Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
janderegelaa schreef:Niet als de stroom inclusief is. Ze gaan echt geen 1500 stroommeters installeren om ze vervolgens niet te gebruiken.
Femke_Tweety schreef:Normaal gesproken heeft iedere caravan een meter en een afsluiter.
Voor zowel gas, water als electra.
Het zou héél bijzonder zijn als dat hier niet zo zou zijn.
Maar ik acht de kans klein dat ze stroomverbruik gaan berekenen als
1 stroom inclusief is
2 de stand waarschijnlijk niet opgenomen is tussen huurders (omdat stroom dus inclusief is)
3 het park gebruik van airco waarschijnlijk reëel verbruik vind in deze situatie.
Cayenne schreef:Ik heb geen idee hoe hoog de kosten kunnen oplopen bij het gebruik van een mobiele airco, maar zou dat echt een paar honderd euro kunnen zijn in het geval van TS?
Ik heb geen idee hoe lang ze nog op deze camping zit?
Storm schreef:Water sproeien zal niet lukken, ik heb geen tuinslang hier.
Ik ben trouwens gaan zoeken naar kleine lettertjes over elektriciteitsverbruik, maar niks te vinden. Ik heb via tui geboekt en het is op vakantiepark Slagharen.
Geen idee of hier een meter op zit, ik heb alle kastjes open gemaakt naar niks gevonden. Het is al een wat oudere stacaravan.
[ [url=m/9s1tV5.jpg]Afbeelding[/url] ]
Roodvos schreef:Cayenne schreef:Ik heb geen idee hoe hoog de kosten kunnen oplopen bij het gebruik van een mobiele airco, maar zou dat echt een paar honderd euro kunnen zijn in het geval van TS?
Ik heb geen idee hoe lang ze nog op deze camping zit?
Nee joh. Ik heb even gezocht, willekeurige mobiele airco was 800 W = 0,8 kW.
Stel dat ze die een hele week de hele dag aan heeft (24x7 uur).
Mijn huidige stroomtarief (excl. vaste kosten) is 0,42 €/kWh.
Ze moet dan €56 euro betalen.
Roodvos schreef:Nee joh. Ik heb even gezocht, willekeurige mobiele airco was 800 W = 0,8 kW.
Stel dat ze die een hele week de hele dag aan heeft (24x7 uur).
Mijn huidige stroomtarief (excl. vaste kosten) is 0,42 €/kWh.
Ze moet dan €56 euro betalen.
Cayenne schreef:Dat scheelt nogal idd! Iemand in dit topic had het over een paar honderd euro bij betalen en dat leek me wel erg veel
Bedankt voor je berekening!
Oscar schreef:Ja, daar is wel wat aan te doen, maar dan moet je inderdaad als campinghouder wel je systeem op orde hebben (dus digitaal uit kunnen lezen ed.) en da's best een investering.
'k Denk dat het in de toekomst wel anders zal gaan. Dat je vaker per KW moet betalen i.p.v. inclusief. En ook wel terecht imo., want de ene gast verbruikt nou eenmaal heel veel meer en dat verschil wordt ook alleen maar groter.
Oscar schreef:En dan moet de grote golf met elektrische auto's nog komen en die moeten ook allemaal opgeladen worden.