Bedrijfsbus in woonwijk

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-22 12:21

Ceffyl schreef:
Maar voor mensen met een oprit is het ook niet zo,n probleem. Het wordt pas vervelend als je geen voortuin hebt en direct uit je raam op zo'n bus kijkt en dus helemaal niks anders ziet dan die bus. Dat is alsof je op een blinde muur kijkt, iets waar niet veel mensen voor zouden kiezen.

Met een klein/smal voortuintje is het ook niet geweldig een bus voor je raam te hebben.

Needje

Re: Bedrijfsbus in woonwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-22 12:22

Ja die drive in woningen zijn ideaal!

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-22 12:44

Hier ook rijtjeswoning, ik heb alleen maar een oprit omdat het een hoekwoning is en vroeger ooit parkeergelegenheid van gemaakt is en gedoogd werd. Ondertussen is het dus wel echt toegestaan.

Maar zijn kleine oude huisjes, steeds een rijtje van 4 tot 6. En eigenlijk officieel geen parkeerplaatsen, die zijn pas later gemaakt. 2 voor rijtje van 4, dan rijtje dat geen parkeerplaatsen heeft, maar de overkant van de weg wel. Maar daar staan ook huizen en zijn 3 plekken voor 5 huizen (dus 3 voor 9 in totaal) zonder die opritten was het helemaal niet te doen. Dan had ik een gehandicaptenplaats aangevraagd :') zo gaat het de hele straat door. Plus smalle straat met opritten, als er een werkbus staat kan je er amper nog langs.

Daarom is er aan het einde van de straat een grotere parkeergelegenheid aangelegd waar eigenlijk de busjes moeten staan. Dit is zo'n straat uit de tijd dat parkeerplaatsen niet nodig waren bij arbeiderswoningen. Sommige hebben de voortuin tot parkeerplaatsen gemaakt, maar ook dat kan alleen als je op een hoek zit en mag officieel niet

Luxorvalkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-22 12:49

absque_dubio schreef:
Cer schreef:
Ik kan me dus zo slecht voorstellen dat een werkbus voor je huis zo’n probleem is.
Maar wij hebben een oprit voor de deur waar 1 of indien echt nodig 2 auto’s passen. En daarnaast; wij hebben onze keuken aan de voorkant. Toen bedacht ik me dat zo ongeveer iedereen die ik ken de keuken aan de voorkant / woonkamer bij de tuin heeft. En de enkeling die wel de woonkamer aan de voorkant heeft, heeft nog een voortuintje.
Daarom dus zo benieuwd hoe dat eruit ziet als je de woonkamer aan de voorkant hebt en daar strak op een werkbus. :)

Bij ons in de volksbuurten zijn het dus juist de huiskamers die aan de straatkant zitten. Met mini voortuintje en die kijken dus wel degelijk de hele dag op de geparkeerde auto's in de smalle straten.

Dit hebben wij ook. En geen voortuin, maar meteen een smalle stoep voor de deur.

Wij hebben ongeveer 14 plekken voor 12 huizen. Geen voortuin. En ja, mijn buren hebben drie auto’s en twee bussen. En ze zetten de bus liever bij mij voor de deur, anders hebben ze zo weinig ligt binnen :7

Die bus staat daar dan ook vanaf de vroege vrijdagmiddag tot de maandagochtend.

Afbeelding

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-22 12:52

Luxorvalkje dat vind ik dus asociaal.
Zelf niet tegen je bus aan willen kijken dus dump maar bij je buren voor de deur.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-22 12:53

Hiervoor had ik een woning in een volksbuurtje en ik keek idd direct uit op de stoep en straat. Ik had toen ook in betweens ervoor hangen en die altijd dicht, kwam licht genoeg binnen, maar ik kon niks zien op straat en zij ook niet in mijn woonkamer :+ Nou was dat ook een buurtje waar ik niet perse de hele dag naar buiten wou kijken :')

