Niet veilig voelen in eigen huis

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-22 11:49

Voor al degenen die de vriend hier een slappe zak noemen... Wel eens over nagedacht dat het verhaal ook net ietsje anders in elkaar kan steken dan wij hier lezen en vriend juist bewust niet tussen beide in wil komen te staan omdat die anders deelt in de brokken of omdat die nuchter genoeg is om te zien dat er van beide kanten overdreven wordt en dat liever aan zich voorbij laat gaan voor ze straks alledrie problemen hebben met elkaar?

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-22 11:59

Little_Gift schreef:
Voor al degenen die de vriend hier een slappe zak noemen... Wel eens over nagedacht dat het verhaal ook net ietsje anders in elkaar kan steken dan wij hier lezen en vriend juist bewust niet tussen beide in wil komen te staan omdat die anders deelt in de brokken of omdat die nuchter genoeg is om te zien dat er van beide kanten overdreven wordt en dat liever aan zich voorbij laat gaan voor ze straks alledrie problemen hebben met elkaar?

Hoe je het ook wendt of keert, hij laat z'n vriendin langzaam een beetje kapot gaan daar. Vind het absoluut geen schoonheidsprijs verdienen.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-22 12:06

Little_Gift schreef:

Nee want ik ga af op wat ik hier lees. En als jij je vriendin met PTTS die een pakket niet durft op te halen omdat ze overstuur raakt van het gezeik laat zitten door lekker geen pakketten op te halen voor r ben je gewoon een zak!
Daarbij, iemand die problemen maakt met mijn partner omdat diegene weet dat m'n partner een probleem heeft heeft een nog groter probleem met mij!

Little_Gift

Re: Niet veilig voelen in eigen huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-22 12:07

Maar wie zegt dat het zo is zoals jullie denken?
Wie zegt dat de buurvrouw problemen maakt met TS omdat TS een probleem (ptts) heeft en niet gewoon omdat we buurvrouw zo is of omdat de TS dat zo interpreteert?
Kan ook zomaar helemaal niets met de ptts te maken hebben van de buurvrouw

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-22 12:08

Urbanus schreef:
Little_Gift schreef:

Of misschien doet TS dat zelf? Hij kan niet verantwoordelijk gesteld worden voor hoe TS met dingen om gaat of interpreteert.
Hij is haar vriend, niet haar babysit hé
Hoe je het ook wendt of keert, hij laat z'n vriendin langzaam een beetje kapot gaan daar. Vind het absoluut geen schoonheidsprijs verdienen.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-22 12:10

Little_Gift schreef:
Wie zegt dat de buurvrouw problemen maakt met TS omdat TS een probleem (ptts) heeft en niet gewoon omdat we buurvrouw zo is of omdat de TS dat zo interpreteert?

Wie zegt dat het niet is zoals TS zegt? Dat is toch precies hetzelfde? :')

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-22 12:13

Klopt zeker Cayenne, maar de vriend hoeft niet gelijk op de brandstapel via "hear say", vandaar even een andere wind door het topic

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-22 12:15

:roll: nogmaals. ik ga af op wat ik hier lees. Punt.

En wat als het verhaal anders is? Als jouw partner helemaal gek wordt van de buurvrouw, wat de reden dan ook is, hoe moeilijk is het dan voor jou om voor je partner op te komen en iig te zorgen dat contact via jou verloopt en niet via je partner. En dat dus ook bij de buren aangeven, dat ze naar jou moeten komen en niet naar je partner.

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-22 12:15

Als ts aangeeft het niet fijn te vinden om een pakket op te halen dan kan die vriend dat doen. Dat soort dingen doe je namelijk gewoon voor elkaar.

De hele situatie maakt daarbij niet uit

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-22 12:18

Misschien denkt vriend juist wel de buuf goed aan te pakken door haar niet haar zin te geven, en haar lekker te laten zitten met het door haar afgetroggelde pakje. En misschien helpt hij de TS wel in zijn beleving, door haar de kans te geven zèlf wat harder te worden naar de buuf.

We weten het simpelweg niet.

