Vervelende buurvrouw. Advies gevraagd!

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Vervelende buurvrouw. Advies gevraagd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-22 17:07

Maar we zijn niet allemaal hetzelfde en niet alle geluiden of de frequentie ervan is te vergelijken.

Kinderen spelen en daar horen geluiden bij. Maar waar wij woonden was er een groepje die van vroeg tot de avond naar buiten werden gegooid en echt bijna non stop gilde, echt krijsen en dat elke dag weer. Je wist wanneer ze zomers op vakantie waren, dan was het stil.

Dan roepen andere mensen heel snel; het hoort erbij, maar het is vaak echt niet hetzelfde. Normale geluiden kennen we allemaal wel.

Grasmaaien bijv. Dan wil men roepen; dat weet je in buitengebied en je mag er niks van zeggen. Maar een uurtje maaien eens per 2 a 3 weken is echt anders dan 3x pw 4 uur lang. Dan wordt het echt anders en ga je ook anders reageren.

Er zullen vast perfecte mensen zijn die dat dan ook nog prima vinden, maar dan kan je nog steeds niet oordelen hoe dat voor een ander is, die het wel vervelend vindt.

Mensen zeggen bijv dat iemand zich dan verveelt. Maar als die vrouw nou geen leven heeft? Als ze geen werk heeft, geen familie en of vrienden, geen hobby's en weet ik het, is het zoals het is. Dan zit ze de hele dag thuis en is blijkbaar gevoelig en prikkelbaar op dit soort dingen.

Wat ik eerder schreef; vaak als geluiden en ander overlast in evenwicht zijn, laat je elkaar over en weer wat meer in de waarde. Als andere mensen een keer geluid maken, kan je zelf ook eens geluid maken. Dan weet je ook dat ze niet gelijk zeuren bij een feestje of wat klussen.

Misschien heeft deze vrouw wel redenen om zo te reageren. We zien ook niet van dichtbij hoe alles gaat en hoe de reactie van RS is. Ergens boven gaan staan, kan ook irritatie opwekken bij de ander. Het gevoel hebben niet gehoord te worden of niet serieus genomen worden. Het is soms net een blik, een klein woordje, bepaalde toon etc

meggiemeg

Berichten: 12257
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-22 17:15

superpony schreef:
Mensen zeggen bijv dat iemand zich dan verveelt. Maar als die vrouw nou geen leven heeft? Als ze geen werk heeft, geen familie en of vrienden, geen hobby's en weet ik het, is het zoals het is. Dan zit ze de hele dag thuis en is blijkbaar gevoelig en prikkelbaar op dit soort dingen.

Oké, dan zit de buurvrouw in een lastige situatie. Stel nu dat ze weet dat ze zo in elkaar zit, dan maak je het voor je zelf toch wel heel lastig om zo te gaan wonen? Dan doe je er toch alles aan om op een plek te gaan wonen waar je dat allemaal niet hebt?

Kinke

Berichten: 20591
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Re: Vervelende buurvrouw. Advies gevraagd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-22 17:18

Ts heeft al gezegd dat grasmaaien een half uurtje duurt en dat ze dat niet eens iedere week doet. Dan ben je gewoon aan het zeiken om het zeiken. En dan overlegt ze ook nog met de buurvrouw, het moet toch niet gekker worden dat je eerst moet overleggen of je het gras mag maaien.

fokfanaat

Berichten: 20220
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-22 17:18

superpony schreef:
Mensen zeggen bijv dat iemand zich dan verveelt. Maar als die vrouw nou geen leven heeft? Als ze geen werk heeft, geen familie en of vrienden, geen hobby's en weet ik het, is het zoals het is. Dan zit ze de hele dag thuis en is blij

Dan ben ik nog steeds van mening dat andere mensen zich daar niet voor in allerlei bochten hoeven te wringen
Ze zal zelf actie moeten ondernemen om de situatie te verbeteren en dat is niet door zaken af te dwingen bij anderen. Maar grip op je eigen leven en geluk te krijgen en inhoud aan je leven geven.

