Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Little_Gift schreef:Voor al degenen die de vriend hier een slappe zak noemen... Wel eens over nagedacht dat het verhaal ook net ietsje anders in elkaar kan steken dan wij hier lezen en vriend juist bewust niet tussen beide in wil komen te staan omdat die anders deelt in de brokken of omdat die nuchter genoeg is om te zien dat er van beide kanten overdreven wordt en dat liever aan zich voorbij laat gaan voor ze straks alledrie problemen hebben met elkaar?
Little_Gift schreef:Voor al degenen die de vriend hier een slappe zak noemen... Wel eens over nagedacht dat het verhaal ook net ietsje anders in elkaar kan steken dan wij hier lezen en vriend juist bewust niet tussen beide in wil komen te staan omdat die anders deelt in de brokken of omdat die nuchter genoeg is om te zien dat er van beide kanten overdreven wordt en dat liever aan zich voorbij laat gaan voor ze straks alledrie problemen hebben met elkaar?
Urbanus schreef:Little_Gift schreef:Voor al degenen die de vriend hier een slappe zak noemen... Wel eens over nagedacht dat het verhaal ook net ietsje anders in elkaar kan steken dan wij hier lezen en vriend juist bewust niet tussen beide in wil komen te staan omdat die anders deelt in de brokken of omdat die nuchter genoeg is om te zien dat er van beide kanten overdreven wordt en dat liever aan zich voorbij laat gaan voor ze straks alledrie problemen hebben met elkaar?
Little_Gift schreef:Maar wie zegt dat het zo is zoals jullie denken?
Wie zegt dat de buurvrouw problemen maakt met TS omdat TS een probleem (ptts) heeft en niet gewoon omdat we buurvrouw zo is of omdat de TS dat zo interpreteert?
Kan ook zomaar helemaal niets met de ptts te maken hebben van de buurvrouw
Amber_anne schreef:Als ts aangeeft het niet fijn te vinden om een pakket op te halen dan kan die vriend dat doen. Dat soort dingen doe je namelijk gewoon voor elkaar.
De hele situatie maakt daarbij niet uit
Little_Gift schreef:Amber_anne schreef:Als ts aangeeft het niet fijn te vinden om een pakket op te halen dan kan die vriend dat doen. Dat soort dingen doe je namelijk gewoon voor elkaar.
De hele situatie maakt daarbij niet uit
Maar geeft TS dat ook expliciet zo aan? Vraagt ze ook effectief "vriendlief, wil jij het pakket ophalen want ik kan het niet, durf het niet, etc..."?
Little_Gift schreef:Maar wie zegt dat het zo is zoals jullie denken?
Wie zegt dat de buurvrouw problemen maakt met TS omdat TS een probleem (ptts) heeft en niet gewoon omdat we buurvrouw zo is of omdat de TS dat zo interpreteert?
Kan ook zomaar helemaal niets met de ptts te maken hebben van de buurvrouw
Little_Gift schreef:Zich niet mengen kan zijn manier van helpen zijn... Soms is niets doen, immers ook iets doen en in sommige cases zelfs nog altijd de beste remedie.
senna21 schreef:Little_Gift schreef:Zich niet mengen kan zijn manier van helpen zijn... Soms is niets doen, immers ook iets doen en in sommige cases zelfs nog altijd de beste remedie.
TS is geen 'casus' maar een mede-bokker die haar verhaal wil delen. We zijn geen hulpverleners, maar 'digitale kennissen/vrienden'.
That's it.
Urbanus schreef:Little_Gift schreef:Zich niet mengen kan zijn manier van helpen zijn... Soms is niets doen, immers ook iets doen en in sommige cases zelfs nog altijd de beste remedie.
Ja, als je het over drugsverslaafde vrienden hebt, niet over het weigeren van een pakketje als het bij de buurvrouw ligt.
Little_Gift schreef:Wat een vergelijking en absurde doortrekking van jouw kant![]()
Nogmaals, jij weet niet in hoeverre TS duidelijk maakt aan haar vriend hoe een pakketje ophalen impact heeft op haar en wat dat met haar doet... Dus kun je niet weten of vriend daar dan anders rond zou handelen en of zijn (niet) handelen (in)correct is
Urbanus schreef:Little_Gift schreef:Wat een vergelijking en absurde doortrekking van jouw kant![]()
Nogmaals, jij weet niet in hoeverre TS duidelijk maakt aan haar vriend hoe een pakketje ophalen impact heeft op haar en wat dat met haar doet... Dus kun je niet weten of vriend daar dan anders rond zou handelen en of zijn (niet) handelen (in)correct is
Als we het over absurd hebben, jouw bijdrage in dit topic. Zo niet helpend voor iemand die zich kwetsbaar opstelt.
Shiloh schreef:BS. Ik ga af op wat ik lees en ga geen gekke dansen uit halen over wat er misschien wel of niet aan klopt. Afgaand op wat ik lees vind ik die vriend een slappe zak…
Dat moraal ridder gedoe “ja maar dit is verhaal is eenzijdig” …. Jah duhuh. Dat zijn alle topics. Nou en? Ik heb toch niks met die andere kant te maken? Hou op schei uit.