Relaties... Te hoge verwachtingen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-22 00:17

Nala schreef:
Jeetje wat veel reacties! Al moet ik toegeven dat ik het off-topic gedeelte alleen maar geskimmed heb.

Er zit nu nog steeds een klein beetje twijfel “had ik dit niet toch kunnen redden als ik nog beter mijn best had gedaan” in, maar dat is omdat ik niet graag opgeef. Bij niks. Nooit.

En hoe exact had je beter je best kunnen doen? Je stak er al veel meer energie in dan wat had gemoeten of eerlijk was naar jezelf toe :)

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-22 00:22

Avalanche schreef:
Nala schreef:
Jeetje wat veel reacties! Al moet ik toegeven dat ik het off-topic gedeelte alleen maar geskimmed heb.

Er zit nu nog steeds een klein beetje twijfel “had ik dit niet toch kunnen redden als ik nog beter mijn best had gedaan” in, maar dat is omdat ik niet graag opgeef. Bij niks. Nooit.

En hoe exact had je beter je best kunnen doen? Je stak er al veel meer energie in dan wat had gemoeten of eerlijk was naar jezelf toe :)

Tja, goed punt :+ maar er blijft toch een stemmetje knagen dat zegt “was hij nou echt zo erg? Je had toch ook gewoon je verwachtingen nog later kunnen zetten?” :j :')

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-22 00:25

Nala schreef:

Mooi! Nu kom je bij de bron van je gevoel. Goed om bij jezelf te gaan graven waar het vandaan komt dat je meer of beter je best had kunnen doen, het had kunnen redden misschien en je niet wilt opgeven / je eigenlijk vind dat je nu hebt opgegeven.

Je kunt namelijk ook stellen dat je jezelf wel opgeeft in zo’n relatie (van wat je nu verteld hebt). Dus je mag de ander of een relatie niet opgeven maar jezelf wel?

Ik heb de stellige overtuiging dat het in de liefde niet draait om je best te doen of meer je best te doen. Echte liefde is onvoorwaardelijk en is gewoon goed zoals het is.

Iets redden klinkt als toch nog proberen aan een dood paard te trekken. Niet doen.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-22 00:31

Janine1990 schreef:
musiqolog schreef:
Ben je ook nog aseksueel? Ja, dan wordt het wel moeilijk. De meeste mensen zijn dat nu eenmaal niet, en bij mannen komt het nog minder voor dan bij vrouwen. En seksuele behoeftes zijn, voor de meerderheid die ze heeft, ontzettend belangrijk.

Er zijn verschillende manieren waarop een relatie tussen een seksueel en een aseksueel iemand toch kan werken. Je kunt helemaal afzien van seks; als iemand dat voor je over heeft, zou ik een standbeeld voor hem oprichten...

Een andere optie - misschien niets voor jou, maar wel voor anderen met dezelfde situatie - is een open relatie. Een relatie, met andere woorden, waarin de "seksuele" mag vreemdgaan. Die optie is er ook bij relaties tussen kinksters (mensen die van BDSM of iets dergelijks houden) en vanille-mensen (mensen die alleen 'gewone' seks fijn vinden). De ander kan dan zijn/haar behoeftes in losse of los-vaste contacten kwijt; de 'echte' relatie is er dan voor de andere dingen.
Natuurlijk is dit niet voor iedereen een goed idee - je kunt er verschrikkelijk jaloers van worden! Je moet echt wel kunnen vertrouwen dat jij voor je partner de hoofdzaak bent. Maar ik ken mensen voor wie het goed werkt.

Wat ik je hoe dan ook zou afraden is om seks te hebben tegen je zin. Daar word je geen van tweeën echt gelukkig van.

Way to go! Echt goed hoe je iemand zich in een kwetsbare situatie nog meer poedersuiker over zichzelf kan laten voelen! _/-\o_

Schoolvoorbeeld van iemand onzeker maken, zeker iemand die er juist baat bij heeft te leren hoe ze gelukkiger met zichzelf kan worden.

