Vragen die mensen je stellen uit verbazing

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-22 13:27

Sherivey schreef:
Als vegetariër: "kom je heen stoffen tekort dan?"

Nee, alleen ijzer, maar dat probleem had ik al jaren voordat ik vegetarisch ging eten.

Ik geniet ervan hoe goed jouw onderschrift past bij je post. _O-

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-22 13:30

Sherivey schreef:

Nee, alleen ijzer, maar dat probleem had ik al jaren voordat ik vegetarisch ging eten.

Dat zijn meestal ook nog dezelfde mensen die zelf een hartstikke gebalanceerd dieet van diepvries pizza en KFC hebben, maar wel met vlees dus voedingsstoffen zat toch :+

Rianne1807

Re: Vragen die mensen je stellen uit verbazing

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-22 13:45

Oh ik hoor ook al mn hele leven: jij komt zeker niet uit Brabant he?

Uhh jawel, geboren en getogen in Brabant
Alleen mn ouders niet, die komen uit Rotterdam en den haag.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-22 13:50

Fly_high schreef:
Sherivey schreef:

Dat zijn meestal ook nog dezelfde mensen die zelf een hartstikke gebalanceerd dieet van diepvries pizza en KFC hebben, maar wel met vlees dus voedingsstoffen zat toch :+

Hahaha sowieso

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-22 13:55

Jessix schreef:
Ik moet mijn hele leven al mijn stamboom uitleggen. Dat is blijkbaar als je een kleurtje hebt. Sommige vragen gewoon direct hoe ik zo bruin kom, andere via een omweg. Waar ben je geboren? Utrechtse heuvelrug. Waar zijn je ouders geboren? Moeder in Utrecht, vader in Maastricht. En ja, daarna gaan ze gewoon naar de generatie ervoor! :')

Zo ben ik ooit, na uitvoerige analyse door de stal roddel tantes te Arisch bevonden om 100% Joods te zijn :') Ik sta niet snel met mijn mond vol tanden, maar toen wel even.

pinto_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-22 14:19

Deze kan hier natuurlijk niet ontbreken:

"heb je paardrijles?
Kun je het dan nog steeds niet?"

:')

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-22 14:46

pinto_1 schreef:
Deze kan hier natuurlijk niet ontbreken:

"heb je paardrijles?
Kun je het dan nog steeds niet?"

:')

Ja die heb ik ook wel eens gehoord! Maar je kan toch al paardrijden?! :')

HopeMyDay

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-22 14:51

Jessix schreef:
Ik moet mijn hele leven al mijn stamboom uitleggen. Dat is blijkbaar als je een kleurtje hebt. Sommige vragen gewoon direct hoe ik zo bruin kom, andere via een omweg. Waar ben je geboren? Utrechtse heuvelrug. Waar zijn je ouders geboren? Moeder in Utrecht, vader in Maastricht. En ja, daarna gaan ze gewoon naar de generatie ervoor! :')

Jep, dit is me inmiddels al zo vaak overkomen dat ik er niet eens meer omheen praat.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-22 14:57

HopeMyDay schreef:
Jessix schreef:

Jep, dit is me inmiddels al zo vaak overkomen dat ik er niet eens meer omheen praat.

Ah zo heb ik er tenminste ook nog lol om! ;)

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-22 15:02

hoe zouden de mensen wel de vraag moeten stellen dan?
sommige zijn meer opmerkingen dan vragen, maar bij sommige zou ik ook gewoon nieuwsgierig zijn.
wat maakt het dat je deze keuze hebt gemaakt, ik wil het gewoon begrijp.

ik doel dan op
- 4 verschillende honden
- niet in een bed slapen
- geen kinderen willen (wat is d reden hier achter, en hoe zoek je dan een partner, straks wil hij wel etc etc etc).
- lesbisch zijn (hoe kwam je hier achter en hoe is dit in je leven gegaan, is het makkelijk, of juist niet etc etc.

ik ben geen botte hork en probeer juist geen oordeel in mijn vraag te zetten, maar ben vaak wel oprecht nieuwsgierig. dus help mij op de juiste manier een vraag te stellen

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-22 15:10

Het maakt niet uit waar ik kom, maar de vraag "heb je een vriend" komt het meeste naar boven.

