Favoriete meisjesnaam...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-22 20:50

Ailill schreef:
anjali schreef:
Een vraagje:Als iemand van jullie,waarschijnlijk gelovig dan, een zoon zou krijgen, zou je die dan Jezus durven noemen? Volgens mij wordt dat in Nederland helemaal niet gedaan maar in Spaanssprekende landen best vaak. Jesus. Het legt wel een druk op dat kind denk ik om zich altijd goed te gedragen,met zo'n naam!
Geen idee.

Mijn buurman heeft wel een kat met de naam God. God zit regelmatig in de boom, waarop buurman heel hard roept: God, kom uit die boom!

Mensen op straat kijken hem vervolgens altijd heel vreemd aan.

:') Jezus wat slecht

Bootsiebob

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-22 21:06

deksel schreef:
Ik heb zelf een Bijbelse naam, op een niet heel vaak voorkomende manier gespeld.

Ik was even aan het denken welk Bijbels personage Dexel heette

Ik ken een Elvis, ben er nu aan gewend, maar bij kennismaken vraagt men hem vaak zijn naam nog een keer te herhalen omdat men denkt hem verkeerd verstaan te hebben :')

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-22 21:26

AMCM schreef:
Ailill schreef:

Mijn buurman heeft wel een kat met de naam God. God zit regelmatig in de boom, waarop buurman heel hard roept: God, kom uit die boom!

Mensen op straat kijken hem vervolgens altijd heel vreemd aan.

:') Jezus wat slecht

Nee God, niet Jezus :P

Ik mag die buurman wel }>

Fly_high

Re: Favoriete meisjesnaam...

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-22 21:41

Bij ons kregen vrijwel alle kinderen Bijbelse namen, iets met opgroeien in een katholiek land.

Mijn eerste naam is gelukkig een van die gebruikelijke, waar niemand raar van opkijkt, maar de tweede is dan weer alleen geschikt voor een non van 80 :')

_Mir

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-22 21:49

Dat is heel persoonlijk.
Ik had ook een naam in gedachten, maar als je die afkort (wat je vaak doet als je roept) dan was het een naam die al voorkwam in de fam bij een kind. Als ik de naam echt had gewild, had ik het gedaan hoor. Uiteindelijk een prachtige andere naam gevonden waar ik nog steeds blij mee ben!

Er zijn zo veel namen, genoeg keus voor iets leuks. ;)

Shae

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-22 22:23

Ik ken een kat die Blasphemy heet. :D

anjali schreef:
Urbanus schreef:
Lucifertje.

Ik zou dan bij de Burgerlijke Stand een naamsverandering aanvragen zogauw ik daartoe in staat was.En waarschijnlijk krijgen ook .

Omdat het een verkleind wordt? Snap ik.

Wist je dat de duivel in de normale Nederlandse bijbelvertalingen nergens Lucifer genoemd wordt? Lucifer is overigens Latijn voor lichtbrenger en wordt gebruikt als verwijzing naar de morgenster.

In het vulgaat wordt lucifer een paar keer vernoemd, maar dat wordt in de Nederlandse vertaling morgenster genoemd (of dageraad). Eén keer is het een metafoor voor jezus. Allemaal ontzettend positief dus.

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-22 00:37

Bootsiebob schreef:
Urbanus schreef:
Lucifertje.

_O-

Hi *\o/*

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-22 08:04

Wat doe jij zo laat op internet? Wacht maar tot ik dit tegen papa zeg!!

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-22 08:09

Jezus vind ik hier niet kunnen, daar gaat ie echt mee gepest worden.

Moraal van het verhaal: als je een leuke naam in je hoofd hebt, zeg t niemand :') *\o/*

Bootsiebob

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-22 10:27

lucifertje schreef:
Urbanus schreef:
Lucifertje.

Hi *\o/*

Ik lig dubbel. Urbanus, hou je kind toch eens in de gaten >;)

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-22 10:39

Wat een topic... Mocht de naam toch geen grapje zijn, hoop ik dat TS een dikke huid heeft, want zo aardig wordt er niet gereageerd en ergens begrijp ik dat ook nog wel.

