Boodschappen doen in Duitsland

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-22 13:57

Een tijdje geleden stond ik bij de Lidl en achter me een Duitse vrouw die juist hier boodschappen kwam doen??

Wij krijgen hier de folder van de Combi. Zie er niks in wat ik de moeite vind, maar ken ook niet alle prijzen uit mn hoofd.

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-22 13:58

sasja0705

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-22 14:13

Bravura schreef:
caro29 schreef:
Ik ga maandelijks naar kaufland. Kijk elke week in de folder wat de beste aanbiedingen zijn.
Laatst frisdrank voor 0,90 cent, tonijn in blik 0,88, kattenvoer, Nutella enz. Alpro is ook regelmatig in de aanbieding net als lacto vrije kaas.

Folder via internet?

Edit, even gekeken op de kaart. Emmerich is voor boodschappen het dichtste bij hier (30 km). Zitten oa Aldi, Lidl, Kaufland, REWE en Penny, maar behoorlijk verspreid door de stad.
Ga eens even de websites bekijken hoe de verschillen zijn met hier. :D

Gooi nog een kwartier extra tegen aan en ga naar Bocholt.
Aldi, Lidl en Kaufland naast elkaar

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-22 14:16

sasja0705 schreef:
Bravura schreef:

Folder via internet?

Edit, even gekeken op de kaart. Emmerich is voor boodschappen het dichtste bij hier (30 km). Zitten oa Aldi, Lidl, Kaufland, REWE en Penny, maar behoorlijk verspreid door de stad.
Ga eens even de websites bekijken hoe de verschillen zijn met hier. :D

Gooi nog een kwartier extra tegen aan en ga naar Bocholt.
Aldi, Lidl en Kaufland naast elkaar

Zit er nog verschil in die winkels qua prijzen?
Of je kan beter naar die winkel voor dat…

sasja0705

Re: Boodschappen doen in Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-22 14:21

Aldi en Lidl hebben net zoals hier hun eigen Merken.
Persoonlijk vind ik dus dingen als Aardappelsalade ( mooi kleine verpakkingen) enz lekkerder als van de Lidl.
Kaufland heeft ook veel A-merken.
Dus voor Shampoo enz daar natoe

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-22 15:24

caro29 schreef:
hagelslag schreef:
De high proteïne pudding bij de lidl is ook lactose vrij.
Neem ik vaak een tray van mee.
Ik heb een hele tijd geen yoghurt ofzo gegeten. Tot ik erachter kwam dat deze dus lactose vrij is

Die vind het kind niet lekker. Lactose vrije kaas is bij kaufland €1,99 en als het in de sale is rond de €1,40. Geraspte kaas was laatst ook €1,49. Dan sla ik in. Lactose vrije chocolade pasta €2,19. Was altijd €1,99 maar zo goedkoop vind ik ze hier in de supermarkt niet.

De duo penotti van het eigenmerk van de AH is melkvrij en goedkoper dan de officiële lactosevrije. Maar absoluut geen melk in :D

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-22 17:39

gisteren gingen we naar Nijmegen en dus ook ff geshopt in Kleve (Edeka). Ik was helemaal dolgelukkig...Barilla pasta, voor 1 euro. En ik baalde al dat de Appie dit niet meer in het assortiment had :D

_Christina

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-22 17:39

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-22 18:07

[/quote]

De duo penotti van het eigenmerk van de AH is melkvrij en goedkoper dan de officiële lactosevrije. Maar absoluut geen melk in :D[/quote]

Duo penotti eet hij niet wat dat is geen choco pasta :D ik zie hem niet in de app staan. Verder kom ik zelden bij ah ivm betaald parkeren maar thanks voor de tip. Ben wel eens met een lactose vrije lijst geweest maar dan hebben ze heel veel niet in het assortiment

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-22 19:46

loez schreef:
Nou tanken kan voortaan gewoon thuis haha
Vorige week was het €1.78 en nu dit [ [url=m/Le9dlx.jpg]Afbeelding[/url] ]

Zag het vandaag met boodschappen doen. Heb het tanken maar even gelaten voor wat het is.

Picopico

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-22 20:25

Kinke schreef:
gisteren gingen we naar Nijmegen en dus ook ff geshopt in Kleve (Edeka). Ik was helemaal dolgelukkig...Barilla pasta, voor 1 euro. En ik baalde al dat de Appie dit niet meer in het assortiment had :D

Tip: ga eens langs bij de Xenos. Ik zie het daar nog weleens staan en ook goedkoop.

Shampoo enzo koop ik trouwens bij Medikamente die Grenze. Bijna net zo goedkoop als in Duitsland, maar dan in Nederland :')

Is elektronica in Duitsland eigenlijk goedkoper? Hier zit echt direct over de grens een xxl MediaMarkt en nog een paar andere elektronica zaken. Ik vraag me altijd af waarom precies daar.

Texas02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-22 22:45

_Christina schreef:
Fitzroy schreef:

Ik kan het artikel niet lezen, maar hebben ze wel E5 vergeleken of hebben ze de goedkoopste benzine in Duitsland (E5) vergeleken met de goedkoopste in Nederland (E10)?

