Wat is het meest vieze wat je ooit dacht op te eten?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-22 22:33

kiki1976 schreef:
Opa van mijn man, die was altijd gek op pistachenoten, hij vond alleen die schilletjes wel erg hard.

Haha die opa, had mijn opa kunnen zijn :D

Doet me namelijk heel erg denken aan mijn eigen blunder.

Ik was op vakantie in Turkije en had mijn man to be (wist ik toen natuurlijk nog niet) daar net ontmoet. Hij vond mij leuker dan leuk <3 en gaf me een zakje zonnebloempitten in schil mee toen ik op excursie ging. Dat wordt veel gesnackt in Turkije. De schilletjes prutsen ze er in hun mond af en spugen ze uit.

Wist ik veel, ik nam een handvol van dat spul en probeerde het met schil en al op te eten. Harstikke vies natuurlijk. Die zak met die stomme pitten heb ik na afloop van de excursie boos teruggegeven. Tief op zeg, wat moet ik daar nou mee. Ik dacht dat ik voor de gek werd gehouden. Ik was zooo dom :D

Maar het was harstikke lief bedoeld. Van het een kwam een vakantieliefde en we zijn al weer heel wat jaren getrouwd :)

Ik lach me trouwens suf om wat er voor echt gore dingen voorbij komen. Leedvermaak :')

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-22 00:28

Snippergroen schreef:
En mn vader heeft per ongeluk eens nootmuskaat in een appeltaart gedaan ipv kaneel. Dat is ook een 'leuke' verrassing :=

Ik andersom! Huzarensalade gemaakt en ipv een beetje nootmuskaat het busje kaneel gepakt. Salade was niet meer op smaak te krijgen ... zonde!

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-22 00:29

Die zonnebloempitten heb ik me altijd afgevraagd ... hoe eet je die?

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-22 07:43

Gem schreef:
Die zonnebloempitten heb ik me altijd afgevraagd ... hoe eet je die?

In je mond, met je tanden het pitje eruit halen en dan 'spuug' je het schilletje uit.

Utixo

Re: Wat is het meest vieze wat je ooit dacht op te eten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-22 08:56

Ik ben echt heel verbaast over de mensen die maar van alles in hun mond stoppen. Kruimels uit de bestekla? Kruimels op het aanrecht?

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-22 09:54

Utixo schreef:
Ik ben echt heel verbaast over de mensen die maar van alles in hun mond stoppen. Kruimels uit de bestekla? Kruimels op het aanrecht?

Ben dus niet de enige :')
Ben ik bezig met hagelslag, ja dan zal het hagelslag zijn. Maar verder doe ik altijd alles af en zal dus niet snel 'snoepen' van zogenaamde geknoeide producten die ik na sluiten weer open.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-22 10:19

Utixo schreef:

Goed voor de weerstand :D En goed voor verhalen in dit topic haha

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-22 10:26

Oh bah er komen hier dingen voorbij waar ik erg naar van word en toch blijf ik lezen :')

Voor zover ik me kan herinneren nooit iets vergelijkbaars meegemaakt. Maar ik drink ook nooit uit een pak en kruimels die ik tegenkom vind ik altijd wel verdacht eigenlijk.

Met koken gebruik ik vaak de alpro cuisine als plantaardige room vervanger, alleen een keer had ik enkel de versie om op te kloppen tot slagroom, waar suiker in bleek te zitten. Dat gaf wel een interessante lasagne _O-

Toen ik klein was had ik een keer wentelteefjes gemaakt, ik dacht dat het bakje op het aanrecht met witte korrels suiker was dus dat erop gedaan en aan mijn broers gegeven. Bleek zout te zijn. Ze geloven nog steeds niet dat het per ongeluk was O:)

En een verhaal van mijn vriend… bij vrienden smaakte de thee wel erg apart, bleek er een (inmiddels dode) muis in de waterkoker te zitten. :r

Binoche

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-22 10:32

Overdosis cayenne peper in de havermout. Het potje stond naast de kaneel...

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-22 10:46

De eerste keer dat ik een olijf at, (jaar of 10) verwachtte ik een druif... Ik lust dus nog nog steeds geen olijven

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-22 11:06

Oh heerlijk topic haha, of nou ja eerder vies topic :')

Ik dacht ooit eens dan m'n ma Disney chocolade had liggen. Dus een aantal meegenomen. Mooie rode ronde bolletjes met Disney figuren erop, lekker! Bij open maken zag in dat het witte chocolade was. Prima! Na de eerste hap bleek het echter om kaas te gaan.... Babybell in Disney thema... Ik kan je zeggen dat het echt goor is als je witte chocolade verwacht maar een hoop kaas eet :=

criollo_yess

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-22 11:10

Pfew, wat een ervaringen met vieze, bedorven en oneetbare dingen...... Hier mijn ervaringen.