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-22 17:20

meggiemeg schreef:
superpony schreef:
Mensen zeggen bijv dat iemand zich dan verveelt. Maar als die vrouw nou geen leven heeft? Als ze geen werk heeft, geen familie en of vrienden, geen hobby's en weet ik het, is het zoals het is. Dan zit ze de hele dag thuis en is blijkbaar gevoelig en prikkelbaar op dit soort dingen.

Oké, dan zit de buurvrouw in een lastige situatie. Stel nu dat ze weet dat ze zo in elkaar zit, dan maak je het voor je zelf toch wel heel lastig om zo te gaan wonen? Dan doe je er toch alles aan om op een plek te gaan wonen waar je dat allemaal niet hebt?


Dat soort plekken zijn er bijna niet.

Wij kwamen hier wonen. Echt een ideale plek, maar in 2 jr tijd 2 grote veranderingen om ons heen en dus meer geluid en pottenkijkers. Ik zet het van me af, maar vind het wel echt onwijs zonde van de plek die je koopt.

Je kan de beste buren hebben en dan verhuizen ze.........

We hadden ooit lieve kinderen naast ons tot ze gingen puberen. Toen was het brommertjes, harde muziek, veel bleren voor de deur, blowen etc. Dat duurt een paar jaar en zijn ze weer ouder.

Geluiden horen bij het leven, maar hoe je met elkaar omgaat en het begrip wat je toont kan wel verschil maken.

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-22 17:21

fokfanaat schreef:
superpony schreef:
Mensen zeggen bijv dat iemand zich dan verveelt. Maar als die vrouw nou geen leven heeft? Als ze geen werk heeft, geen familie en of vrienden, geen hobby's en weet ik het, is het zoals het is. Dan zit ze de hele dag thuis en is blij

Dan ben ik nog steeds van mening dat andere mensen zich daar niet voor in allerlei bochten hoeven te wringen
Ze zal zelf actie moeten ondernemen om de situatie te verbeteren en dat is niet door zaken af te dwingen bij anderen. Maar grip op je eigen leven en geluk te krijgen en inhoud aan je leven geven.


Dat kan niet iedereen en die vrouw ziet het misschien zelf niet eens.

Mijn moeder houdt van mensen en geluiden van kinderen etc. Maar als die zou zeiken om het zeiken, zou ik het relativeren en is ze haar ei kwijt en kan ze weer door. Maar niet iedereen staat er zo in en heeft iemand om tegenaan te zeuren.

Feit blijft dat niemand heeft gezien of gehoord hoe TS reageert op de buurvrouw.

fokfanaat

Berichten: 20220
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Re: Vervelende buurvrouw. Advies gevraagd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-22 17:23

Nee maar je kan toch niet verwachten dat de hele buurt geen gras meer maait en geen geluidje maakt omdat zij de boel niet op de rit heeft in de leven/hoofd

Gini
Berichten: 17975
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Re: Vervelende buurvrouw. Advies gevraagd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-22 18:47

Maar dat grasmaaien wordt maar heel kort vermeld in de openingspost. Zou dat issue niet gewoon afgehandeld geweest zijn nadat TS had aangegeven niet op voorhand te kunnen aangeven wanneer ze zou gaan grasmaaien?

Kinke

Berichten: 20591
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Re: Vervelende buurvrouw. Advies gevraagd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-22 18:53

zeker kan dat. het geeft in mijn ogen gewoon hoe zo'n lastig type die buurvrouw is

Arabesk

Berichten: 28681
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-22 18:56

JMJ schreef:
Compleet negeren, blokkeren in Whatsapp en als ze je aanspreekt omdraaien en weglopen. Met zo'n mensen kun je helemaal niets.


Precies dat. Meld eenmalig dat je uitgepraat bent met haar en dan blokkeren en negeren.

Ze stuurt toch wel instanties op je af, met of zonder contact.

Arabesk

Berichten: 28681
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-22 19:10

M'n man had al dertig jaar zo'n buurman die voor elke scheet een instantie belde. En hij spoot onkruid op ons erf dood als m'n man niet thuis was.

Toen ik hier introk en twee paarden meenam was het meteen weer raak. Man van de gemeente op de stoep. Die adviseerde het gesprek aan te gaan. Dat gedaan en dat hielp. Ze waren bang dat er een manege kwam. Uitgelegd dat je oude paarden niet zomaar wegdoet en dat snapten ze.