Luxorvalkje, die bus staat toch ook gewoon op de weg geparkeerd? Dat lijkt me helemaal niet ok :n

Luxorvalkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-22 12:57

Relaxed schreef:
Hiervoor had ik een woning in een volksbuurtje en ik keek idd direct uit op de stoep en straat. Ik had toen ook in betweens ervoor hangen en die altijd dicht, kwam licht genoeg binnen, maar ik kon niks zien op straat en zij ook niet in mijn woonkamer :+ Nou was dat ook een buurtje waar ik niet perse de hele dag naar buiten wou kijken :')

Luxorvalkje, die bus staat toch ook gewoon op de weg geparkeerd? Dat lijkt me helemaal niet ok :n

Klopt. Maar er staat nergens een bord en de gemeente handhaaft niet. Hij moet hier staan van de buren, want er liggen dure spullen in en daar moeten ze zicht op houden.

Ik kan er niks mee. En normaliter heb ik dus vrij uitzicht. Dit is letterlijk wat ik zie vanaf mijn bank. En dit is een grote bus (hoger langer dan normaal). Die witte is een caddy-achtig iets en die grijze een Transporter.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-22 12:58

luuntje schreef:
Luxorvalkje dat vind ik dus asociaal.
Zelf niet tegen je bus aan willen kijken dus dump maar bij je buren voor de deur.

Inderdaad!

judithM

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-22 13:12

Echt niet oke :( je hebt anders volgens mij best ruim uitzicht als dat gele ding er niet staat.....

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-22 13:13

Luxorvalkje schreef:
Relaxed schreef:

Klopt. Maar er staat nergens een bord en de gemeente handhaaft niet. Hij moet hier staan van de buren, want er liggen dure spullen in en daar moeten ze zicht op houden.

Ik kan er niks mee. En normaliter heb ik dus vrij uitzicht. Dit is letterlijk wat ik zie vanaf mijn bank. En dit is een grote bus (hoger langer dan normaal). Die witte is een caddy-achtig iets en die grijze een Transporter.

Als het in de APV staat hoeft er geen bord te staan. Als er in de APV restricties staan en die bus te groot is, kun je er gewoon melding van maken als ze 'm zelf niet willen verplaatsen. Handhaving van de APV valt wat dat betreft onder de politie, dus je zou dan daarheen kunnen bellen.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-22 13:18

De reclametekst op de gele bus is wel heel toepasselijk, onmisbaar is die zeker niet, maar onzichtbaar :n

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-22 13:25

haha idd. ik zou die ON wegplakken :')

jowien

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-22 13:31

Kun je niet vragen of ze een van de kleinere wagens voor je uitzicht kunnen zetten, als er dan toch wat moet staan?

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-22 13:40

absque_dubio schreef:
Cer schreef:
Uh... ik heb echt een heel ander beeld van rijtjes huizen :')
ik woon duidelijk in een ander deel van NL

Ik kan me dus zo slecht voorstellen dat een werkbus voor je huis zo’n probleem is.
Maar wij hebben een oprit voor de deur waar 1 of indien echt nodig 2 auto’s passen. En daarnaast; wij hebben onze keuken aan de voorkant. Toen bedacht ik me dat zo ongeveer iedereen die ik ken de keuken aan de voorkant / woonkamer bij de tuin heeft. En de enkeling die wel de woonkamer aan de voorkant heeft, heeft nog een voortuintje.
Daarom dus zo benieuwd hoe dat eruit ziet als je de woonkamer aan de voorkant hebt en daar strak op een werkbus. :)

Wij hebben geen oprit maar ook de woonkamer aan de tuin kant. Ik ken ook niemand die de woonkamer aan de voorkant heeft of althans zonder optie om die te verplaatsen (doorzon woning)

Luxorvalkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-22 13:42

Nee. Ze moeten hem maar gewoon in een vak parkeren, of bij zichzelf voor de deur zetten. Mensen zijn alleen te lam om 20 meter te lopen.