Als arme studenten kochten wij bij de Turkse bakkerij vaak een vers Turks brood. Tot de dag dat er een enorme klont uitgekauwde kauwgom (?) in bleek te zitten, Ieks, we hebben geloof ik nooit meer daar brood gekocht.

En op fietstocht onderweg ergens gestopt voor een uitsmijter. Heerlijk, alleen bij hap 3 kraakte het ineens heel erg. Zat ik met een mond vol glas. Ik heb geloof ik wel een kwartier staan spoelen met water. Gelukkig niks doorgeslikt. Restaurant kon niet bedenken hoe er nou een stuk glas in een uitsmijter terecht was gekomen......

Nynkex01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-22 11:12

Ik heb als kind een keer een zoetje opgegeten, want suikerklontjes zijn lekker om zo op te eten dus dan zijn zoetjes vast ook lekker? Nou was nogal heftig!

Momo94

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-22 11:20

Suliko schreef:
En een verhaal van mijn vriend… bij vrienden smaakte de thee wel erg apart, bleek er een (inmiddels dode) muis in de waterkoker te zitten. :r

Hier kan ik dus echt niet bij... Ik heb een keer een dode muis geroken in een val.. was nog maar 1 dag oud, maar als je die dan gaat koken?!?!?! :# dan wordt je al helemaal misselijk van de lucht die uit de waterkoker komt. :r

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-22 11:50

Docent van mij heeft weleens een dode muis in de broodrooster gehad. Die begon heel raar te ruiken zodra de broodrooster aanging

herr_balou

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-22 12:00

Eileen_ schreef:
En een keer dachten we een lekkere verjaardagscake te eten. Helaas was er baking soda gebruikt in plaats van baking powder. Smaakte behoorlijk naar afwasmiddel :P

Ik vrees dat het iets anders was dan baking soda. Baking soda smaakt niet naar afwasmiddel en daarnaast ís baking soda een van de ingrediënten van baking powder (bakpoeder).
https://rutgerbakt.nl/bakhulp/wat-is-he ... king-soda/

Bij aanschaf van baking soda voor voedselbereiding is een ding belangrijk en dat is de zuiverheid, die moet food grade zijn anders zit er aluminium in je eten.

thequeensmum

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-22 12:06

Gatver. Waarom lees ik dit allemaal? Heb ooit een pond kersen opgegeten en kwam er halverwege achter dat in letterlijk élke kers een wormpje zat. Het is al 35 jaar geleden, maar griezel er nog altijd van.

Één ding heb ik wel geleerd hier: ik drink nooit meer rechtstreeks uit een pak

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-22 12:53

Een wesp op m’n ijsje. Had in ieder geval gelijk ijs om m’n dikke gezicht te koelen na de steek in m’n mond :')

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-22 15:08

Momo94 schreef:
Suliko schreef:

Hier kan ik dus echt niet bij... Ik heb een keer een dode muis geroken in een val.. was nog maar 1 dag oud, maar als je die dan gaat koken?!?!?! :# dan wordt je al helemaal misselijk van de lucht die uit de waterkoker komt. :r

Ik heb ooit een muis gehad die wilde gaan zwemmen in de frituurpan. Die net op 180 graden was.

Die lucht en dat gesis vergeet je ook nooit meer.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-22 15:12

Wauw, die wilde echt niet meer leven denk ik... :oo

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-22 15:17

Hij heeft niet lang de tijd gehad om erover na te denken. Een muis explodeert kennelijk in heet vet. Wist ik ook niet.
De pan is direct naar het grof vuil gegaan, maar de lucht is echt weken blijven hangen.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-22 15:19

Iel iel iel

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-22 15:27

Utixo schreef:
Hij heeft niet lang de tijd gehad om erover na te denken. Een muis explodeert kennelijk in heet vet. Wist ik ook niet.
De pan is direct naar het grof vuil gegaan, maar de lucht is echt weken blijven hangen.

Gatver de gatver. :r

Biks2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-22 15:31

Ik heb eens een rozenbottel gegeten vanaf de struik. Niet bepaald hetzelfde als de jam :+

Gelukkig valt dit nog heel erg mee in tegenstelling tot sommige verhalen hier!

Kookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-22 15:40

Waarom lees ik dit _O- Ik en eten zijn soms geen goede combi... En dan lees ik over muizen die ontploffen in de frituur _O- _O-

Hier vroeger wel eens een glas met fris ingeschonken bij mijn grootouders. Zelf dronken hun nooit frisdrank... Dus die pakken stonden vaak lang in de koelkast. Zo ook dat pak.
Ik had nog niet in mijn glas gekeken. Maar de eerste slok was niet te doen. Bleek er allemaal schimmel door de frisdrank te zweven.

Voor de rest weinig bijzonders gelukkig :D