Nu een soort gestolde wapenstilstand. Één keer begon ie weer ergens over te zeiken en doen heb ik gedreigd een sloot om z'n tuin te graven. We hebben het land achter hem kunnen kopen en hij mag blij zijn dat er geen pioenrozen op staan. Maar hij had last van de paarden. Ik heb het niet als park gekocht hè. Na het dreigement van de sloot bond ie in. En sindsdien groeten we netjes en laten elkaar met rust. Ik erger me ook wezenloos aan zijn krankzinnige grasmaaier schema (hij is gepensioneerd) en maait elke zondagavond het gras. Dat kan kennelijk niet op maandag. Maar ja prima.
Dat zei ik ook tegen hem: je kunt t slechter treffen; een gezin met vier kinderen die elke dag krijsend op de trampoline staan. En dat is wederzijds.

Misschien buurvrouw melden dat je klaar bent met zout op elke slak en dat je haar blokkeert en negeert als ze zo doorgaat. Dus aan haar de keuze of ze in gesprek wil blijven :+

LWDaisy

Berichten: 4813
Geregistreerd: 26-03-18
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-22 19:14

Onali schreef:
Serieus?!

Ook al is het doodlopend en is nog altijd OPENBAAR. TS mag daar best paard in- en uitladen.
Wie zegt dat ze 15 minuten bezig is en het paard de trailer uitdenderd.

De buurvrouw stoort zich aan het zichtbare stuk dak van de trailer als ze in de keuken op 1 specifieke stoel gaat zitten.

Je moet er niet dingen bij gaan verzinnen of invullen.


Ja dat mag - maar als je weet dat de buurvrouw zich daar aan ergert (hoe stom wij dat ook vinden), moet je voor jezelf gaan afwegen of het je dat wel waard is. Buurvrouw kàn nog een stuk lastiger gaan doen dan ze nu nl. al doet. Een bokker benoemde het eerder ook al - TS heeft meer te verliezen. Kijk naar het zand-probleem - dat had er zonder het trailerprobleem misschien wel niet geweest. Als de trailer altijd op eigen terrein zou staan, zou de buurvrouw misschien niet op haar achterste poten gaan staan bij elke scheet.

Ik ga ook akkoord met wat Rocamor zegt. De issues die TS aanhaalt ivm de trailer parkeren op haar terrein, zijn haar issues. Van haar oplossing (de trailer op de openbare weg parkeren en daar ook laden) krijgt de buurvrouw het op haar zenuwen. Onze mening daarover doet er niet toe - het mens krijgt het ervan op haar zenuwen (hoe'n klein stukje ze er ook van ziet); terwijl TS zat ruimte heeft de trailer op eigen terrein te zetten. Dat dat niet ideaal is voor TS (haar terrein en banden) kunnen wij wel snappen, maar dat verandert niks voor de buurvrouw die zich eraan stoort - en ergens snap ik de buurvrouw ook wel, gezien de ruimte die TS heeft.
Mijn buren hebben bijvoorbeeld voldoende parking voor hun deur - gelieve die eerst te vullen voor je voor mijn deur parkeert, een beetje dat idee. Gooi die auto's niet neer voor mijn deur als je ze voor je eigen deur ook kwijt kan. Als de parkeerplaatsen voor hun deur allemaal bezet zijn, is dat een andere situatie, dan snap ik best dat ze ook voor mijn deur gaan parkeren, maar niet als ze zelf nog plaats hebben. Natuurlijk kan ik daar niets tegen doen - maar het verzuurd de band met de buren wel. En mocht ik TS zijn, met paarden in de tuin, zou ik die band zo goed mogelijk willen houden. Ruzie met de buren is ZO onhandig!

TS, zet die trailer op je eigen terrein. Geef haar geen reden te lopen zeuren.
Ivm het gras maaien geef ik je he-le-maal gelijk hoor, dat rij je gewoon af wanneer je daar zelf zin in hebt, en vooral tijd voor hebt. Als je dat op een deftig uur doet, heeft de buurvrouw daar niet over te zeuren. Maar geef haar geen échte reden om te lopen zeuren, je maakt het er jezelf ook moeilijker dan nodig is mee.