Ik heb dat een paar jaar geleden met Urbanus gehad. Zij had de naam van haar dochtertje op Bokt gezet en ik dacht ook dat het een grapje was, want A. Ik had niet gedacht dat zij de naam op Bokt zou zetten, (Is nu ook verwijderd :+ ) en B. Was het meer de manier van reageren in dat topic waardoor het ook leek dat het een grapje was. Ik heb me toen ook wel even schuldig gevoeld naar Urbanus want ik reageerde ook niet zo aardig.

Over Bijbelse namen: Ik ben vernoemd naar een engel en mijn man naar een heilige. Maakt ons dat nu een goed R.K koppel? Doen we toch iets verkeerd denk ik...

Toepasselijk voor dit topic: mijn ouders wilden hun eerste dochter Natascha noemen. Twee maanden voor de uitgerekende datum nam mijn oom een hond en noemde haar Tascha. Uiteindelijk is mijn zus Nathalie geworden. :+

Ik blijf het ook altijd grappig vinden als mensen hun kind Jezebel noemen, en dan niet het hele verhaal weten achter deze naam. :+ En dan maken mensen zich druk om Lucifer. ;)

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-22 10:53

Haha nee, schuldig? Maar het is een aparte naam, dat vindt nu eenmaal niet iedereen mooi, ik vind je niet minder leuk als je de namen van m'n kinderen niet leuk vindt hoor!

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-22 10:57

Urbanus schreef:
Haha nee, schuldig? Maar het is een aparte naam, dat vindt nu eenmaal niet iedereen mooi, ik vind je niet minder leuk als je de namen van m'n kinderen niet leuk vindt hoor!

We hadden nog pbs verstuurd omdat ik echt dacht dat je een grapje maakte. Maar ik weet dat jij wel wat kan hebben, dat scheelt ook wel. :+

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-22 11:01

fohadie schreef:
Toepasselijk voor dit topic: mijn ouders wilden hun eerste dochter Natascha noemen. Twee maanden voor de uitgerekende datum nam mijn oom een hond en noemde haar Tascha. Uiteindelijk is mijn zus Nathalie geworden. :+

Je naam had wel geklopt als je Natascha had gegeten. Je bent immers pas na Tascha gekomen. :+

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-22 11:03

Ik wil best de naam delen, in een link.

We wilden een naam voor een blij huppelend meisje, hopende dat de belofte van die naam haar zou helpen. En de naam van m'n vader omdat hij al net zo'n medisch wonder is als zij en alle beetjes zouden helpen.

...

Vind het wel nog steeds poedersuiker dat Joon z'n Slayer shirt aandeed voor de fotoshoot.
Laatst bijgewerkt door Urbanus op 22-05-22 11:46, in het totaal 2 keer bewerkt

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-22 11:04

marley93 schreef:
fohadie schreef:

Je naam had wel geklopt als je Natascha had gegeten. Je bent immers pas na Tascha gekomen. :+

Hihi, dat is wel zo. Maar mijn ouders waren bang dat iedereen dacht dat mijn zus naar een hond zou zijn vernoemd.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-22 11:05

marley93 schreef:

:')

Heerlijk topic dit :D

Bootsiebob

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-22 11:10

Draai de naam natascha maar eens om }:) ~~}>

Urbanus, ik vind het een mooie naam en een prachtig meisje. Werd er geëmotioneerd van…

Shae

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-22 11:12

Namen zijn ook gewoon heel persoonlijk, dus het is makkelijker om je niet druk te maken om wat anderen vinden. Er zijn maar weinig namen die bijna iedereen leuk vindt en te leuk moet ook weer niet, want anders draaien drie kindjes zich om in de klas wanneer die naam wordt geroepen (bij mij in de klas waren er dus altijd Shae1, Shae2 en Shae3, of Shae A, Shae B enzo).

Wat ik dan weer persoonlijk voor mijn nageslacht heel belangrijk vindt is dat de namen goed uitspreekbaar zijn in het Engels en ook dat de klank of uitspraak niet heel anders is. Dat vond ik al heel belangrijk, omdat ik verreweg de meeste tijd van mijn werk Engels spreek en ik het rete-irritant vindt dat al die oer-Hollandse niet uitspreekbaar zijn voor mijn Engelstalige collega's. Toen werd ik ook nog eens verliefd op een Brit. Het is al helemaal zo l*llig om je Britse schoonouders een Gerda of een Teun te presenteren. :')

En dan zijn er mensen die het wel belangrijk of leuk vinden om het Hollands te houden. Prima toch!

