Exitium schreef:chevax schreef:Als werkgever wordt er vanalles van je verwacht en dat is logisch. Maar die stellige meningen van "nul, nada, noppes" vind ik eigenlijk ook best wel iets. Werkgevers worden, ook op Bokt, vaak tot de grond afgebrand. Want: mijn werkgever heeft geen begrip voor mijn omstandigheden. Bijvoorbeeld bij het overlijden van een huisdier.. Er is een keer een topic geweest waarin het als een misdaad werd gezien dat een werkgever verwacht dat je dan komt werken óf een vrije dag opneemt. En ik kan me dat tot bepaalde hoogte voorstellen. Maar komt het niet van beide kanten? Wat is zo erg aan vijf minuutjes als je je werk nog niet af hebt, een call uitloopt of wat dan ook? Hier hebben we goede afspraken en is niemand zo strikt. Ik niet naar de mensen die voor me werken en de mensen die voor ons werken op hun beurt ook niet.
@Lante, hiernaast is ook een gezinshuis. Ze krijgen niet elke minuut vergoed, maar er zijn ontzettend veel regelingen, tegemoetkomingen en subsidies. Worden jullie goed ondersteund door bijv Jeugdzorg?
Is ook een beetje afhankelijk van hoe de werkgever is denk ik. Ik heb er geen problemen mee om wat langer door te gaan (gisteren ben ik ook een uur langer doorgegaan), en misschien compenseer ik daar vandaag wat van maar als het niet uitkomt niet. Als ik dan een keertje een privéafspraak heb waardoor ik midden op de dag een uurtje weg ben wordt er ook niet moeilijk over gedaan, dat schrijf ik dan ook niet.
Ik heb in het verleden ook een werkgever gehad die een enorme controlfreak was. Die vond dat je enkel drinken mocht halen en naar het toilet mocht in je pauze, en dat je verder op je werkplek aan het werk moest zijn. Los van het feit dat ik hem gelijk verteld heb dat ik geen robot ben en soms ook écht tussendoor naar het toilet moet, is dat een baas waar ik geen minuut langer voor blijf.
Kan me voorstellen dat je daar niet wilde blijven.
Ik denk dat het vaak een beetje geven en nemen is.