/*

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-22 16:39

Het valt mij op dat sommige vrouwen erg afwachtend zijn.Ze laten niet merken als ze een man leuk vinden.Het risico als je dat wel doet is een blauwtje lopen.Maar als je het niet doet kan het zijn dat je een verlegen partner misloopt.Wat dat betreft ben ik het wel met @Huertecilla eens:Durf te leven!

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-22 16:50

Heb je eigenlijk wel door, Huertecilla, dat al je berichten niet meer zijn dan een monoloog? Heel apart. Onbegrijpelijk, irrelevant gebrabbel. Echt heel ergerlijk.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-22 16:53

@ElCamino

hier vanmorgen bij mijn locale watering hole een Dodge Challenger SRT ´Demon´ (supercharged).
Heel opvallend ding maar niet Mustang extrovert.
Hoogst verwarrende mengeling van undertated fabrieks-hotrod X zigeunerbling.
Wist niet wat het was verder.

Opgezocht en :wow:
Totaal níet wat ik wil of lol van zou hebben en nog minder voor dát geld maar als technische vingeroefening wel diep, DIEP indrukwekkend. En dat gewoon op straat! Dubbel :wow:

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-22 16:54

BaileyMix schreef:
Heb je eigenlijk wel door, Huertecilla, dat al je berichten niet meer zijn dan een monoloog? Heel apart. Onbegrijpelijk, irrelevant gebrabbel. Echt heel ergerlijk.

TIOLI ;)

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-22 16:57

BaileyMix schreef:

Ik word zo moe van zoveelste topic waarin deze bokker met overtuigigng van een profeet komt aankondigen wat vrouwen allemaal wel en niet horen te doen, denken en beleven op het gebied van seks en daten -O-

Zal zo'n gast zijn die tegen willekeurige vrouwen op straat zegt dat ze moeten glimlachen :')

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-22 17:02

ik was 36 toen ik mijn eerste echte relatie kreeg, grappige is dat mijn man onze voerleverancier werd. Daar groeide eerste een vriendschap uit en al vrij snel een relatie. Het was niet heel makkelijk, mijn man was gescheiden, heeft 3 kinderen en vertrouwen was echt wel een ding voor ons beiden. Maar inmiddels zijn we bijna 4 jaar samen, in oktober zijn we 2 jaar getrouwd en ik ben zwanger .

Het had voor mij ook heel veel eerder mogen komen maar helaas, ook ik ben en was geen uitgaanstype, datingsites was vooral narigheid en als ik iemand uit mijn omgeving leuk vond was het nooit wederzijds

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-22 17:09

En het is weer gelukt om een topic te kapen.... -O-
Jammer hoor.
TS is trouwens al niet meer in beeld.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-22 17:14

Google mansplaining.

Overigens heeft HC niet altijd ongelijk. Soms te ongenuanceerd, soms half goed en half niet.

Maar wel erg mooi exemplarisch voorbeeld van bovenstaand begrip.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-22 02:21

Hoezo zouden vrouwen niet weten wat mannen zoeken en willen? Je kan met elkaar praten en daarachter komen.
Ik snap dat het vaak niet gebeurt, maar vrouwen hebben ook vaders, broers, vrienden en als je echt wil kan je je in het andere geslacht verdiepen, maar is ene ieder weer een individu.
En wil je het niet en gaan de relaties mis, kan je ook naar jezelf kijken.

Maar dat geldt natuurlijk net zo goed voor mannen. Weten zij dan wel wat alle vrouwen willen??

Wij kijken weleens samen naar dating programma's en vinden dat vaak grappig. Dan heb je het er ook over en zien wij ook wel het moeilijke gedoe en de vele eisen die mensen soms hebben.

