38 graden in de huurstacaravan, wat zijn mijn rechten?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

tienus63

Re: 38 graden in de huurstacaravan, wat zijn mijn rechten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-22 13:02

Water over dak van de caravan laten vloeien/sproeien. Werkt als een malle.

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-22 13:03

tienus63 schreef:
Water over dak van de caravan laten vloeien/sproeien. Werkt als een malle.

In een tijd van droogte en water tekort is dat nogal not Done…

wyoming

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-22 13:06

janderegelaa schreef:
Niet als de stroom inclusief is. Ze gaan echt geen 1500 stroommeters installeren om ze vervolgens niet te gebruiken.

Ik had een huisje met airco en dat was inclusief maar in het voorjaar moest je voor de verwarming wel betalen, dus er moet toch ergens een meter zitten.

Geniet van je vakantie TS, fijn dat de mobiele airco zijn werk doet.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-22 13:07

Eens.
Maar als het een dusdanig probleem voor ts is, heel even voor het slapen gaan, en het scheelt zo paar graden.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-22 13:12

Ik heb geen idee hoe hoog de kosten kunnen oplopen bij het gebruik van een mobiele airco, maar zou dat echt een paar honderd euro kunnen zijn in het geval van TS?
Ik heb geen idee hoe lang ze nog op deze camping zit?

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-22 13:14

Uiteraard moet zoiets allemaal heel duidelijk in de voorwaarden vermeld zijn en kan een vakantiepark niet op het einde van de rit ineens zeggen: goh ja, weet je, we kletsen er een paar eurootjes ibij.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-22 13:17

Water sproeien zal niet lukken, ik heb geen tuinslang hier.

Ik ben trouwens gaan zoeken naar kleine lettertjes over elektriciteitsverbruik, maar niks te vinden. Ik heb via tui geboekt en het is op vakantiepark Slagharen.
Geen idee of hier een meter op zit, ik heb alle kastjes open gemaakt naar niks gevonden. Het is al een wat oudere stacaravan.

Afbeelding

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-22 13:22

Femke_Tweety schreef:
Normaal gesproken heeft iedere caravan een meter en een afsluiter.
Voor zowel gas, water als electra.
Het zou héél bijzonder zijn als dat hier niet zo zou zijn.

Maar ik acht de kans klein dat ze stroomverbruik gaan berekenen als
1 stroom inclusief is
2 de stand waarschijnlijk niet opgenomen is tussen huurders (omdat stroom dus inclusief is ;) )
3 het park gebruik van airco waarschijnlijk reëel verbruik vind in deze situatie.

Wij gaan ieder jaar maar nog nooit van aparte rekening gehoord of gezien. In België is dat wel vaker maar in nl niet

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-22 13:24

Ts ik zou even naar de receptie lopen en het vragen. Beter dan een verrassing achteraf

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-22 13:25

Cayenne schreef:
Ik heb geen idee hoe hoog de kosten kunnen oplopen bij het gebruik van een mobiele airco, maar zou dat echt een paar honderd euro kunnen zijn in het geval van TS?

Nee joh. Ik heb even gezocht, willekeurige mobiele airco was 800 W = 0,8 kW.
Stel dat ze die een hele week de hele dag aan heeft (24x7 uur).
Mijn huidige stroomtarief (excl. vaste kosten) is 0,42 €/kWh.
Ze moet dan €56 euro betalen.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-22 13:26

Storm schreef:
Water sproeien zal niet lukken, ik heb geen tuinslang hier.

Ik ben trouwens gaan zoeken naar kleine lettertjes over elektriciteitsverbruik, maar niks te vinden. Ik heb via tui geboekt en het is op vakantiepark Slagharen.
Geen idee of hier een meter op zit, ik heb alle kastjes open gemaakt naar niks gevonden. Het is al een wat oudere stacaravan.

[ [url=m/9s1tV5.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ah das redelijk bij mij in de buurt :)
Genoeg leuke dingen te doen in deze omgeving dus vermaak je :)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-22 13:27

Roodvos schreef:
Cayenne schreef:

Dat scheelt nogal idd! Iemand in dit topic had het over een paar honderd euro bij betalen en dat leek me wel erg veel :=
Bedankt voor je berekening! _/-\o_

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-22 13:38

Roodvos schreef:

Ehhh onze mobiele airco is 3200Watt :+ en hebben er 1 bij besteld die 4200W is.

Een lucht cooler (geen airco) is vaak minder dan 1 Kw

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-22 13:51

janderegelaa schreef:
Zolang zij de stroom inclusief doen hebben ze geen poot om op te staan. Welk park is dat?

Ik ben blij dat jij geen jurist bent :D En welk park dat is gaat je helemaal niets aan.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-22 13:52

Cayenne schreef:
Dat scheelt nogal idd! Iemand in dit topic had het over een paar honderd euro bij betalen en dat leek me wel erg veel :=
Bedankt voor je berekening! _/-\o_

Er wordt altijd gezegd dat mobiele airco's zo vreselijk duur in gebruik zijn maar gelukkig valt dat reuze mee. Zeker de nieuwere modellen zijn niet zo heel kostbaar, hoewel dat met deze energieprijzen natuurlijk weer relatief is.

Gwenvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-22 13:56

Wij betalen nauwelijks iets extra’s voor het gebruik van onze mobiele airco.

En voor die paar dagen krijgt ts heus geen afrekening en slapende honden zou ik helemaal niet wakker maken.

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-22 14:04

Ik heb nog nooit een extra bedrag moeten betalen als het erg koud of erg warm was in een huisje of caravan op een vakantiepark. Ik neem aan dat ze een beetje uitgaan van gemiddelden over het aantal huisjes/caravans over een aantal jaren en als er een duidelijke trend is, dat ze maatregelen nemen. Totdien zullen ze ongeveer quitte spelen of er iets op verdienen vermoed ik.

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-22 14:26

Ook al zou je wat bij moeten betalen, dan heb je in elk geval voor een paar tientjes extra een betere vakantie gehad. Het zou mij wel wat waard zijn :)

Op veel campings is de stroom vaak (nog) inclusief, maar daar lijkt wel een kentering in te zijn. Vroeger had bijna iedereen wat verbruik. Wat verlichting, een koelkast, dat soort dingen. Met een paar KW per dag ben je er meestal dan wel.

Campinghouders (ik ken er ook toevallig een paar) zijn zich aan aan het passen aan het huidige verbruik. De campinghouders die ik ken, hebben ook allemaal losse aansluitingen en via de laptop zich je dan precies wie wat verbruikt heeft. Kun je allemaal digitaal uitlezen.

Ze zullen ook wel moeten want mensen nemen steeds meer stroomverbruikers mee. Dakairco's, een paar elektrische fietsen etc. etc. En dan moet de grote golf met elektrische auto's nog komen en die moeten ook allemaal opgeladen worden. Als je dat allemaal inclusief gaat rekenen, dan wordt het stroomverbruik hoger dan de prijs van de campingplek. Het zal in de toekomst dan allemaal wel wat anders gaan worden en dat je steeds vaker een losse rekening krijgt voor stroom, afhankelijk van je verbruik.

Paardenfan25

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-22 15:02

Ik geloof ook niet dat je bij moet betalen hoor. Dan zou het wel in de voorwaarden staan. Bovendien koelt het dinsdag weer af. Fijne dagen nog!

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-22 15:20

Stond laatst ook een stuk over in de krant dat mensen hun elektrische auto’s opladen bij hun vakantiehuisjes en dat daar niks aan te doen is als campinghouder…
Maar dat ze daar wel over aan het nadenken zijn hoe dat anders kan….

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-22 15:25

Ja, daar is wel wat aan te doen, maar dan moet je inderdaad als campinghouder wel je systeem op orde hebben (dus digitaal uit kunnen lezen ed.) en da's best een investering.
'k Denk dat het in de toekomst wel anders zal gaan. Dat je vaker per KW moet betalen i.p.v. inclusief. En ook wel terecht imo., want de ene gast verbruikt nou eenmaal heel veel meer en dat verschil wordt ook alleen maar groter.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-22 15:27

Als er in de voorwaarden geen maximum/limiet in verbruik is aangegeven kunnen ze ook niet ineens extra gaan rekenen.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-22 15:31

Oscar schreef:
Ja, daar is wel wat aan te doen, maar dan moet je inderdaad als campinghouder wel je systeem op orde hebben (dus digitaal uit kunnen lezen ed.) en da's best een investering.
'k Denk dat het in de toekomst wel anders zal gaan. Dat je vaker per KW moet betalen i.p.v. inclusief. En ook wel terecht imo., want de ene gast verbruikt nou eenmaal heel veel meer en dat verschil wordt ook alleen maar groter.

Wij waren in Denemarken en daar moesten we ook los betalen voor ons verbruik.
banketstaaf is wel dat we 24 uur zonder stroom hebben gezeten ( kortsluiting met de hoofdschakelaar) en ze daar ons niks in tegemoet zijn gekomen …..

Miran

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-22 15:35

Het is niet gek om te betalen naar gebruik (en zou ik als tentkampeerder ook prima vinden, wij gebruiken niet zoveel maar betalen nu volle mep), maar dat is voor TS helemaal niet van toepassing als dat niet genoemd is bij haar huurovereenkomst.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-22 15:54

Oscar schreef:
En dan moet de grote golf met elektrische auto's nog komen en die moeten ook allemaal opgeladen worden.

Dat is bij ons op de camping dus niet toegestaan en dat wordt het ik duidelijk aangegeven in de voorwaarden. En als de beheerder je tijdens zijn ronde twee keer betrapt op laden en je de auto los moet koppelen en je steekt hem toch nog een derde meer in de paal dan vind je een afgeknipte stekker langs de auto.

Bij ons hebben de vaste caravans een stroommeter in de paal zitten en die krijgen jaarlijks een afrekening, maar bij de meeste palen is dat volgens mij (nog) niet het geval.