Gini
Berichten: 17975
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-22 19:15

Kinke schreef:
zeker kan dat. het geeft in mijn ogen gewoon hoe zo'n lastig type die buurvrouw is


Goh nee, de meest sympathieke buur zal het niet zijn en op dat vlak snap ik het ook wel dat TS haar emmertje vol is. Maar tegelijkertijd denk ik dat je ook moet proberen te relativeren als je met een klacht over de grasmaaier, hogedrukreiniger en trailer al rond bent.

En ga vooral het gesprek aan. Appen is te gemakkelijk. Daar zou ik niet al te veel aandacht aan besteden. In een app kan je niet kwijt wat je in het echt zou zeggen. Buurvrouw appt dat de trailer 10 minuten in het zicht stond. Kort antwoorden met 'Klopt, ik heb mijn paard geladen want we gaan een lekker buitenritje maken.' Gaat het dan nog verder, stuur dan onmiddellijk aan op een persoonlijk gesprek. Niet verder op ingaan op de app.

BonteLisa

Berichten: 1068
Geregistreerd: 01-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-22 19:29

Ik heb dan niet zo’n buurvrouw maar de winkel schuin onder mij, die eigenaar vind mijn honden maar stom. Gekke is dat toen ik erop in ging en juist mijn best deed voor haar ze alleen maar vervelender werd. En toen ik haar begon te negeren en er niets meer van aantrok dat haar lolletje er ook af leek te gaan.

Ik denk oprecht dat je dat bij deze mevr ook moet doen. Trailer gewoon neerzetten waar je hem van de gemeente mocht zetten. Eitjes aan lieve buren geven,
Lekker maaien als jij zin hebt om dat te doen enz. Leef je leven en geniet van het prachtige plekje dat je hebt.

Tazzey
Berichten: 9534
Geregistreerd: 18-07-12
Woonplaats: Somewhere over the rainbow

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-22 19:32

fokfanaat schreef:
Nee maar je kan toch niet verwachten dat de hele buurt geen gras meer maait en geen geluidje maakt omdat zij de boel niet op de rit heeft in de leven/hoofd


Ik vermoed dat als TS haar gras een jaar niet maait de buurvrouw een nieuw onderwerp heeft om te zeuren :D

Urbanus

Berichten: 44962
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-22 19:56

LWDaisy schreef:
TS, zet die trailer op je eigen terrein. Geef haar geen reden te lopen zeuren.


Maar waarom? Op haar eigen terrein heeft de buurvrouw er nog meer last van.

Needje

Berichten: 19216
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-22 20:24

Maar kan ze er niet over zeuren ;)

Urbanus

Berichten: 44962
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-22 20:30

Needje schreef:
Maar kan ze er niet over zeuren ;)


? Niemand heeft er voordeel van als die trailer op eigen terrein staat. Buurvrouw niet, ts niet.

fokfanaat

Berichten: 20220
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Re: Vervelende buurvrouw. Advies gevraagd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-22 20:40

En ze kan heus nog steeds zeuren, doet ze ook over het grasmaaien.

knollentuin
Berichten: 10413
Geregistreerd: 04-10-08
Woonplaats: heemstede

Re: Vervelende buurvrouw. Advies gevraagd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-22 22:06

Ik zou erg de neiging hebben om deze dame de keus te geven , of stoppen met zeuren over de trailer of ik zet 'm op m'n eigen terrein in je uitzicht kiezen of delen. Niet tactisch nee , wel duidelijk .

meggiemeg

Berichten: 12257
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-22 07:08

Needje schreef:
Maar kan ze er niet over zeuren ;)

Ook al staat de trailer op eigen terrein en gaat TS daar haar paard laden, als deze een keer weinig zin heeft om mee te werken hoor je ook daar dat getrappel op de klep heen en weer. Dan kan ze over geluidsoverlast gaan zeuren.

Als de buurvrouw de trailer heeft gebombardeerd tot overlastpunt zal het weinig uitmaken waar deze staat denk ik.
Het is al eerder genoemd, vond ik wel een goede, zet in de droge tijd de trailer op eigen terrein, daar zal deze meer in het zicht staan dan alleen een stukje van het dak boven de heg uit, daarna de trailer weer op de plek wat nu gedoogd wordt, wellicht gaat de buurvrouw dan inzien dat het wel meevalt.