Zó niet oke!!
Toch snap ik zijn reactie wel. Ik sta er (denk ik) hetzelfde in, weleens aan de orde geweest hier, en daar vond ik toen wel iets van. Neemt niet weg dat je elkaar, zeker binnen een relatie, in elkaars waarde moet laten. Dan maakt a-sexualiteit het imo wel degelijk lastiger.

TS, ook ik denk dat dit waarschijnlijk niet de beste match is geweest. Probeer voor jezelf duidelijk te krijgen wat voor jou belangrijk is, wat niet, en bepaal dan of je toe bent aan een nieuwe partner. Even/een tijd alleen kan juist heel heilzaam zijn.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-22 00:32

Nala schreef:
Tja, goed punt :+ maar er blijft toch een stemmetje knagen dat zegt “was hij nou echt zo erg? Je had toch ook gewoon je verwachtingen nog later kunnen zetten?” :j :')

Nóg lager? Nee joh, jij verdient veel beter hoor :D

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-22 00:44

Nala schreef:

Ach nee joh! Daar zou je jezelf enorm mee tekort doen, en jezelf ook echt niet gelukkig mee maken op de lange termijn. Kop op :knuffel:

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-22 00:45

Dat gevoel zal zeker ook wel slijten. Ik denk dat het een soort FOMO is van “ik ben nu al met veel mensen samen geweest, misschien was hij het dit keer nu zeker wel echt. En dan heb ik dat nu zomaar om zoiets laten schieten”

Super raar natuurlijk, want tegelijkertijd weet ik nu dat ik dus echt alleen nog maar met vegans wil daten die dezelfde intensiteit en initiatief verwachtingen hebben.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-22 00:47

Nala schreef:
Dat gevoel zal zeker ook wel slijten. Ik denk dat het een soort FOMO is van “ik ben nu al met veel mensen samen geweest, misschien was hij het dit keer nu zeker wel echt. En dan heb ik dat nu zomaar om zoiets laten schieten”

Super raar natuurlijk, want tegelijkertijd weet ik nu dat ik dus echt alleen nog maar met vegans wil daten die dezelfde intensiteit en initiatief verwachtingen hebben.

Precies. Goed begin gemaakt al hier :D

En nu lekker ff genieten van het single zijn :D

lovelucydan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-22 01:23

topsylover schreef:
I think he's just not that into you :(:)

Als een man je wil zien dan zorgt hij er echt wel voor dat jullie elkaar zien. Dit klinkt meer als dat hij er zat van is maar het niet durft te zeggen en jou dan maar verwaarloosd zodat jij het doet.

Precies dit gevoel krijg ik ook.....
Niet leuk om te horen maar je kunt beter je energie steken in iemand die wel helemaal voor jou gaat

MarlindeRooz

Re: Relaties... Te hoge verwachtingen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-22 06:55

Troost je TS, ik dacht met m’n ex ook “straks was dit hem en laat ik het lopen”. Nou ben nu met mijn huidige vriend waar alles vanaf het begin aan wél klopt. En ik lach nu om mijn eigen naïviteit uit die tijd.

Ladyson

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-22 08:22

Hoe vervelend ook.. Ik denk dat het aseksuele ook best vaak de showstopper kan zijn geweest en dat daar in dit topic best vlot overheen wordt gestapt.

Ik geloof prima dat er best wat mannen zijn die dat vervolgens dan niet zo hebben benoemd, maar ze daar echt wel flink tegenaan zijn gelopen.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-22 09:26

Hannanas schreef:
Ik heb de stellige overtuiging dat het in de liefde niet draait om je best te doen of meer je best te doen. Echte liefde is onvoorwaardelijk en is gewoon goed zoals het is.

Iets redden klinkt als toch nog proberen aan een dood paard te trekken. Niet doen.