Precies dat dus, iedereen vergelijkt de Duitse E5 met de Nederlandse E10, maar dat kun je niet vergelijken.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-22 07:57

Picopico schreef:
Kinke schreef:

Tip: ga eens langs bij de Xenos. Ik zie het daar nog weleens staan en ook goedkoop.

Shampoo enzo koop ik trouwens bij Medikamente die Grenze. Bijna net zo goedkoop als in Duitsland, maar dan in Nederland :')

Is elektronica in Duitsland eigenlijk goedkoper? Hier zit echt direct over de grens een xxl MediaMarkt en nog een paar andere elektronica zaken. Ik vraag me altijd af waarom precies daar.

Medikamente heeft heel veel artikelen tegen de houdbaarheidsdatum aan. Vandaar dat ze zo goedkoop zijn.

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-22 09:03

Hoe zit het met de prijzen van paardenvoer in Duitsland en voor schapen, geiten enz.? Weet iemand dat?

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-22 09:06

Rizette schreef:
Hoe zit het met de prijzen van paardenvoer in Duitsland en voor schapen, geiten enz.? Weet iemand dat?

Ook duurder geworden en ik vind er niet veel verschil in zitten met nl

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-22 09:07

Ik vind er überhaupt weinig verschil inzitten. Woon aan de grens en hier staat het supermarkten plein juist vol Duitsers omdat veel hier goedkoper is dan in Duitsland.

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-22 12:48

Doen mensen hier ook hun boodschappen voor de huisdieren in Duitsland? Wij zitten in de hoek van emmerich en zou eigenlijk voor de katjes wel eens willen kijken bij een dierenwinkel, voornamelijk voor natvoer. Maar weet dan niet zo goed bij welke winkel ik moet zijn

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-22 12:53

Faelynn schreef:
Doen mensen hier ook hun boodschappen voor de huisdieren in Duitsland? Wij zitten in de hoek van emmerich en zou eigenlijk voor de katjes wel eens willen kijken bij een dierenwinkel, voornamelijk voor natvoer. Maar weet dan niet zo goed bij welke winkel ik moet zijn

Ik ben bij de fressnapf geweest voor kattenvoer. Ze hebben ontzettend veel natvoer dat in Nederland niet te koop is in de winkel. Ik heb de merken op Catmoneo opgezocht en aan de hand daarvan een keuze gemaakt.

sasja0705

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-22 13:24

Faelynn schreef:

Afhankelijk van wat je wilt - normaal supermarkt- natvoer of meer hoogwaardig?
Qua supermarkt is het nog een beetje goedkoper ( en minder rommel erin- want de wetten zijn strenger)
Voor hoogwaardig kun je naar Fressnapf en andere Dierenwinkels ( moet even naar de naam van de andere ketens zoeken)
Scheelt ook n paar cent

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-22 14:44

Super dank voor de tips, ik gebruik inderdaad ook catmoneo voor de vergelijkingen, goed om te horen dat ze daar veel keus hebben.

Voer nu meestal als natvoer edgar&cooper, alleen die is best wel aan de prijs, en wissel soms af met andere merken, animonda bijv ook gehad maar dat vonden ze dan weer wat minder lekker. Merk op zich maakt niet uit, als het maar in ieder geval beetje middenklasse tot A kwaliteit is, geen whiskas oid. Hun hoofdvoeding is sowieso gewoon goede brok, maar die bestel ik altijd. Hoewel ik dat ook mee kan nemen als het daar voordeliger is natuurlijk

Renee1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-22 15:51

Ik ook bij de Fressnapf, scheelt gewoon €10 per zak voer voor mijn hond (12 kg). Vaak in de app ook nog kortingscodes.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-22 16:47

Ik ging vaak naar de dierenwinkel in kranenburg en naar de dm. Scheelt heel veel qua shampoo enz.

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-22 17:21

Ik ga de volgende keer ook eens naar de dierenwinkel. Zie dat animonda €2 goedkoper is. Scheelt toch weer

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-22 18:09

Faelynn schreef:

Katten voer is er wel wat goedkoper. Ik koop het bij Marktkauf of - zoals vandaag - bij Famila. Soms ga ik ook naar K+K.

Siesjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-22 14:59

_Christina schreef:
Die hoef je niet op te schrijven, die staan online ook wel :) : Whiskas bij Fressnapf
Met de Fressnapf app krijg je nog eens 5 of 10% korting, soms extra korting met coupons in de app/aanbiedingen en/of met payback e-coupons als je zo'n kaart hebt. De app doet het niet met Nederlandse telefoons, maar de website wel en aanvragen kun je doen met een 0 voor je postcode zodat het 5 cijfers zijn. De punten die je daarmee spaart kun je de volgende keer ook weer inwisselen voor korting op de aankoop.

De prijzen op de site wijken af van die in de winkel. Dat zijn namelijk 2 verschillende dingen. Op de site heb je ook veel in bulk, wat de prijs drukt ten opzichte van de winkelprijs. Dat is ook 1 van de redenen waarom je bij hen de online bestelling niet in de winkel kan laten leveren