Gedonder gaat nog erger worden. Zag dat een gezin drie plekken heeft ingepikt voor een grote party tent met tuinset eronder. In het perk ernaast zijn ze een zwembad aan het opzetten

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-22 13:42

eh ok...

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-22 14:02

Luxorvalkje schreef:
Dit hebben wij ook. En geen voortuin, maar meteen een smalle stoep voor de deur.

Wij hebben ongeveer 14 plekken voor 12 huizen. Geen voortuin. En ja, mijn buren hebben drie auto’s en twee bussen. En ze zetten de bus liever bij mij voor de deur, anders hebben ze zo weinig ligt binnen :7

Die bus staat daar dan ook vanaf de vroege vrijdagmiddag tot de maandagochtend.

[ [url=m/AclZjB.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dus dit is het probleem van dit topic? Begrijp ik dat goed?
(Thnx voor het delen van de foto)

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-22 14:06

Bij ons vorige huis woonden we aan een woonerf met ieder een oprit voor 1 auto en centraal enkele parkeerplekken. Dat zou in theorie passen.

Wij hebben 2 auto's, dus parkeerde 1 voor de deur en 1 op de oprit. Wie als eerste thuis kwam zette hem voor de deur, zodat de oprit leeg was en we altijd 2 auto's kwijt konden.

Enkele buren waren wat asociaal. Onze naaste buren zette hun oprit vol en zette hun auto dan naast de parkeer plekken, zodat ook niemand erdoor kon. En die zaten bij de brandweer, dus zou je denken dat ze weten hoe belangrijk goede toegankelijkheid is.
Ook lag het speelgoed soms overal en kon je ook op de parkeerplekken niet staan. Of er rolde weer eens een driewieler of skelter tegen je auto. Maar het was een woonerf en moesten we maar slikken.
Dat ze hun auto niet op de oprit wilden zetten was omdat iedereen 2 auto's had en zij maar 1........tja.

Of de oprit vol met zwembadje en gedoe en dan de auto's op de parkeerplaatsen. Terwijl iedereen een ruime tuin achter had, maar het moet allemaal aan de voorzijde.

Later konden we onze trailer niet meer kwijt bij de paarden en hebben die op de oprit gezet. Tja, je wordt vanzelf een beetje ego als anderen ook zo zijn. Caravans bijv die maanden op de parkeerplaats staan etc.

Omdat onze woonkamer hoger was, belemmerde dat niet ons zicht. We wilden hem niet op een afgesloten plek, want als er iets is, wilden we gelijk kunnen weg rijden en we stonden ergens alleen met de paarden.

Mijn man heeft tot dit jaar altijd elke maand 24 uurs diensten gedraaid. Zijn werk was 20km verderop, dus de bus moet dan gewoon mee. Je kan echt niet steeds de bus eerst gaan ophalen. De 24 uurs diensten waren al naast het werk van 8-17uur en je bent blij als je na 2 uur niet meer gebeld wordt. Dan is heen en weer rijden echt uren extra.
Ze hadden ook artsen en ambulances als klant, dus toch echt wel belangrijk dat je daar snel heen kan.

Het leegroven is echt wel een ding. Stel je hebt een winkel en die wordt leeggehaald, baal je ook. Je kan niet werken, hebt de kosten en rotzooi.......
En wat denk je bij bijv een loodgieter? Je baalt zelf ook als ze niet komen of niet alles bij zich hebben en je weer moet wachten.

Daarbij zijn er ook gewone personen auto's die zo aso parkeren dat het ook problemen voor anderen geeft.

Nu hebben we dan een vrij grote oprit en meer ruimte dan auto's en trailer, maar ik zie ze niet. Ik kijk die kant niet eens op.
Maar kan me wel voorstellen dat een vrij uitzicht ook een gevoel van veiligheid is. Mensen kunnen minder makkelijk bij je deur staan klooien.
En met kids kun je ze zien spelen en is het zicht veiliger.