Dat ben ik niet met je eens... natuurlijk is liefde op zich onvoorwaardelijk, maar liefde gaat behalve om jezelf, ook over de ander. Het gaat wel degelijk over elkaar zien en horen, en soms ook compromissen zoeken. Het gaat over balans.
Het gaat pas mis als de één heel hard gaat werken en de ander het zich laat aanleunen, of als er niet meer gecommuniceerd wordt.
Ik ben nu 23 jaar samen met mijn man, en ja, soms moeten we beide even ons best doen. Of zoals afgelopen weekend: moeten we even flink ruzie maken om de lucht te klaren. Dat hoort er voor ons ook bij.

Wat wat mij betreft ook een overweging is voor TS: hoezo moet je op zoek naar iemand die precies hetzelfde in het leven staat als jij? Gaat het niet veel meer om het houden van de ander zoals hij of zij is? Moet de ander per se vegan zijn, of aseksueel? Of moet de ander houden van jou zoals jij bent, en jij van de ander zoals hij/zij is?

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-22 09:35

Ik denk ook niet dat je vriend/vriendin precies hetzelfde overal in moet staan.

Is hier ook niet het geval.
Ik eet vegetarisch (grotendeels veganistisch), mijn vriend eet zo nu en dan gewoon vlees/vis.
Ik hou van hardlopen, mijn vriend ziet hier de lol niet van in. Hij doet graag gamen, waar ik dus weer geen lol aan beleef.
Hij kan heel goed ontspannen/ niks doen. Ik kan normaalgesproken niet stil zitten en moet altijd bezig blijven.

Wat we wel samen aan hobby's hebben zijn boulderen, wandelen en natuurlijk paardrijden. En we hebben samen 2 paarden.

Dus ja, we verschillen echt op veel vlakken (en dan heb ik de personal stuff nog niet eens benoemd :+ ).
Maar toch hebben we een goede relatie

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-22 09:36

Achterom schreef:
Wat wat mij betreft ook een overweging is voor TS: hoezo moet je op zoek naar iemand die precies hetzelfde in het leven staat als jij? Gaat het niet veel meer om het houden van de ander zoals hij of zij is? Moet de ander per se vegan zijn, of aseksueel? Of moet de ander houden van jou zoals jij bent, en jij van de ander zoals hij/zij is?

Eens maar dat is met vegan en aseksueel wel moeilijker natuurlijk. Omdat dit echt levensstijlen zijn en bijna niet te combineren vallen. Kan wel, maar dan moet er veel vrijheid en wederzijds respect zijn. Niet onmogelijk maar in praktijk lijkt het me heel erg moeilijk.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-22 09:43

Qua intimiteit is het wel handig als je er een beetje hetzelfde in staat idd.
Anders kun je net zo goed vriendschappelijk contact hebben

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-22 09:44

Op het gebied van verwachtingen dat je partner meer onderneemt om je te zien kan ik je gerust stellen dat deze mannen ook gewoon bestaan: mijn ex! Ik kreeg er jeuk van omdat het bij mij niet paste en ik hoorde van hem ook vaak "doe toch eens spontaan", "verras me toch eens met dit", "doe toch eens dat". Uiteindelijk werden dat ook vage hints en valletjes en begon ik het idee te krijgen dat ik een relatie had met een man die ineens een giftige vrouw was geworden, en ik veranderd was van een vrouw naar een stereotype man die niks van zijn vrouw snapte. Kon er ook nog wel bij, beetje genderverwarring :') Wij pasten gewoon niet bij elkaar. Ik vind van mezelf dat ik best ondernemend ben en ik doe meer dan genoeg voor mijn partner, maar hij verwachtte nog meer. Tja, dat past niet. Dat wringt en dat schuurt en dat klapte uiteindelijk uit elkaar. Ik voelde me er geen leuker mens van worden en uiteindelijk voelden we ons allebei niet gezien of gewaardeerd.