Maar goed, wij ontmoette elkaar, begonnen te kletsen, gingen samen naar een andere gelegenheid en hij bracht me thuis en het was geregeld. Geen tussenkomst van anderen, niet om elkaar heen draaien en fratsen.
Maar ik snap ook dat het soms heel moeilijk is en misschien wel steeds moeilijker wordt. In mijn ogen draait er zoveel om uiterlijkheden en uiterlijk vertoon, dat mensen elkaar maar moeilijk echt leren kennen.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-22 09:41

Misschien is die discussie ergens anders beter op z'n plek en kunnen we het hier centraal houden over waar je mensen leert kennen.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-22 10:06

Urbanus schreef:
Misschien is die discussie ergens anders beter op z'n plek en kunnen we het hier centraal houden over waar je mensen leert kennen.

en dan alleen volgens vrouwen, want hoe/waar vrouwen volgens een man mannen zouden kunnen leren kennen is mansplaining _O-

De humor ligt op straat. Mensen lopen daar ook :)*

Dus kruip eens uit de schulp achter de pc vandaan de werkelijke wereld in en (glim)lách *D
Vang je meer mee dan met ´assertiviteit´ via een toetsenbord.

Veel succes +:)+

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-22 10:09

Ja bedankt!

Fly_high schreef:
Zal zo'n gast zijn die tegen willekeurige vrouwen op straat zegt dat ze moeten glimlachen :')

Krijg je goddome nog gelijk ook.

_evelien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-22 10:33

Via een datingsite al weer bijna 7 jaar samen waarvan 5 jaar getrouwd.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-22 11:08

Echt uitgaan naar discotheken ofzo is ook niks voor mij, ik deed wel af en toe eens karaoke op café.

Mijn ex had ik op karaoke leren kennen.

Die relatie is verbroken.

Mijn nieuwe huidige vriend heb ik via Tinder leren kennen, daar sprak zijn profiel me aan maar om zekerheid te hebben zocht ik hem op via Facebook. (wou zekerheid dat ik niet met een fake persoon op Tinder bezig was)
Via Facebook maandenlang aan het chatten geweest. 3 weken genegeerd omdat ik het toch wel spannend vond :') hij bleef me wel berichten sturen dus wist ik wel dat hij ème écht wel zag zitten. Maar toen ik op zoek was naar een scheerapparaat voor paard te scheren was hij de eerste die reageerde, diezelfde avond is hij het nog komen brengen en is de vonk overgeslagen. Op 13 februari hebben we onze eerste echte date gehad :D en sindsdien zien we elkaar bijna dagelijks.
Hij begrijpt wie ik ben, voelt mij heel goed aan en ik kan met hem heel open praten.

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-22 11:12

Urbanus schreef:
Fly_high schreef:

_O-

MamAppelsap

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-22 11:25

Urbanus schreef:
Ja bedankt!

Fly_high schreef:

:D :')

Het is ook de enige user die ik gefoeid heb omdat topics dan nog gewoon te lezen zijn zonder topickaap met mansplainmonologen.

superpony schreef:
Hoezo zouden vrouwen niet weten wat mannen zoeken en willen?

Vraag me ook af wat de meerwaarde is van de wensen op liefdesgebied van de helft van de bevolking generaliseren en dat gebruiken in je zoektocht naar liefde. Maar heb ook niks met dat soort Yvonne Kronenburgeriaanse boomeronzin.

Ik wil in aanloop naar een liefdesrelatie graag dat we wederzijds vallen op de persoon die we beiden zijn. Ik heb die persoon ooit gevonden via het internet (net als meerdere vrienden overigens), dus denk dat het wel helpt dat virtuele interacties voor mij juist een verrijking zijn in plaats van een verarming.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-22 14:31

Maar wij volgen nu bijv B&B en dan zijn mensen gewoon een lijstje aan het afwerken. En ik denk dat als je geforceerd iemand zoekt of als het te lang duurt mensen dat gaan doen??

Via internet zou ik ook voorzichtig zijn, maar je zal ergens iets moeten loslaten om te kijken of er gevoelens zijn en soms een paar keer op je snufferd gaan dat iemand toch anders is of tegenvalt.

Eilish

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-22 20:12

Hij is mijn buurman :D

Geen paardenman, dat hoeft voor mij ook niet. Maar hij houdt wel van dieren, dat vind ik wel belangrijk.

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-22 20:43

Door erop uit te gaan, al dan niet virtueel, en jezelf te zijn en te blijven.

Als je uitstraalt dat je 't naar je zin hebt, is dat aantrekkelijk en wie weet ... dat kan dus inderdaad ook gewoon thuis in de tuin zijn waar je opgemerkt wordt door de buurman, bij het sporten, in de kroeg, of via een app.