Het zou fijner zijn als iedereen daar samen aan denkt en ook normaal over kan praten. Dat er dan samen wordt gekeken welke plek wel kan. Volgens mij wordt het nu vaak van kwaad tot erger.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-22 14:20

Gelukkig zijn die busjes rijders geen vrachtwagenchauffeurs :P O:)

Echt, ik snap het niet.
Waarom blijven die busjes niet op het bedrijf en rijden de werknemers niet met hun privé auto/fiets/... op en neer naar het werk.
Zoals de rest van Nederland ook naar het werk gaat?
Je gaat mij niet wijs maken dat het allemaal strorings busjes zijn en dat ze elk weekend dienst hebben dan.

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-22 14:27

DuoPenotti schreef:
Gelukkig zijn die busjes rijders geen vrachtwagenchauffeurs :P O:)

Echt, ik snap het niet.
Waarom blijven die busjes niet op het bedrijf en rijden de werknemers niet met hun privé auto/fiets/... op en neer naar het werk.
Zoals de rest van Nederland ook naar het werk gaat?
Je gaat mij niet wijs maken dat het allemaal strorings busjes zijn en dat ze elk weekend dienst hebben dan.

Dat is al een paar keer aangehaald. Iemand die in Drenthe woont maar in Brabant werkt, iemand die bijtelling betaalt waardoor de auto ook privé gebruikt wordt, etc. Storingsdienst is ook echt wel een brede, ik werk in de IT en onze buitendienstmedewerkers draaien ook afwisselend standby. Bedrijf in Utrecht, medewerkers wonen onder meer in Schiedam, Delft en Beverwijk. Daarnaast rijden ze ook vaak vanaf huis direct naar klanten, dat werkt ook niet als je eerst >1 uur naar kantoor moet.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-22 14:36

Ja dat kan wel aangehaald zijn, heb ik ook gelezen, maar dan snap ik het nog niet. (was daarniet duidelijk in hoe ik het precies bedoelde, even uitleg)
De rest van Nederland kan ook elders werken dan waar hij woont, zoveel mensen met een uur of anderhalf reistijd.
enz enz wat je aanhaalt.
Elke weekend die bus mee is echt niet dat die elk weekend storingsdienst hebben, vaak om de week of zelfs nog minder. Dan kan dat ding dus op het bedrijf staan.

Mijn vriend is vrachtwagenchauffeur met voorheen ook standplaats 45 minuten van huis.
Zou wat zijn als hij dat ding in een wijk gaat zetten want zijn eerste klant is de volgende dag dichterbij dan de standplaats. (wat vaak genoeg zo was)

Dus nee ik snap het niet.
Je buren overlast geven omdat je te lam bent zelf te reizen..nee dat snap ik niet.

MargrietJonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-22 14:51

Nou Relaxed.
Ik snap je irritatie maar al te goed. Maar je doet er weinig aan. Bij ons op t dorp is dit ook schering en inslag. Man een werkbus, vrouw een boodschappen auto zoon/ dochter nog een auto....

Bij mij in de straat is het (nog) wel zo dat je je eigen auto voor de deur parkeert. Maar soms gooit een 'weekeindparkeerder' roet in het eten.

Het zijn tenslotte openbare parkeerplaatsen, en kan niet 'toegeëigend'worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-22 15:04

MargrietJonk schreef:
Nou Relaxed.
Ik snap je irritatie maar al te goed. Maar je doet er weinig aan. Bij ons op t dorp is dit ook schering en inslag. Man een werkbus, vrouw een boodschappen auto zoon/ dochter nog een auto....

Bij mij in de straat is het (nog) wel zo dat je je eigen auto voor de deur parkeert. Maar soms gooit een 'weekeindparkeerder' roet in het eten.

Het zijn tenslotte openbare parkeerplaatsen, en kan niet 'toegeëigend'worden.

Even helemaal bijlezen, heb er al wat aan gedaan :D

MargrietJonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-22 15:07

Das Te geK!!! :)

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-22 15:30

Ik zou er ook niet blij van worden, TS.