Gedoe met de buren

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-22 12:54

Snap dat je teleurgesteld bent maar zo bellen voor eventueel nieuwe afspraak of de buurtbemiddeling inschakelen want zo kan je voor je gevoel ook niet verder.

hagelslag

Re: Gedoe met de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-22 08:55

Hee, heb je nog een nieuwe afspraak kunnen maken met de wijkagent?

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-22 09:20

Ik zou ook een nieuwe afspraak maken.

Buurtbemiddeling is altijd goed om te proberen. Ook al weet je op voorhand dat het waarschijnlijk op niets uitdraait; je hebt wel initiatief genomen om het op te lossen en dat kan in je voordeel spelen moest het ooit tot bij het gerecht komen.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-22 17:09

_San87_ schreef:
superpony schreef:
Jeetje, je zou verwachten dat ze tijdens zulke afspraken tijd hebben en niet opgeroepen worden. Of minimaal daarna terugkomen?

Ze hadden ook tijd. Alleen spoed kun je niet plannen en gaat gewoon voor. Lijkt me logisch.

Muronia, buurtbemiddeling kan heel fijn zijn. Het heeft ons heel goed geholpen :j.

Ja, dat snap ik. Maar je verwacht dat ze of tijd reserveren bij agenten die dan niet opgeroepen worden en ze zelf erop terugkomen voor een vervolg. Niet klaar en opgelost, is niet klaar....

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-22 18:43

Misschien hebben ze dat ook wel gedaan, maar als de rest van de agenten "op" is dan is het wel logisch dat er dan toch mensen van dit soort niet-dringende afspraken afgeroepen worden, vrees ik.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-22 23:53

pmarena schreef:
Misschien hebben ze dat ook wel gedaan, maar als de rest van de agenten "op" is dan is het wel logisch dat er dan toch mensen van dit soort niet-dringende afspraken afgeroepen worden, vrees ik.

Ik denk niet eens dat er altijd een rest is hier.......... :o :+

Daarom zei ik ook; je komt er iig op terug als het niet goed afgerond is nog.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-22 09:23

Inmiddels is het even geleden en heb ik helaas niks meer van de wijkagent gehoord. Ik zal er van de week zelf weer achteraan gaan. Wel zag ik weer 2 verse meldingen in de fixi app staan van mn lieve buren, dus ik betwijfel ook of de gemeente zich aan haar afspraak heeft gehouden (contact opnemen met de beheerder van de app om de meldingen te doen stoppen en gesprek aangaan met de buren).

Ook is de heg inmiddels nog verder uit de kluiten gewassen. Ik zag ze van de week wel bezig aan hun eigen kant met snoeien. Ik bel dus deze week ook weer met de gemeente om navraag te doen hoe het ervoor staat en ik wil nu ook precies weten hoe ik zo'n brief opstel voor het snoeien van die heg.

Ben ik eindelijk zover om meer op mijn strepen te gaan staan en schakel ik hulp in, lijkt het net of iedereen je maar laat zitten.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-22 09:38

Wat stom zeg dat ze weer meldingen gedaan hebben! Is echt pest gedrag :(

Enne dat mensen je nu niet verder helpen is niet persoonlijk! Helaas is dat gewoon hoe het vaak werkt :(:) is er niet iemand in je omgeving die een keer met je buren het gesprek aan wil gaan voor je?

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-22 11:45

Wat voor meldingen hebben ze gedaan?

Echt slordig dat het lijkt alsof er niks mee gedaan wordt.

Ik zou een kamer verhuren aan een grote, brede, imponerende man en vragen of hij tegen korting wil doen alsof het je vriend is }>

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-22 15:41

Echt goed van je dat je de dingen aanpakt!
Laat maar zien dat er met jou niet te sollen valt!
Dat mensen niet helpen heeft niets met jou te maken, zouden ze bij een ander ook doen.

thequeensmum

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-22 17:12

superpony schreef:
Wat voor meldingen hebben ze gedaan?

Echt slordig dat het lijkt alsof er niks mee gedaan wordt.

Ik zou een kamer verhuren aan een grote, brede, imponerende man en vragen of hij tegen korting wil doen alsof het je vriend is }>

Liefst zo’n type Hells Angel en dan van top tot teen getatoeëerd. Heb je niet zo iemand in je vriendenkring TS? Ik ben een enorm vredelievend mens, maar van het soort mensen als jouw buren gaat mijn bloed echt koken.