Merexa

Berichten: 1169
Geregistreerd: 08-10-16
Woonplaats: Dorpie in Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-22 10:15

Bovendien zou ze nog net zo klagen als ik hem wel op dezelfde plek neer zou zetten om in en af te laden als ik hem wel gewoon permanent op eigen terrein zou zetten.. Het gaat haar om die 10 minuten als ze hem vanuit haar huis kan zien en elke keer doet ze er weer een foto bij.. Gewoon ontzettend kinderachtig. Die plaats ik maar niet om privacy redenen, maar ze ziet er echt bijna niks van.. Maar goed, dat is nu eigenlijk wel afgehandeld hoop ik.

Het is echter wel zo dat ze gewoon bijna altijd thuis en in de tuin is als het mooi weer is. Dat mag natuurlijk, maar daardoor ergert ze zich des te meer aan alles wat ik doe. Haar tuin ligt grotendeels op het Westen en mijn land loopt van Noord naar Zuid en heeft ze vol zicht op als ze achter thuis is. Ik loop er meerdere keren per dag langs om even bij de paarden te kijken en er staat ook nog iemand anders met haar paard die hier meestal minimaal 1x per dag is. Ik kan er een schutting of struikgewas langs zetten, maar zo ben ik niet en het kost veel geld.. Bij mijn andere buren is het net zo, maar die ergeren zich echt nergens aan en met hen hou ik af en toe gewoon even een gezellig praatje. Maar die werken allebei veel.. Toen de zeurbuurvrouw een keer twee weken weg ging had ze ook niks gezegd en ik hield al die tijd er wel rekening met haar. Toen ik later vernam dat ze weg was geweest was ik wel een beetje flauw.
Hier een foto van toen ik hem een keer op eigen verhard terrein had gezet.
Afbeelding
Achter de trailer is het hek, dat op een dijkje over de sloot staat en de bocht er naartoe is best scherp en moet dan een paar keer steken om er af te komen of de trailer elke keer afkoppelen en het terrein op duwen, wat een heel gedoe is. In de winter staan er pakken vlas en hooi. Maar ja, ik hoor haar er niet meer over.. Op de plek waar ik de foto heb genomen begint het grasveldje met appelbomen.
Afbeelding
Dit kan ze zien als ze bij de sloot staat, maar ze ziet de paarden in de winter in de paddock lopen, wat ze dan wel weer leuk vind. Dit stuk maai ik ongeveer om de 12 dagen en ben in een halfuurtje klaar. Soms pak ik even de bosmaaier en ben dan ook in een uurtje klaar als ik o.a. de randjes langs de paddock mee neem. Het zand stuift ook bijna nooit, alleen als het echt heel droog zou zijn en het flink waait, maar ik heb een waterpomp en sproeiers. Vorige week was de buurvrouw aan de andere kant met de hogedrukreiniger bezig, een hele middag en de volgende dag ook nog even. Maar het moet nou eenmaal als je het netjes wil houden en ik verzin er wel wat op; even lekker gaan winkelen, wandelen, rijden, zelf bezig gaan met klusjes of oortjes in en een serie kijken terwijl ik lig te zonnen..

Maar goed, het is nu al even stil vanaf haar kant. Bedankt voor alle tips!
Laatst bijgewerkt door Merexa op 24-05-22 10:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Needje

Berichten: 19216
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Vervelende buurvrouw. Advies gevraagd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-22 10:17

Wat een heerlijk plekje zo!

fokfanaat

Berichten: 20220
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Re: Vervelende buurvrouw. Advies gevraagd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-22 10:19

nou idd, netjes voor elkaar!

MarjanB

Berichten: 16600
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: Vervelende buurvrouw. Advies gevraagd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-22 10:21

Ja heel leuke plek zo! En eigenlijk denk ik dan, de buurvrouw heeft het maar getroffen met iemand die de boel zo netjes bij houd. Zou me ook echt niet druk maken eigenlijk om wat ze vind als ik dit zo inschat ligt alles nog best een stukje van haar tuin af.. laat je het overwoekeren is het waarschijnlijk ook weer niet goed :')

Dus lekker maaien en genieten van je paarden!