Mijn eerste indruk is ook van joh bescherm je vriendin en wees eens even héél duidelijk tegen die buuf!!
Maar ik weet niet voor wie dat pakje was en hoe belangrijk de inhoud was. Ik weet niet of TS en vriend wel eens samen gesproken hebben over een plan de campagne tegen de buuf, over hoe hoog het TS zit en hoe ze haar samen gaan aanpakken zeg maar.

Het lijkt me zinvol om dat te bespreken zodat TS ook zelf bij haar vriend aan kan geven wat het met haar doet en hoe hij haar het beste zou kunnen helpen.

Maar ik kan me ook wel voorstellen dat als hij en buuf ervaren dat het het best werkt voor hem, dat hij haar negeert / in haar sop gaar laat koken. Dat de buuf dan lacht in haar vuistje als zij hem tòch naar haar toe kan laten lopen voor zo'n pakje door het over de rug van TS te spelen, gna-gna weet je wel..... :(:)

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-22 12:18

Amber_anne schreef:
Als ts aangeeft het niet fijn te vinden om een pakket op te halen dan kan die vriend dat doen. Dat soort dingen doe je namelijk gewoon voor elkaar.

Maar geeft TS dat ook expliciet zo aan? Vraagt ze ook effectief "vriendlief, wil jij het pakket ophalen want ik kan het niet, durf het niet, etc..."?

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-22 12:20

Little_Gift schreef:
Amber_anne schreef:

Maar geeft TS dat ook expliciet zo aan? Vraagt ze ook effectief "vriendlief, wil jij het pakket ophalen want ik kan het niet, durf het niet, etc..."?

Ik heb geen idee want ik woon niet bij ts in huis ;)

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-22 12:22

Amber_anne schreef:
Ik heb geen idee want ik woon niet bij ts in huis ;)

Precies dit, dus is het ook niemands plek om te oordelen dat vriend maar een slappe zak is (en de rest waarvoor hij hier verweten werd).
Dat was dus mijn punt...

betadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-22 12:27

Hey. Wat een nare buurvrouw heb jij. Ik denk zoals velen hier dat je je er veel te veel van aantrekt. Laat het los. Dat andere mensen haar verhalen aanhoren en geloven moet je je ook niet aantrekken. Jij weet wel beter en mensen die jou en je honden kennen ook. Ik begrijp niet waarom je bepaalde plaatsen ook loopt te ontwijken. Leef je eigen leven. Je hebt brave honden die zich thuis en buitenhuis prima gedragen dus hoef je helemaal niets aan te passen. Ik geef je vriend gelijk hoor, laat haar gewoon. Je bereikt met zo iemand toch niets. Wel zou ik haar camper laten weghalen als ze je oprit blokkeert. Heel simpel, buurvrouw uw camper weg of ik laat hem takelen. Je hoeft helemaal niet meer lief en voorzichtig te zijn. Beleefd en fatsoenlijk is genoeg. Jouw onzekerheid en please gedrag is een uitnodiging voor zo een mensen. Het ligt dus aan de manier waarop je hiermee omgaat, niet aan de dingen die je doet. Leef je eigen leven en laat niet zo op je kop zitten door zo een gefrustreerd rotwijf. Je hebt haar niet nodig, je bent haar helemaal niets schuldig en je moet ook helemaal niet lief en leuk zijn voor haar. Zet dat idee van je af.

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-22 12:43

Bizarre situatie. Als vriendlief het wel opvoedkundig bedoelde, slaat hij de plank erg mis.

Maar ik denk dat TS in het algemeen er veel meer aan heeft om te groeien in haar eigen zelfwaardering en assertiviteit. Ik adviseer TS daar professionele hulp bij te zoeken.

Ik vermoed dat het gedoe met buur eerder een symptoom is, dan een op zichzelf staand probleem. Ik denk daarom dat bemiddeling van derden (wijkcoach, buurtwacht ed) niet zal helpen. Maar goed, ik val in herhaling. Ik houd er dus verder over op. Ik hoop dat TS eerdaags meer grip op haar situatie mag ontwikkelen.

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-22 12:49

Little_Gift schreef:

Dan nog lijkt het mij dat je jouw partner beschermt en helpt met dit soort dingen. En dan achter gesloten deur met elkaar bespreekt welk aandeel er zelf in is.