Soms, als ik melig ben, zeg ik nog wel eens. "Nee! Ik val niet op mannen!" Werkt prima. :') Hahaha

Maar heb natuurlijk wel een vriend. En dan komt het volgende.

Hoewel ik eerder/vroeger op lange mannen viel, ben ik er achter gekomen dat kleine mannen toch echt leuker zijn.

Krijg ik met regelmaat de vraag, "vind je het niet erg dat hij klein is?"

Nee, ik heb mijn eigen Minion. Weet je hoe tof?!?!

Fabled

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-22 15:12

Lesbisch zijn is toch geen keuze. :D En sommige dingen gaan je niet zoveel aan. Vraag je dat dan aan vrienden of ook aan vage kennissen en vreemden?

Een partner zoeken die geen kinderen wil zoek je denk ik op dezelfde manier als een partner die wel kinderen wil. Je praat over wat je wil in de toekomst voor of tijdens het daten. Je wil er ook niet na een paar jaar achterkomen dat de andere persoon het liefst 80 uur per week werkt terwijl jij het liefst uren met diegene op de bank zit te chillen met een wijntje en een filmpje.

Ik denk persoonlijk dat de belangrijkste vraag is of de andere persoon het vervelend vindt dat je die vraag stelt. Ik zeg soms tegen mensen dat ik geen zin heb om uit te leggen waarom ik één van mijn ouders al jaren niet heb gezien en de ander amper zie, maar sommige mensen zijn te beleefd en beantwoorden vragen die ze eigenlijk niet willen beantwoorden.

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-22 15:16

[***] schreef:
Lesbisch zijn is toch geen keuze. :D En sommige dingen gaan je niet zoveel aan. Vraag je dat dan aan vrienden of ook aan vage kennissen en vreemden?

Een partner zoeken die geen kinderen wil zoek je denk ik op dezelfde manier als een partner die wel kinderen wil. Je praat over wat je wil in de toekomst voor of tijdens het daten. Je wil er ook niet na een paar jaar achterkomen dat de andere persoon het liefst 80 uur per week werkt terwijl jij het liefst uren met diegene op de bank zit te chillen met een wijntje en een filmpje.

Ik denk persoonlijk dat de belangrijkste vraag is of de andere persoon het vervelend vindt dat je die vraag stelt. Ik zeg soms tegen mensen dat ik geen zin heb om uit te leggen waarom ik één van mijn ouders al jaren niet heb gezien en de ander amper zie, maar sommige mensen zijn te beleefd en beantwoorden vragen die ze eigenlijk niet willen beantwoorden.

Mohh weet ik niet.
Ik ben bi.
Dus ik heb weldegelijk een keuze _O-

Soms denk ik wel, waarom is dat zo belangrijk om te weten??

Vaak zijn het wél de mannen die dat vragen. En ook gewoon random...

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-22 15:16

Wat kan je goed nederlands voor een turkse.Ik ben niet van turkse afkomst.

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-22 15:19

ik zou het nooit aan vreemden zomaar vragen
aan vrienden vraag ik het zeker, maar dan is het geen probleem.

Het is meer bijv. op verjaardagen/feestjes en het komt ter sprake of zo.
misschien wil imand wel kinderen en lukt het niet, of iemand wil geen kinderen.
dan weet ik welke grap ik wel of niet kan maken bijv. maar ook gewoon oprechte interesse

en tuurlijk. lesbisch ben je. maar ik ben wel benieuwd hoe zo iets gaat. je krijgt gevoelens voor een meisje op een bepaalde leeftijd en dan? weet je gelijk dat je lesbisch bent of niet.. hoe dan ook, ik wijk af. ik ben vooral heel erg benieuwd aan de gedachte / gebeurtenis er achter

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-22 15:23

De enige (herkenbare) vraag die ik ooit kreeg (van een neef van in de 70 die in complottheorieën gelooft en een zelfverdedigingscursus doet omdat-ie denkt dat de islam de wereld over neemt, dus tja...) is idd: durf jij alleen het bos in met je paard/de honden?