@Urbanus: mooie naam en hele mooie gedachte, maar jeetje wat een kleintje nog daar... :( Dat shirt is inderdaad minder geslaagd. :')

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-22 11:15

Ja en daar was ze al een maand of anderhalf oud. Ze was 1100 gram bij haar geboorte, maar dat is groot vergeleken bij haar buurmeisje, die was 500 gram ;(

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-22 11:24

Namen vind ik altijd een lastig iets, ik heb dan ook geen enkel idee hoe ik een toekomstig kind zou moeten noemen. Je kind loopt er toch diens hele leven mee en als ik dan naar mijn eigen naam kijk, daar sta ik gemiddeld tegenover. Niet negatief maar ook niet bijzonder positief, eerder ‘gewoon’ ik zou ook niet anders willen heten ofzo.

Zo vertelde een praktijkopleider mij eens dat hij en zijn vrouw ontzettend moeite hadden gehad met het kiezen van een naam want ze wilden ab-so-luut geen naam waar het kind mee gepest zou kunnen worden. Toen noemde hij de naam en toen wist ik gelijk een plagerige vervoeging eruit te gooien :+, waar hij dan gelukkig wel weer heel hard om kon lachen.

@Urbanus, prachtige namen voor een heel bijzonder kindje. Wat een ukkie op die foto’s.

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-22 11:26

Is idd zo iets persoonlijk, de een vindt hippe namen leuk en dan krijg je altijd c-aantal naamgenoten in dezelfde groep, een ander houdt meer van net iets anders….

Hier allemaal dubbele namen, als ik alles op zoek is eentje relatief vaker gebruikt, eentje ‘slecht’ 15 dezelfde namen in heel België en eentje totaal onbekend en dus waarschijnlijk de hele enige in belgie(en neen, volgens mij is het geen naam waar een kind niet groot mee wil worden zoals iemand hier zei als niemand anders je naam zou delen)

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-22 11:27

Urbanus schreef:
Vind het wel nog steeds poedersuiker dat Joon z'n Slayer shirt aandeed voor de fotoshoot.

Nee man, dat is echt te cool!

En metal redt levens <3

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-22 11:42

Onze dochter heeft ook een niet alledaagse naam. De twee namen Apart komen vaker voor, maar de twee samen niet. We wilden eigenlijk alleen de tweede naam, maar met de achternaam van mijn vriend klinkt het dan als Lingo :+

De autist in mij gaat het goed op het feit dat de namen even lang zijn en allebei twee N-en hebben :')

Anderen vinden het waarschijnlijk een enorme kaknaam, maar wij zijn er blij mee :D

Anne-Lynn heet ze :)

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-22 11:49

Shae schreef:
Wat ik dan weer persoonlijk voor mijn nageslacht heel belangrijk vindt is dat de namen goed uitspreekbaar zijn in het Engels en ook dat de klank of uitspraak niet heel anders is. Dat vond ik al heel belangrijk, omdat ik verreweg de meeste tijd van mijn werk Engels spreek en ik het rete-irritant vindt dat al die oer-Hollandse niet uitspreekbaar zijn voor mijn Engelstalige collega's. Toen werd ik ook nog eens verliefd op een Brit. Het is al helemaal zo l*llig om je Britse schoonouders een Gerda of een Teun te presenteren. :')

Gerda vind ik nog meevallen, iig qua uitspraak :P

Maar zo is dus mijn konijn Toos ipv Truus geworden, zodat mijn Poolse vader er ook wat mee kon :=

Ik ben verder eeuwig dankbaar dat mijn ouders verstandig genoeg waren om mij een wereldwijd uitspreekbare naam te geven :j
Want voor hetzelfde geld had ik Małgorzata of Katarzyna kunnen heten (daar hadden we minstens 3 in elke groep) en zo'n naam kijken Nederlanders maar heel raar van op :=