Vjestagirl schreef:Picopico schreef:Vrijmetselaars bestaan wel degelijk. Ik ben tijdens Open Monumentendag een keer in één van hun gebouwen geweest
Wappie
Fly_high schreef:Vrijmetselaars verhaal met aardig wat geld erachter heb ik ook al gezien, laten we zeggen dat mijn vertrouwen in mensheid inmiddels ongeveer 0 is
Ho wacht even, zijn vrijmetselaars nu ook al onderdeel van een complottheorie? Oké, het is ook best geheimzinnig allemaal, maar ja, ze bestaan wel echt. Ik ben hier jaren terug eens ingedoken. Ze hebben hele archieven die eeuwen terug gaan, houden lezingen en je kunt hun gebouwen soms bezoeken. Dat heb ik dus een keer gedaan (die in Alkmaar) en heb er daar toen ook een paar ontmoet.
Er zit een verschil tussen groepen die echt zijn "verzonnen" (hagedis mensen bv) en bestaande groepen die (ten onrechte) van allerlei zaken worden beschuldigd en zo een complottheorie worden ingetrokken of zelfs vervolgd.
De Illuminati hebben trouwens ook echt bestaan, maar zijn vermoedelijk al zo'n 2,5 eeuw niet meer actief