Joltsje schreef:
sommige zijn meer opmerkingen dan vragen, maar bij sommige zou ik ook gewoon nieuwsgierig zijn.

ik doel dan op
- 4 verschillende honden
- niet in een bed slapen
- geen kinderen willen (wat is d reden hier achter, en hoe zoek je dan een partner, straks wil hij wel etc etc etc).
- lesbisch zijn (hoe kwam je hier achter en hoe is dit in je leven gegaan, is het makkelijk, of juist niet etc etc.

ik ben geen botte hork en probeer juist geen oordeel in mijn vraag te zetten, maar ben vaak wel oprecht nieuwsgierig. dus help mij op de juiste manier een vraag te stellen

Waarom zou je willen weten waarom iemand geen kinderen heeft? Waarom zou je uberhaupt willen weten óf iemand kinderen heeft eigenlijk? Maar als je die vraag stelt en nee krijgt, waarom is dat niet voldoende?
Dat is het antwoord als iemand mij vraagt: heb je kinderen". "Nee". En hier op de Veluwe wordt dan vaak meewarig gekeken - je zult ze wel niet kunnen krijgen. Maakt mij niet uit.
Overigens was het zo ongeveer het eerste onderwerp waar mijn (nu) man en ik het over hadden. Geen kinderen willen. Dus een partner vinden is echt geen probleem gebleken :D

Waarom zou je willen weten of iemand lesbisch is? Vraag je ooit iemand of-ie hetero is?
Gaat het iemand wat aan wie wat met wie doet, wanneer, hoe, en of daar een bed bij komt kijken? Het zal mij werkelijk een worst wezen wat iemand privé doet 'between consenting adults'.

Hoe komt een bed eigenlijk ooit ter sprake? Als je rondgeleid wordt door iemands huis en je ziet geen bed staan? Het zou bij mij vermoedelijk niet eens opvallen :=

Als iemand 4 verschillende honden heeft, zou ik een gesprek beginnen met: "goh, wat leuk, 4 verschillende rassen, geen voorkeur of kon je niet kiezen?" (want ik heb de neiging om 'lollig' te willen doen, en dat valt ook niet altijd goed) - en dan hoor je vanzelf het verhaal er wel achter lijkt me. Of niet.

Dus: een groot aantal van de 'verbazingsvragen' zou in mijn hoofd niet eens opkomen :+

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-22 15:24

nou heb je kinderen is een mooi begin vaak om een gesprek op gang te brengen, net zoiets als wat voor werk doe je of waar ga je heen op vakantie.

hoeft echt niet zoveel achter te zitten hoor

Fabled

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-22 15:27

Die over waarom geen kinderen vind ik persoonlijk echt een rotvraag. Hier is het de vraag of het ooit lukt en een goede vriendin van me weet dat het nooit gaat lukken en is daar erg verdrietig om. Ik heb op een verjaardag echt geen behoefte om daar over te praten. Daarnaast zijn er ook mensen die bewust de keuze maken en er klaar mee zijn om dat te moeten verantwoorden. Ik weet dat er mensen zijn die dit zonder moeite beantwoorden, maar op dit moment zou ik lekker met iemand anders gaan praten als ik deze vraag krijg. Ongeacht hoe die gesteld wordt.