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-22 20:14

Hoi Muronia!

Hoe gaat het nu? Nog wat van de wijkagent gehoord? Hopelijk niet al te veel last van je buren gehad?

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-22 20:39

Inderdaad Muronia, hoe gaat het nu?

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-22 06:38

Nee ik heb niks meer gehoord helaas. Niet erg netjes. Van de gemeente ook niks gehoord. De maand juli telde 4 meldingen en de eerste melding van augustus is er ook al van ze. De gemeente heeft niks gedaan aan het feit dat ze maar door kunnen gaan met meldingen maken. Inmiddels worden ze ook grover in hun taalgebruik in de meldingen en word ik voor onderontwikkeld en asociaal uitgemaakt. Dat mag blijkbaar gewoon allemaal.

Ik was klaar met de heg en heb inmiddels mijn kant ervan zelf grotendeels gesnoeid. Als reactie daarop zijn de buren aan hun kant ook aan het snoeien geslagen en hebben ze hem aan de bovenkant gekortwiekt tot zo'n 1.20-1.50 hoog, waardoor ze nu helemaal op mijn terrein kunnen loeren. Eigenlijk moet er nu echt een schutting langs, maar dan heb ik 50 meter schutting nodig a 2 meter hoog en die kosten zijn me voor nu te hoog (ik heb net een nieuwe badkamer en er zijn nog wat andere dingen die in huis moeten gebeuren en ik moet het in mijn eentje bekostigen hier), dus ik baal flink. Voel me ook ten allen tijde bekeken als ik in mijn eigen tuin rondloop.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-22 06:51

Ik zou zelf weer contact opnemen met de gemeente en de wijkagent. Het is vermoeiend, maar het erbij laten zitten veranderd al zeker niks blijkt wel. Wat een ontzettend rottige situatie zeg.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-22 06:56

Idd, ik zou er zelf bovenop en achteraan zitten om de gemeente hun werk te laten doen.
Anders zit je nog tot zeker volgend jaar in deze ellende.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-22 07:05

Hoe vervelend ook, bij de gemeente lopen ze niet zo hard.. voor niemand niet. Zou echt weer bellen en ook de wijkagent. Ze intimideren je gewoon en je bent echt veel en veel te lief. Ik had er al gestaan met de mededeling dat zij de schutting mogen betalen. En dat ze %>~\%>£*# eens op moeten houden met dit gekut anders hebben ze een probleem.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-22 07:11

Plus dat voor nu ook niet mee zal helpen is dat veel met vakantie zijn dus zullen ze het daar vast opgooien.

jansje73

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-22 07:45

Hoi Muronia, wat een ellende met de buren. Ik lees het al vanaf het begin mee, maar het houdt maar niet op. De Gemeente die ook hun afspraak niet na komt vind ik ook niet netjes van hun, al is daar alles over bekent van de buren want zoals jij het al zei speelt die al veel langer. Hopen dat de Gemeente nu wel wat aan de meldingen gaan doen. En de wijkagent die wel kwam maar veel te kort om alles aan te horen, heel erg jammer dat de wijkagent niet meer is terug gekomen. Hopen dat de wijkagent nog komt.

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-22 08:11

Wat vervelend van de heg. Zijn er geen goedkopere alternatieven voor een schutting? Gaaspanelen bijvoorbeeld met doek er door gespannen of tuinschermen van hout of riet gebruiken.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-22 08:21

Zal ik een tijdje komen logeren? }:) ik kan heel bot uit de hoek komen. En naar iemand Staren vind ik leuk.

Gekheid natuurlijk. Wat een K situatie voor je. Maar, zou je het durven, je buren aanspreken in de trant van “kappen nou met dit gedoe. Stop met zeuren en stop met ongevraagd snoeien. Het is klaar.”
Laatst bijgewerkt door rien10 op 05-08-22 08:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-22 08:24

Groepje bokkers en dan met zijn allen staren over de heg naar de buren zonder iets te zeggen. Misschien dat de buren dan wel een schutting laten plaatsen. }:)

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-22 08:25

Elkaar afwisselen. 24/7 een staarder.

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-22 08:26

Eigelijk is staren - of elke keer ‘volgen’ als ze buiten komen echt wel een goed idee. Prima legaal, maar wel iets waarvoor men direct een schutting zou zetten.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-22 08:28

En je bespaart jezelf onkosten. O:)