Ik heb overigens al eerder gevraagd wat haar vriend doet om te helpen in deze situatie en dat vraag ik mij nog steeds af.

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-22 12:55

Zich niet mengen kan zijn manier van helpen zijn... Soms is niets doen, immers ook iets doen en in sommige cases zelfs nog altijd de beste remedie.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-22 13:04

Little_Gift schreef:
Zich niet mengen kan zijn manier van helpen zijn... Soms is niets doen, immers ook iets doen en in sommige cases zelfs nog altijd de beste remedie.

TS is geen 'casus' maar een mede-bokker die haar verhaal wil delen. We zijn geen hulpverleners, maar 'digitale kennissen/vrienden'.
That's it.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-22 13:07

Little_Gift schreef:

Ja, als je het over drugsverslaafde vrienden hebt, niet over het weigeren van een pakketje als het bij de buurvrouw ligt.

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-22 13:08

senna21 schreef:
Little_Gift schreef:

TS is geen 'casus' maar een mede-bokker die haar verhaal wil delen. We zijn geen hulpverleners, maar 'digitale kennissen/vrienden'.
That's it.

We kunnen net zo goed trachten te helpen. Immers, vriendlief wordt verweten dat hij niet helpt... En nu zeg jij dat we geen hulpverleners zijn en dus enkel als digitale vrienden een luisterend oor dienen te bieden ipv te willen helpen...

Gek toch, die 2 maten van meten... Vriend is immers ook geen hulpverlener dus doet dus ook niets verkeerd hé
Laatst bijgewerkt door Little_Gift op 20-06-22 13:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-22 13:09

Urbanus schreef:
Little_Gift schreef:

Ja, als je het over drugsverslaafde vrienden hebt, niet over het weigeren van een pakketje als het bij de buurvrouw ligt.

Wat een vergelijking en absurde doortrekking van jouw kant :')
Nogmaals, jij weet niet in hoeverre TS duidelijk maakt aan haar vriend hoe een pakketje ophalen impact heeft op haar en wat dat met haar doet... Dus kun je niet weten of vriend daar dan anders rond zou handelen en of zijn (niet) handelen (in)correct is

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-22 13:12

BS. Ik ga af op wat ik lees en ga geen gekke dansen uit halen over wat er misschien wel of niet aan klopt. Afgaand op wat ik lees vind ik die vriend een slappe zak…

Dat moraal ridder gedoe “ja maar dit is verhaal is eenzijdig” …. Jah duhuh. Dat zijn alle topics. Nou en? Ik heb toch niks met die andere kant te maken? Hou op schei uit. :evaw:
Laatst bijgewerkt door Shiloh op 20-06-22 13:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-22 13:13

Little_Gift schreef:
Nogmaals, jij weet niet in hoeverre TS duidelijk maakt aan haar vriend hoe een pakketje ophalen impact heeft op haar en wat dat met haar doet... Dus kun je niet weten of vriend daar dan anders rond zou handelen en of zijn (niet) handelen (in)correct is

Als we het over absurd hebben, jouw bijdrage in dit topic. Zo niet helpend voor iemand die zich kwetsbaar opstelt.

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-22 13:18

Urbanus schreef:
Little_Gift schreef:

Als we het over absurd hebben, jouw bijdrage in dit topic. Zo niet helpend voor iemand die zich kwetsbaar opstelt.

Inderdaad.
Hij kent de buurvrouw langer als zij, die kan er wel helemaal mee klaar zijn.
Ik denk dat mijn man dat ook niet zou doen.

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-22 13:31

Shiloh schreef:
BS. Ik ga af op wat ik lees en ga geen gekke dansen uit halen over wat er misschien wel of niet aan klopt. Afgaand op wat ik lees vind ik die vriend een slappe zak…

Dat moraal ridder gedoe “ja maar dit is verhaal is eenzijdig” …. Jah duhuh. Dat zijn alle topics. Nou en? Ik heb toch niks met die andere kant te maken? Hou op schei uit. :evaw:

Oh maar het is zeker niet moraalridder gedoe om dan maar de vriend aan te pakken en de grond in te boren *D