Ik vraag me echt af waarom mensen dat zo nodig willen weten. Dus als je die vraag dan toch stelt, misschien handig om erbij te vragen of ze het goed vinden dat je die vraagt stelt. Dat is natuurlijk mijn persoonlijke mening, dus misschien denken anderen er wel heel anders over. :o

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-22 16:02

Ik vind het ook een rot vraag. Het gaat je om te beginnen niets aan en ten tweede kan die vraag bijzonder pijnlijk zijn. Ik kan die vraag echt totaal niet waarderen, ik vind het ook vrij onbeschoft om eerlijk te zijn

UMayDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-22 16:23

Joltsje schreef:

ik doel dan op
- 4 verschillende honden
- niet in een bed slapen

Wat dat betreft merk ik vaak wel een verschil in intentie bij mensen. Verborgen afkeuring of oprechte interesse maakt nogal een verschil in toon. Maar eigenlijk is het een beetje vervelend dat het een 'curieus' ding moet zijn. Ik snap dat het nog steeds ongebruikelijk is voor veel mensen en dus zijn er mensen met vragen, snap ik, maar aan de andere kant: ik vraag anderen ook niet hoe ze erachter kwamen dat ze hetero waren en of dat dan makkelijk of moeilijk voor ze is. Ik wil zulke vragen wel beantwoorden maar alleen als ik er geen verborgen afkeuring achter kan voelen, en liever zou ik hebben dat mensen gewoon niet zo bezig zijn met andermans seksualiteit :P wat [***] ook al zegt over vragen over kinderen, ik waardeer het als mensen even erbij zeggen, joh, vind je het goed als ik dit vraag en zo niet helemaal prima. Want soms heb ik er ook gewoon echt even geen zin in.

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-22 16:27

Joltsje schreef:

Ik begrijp dat mensen met bepaalde vragen niet per se onbeschoft willen doen en iemand met opzet kwetsen, maar het verandert niets aan het feit dat het best kwetsend kan zijn. En waarom zou ik het maar moeten kunnen slikken omdat persoon X of Y oh zo nieuwsgierig is -O- Als allochtoon krijg ik soms echt van de meest persoonlijke vragen van mensen die ik nog nooit gesproken heb en niet van plan ben om ooit nog een keer te spreken. Zonder enige logische aanleiding. Met "wat spreek je goed Nederlands" erbij, wat op gegeven moment nog maar erg onbeleefd en betuttelend overkomt.

Zal ik eens voor de verandering willekeurige dikke mensen op straat vragen waarom ze nou eenmaal zo dik zijn :Y) ben ik er misschien ook onwijs nieuwsgierig naar :+

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-22 16:29

Joltsje schreef:

ik doel dan op
- 4 verschillende honden
- niet in een bed slapen

Tenzij we hele goede vrienden zijn gaat het je eigenlijk niet zoveel aan. :) En in een vriendschap deel je dat meestal vanzelf wel of is het gesprek er na met genoeg vertrouwen om zoiets te kunnen vragen.

Sam_I_Am

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-22 16:35

Joltsje schreef:

ik doel dan op
- 4 verschillende honden
- niet in een bed slapen

Vraag jij ook aan elk mens met kinderen waarom ze die wel hebben?

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-22 16:38

'Jij hebt een angst voor medische dingen? Dan val je flauw? Hoe doe je dat dan met kinderen? Kun je die wel krijgen'

..Ik ben 33, single, geen kinderen, ook eigenlijk geen kinderwens :Y)

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-22 16:51

"het gaat ze niks aan" vind ik wel bijzonder. dus jullie willen niet dat mensen geinteresseerd in jullie zijn? dat ze liever maar niets vragen en je dus een feestje / verjaardag lang niks te bespreken hebt behalve met je standaard 2 personen. dat het gelijk zo persoonlijk wordt hoeft natuurlijk ook niet. maar het gaat ze niks aan vind ik wel erg kort door de bocht.

wat betreft of het o.k. is om te vragen ben ik wel een groot voorstander van.
m.b.t. kinderen snap ik het wel. als iemand bewust geen kinderen wil, dan kan ik nog wel eens domme grappen over kunderen maken. terwijl je daar juisit weer mensen mee kwetst die wel graag kinderen wil, maar het niet lukt.

maar we dwalen of topic. dus stort je gerust weer op de verbazende vragen.
ik heb met paardrijden wel gehad:
- goh moet je er niet op zitten (aan de wandel, paard wilde niet)
en heel vaak: ooh je wordt best bruin voor een roodharige, maar daar ben ik dan alleen maar trots op :).