Lieve TS, het is zooooooooooo belangrijk dat je van jezelf weet wat je zoekt in een relatie. Je zoekt geen gemaakte interesse of geforceerd initiatief, je zoekt iemand die dit van zichzelf heeft. Door dit iemand te gaan opleggen of aanleren wordt het er echt niet beter van. Gaan zij zich vreselijk voelen en jijzelf gaat je ook niet belangrijk of geliefd voelen. Maar ze bestaan echt wel, gelijke zielen waar jij perfect bij kan passen. En het banketstaaf is dat je ze vaak pas tegenkomt als je niet meer zo hard zoekt en probeert. In jouw posts lees ik dat je heel hard aan het proberen bent geweest om het toch zo te laten zijn, maar je partners waren gewoon niet zo. Met als resultaat dat jij je bent gaan gedragen als een vriendin die jij ook niet wil zijn. Ik kan me namelijk niet voorstellen dat het jouw droombeeld is om in een relatie steeds te moeten zeggen dat iemand spontaan moet zijn of zijn agenda er bij moet pakken.

Ik hoop dat je iemand gaat vinden die past bij jouw verwachtingen. Ze zijn niet onrealistisch of raar. Misschien ook niet super algemeen, maar er is niks mis met wat jij zoekt in een partner. Ik denk alleen dat Heel Hard Zoeken je niet gaat brengen bij je doel. Wel meer teleurstelling gaat opleveren. Iedereen verdient iemand waarbij het wel klopt. En dat kan zomaar zijn met iemand waarbij je het nooit had verwacht en een hoop dingen van dat "lijstje" zomaar compleet onbewust en ongeforceerd van tafel vallen.

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-22 09:52

Ik ga er hier niet te veel over uitwijden, maar ik maak me niet meer zo'n zorgen om mijn aseksualiteit als dealbreaker in een relatie. Dit door vorige relaties waarbij het toch heel goed werkte, ondanks dat ik "officieel" geen seksuele prikkels voel.

Ik zou zeggen, stuur al die exen maar mijn kant op! :+ (grapje, grapje, please don't)

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-22 10:04

Too little too late, er komt een kleine vegan goblin nu jouw kant op!

:')

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-22 10:08

Urbanus schreef:
Too little too late, er komt een kleine vegan goblin nu jouw kant op!

:')

Een goblin ook nog! Damn! Als we het dan toch over mythische dingen hebben, doe dan maar zo'n langharige elf of dwerg uit LOTR :j

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-22 10:10

Nou een vegan Legolas mag mijn kant ook wel op hoor! :')
Sorry, off-topic. :P

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-22 10:28

Nou, dat lijkt mij dan weer niks. Word je 's ochtends wakker en staat ie mysterieus uit het raam te turen, mompelend "a red sun rises, blood has been spilled last night..."

Waarop ik dan bang zou zijn dat het alweer die tijd van de maand is. Nee. Vegan Legolas mag iemand anders hebben.

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-22 10:29

Snadrem schreef:
Nou, dat lijkt mij dan weer niks. Word je 's ochtends wakker en staat ie mysterieus uit het raam te turen, mompelend "a red sun rises, blood has been spilled last night..."

Waarop ik dan bang zou zijn dat het alweer die tijd van de maand is. Nee. Vegan Legolas mag iemand anders hebben.

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ :') made my day

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-22 11:08

Snadrem schreef:

_O-

Al zou ik het wel eng vinden dat hij dit voor me bij houdt :')

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-22 11:16

Nala schreef:
Nou he, Janine, dat zijn wel een heel aantal aannames over mij die kant noch wal raken.

Alles volgend denk ik dat Janine een aantal zeer zinvolle dingen naar voren brengt. Dat kan natuurlijk pittig overkomen maar is juist daarom de moeite waard. Naar de mond praten is ook geen oplossing.

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-22 11:17

CharleyT schreef:
Nala schreef:
Nou he, Janine, dat zijn wel een heel aantal aannames over mij die kant noch wal raken.

Alles volgend denk ik dat Janine een aantal zeer zinvolle dingen naar voren brengt. Dat kan natuurlijk pittig overkomen maar is juist daarom de moeite waard. Naar de mond praten is ook geen oplossing.

Dit is gelukkig al lang opgelost en was gewoon een misverstand ;)